??? Syyskympit Kesän Kuhinoissa ???

Voih, Purrilla on sitten molemmat merkit -  tyttö ja poika. Onnea!
Ja et tietenkään maksa - kummaa touhua..

Thilduskalla alkaa omien aivojen käyttö -  vaikka jännääkin, eikö ole kuitenkin ihanaa?
Ja voi ihanuus - voihan se ekastakin tärpätä, niin kuin Purrilla ;)
Miltä raskaus tuntuisi sinusta?
Mulla on kyllä vielä jäljellä aika urakka- nyt olen suorittanut perusopinnot pois ja vähän päälle 72op/210op...Mutta tuohon puuttuvaan osaan tulee työharjoittelu ja opinnäytetyö yhteensä 45op, mutta koulussa kulutan penkkejä 92 opintopisteen verran :/
Mulla olis ajatuksena satsata aikaa kunnon harjoittelupaikan löytämiseen.

Rouva Mammaliina: Onnea avioliiton johdosta!
Kuinka se on esikoisella viime aikoina sujunut?

Täällä ei mtn ihmeellistä..remppa laajeni salaojien uusimiseen saakka ja näin irtisanoutuneena tommoinen 6000€ lisä tuntuu aikas rankalta..Pitää katsoa pikkaisen mitenkä rahaa syytää menemään.
Tein juuri testin ja negatiivinen oli. "Kivaa" tämmöinen 1-1,5 vkon välein testin tekeminen - NOT! Mulla kyllä on tässä aikamoisia ovulaatio oireita, jotka tietenkin toiveikkaana tulkitsen kiinnittymiskivuiksi..ja PAH- nega oli.

Tänään käyn ostamassa sykemittarin.

Siinäpä tärkeimmät.

Moikka!

 
Niinhän siinä sitten kävi, että ostin raskaustestin ja plussa tuli. Älkää kertoko kenellekään ;), kun en oo miehellekään vielä ehtinyt sanoa. Pikkuisen on pasmat sekaisin ja kädet tärisee...  Ehkä tällä selittyy viimeisen viikon kummallinen olo.. Tais mun mutsi olla oikeessa, kun sanoi, kun kerroin neidistä, että meidän suvussa ei tarvii kuin ajatella, niin on jo raskaana :)
 
Moikka!

Tulin pikaisesti onnittelemaan!

Thilduska: Vau, onnea hurjasti plussasta! Kertakin siis riittää! emoticon

Purri:
Onnea poikalupauksesta! Kiva kun on sitten molempaa plaatua, kun kerran lapsiluku jää tähän!

Mammaliina: Onnea rouvalle!

Kaika
: Kovasti plussatuulia sinne!

Kohta meille syyskuisiinkin voisi perustaa uudelleen raskautuneille ketjun, kun plussauutisia alkaa tipahtelemaan. Olen niitä muissa kuukausissa käynyt lueskelemassa, kun itse poden kovaa kuumetta. Meidän vauvaprojekti tosin siirtyy ainakin vuodella, ensi kesänä alkavan taloprojektin vuoksi. Pieni vauva ja raksa ei tunnu kovin kivalta yhtälöltä, joten suosiolla pukataan vauvan yrittämistä sitten etiäpäin.emoticon

Jahas, mut poitsu meni just päikyille, joten palaan paremalla ajalla. Nyt äkkiä laittamaan kämppää kuntoon. Ai niin, kiva kun meilläkin on keskustelu edes vähän vilkastunut ja monet käyneet huikkaamassa kuulumisensa! Tosi ihanaa, kun te ootte niin parhaita!
 
Soon moro!

