??? Syyskympit Kesän Kuhinoissa ???

Pippula

Vauhtiin päässyt keskustelija
Loin nyt kesälle (kesä-elo?) oman ketjun, kun näytti olevan vielä tuo toukokuu päällä. Varmaan kesällä on hiljaista, joten varmaan voisi mennä koko kesä yhdessä ketjussa? Jos vilkastuu, niin varmaan voi sitten tehdä taas uuden.
Toivottavasti en nyt astellut törkeästi Mamma76:n tontille, kun hänestä on vakiintunut uuden kuukausiketjun aloittaja Oon ollut varmaan jo sen puolisen vuotta poissa palstalta salasanan unohtamisen ja saamattomuuden+ muiden kiireiden takia, kirjoittelin jo alustavia kuulumisia tuonne toukokuun ketjun päähän, mutta lisää tulossa!

Äärettömän hyvää kesää kaikille! emoticon

 
Tervetuloa takas Pippula! Mukava saada vähän lisää eloa tälle nykyään niin hiljaiselle palstalle! 

Olin muuten ite justiin alkamassa luomaan kesäketjua, mutta ehdit ensin. Mua ei haittaa, ja tuskin Mammaakaan. 
 
Kiitos, Pippula! Tätä ryhtiliikettä oli kaivattukin. Toivottavasti vanhoista jäsenistä kuuluisi kuulumisia kesän myötä. Ikävä on Teitä kaikkia! Kaiholla muistelee vuoden takaisia pulinoita... Niin, ja onnittelut onnistuneista opiskeluista. Olet kyllä aika kone! ;0)

Mites Mammaliinan häät järjestelyineen ovat edenneet? Toivottavasti olette saaneet mitä kauneimmat säät.

Mymmeli: Pihahommat luonnistuvat kurottelulla ja kunnon punttailulla. Kinkkisimmät ja ahtaimmat joutaa jättää odottamaan aikaa parempaa - mutta saa edes vähän tehtyä. ;0) 

Ja tsempitykset asuntoasioissa - pidetään peukut pystyssä, että kaikki menee viimeisen päälle hyvin ja pääsette asettumaan uuteen kotiinne.

Milamariaa: Kiitos kommentista - "voittajana" on helppo hymyillä; sain tänään juuri magneettikuvien tulokset ja aivolisäke adenooma olisi 9 mm -kutistunut 3mm. Puolen vuoden päästä mitataan hormonit (jolloin toivottavasti en enää imetä...) ja vuoden päästä sama setti magneetteineen - mutta hyvältä näyttää. =0)

Kuinkas opiskelut ovat sujuneet? Hatunnosto kaikille uurastajille!

Meille neuvolatäti tuumasi järvessä uimisesta, että lämpöisellä säällä saisi mennä. Vielä olemme polskutelleet kotivannassa ja ensi viikolla ajattelimme mennä jälleen hallille - mutta katsellaan uskaltaudummeko ihan luonnonvesiin kesän aikana. Ohjeita tähänkin tuntuu olevan yhtä monta kuin on neuvolatätiäkin. ;0) Suolaisuudesta sen verran, että siitä on vielä haittaa näin pienille kun niiden munuaiset eivät osaa kuormaa vielä käsitellä. Mutta se tästä aiheesta.

Marun kanssa kyselisin myös tuosta FB-ryhmästä - onko se vielä hengissä? Ja tietenkin hurjat tsempitykset pikku-isännän ensiaskeleille!!! Vaikka saa olla silmät selässäkin, mutta on se ihana virstanpylväs kuitenkin. <3 Ja toivotaan, että kuntalisä tulisi yleisesti käyttöön koko maassa, piste.

Meilläkin neiti kävelee jo tuen varassa ja toisinaan yrittää seistä ilman tukea (hieman heikolla menestyksellä) sekä osaa tulla yllättävän jouhevasti alas seisaaltaan. Kop, kop, kop - olemme päässeet niin vähillä muksahduksilla, että tuntuu sangen kummalliselta. No, vielä ennättää - josken niitä toiselle toivo. Kovasti hän yrittää puhua ja seuraa tarkasti, että menikö perille. Toisinaan vastailen hänelle "vauvakielellä" ja Helmi intoutuu puhumaan pitkät pätkät - äiti tosin on edelleen ulapalla, mutta pääasia, että tyttärellä on hauskaa.

Ihanaista kesäkuuta kaikille mammoille ja "vauvoille" - eihän nämä enää niin pieniä ole... ;0) Ja ihana seurata sitä Purrin tickeriäkin. 