Huhhuh...on ollu viimeset pari viikkoa semmosta haipakkaa, etten oo ehtiny käydä edes lukemassa teitin kuulumisia, mutta eiköhän se tästä jossain vaiheessa helpota. Ollaan meinaan pistetty kämppää sitten kovalla kädellä kuntoon. Alkuunhan ajatuksena oli, että pistetään yksi makuuhuone kuntoon, kun siellä oli vähän turhan räikeät tapetit seinissä. No, saatiin se sitten kuntoon ja todettiin, että koko muu kämppä näyttää nyt sitten ihan rötisköltä, joten meni sitten toinenkin makkari, olkkari ja eteinen uusiksi...välillä ollaan paiskittu hommia ihan yötä myöten, mutta onneksi ollaan saatu lastenhoitoapua molemmilta mummoilta. Ensi viikon lopulla tai sitten sitä seuraavan viikon alussa pitäisi sitten päästä muuttamaan, kunhan saadaan parketti hiottua ja lakka kuivuu.

Poju on alkanu yrittää tukea vasten nousemista. Muutaman kerran on jo nostanut itsensä sohvapöydän alatasolle...saa nähdä kauanko tuo ikealainen kestää tuota mörssäriä!

Thilduskalle hurjasti onnea sekä kihlautumisen että raskauden johdosta! Ihanaa! emoticon
Purrille onnittelut kämpästä ja pojasta! Toivottavasti miehesi asiat järjestyvät ja täytyy kyllä sanoa, että melko ihmeellistä toimintaa noilta entisiltä asukkailta... emoticon
Mammaliinalle onnittelut rouvautumisesta!

Piia: Ite kans jo jännään töihin paluuta, vaikkei tarkkaa päivää olekaan vielä tiedossa. Jotenkin tuntuu just siltä, ettei enää osaa mitään. Mutta eiköhän se siitä lähde sujumaan! emoticon

Maya: Mites haastis meni?

Kaikalle ja PojanÄidille tsempit painonpudotukseen! Ei varmasti tule olemaan kummallekaan mikään ongelma!

Vauvakuumeesta vielä sen verran, että mekin aletaan syksyllä yrittämään toista. Sen verran laskelmoiden, että ehtisin kevään vielä käydä koulua, jos vaikka oisin niin reipas, että saisin tutkinnon valmiiksi. Gradun ainakin teen valmiiksi. Sivuaineesta voi joku kurssi jäädä, mutta sen näkee sitten...emoticon

Nyt tarttee mennä touhuamaan iltahommia, joten palaillaan taas, jahka remppaamiselta ehdin!
 
Kaikille reissulaisille niin koti- kuin ulkomaidenkin kamaroilla - ihanaa mutta turvallista reissua. Tulkaahan sitten pulisemaan matkakuulumisia.

Piia84, Kaika ja Mymmeli-85 ovat remonteerannutkin. On se ihanaa, tämä kesä ja pesänrakennus. Syksyn säiden tullessa on ihana sulkeutua oman kodon sisälle kynttilävaloon kultien kainaloon.  Silloin tuollaiset yllätykselliset takapakit tuntuvat voitetuilta. Tämähän on tätä omakoti-rakentamisen iloa - mutta mihinkäs tätä työleiriä vaihtaisi. x0D

Purri: Toivottavasti tuohon lupa-asiaan olisi tullut selvyyttä ja positiivista sellaista. Ja onnittelut pikku-ukon alusta!  Toivottavasti kyytiläinen pysyy koko matkan ajan kengurupussissa.

Thilduskalle kovasti onnea opiskeluun mutta ennen kaikkea kengurupussilaisesta! ♥ Vauvoja, voi ihanuutta!

Silläpä Pikatsun sanoja peesailen: uusi raskautumisketju pystyyn - ihana lukea pienistä ilonpisaroista - ja toivotella tietenkin kaikille halukkaille plussatuulia myrskylukemissa... ;0)

Kiitos kaikille peukutuksista haastattelujen suhteen. Silläkös haastatteluja on siunaantunutkin tässä määrin? ;0) Tämän nimenomaisen pestin prosessi on vielä kesken; ensin oli suomalainen haastattelu, tämän viikon kakkoskierroksella oli tanskalainen ja nyt maanantaina pitäisi mennä kolmannelle koetokselle brittien puristukseen. No, vaikkei tärppäisikään - niin kyllä tämä "rosessi" on saanut jo rintaa rottingille kun kelpaa vielä takaisinkin työelämään. 

Maanantaina on itseasiassa kaksi haastattelua, toinen tosin on aavistus "downgradeingia" mutta työmatka lyhenisi niii-iiiiin paljon, työ olisi todella paljon iisimpää pienessä yrityksessä -> tämä toisi enemmän aikaa neidin kanssa. No, ei voi nuolaista ennen kuin tipahtaa. enkä itke jos ei kumpikaan, sillä sitten saan paperit jäädä ansiosidonnaiselle ja "pikkupomon" alaisuuteen, joten win-win - sitsuaationia siis. ;0) Olkoonkin, että tämä ♥ pikku-pomo  taitaa olla se kaikista tiukin ja vaativin... ;0)

Voikaahan hyvin; huumorilla sanoen, niin ohuesti kuin paksusti - kullekin säätynsä mukaisesti.
 
Thilduska: ONNEA!!
Joko kädet ovat asettuneet? Niin ihanaaaaaaaaa!! 

Ja kyllä kait tässä olis kohta ideaa laittaa se uudelleen raskautuneet ketju, eikö?

En siis itse ole vielä siunatussa tilassa, mutta katsellaan..

Tää oli tämmöinen pikavisiitti, joten palaan taas.

EIKU -  piti kertoa, että sykemittarin hommasin ja onpas se antanut pontta kaloreiden polttamiseen - tänään tuli hyötyliikunnassa kulutetuksi 780 kcal!!! Haloo!
 
Sellasta tulin huikkaan et voisko se ketju olla sellanen uudelleen raskautuneiden/uudesta raskaudesta haavelijoiden ketju. Siis ku monta kait ei vielä oo odottamassa mut nuita haaveilojoita/yrittäjiä/kuumelijoita taitaa olla aikas monta. Vois sit seurailla samalla kuinka yrittäminen onnistuu. Mut turhaa kuiten varmaan kahta erillistä ketjua perustaa.. Vai miltä kuulostais?

Kaika:
Sykemittari! Jes, tääki haluaa sellasen! Painon pudotus ollu nyt 3 viikkoa taolla ku on ollu niin menoa, vieraita ja tapahtumaa. Sen verran oon kontollia pitäny et paino ei oo paljoa päässy nousuun. Mutta mutta, ensi viikolla taas uusi höyry päälle! (tää onki muuten uutta mun painon pudotukseen et nyt motivaatiota riittää jatkamaan vaik on tämmönen "repsahdus" ollu välissä.. JES!!)
 
Thilduskalle paaaaljon onnea :) Ens vuoden missä kuussa syntyypi? En jaksa laskeskella :D :D

Oi ku kiva, ku porukka saa laihdutettua :) Mä en sit (yllättäen) alkanu laihduttamaan, mut aattelin joulukuussa alottaa... Ja sen oon nyt tehny, et kaikki herkut oon pitäny ihan minimissään, et en oo joka päivä jotain puputtanu ja kavereille oon ilmottanu, et jos kahvin kanssa jotain haluavat ni sopii tuoda mukanansa ja ylimääräiset saa viedä kotiinsa. Kun meinas lähtee taas lapasesta toi herkkujen syönti :( Mut vielä himpun alle 80kg olen :) Jos jotain saan vähän ylpeillä :) Kun siis lähtöpaino oli 74kg, ni musta ei ny ihan karmee tulos ole, vaikkakin sitä painoa on silti ihan liikaa... Ja sit ku tää kuopus on syntyny ni sit otan itteeni niskasta nii ja hommaan persuksille potkijan, jotta saisin painon tippumaan 64 kiloon.. Onneks on zumba-levyt ja toi fit lehti tallessa ;) Ruokavalioon ei ny hirveesti tartte muutoksia tehdä, pitää vaa lisätä kasviksia ja vähentää hiilareita ni hyvä tulee :) Kesäkuussa 2012 mä ostan vaatekaappiini uudet vaatteet ja vanhat lentää joko kavereille tai roskiin, jos eivät oo siinä kunnossa että niitä kehtaa nigeriaan viedä...