 
Son moro!!

Long time no see!!
Mulla aikoinaan paloi niin hermo näiden uudistusten ja kadonneiden ihmisten kanssa että piti tehdä välirikko koko sivustoon.
Noh- nyt on tunteet jo viilenneet (vaikka uudistelevat ilmeisesti vieläkin... grrr) ja tulin moikkailemaan!
Hiljaiselta juu vaikuttaa... harmin paikka, moni teistä oli melkein perhettä...

Vauva : Menee puita pitkin, seisoo ajoittain omillaan, on mahottoman hurmaava ♥ Terve ja hyvinvoipa!

Minä: Menee mukavasti vääntelen viimeistä raskauskiloa pois (tuskaaaa) Ja sitten vielä muutama toimistosamanlainen... loppusuoralla kuitenkin. Tämä operaatio on nimeltään kolkyt ja kaunis :D Ensi vuonna huhtikuussa tulee 30täyteen ja siihen mennessä aijon olla pysäyttävän hyvännäköinen  . Miehen kanssa sujuu hyvin ja elämä hymyilee. Aika menee Zumbatessa, derbytessä ja nyt uutukaisena piloxingittaessa(??miten lie kirjoittaisin tuon...) Enikeis, must on tullu... juu knou!! ... niinkuin siinä laulussa :D

Mitenkäs mammoilla kesä suunnitelmat?
Menettekö ihan omilla nurkilla vaiko jotakin matkoja mielessä?
Me ajateltiin josko pieni telttaretki tehtäisiin, esim isompaa voisi särkänniemessä käyttää ja siinä kätevästi säästäisi hotellimaksut jos telttailisi ... pitäisi sellainen iso teltta vaan hankkia (joten siihen ne säästöt sitten menisivätkin...)

Uittaminen : Me dippailtiin vauvelia meriveteen viimeloppuna. Tai varpaita kostuteltiin ja sai siinä hiekalla istuskella vaippasiltaan ja aallot liplatteli välillä niin että melkein napakin kastui :D tykkäsi valtavasti ♥ Ei vissin saisi hirveästi, mutta näin alkukesästä on vedet vielä kohtuullisen puhtaat ja lämmintäkin oli tuossa poukamassa, eikä me nyt mitänkään uimalla uitu. En usko että mitään vahinkoa saatiin aikaiseksi :D

Mulle voi laittaa sähköposti tietoja osoitteesseen lawra@welho.com jos haluaa sinne fb-ryhmään tulla... siellä tosin on melkoinen natsimeininki että pitää sitten kanssa kirjoitella... joten ken uskaltaa :D Mä en kyllä aina todellakaan jaksa ja sori jos täällä on ryhmästä kovasti tyyppejä mutta välillä ne jutut on kyllä ihan omissa sfääreissään... Mutta jos muuten kiinostaa niin mut voi etsiä FB:stä käsiinsä, asustelen siellä aliaksella Lawra VonHell. Klikatkaa kamuksi (jonkun viestin kera) niin pysytään yhteydessä :D

Ei täällä kummempia, olen äippälomalla ensi syksyyn asti joten leppoista meininkiä vain. nautiskelen koko rahalla :DD

Kuullaan taas!!
 
uimisesta :) viime lauantaina kostuteltiin laiturin nokassa istuen varpaita ja sitten myöhemmin jo "uitiinkin" hieman (poju kävi papan kanssa kastautumassa).

Sääsket ei oo onneksi päässeet kovin imeskelemään, ja mökillä oltiinki niin että tuulen mukana vähän pihalla kuljettiin niin auringossa kuin varjossakin. ja välillä sitte mentiin käymään viileässä mökissä sisällä ja vettä joikin ruokailuiden välissä hyvällä halulla :) Tuo on kyllä semmonen kuumakalle että välillä en voinu kuvitellakkaan laittavani edes pitkähihaista paitaa tai bodya päälle. sitte huljuteltiinki niin paljon 50 aurinkorasvaa kuin vaan iho veti itteensä =D

Perjantaita odotellessa ;) kuopion mammat lähtee vähän yhdessä humputtelemaan!
 
Huomenta päivää ja ihanaa kesäkuuta kaikille!