Nams, tein lihapasteijoita tänää :) Ja Edith vetäs kaks niistä aamupalaks!!!! Piiikkasen katoin et mitäs! Neiti ku ei oo helteiden takia halunnu syödä oikein mitään :( Nyt vaa pohdin, et yritänkö tehä pakkaseen valmiiks pasteijoita ennen ku kuopus syntyy vai pyydänkö mun mummia tekemään, ku se tekee niin superhyviä :D
 
Purri: maaliskuussa pitäisi tulokkaan syntyä, aikas lähellä omaa syntymäpäivää.

Kaika: kyl tää käsien tärinä alkaa vähitellen asettuun iloiseksi odotukseksi. Miehelle kun kerroin, niin hän vaan totesi neidille, että sulle tulee sitten sisko tai veli, että ihan kivasti otti asian.

Laihdutelkaa te vaan :D Mää yritän kanssa pitää täällä kilot kurissa, ettei tulisi sitä n.20kg ku viimeksi. Ja tän raskauden jälkeen sitten keho siihen normaaliin kokoon ja puolimaratontreenit käyntiin..

Kiitos kaikille onnitteluista!
 
Hieni juttu Thilduska, että uusi tulokas otettiin iisisti vastaan!

Ja jokun kun ehdotti sitä yrittävät ja raskautuneet ketjua.. - kannatan o/

Nyt se on tullut tännekkin, se jota olen odottanut - liikuntakärpäsen purema!! :DDD
Nyt on sama fiilis, kun raskausaikana, jolloin urheilin todella säännöllisesti ja HUOM- painoa tuli just lapsen verran, että suositteln urheilemaan koko raskausajan, niin palautuukin nopeammin ;) (ei ollut tarkoitus kuulostaa paasaavalta tädiltä...soooori!)

Hyvä Pikatsu, että sait painon pysymään aisoissa! Ja hommaa ihmeessä mittari, mulla se ainakin kannustaa treenaamaan.

Mutta nyt taidan vetästä vedet ja kahvit loppuun ja suunnitella ostoslistaa kauppaan (pakko, koska nyt kun treenaa kunnolla, mulla helposti saattaa lipsua huonoja ruokia suuhun, kun nälkä kasvaa..)

Moikka kaikille ja mukavaa sadepäivää!
 
Heipsansaa pitkästä aikaa!!


Onhan tää palsta hieman vilkastunu sitten alkukesän.. jee! :) Ei tosin omalta osaltani ainakaan kirjoittelun puolesta, mutta lukemassa oon käyny monesti per viikko :D Ei ilman teitä ja teijän kirjotuksia osaa enää olla, joten EI todellakaan anneta tän meijän palstan loppua, never!! 


Thilduskalle tuhannesti onnea pikkukakkosesta ja kihlautumisesta! <3

Purrille onnea tulevasta pojanpallerosta :)

Mammaliinalle onnet avioitumisesta!!

Onnea uuteen kotiiin Mymmeli! :)



Hei, sellasta piti kysymäni teiltä että joko ootta alkanu syöttään pikkuisille ihan oikeeta ruokaa, niinku siis samaa mitä itse syöttä? Ite en oo siihen viel "uskaltautunu", mut tarkotus ois tässä piakkoin alkaa pikkuhiljaa totutteleen poikaa myös normiruoan pariin. Entä maitotuotteet, joko ootte antaneet? 

Meijän ruokailut koostuu purkkiruuista, lisänä leipää/raejuustoa/kurkkua/porkkanaa.. ja välipaloilla purkkisoseen lisäksi mansikkaa/banaania/omppua/maissinaksuja.. Ompa kyllä aika suppeat on nämä meijän valikoimat, nyt huomaa kun tohon noi kirjotin (unohinkohan nyt jotain). Täytyy tehän asiaan muutos ja ottaa uusia kasviksia/hedelmiä mukaan, heittäkäähän ilmoille jotain helppoja ja turvallisia syötäviä! 


Pikaisesti pojan kuulumiset.. Hänhän kävelee jo jonkin verran, kuitenkin pääsääntönen liikkumatapa on edellee konttaus, mutta välissä innostuu kovastikkin käpytteleen ja on päässy pisimmillään sellasen 8 metrin matkan! emoticon Pinsettiote opittiin kunnolla vasta tässä ihan taannoin, mutta nyt sujuu kaikkien pikkuriikkistekkin roskien poimiminen ja tietty suuhun laitto :P Hampaita 4, kaks uutta puhkeamaisillaan. Päläpättää kovasti (tätätätätä,vävävävävä,päpäpäpäpäpä....), kiljuu ja murisee ja nauraa.
Äitä ja iss ja ato (auto) sanat on tullu muutaman kerran, äitä eniten emoticon <3

Yöt menee edelleen parilla heräämisellä (ekalla maitoa, toisella maitojämät, yht. 200 ml). Sais kyllä jo loppua toi yösyöttö.. tarkotus olikin tässä kesän aikana kokeilla jotain lempeetä unikoulua, josko sen avulla saatan toi yösyöttö poijes.. Kun taitaa olla enemmänki tapa, kuin nälkä (vettä kuitenkin illalla reilun puurosatsin+maidon)......


Niin ne alkaa meijän "vauvojen" 1-vuotissynttärit lähestymään!! <3 Järkkyä ku ovat jo vanhoja :D


Tässäpä tämä tältä erää.  Terkkuja kaikille !!!! :)











 
Kiitos Kaika saarnasta! Just tuossa aamulenkillä mietin, että pitäisi sulta kysyä minkälaista liikuntaohjelmaa noudatit silloin raskaana ollessa. Mun tavoite on tosiaan tällä kertaa, että paino ei nouse vauvan tarpeita enempää. Tällä hetkellä käyn joka päivä lenkillä+ puuhailemassa neidin kanssa leikkipuistossa+ joka toinen päivä zumbaa, kun vielä pystyy. Kävelyä jatkan niin pitkään kuin mahdollista, toivottavasti synnärille asti pääsen kävellen :D Ja joogan ajattelin kanssa kohta aloittaa, sekä harkitsin uinnin aloittamista syksymmällä..

Maru: meillä syödään viiliä ja juodaan piimää osana ruokavaliota. Neidille ei korvike kelpaa pullosta kuin pahmipaan janoon, mutta eilenkin, kun tuli päikyiltä veteli 1,5dl piimää lasista, kun näki mun juovan omasta lasista, niin innostui kovasti. Nyt kun 10kk tulee täyteen, niin oon ajatellut alkaa antamaan pikkuhiljaa samaa ruokaa kuin me, huomenna teen makaronilaatikkoa, josta jätän mausteet pois ja otan sitten neidille oman annoksen joko omaan uunivuokaan tai sitten teen koko laatikon ja maustan jälkeen päin. Leipää meillä syödään kanssa hyvällä ruokahalulla ruisleipää, vaaleaa ja mitä nyt on siemenleipää en ole antanut, en kuitenkaan viitsi koko viipaletta kerralla antaan. Soseiden lisäksi menee riisikakut (suolaton), maissinaksut, tuoreet hedelmät kuten appelsiinin liha, omena, persikka, banaani, nektariini, mansikkaa, päärynä, kaikki suikaloituna..  ja kasviksista tuoreena kurkku, höyrytettynä parsakaali (kätevä syödä, kun varsi jää "kahvaksi") ja kukkakaali, ja soseena porkkana, bataatti, peruna, kesäkurpitsa erilaisina seoksina... Ja tietty lihat, kala ja kana. Munaa ollaan vasta muutaman kerran maistettu rippunen, tuossa makaronilaatikossahan sitä sitten tulee enemmänkin. 