Täällä on aikamoista hulinaa ja vilinäää ollut monta viikkoa, joten en ole ehtinyt tänne päivittämään kuulumisia. Edelleen asuntoa metsästetään, mutta minä olen laitanut suur inventaarion käyntiin, joten pahvilaatikoita on joka nurkassa ja kierrätykseen ollaan viety paljon kaikenlaista. Hyväntekeväisyyten astioita.... HUH! Miten paljon voi ihmisen nurkkiin kiertyä tavaraa, ja periaatteessa aivan turhaa sellaista.

Huomenna Lenny tulee 9kk:tta ja minä jatkan kotiäidin duunia, niin kauan kuin lompakko kestää. (tai oikeastaan pää) Ratakiskostahan isännän kanssa ollaan väännetty, mutta näin nyt.

Miten helteet on vaikuttanut mukeloihin? Onko ollut unettomuutta,ruokalakkoa,juomalakkoa? Miten olette niistä selvinnyt?

Lenny, on hurmaava POIKA lapsi, joka rakastaa uiskentelua altaassa,isoveljet on palvonnan alla. Lenny on nyt vasta oppinut nousemaan seisomaan, sitä harjoitellaan varovaisesti.Istumaan ollaan menty jo tovin.Konttaaminen osataan, mutta nopeempaa pääsee ryömimällä omalaatuisesti. Kaikki eläimet kiinnostaa, ulkona joka ikinen koira saa huomion. Ruoka maistuu ja maito, mutta veden kanssa ollaan alettu pistämään vastaan. Poika nukkuu melkein koko yönsä, n.4-5 maissa pitää saada vielä maitopullo. Mutta juo sen aivan itse, ja nukahtaa samantien uudestaan. Hallelujaa, olen siis saanut nukkua (koputtaa lujasti puupäätä)
Herra juttelee kovasti, äitää ja izsiä huudellaan. Osaa sanoa "heii" oikeassa tilanteessa ja vilkuttaa kun joku on lähdössä. Ihana kullan murunen, meijän inana emoticon  Työntöauto on kovassa käytössä, varsinkin kun avainta vääntäessä kuuluu käynnistysääni ja yhdestä napista tulee nallepuh musiikkia. Sitten tanssitaan...

Minä, olen erittäin hyvässä freessissä kunnossa, aurinkoihottumaa kaulassa ja niskassa, nenä kärvähtäneenä ja itikoitten puremien jäljiltä kroppa näyttää ilmakiväärillä ammuttua valkoista valasta. Eli aurinkoihottuman vuoksi olen joutunut välttelemään suoraa auringon paistetta.
Mutta kaikinpuolin muuten mieli on hyvä ja makuukammari asiatkin alkaa maistumaan. (johtusko siittä,että isäntäkin on tajunnut alkaa osallistumaan kotihommiin, kun on kotona.Sssssh!)

Kesäloma ukolla on koko Heinäkuu, ja ekan viikon raivataan tätä huushollia (riippuen ilmoista) ja Sitten lähdemme mökkeilemään, ystävä perheineen tulee meidän kanssa ja tätä ollaan nyt odotettu koko talvi. JEEEEEE!
Juhannus menee samoin kuin viime jussi, eli kotona grillatessa ja maleksiessa...ainakin näillä näkymin.

Esikoiseni pääsi kesäduuniin nuorisotalolle ja Heinäkuussa on yksi viikon leiri jossa ohjaajana. Tässä odotellaan jänskä kakka housussa pääseekö poika kouluun, vai otetaanko lusmuilija mukaan Varsinais-Suomeen. Jep, äitinä vaikein pätös mitä on tähän asti ollut, katkaista napanuora esikois pojastaan, ja antaa hänelle mahdollisuus elää omaa elämää. (Koulun asuntolassa, valvottujen silmien alla) Arvatkaas, olenko parkunut monta yötä? Ja eikä varmana jää niihin öihin. Onhan tuo esikko aina mun vauva. Niisk!

Jahas,kello käy... ja minä jämähdin tänne. Nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja siivota tämä huusholli...
Niin ja koitan päästä useammin käymään täällä

Oikein Ihanaa Kesää Kaikille!!!

Ps.Pippula emoticon





 
Kesä aamuja vaan tännekkin.
Me oltiin tuossa viime viikon torstaista tiistaihin miehen isovanhempien mökillä heidän kaa.
Hyttysiä hyttysiä hyttysiä oli saakutti siellä, joten ollaan vähän kaikki itikin syömiä täynnä.
Mähän olin jo vähän kipee kun lähettiin sinne ja sitten perjantaina sainkin jo varata aikaa terkkarista, kun korvaan särki jumalattomasti ja korvatulehdushan siellä oli. Vieläkin tuntuu jotenkin tukkoiselta toi korva,vaikka antibioottia on mennyt koko ajan.