Hienosti marulla jo puhutaan :) Meillä sanotaan, kun isi tulee töistä: Hei-eeii! ja kun näyttää lampaan kuvaa kirjasta sanotaan päää ja ankan kuvaa, niin sanotaan vaa-vaa.

Meillä kanssa edelleen heräillää öisin, ollaan ajateltu, että isäntä saisi hoitaa tuon unikoulun, mutta viime yönäkin luovutti 1,5h jälkeen, kun oli antanut neidille 1dl maitoa ja vettä ja silti neiti kukkui hereillä. Yritän kovasti tässä lopetella imettämistä, päivisin ei enää huoli tissiä, mutta yöllä neiti voisi vaikka nukkua tissi suussa, ärsyttävää. Toivon vaan, että olisin aikaisemmin lopettanut, kun nyt selvästi tietää mistä maito tulee ja hän on sen verran temperamenttinen ettei kovin nopeasti luovuta.

Kait sitä pitää mennä huushollaamaan..
Jepsis!
 
Kiitti Thilduska avartavasta vastauksesta! 

Mitä piimää annat pikkuiselle? Kun niitäkinhän sataa eri laatua ja ite en ruukaa juua piimää, nii en tiiä niistä juuri mitn :D

Täytyypäs lompsia lähipäivinä hedelmäkaupoille ja ostaa jotain nuista mainitsemistasi hedelmistä, joiden olemassa olon olen näköjään unohtanu! Siis päärynänkin oon kokonaan unohtanu että sitä saa myös tuoreena, ei pelkästään pilttipurkista soseena emoticon 

Oih, ja "ihana" kuulla ettei olla ainuita yöheräilijöitä.. Tsempit meille ja muille yökyöpeleille :)
 
Thilduska: Heh ;)
Mä uin, kävelin ja poljin kuntopyörää ihan hulluna.
Pyörällä tein sitten kauppareissut ja tarhamatkat ihan viikolle 39 saakka.
Mä oikeasti lämpimästi suosittelen, koska odotus on fyysisesti helpompaa, kun ei ole koko aikaa sellainen vetämätön valasolo..ja kyllä sekin auttoi, kun huomasi, että kunto nousi ihran palon ohella. Tärkeetä on muistaa, että ei anna sykkee nousta liian korkeeksi, ettei pienokainen ole hapetta massussa ;) (mäki haluun raskautua jo - kun nyt olis oikein sykemittarikin helpottamassa seurantaa :DD)
Mutta joo- mä alan kuulostamaan arsyttävältä liikuntaaliikuntaa - tyypiltä kohta, että lopettelen tähän tästä aiheesta.

Maru: Juu meillä syöty jo jonkin aikaa samaa murkinaa kuin muutkin - tosin ei tavallista maitoa, mutta muut maitotuotteet kyllä. Tosin ruoasta valkataan ne sopivat osat, etti ihan chili con carnea sentään. Kaupasta pakastealtaasta luomuperunamuusi on hyväksi odettu pohja ruoille. Kananmunaa, juustoja, hedelmiä, kurkkua menee siinä missä muillakin. Toki purkkeja annan myös, kun pikkuinen syö kuitenkin sen verran usein...ja ne on niiiiin helppoja. Mitäs muuta me..no, yleensä kun pojat syövät muroja tms nopeeta aamupalaksi, annan tytölle juustovoikkarin puolikkaan jyystettäväksi - saa olla mukana ja on tekemistä.
Makkaroita, nakkeja - ei anneta. Mutta meillä tyttö tykkää kovin puurosta, niin monesti saattaa syödä ison annoksen puuroa aamulla ja illlalla ja muut ateriat meneekin sitten vähemmällä määrällä ruokaa. Nii, vellit meillä aina illalla ennen nukkumaan menoa ja maitoa tietty ruoan päälle.

Tsemppiä teille, joilla heräillään vielä öisin!

Mutta nyt pala terveyspizzaan (heh hee) napaan, päikyille ja reeneihin!

Moro!
 
Kesäterveisiä täältäkin piiitkästä aikaa! emoticon

Mulla on palstan lukeminen ollut tauolla koko alkukesän, kun on ollut menoa ja melskettä sen verran että on muutkin nettisurfailut jääneet pelkän ajatuksen asteelle. Mutta nyt siis taas mukana ollaan! :) 

Ihanaa, lisää vauvoja tulossa! Suuret onnittelut kaikille uudelleen raskautuneille, ja hyviä vointeja! 

Mammaliinalle onnittelut rouvautumisesta! 

Meilläkin oli kesäkuun alussa häät ja niiden päätteeksi oltiin koko perheen voimin viikko Espanjassa. Sitten jatkettiin lomaa viikon verran mökillä ja nyt ollaan taas takaisin sivistyksen parissa kaupungissa. Ja voin vaan todeta, että niin kiva kuin onkin matkustaa, niin on kotiin kyllä aivan ihana palata. emoticon

Espanjan reissu meni pojan kanssa oikein hyvin lentomatkoineen kaikkineen, turhaa jännitin kuinka kaikki sujuukaan. Meillä Veelis pälpättää jo kovasti, ryömii ja syö hyvin. Ainut joka hieman mietityttää, on tuo yötissittely, josta olisi hyvä pikku hiljaa alkaa luopumaan. Ongelmana vaan on se, ettei pieni mies suostu juomaan korviketta millään vaan edelleen mennään päivätkin omalla maidolla...

Raskautumistoive se nostattelee päätä täälläkin pikku hiljaa varovasti, mutta odotellaan nyt vielä hetki jos toinenkin. Vielä kun sitä ei oikein osaa käsittää ettei tämä äidin pikku vauva enää olekaan ihan pikkuinen :) 

Nyt tuli paljon omaa, mutta paremmalla ajalla sitten kommentoin lisää. Päivänjatkoja kaikille!

 
Maru: oon aina ottanut ensimmäisiksi kerroiksi pienelle luomua, leivät, piimät ja viilit. Ainakin meidän kaupassa ei ole kuin yhtä luomupiimää, mutta en ole mikään luomun ylistäjä ja nykyisin meillä juodaan samaa piimää kuin mä eli sellaista AB-piimää, kun siinä on niitä luonnon omia maitohappobakteereja. Ja siis nykyään myös leipä ja kaurahiutaleet ihan perustuotteita. Jotenkin vaan ajatus, että pienen masu kestäisi sen luomun ensimmäisellä kertaa paremmin.
 
Meillä on syöty normiruokaa aikalailla heti, ku on saanu antaa kaikkea mahdollista kasvista ja lihaa.. suolaa ja sokeria ollaan toki vältelty ettei niitä tuu annettua ihan liikoja... Maitotuotteet on alotettu jo varmaa 2kk sitten, silleen, et esim. makaronilaatikossa on normimaitoa ja jos tekee jotain perunalaatikkoa ni siinä on kermaa... Nyt oon alkanu välillä sekottelee korviketta ja tavallista maitoa toisiinsa...

Mun liikunta on vähä mitä on.. mä kävelen ihan hirveesti, mut oikeastaan muuta liikuntaa en sit ehdi harrastaa.. ja kävelyki on suurimmaks osaks sellasta, et ku tästä nykysestä kämpästä ei pääse ku yhellä bussilla, ni sit jos se ei sopivasti tuu, ni lähen kävelemään... Kauppaan kävelee nykyään n. 15-20min, metrolle kävelee 10-15min ja esim. Sörkkaan kävelee sen 20-30min... Ja ku mulle on sinänsä sama kävelenkö tohon Arabiaan vai Sörkkaan, ni vähä sit vaihtelen noita sen mukaan mitä kaupasta tarttee ostaa :D Sit jos aikaa ja intoa on ni saatan kävellä ihan keskustaan asti :D Mut tunnin "lenkkejä" noi kaupassa käynnit on jo ihan matkansa puolesta.. Ja sit ku en mielelläni dösällä kauppaan mene, ellei oo ihan pakko, ni sit se on kävelyä :)  Otan itteeni kunnolla niskasta kii sit ku vauva on syntyny :) Ku sit jaksaa taas iha eri tavalla tehdä ja sit ku vaan päätän et nyt teen näiden päikkäreiden aikaan, ni sithän mä teen :) Pitää vaa tosiaan pitää rytmistä kii.. nyt ei oo vaa jaksanu,  ku on nii paljon kaikkee stressiä yms... ja ärsyttää itteeniki ettei oo vaa saanu tehtyä...
 
Kiitokset myös Kaikalle & Purrille ruokakommenteista! :)

Minen löytäny meijän kaupasta luomupiimää, enkä sit vielä ostanu normiakaan.. josko ens kauppareissulla sitten. Vielä sellanen et pitääkö olla rasvatonta vai saako olla rasvallista, piimä siis? Hitto että sitä voi olla välissä vähän tampio :DDD sorry dudes


Kylläpä toi poika kehittyy vauhilla!!! Sillon kun viimeks tänne kirjotin (3 pvää sitten), kerroin että kävelee jonkin verran ja et pääasiallinen liikkumatapa on kontaten. No, nyt sitten 3 päivää myöhemmin voin todeta, että pääasiallinen liikkumatapa on KÄVELLEN!! Ehkä sellaset 60% mennää kävellen ja 40% kontaten. emoticon Ihana pikku taapero! :)


Pari yötä ollu meillä nyt vähän parempia, vain yks "kunnollinen" herääminen (+kerran/kaks tutin laittoa) kopkopkop! :) En tiiä johtuisko siitä että oon nyt noina yönä laittanu pojalle eri vaipan kun ennen. Ennen meillä oli öisinkin housuvaippa, nyt ostin sitten teippivaippoja (pampersin baby dry). Ja täytyy kyl todeta että noi teippivaipat on kyllä imukykysempiä ja varmaankin mukavempia pääällä, kun ovat nii ohuita/pehmeitä..
Meillähän siis ollaan jouduttu vaihtaan vaippa kerran yössä (syötön ohessa), kun aamulla muuten on tullu läpi, mut noiden teippivaippojen kanssa en sitä tehnyt ja aamulla oli pisut siellä missä niiden kuuluuki olla :)
Kyllähän se märkä/paksu/kova vaippa voi toisen pikkusen yöunia haitata.. Käytämme siis tästä lähin päivisin housuvaippoja, öisin teippivaippoja! 

Nyt son moro!






 
Onnea Maru paremmin nukutuista öistä! On se hianoo!
Ja kehityksen vauhti on kyllä päätä huimaavaa :/

Meille tuli anoppi muutamaksi päiväksi kylään ja sitten viedään anoppi takaisin pohjanmaalle - voi kuinka onnellinen toinen on saadessaan viettää aikaa tytön kanssa :)
Ja onhan se mukavaa, kun tämä anoppi on ihan fiiliksillä, kun kysyin, että sopisiko mun mennä jumppaan aamupäikkujen alkaessa :DD.

Taas tuntuu siltä, että on kohdillaan!
 
Takaisin
Top