Sitten lauantai aamusti hajotin nilkkani. Olin menossa ulkohuussiin ja jotenkin siinä rappusisssa astuis harhaan tmv, ja kaaduin. Jalka rutis siinä ja en ite päässyt ylös maasta. Mukavasti heti turpos ja niin arka että jippii. Sitten vaa aamupäivästä päivystykseen ja ei ollut sentää murtumaa, mutta nivelsiteet mennyt.

Eilen vielä kävin täällä kotona ja kuvat otettiin uudestaan. Jalka on siis vielä turvonnut ja nyt tosi mustelmilla. Tukisitees ainakin 2vko ja kepeil pitäs mennä. Häät 25.6, joten ei tarvi miettiä kenkiä ja sitä kuinka paljon tanssii.

Aada on tänään 9kk   (miks noi saakutin hymiöt on taas muuttunut?)
Kovaa vauhtii tyttöö konttaa ja nyt sitten ollaan opittu nousemaan ylös tukea vasten.

Paljon onnea kaikille meitin palleroille uusista taidoista.

Häävalmistelut jatkuu ja nyt sitten tajuu että öö..Kohta kohta pitäs olla kaik valmista...

Toivottavasti mä pääsisin treffeilen teitin kaa pitkästä aikaa....

 
Heippa kaikki,

tosiaan aikalailla hiljentynyt tämä palsta kesäntullen. Enpä ole kyllä itsekään ehtinyt täällä pariin viikkoon käymään, kun on mökkeilty ja puuhattu kotosalla ulkona kaikenlaista.emoticon

Ihan vaan sen verran ajattelin antaa vinkkiä kaikille hyttysten kanssa tuskaileville, että itse löysin marketin hyttysmyrkkyhyllystä myrkyttömiä hyttyspyyhkeitä, joita voi käyttää yli 7 kk vauvoille. Oltiin tuossa viime viikko mökillä Itä-Suomessa ja siellä oli hyttysiä niin paljon, etten oo ikänä nähnyt! Noiden pyyhkeiden ansiosta meidän pikku neiti sai kuitenkin edes vähän viettää aikaa myös pihalla. Hän kun ei oikein malttanut vaunuissa istuskella hyttysverkon suojissa, vaan koko ajan piti päästä nurtsille ryömimään. Ja ihan tosiaan siitä pikkukylän S-Marketista bongasin nuo pyyhkeet, että luulis ainakin suurimmasta osasta S-Ryhmän kauppoja löytyvän, kun kerran tuossa meidänkin kyläkaupassa oli.

Ihanaa kesän jatkoa kaikille hyttysistä huolimatta!emoticon
 
Kiitokset hyttysvinkeistä!!

Verkko matkasänkyyn ostettu ja tänään käyn kattoos kyllä noita hyttyspyyhkeitä. Prismassa en tainnu moisiin törmätä mut en osannu myöskään etsiä..eli pitää käydä s-marketissa.. Olen myös alkanut ottaa rennommin loman alun, eli sunnuntaina lähdetään ja kotona tullaan käymään varmaan kolmen viikon päästä..sitten lappiin viikoksi ja sitten taas etelä-suomeen.. Kotona Kuopiossa saadaan olla sit taas koko talvi..mut luulen että toisten nurkissa olo pienen lapsen kanssa ei oo lomailua... Ja jospa noi mummot hoitas poikaa ni itekki pääsis vihdoin johonki rentoutumaan pitemmäks aikaa ku muutamaks tunniks..
Selkä meni taas maanantaina, ei ihmekkään koska lomailua tiedossa :) (nii ja tietysti vähän flunssaa..)

Meillä tuo poika ryömii vauhdilla, konttaa hitaasti, nousee rämpläämään ja sättäämään joka paikkaan. Kävelee tukea vasten mut ei kyllä pysy pystyssa jos ei oo tukeva ote jostain.. Meillä ollaan siis ens viikolla 10kk. Nyt sain aikaseks ostaa pehmeäpäisen nokkamukin jonka nokka jäljittelee tuttipulloa..toimii, jee! Itse hän juo jos makaa selällään :)

Tänään siis Kuopion mammat lähtee rimpsalle, näyttäs tulevan kostea ilta niin juomisen kuin ilmojenkin puolesta :)

(laihtumista -7,5kg, jippii taitaa olla pari kiloa enää painoon ennen raskautta, siitä sitten vielä n. 6kg tämän pituisen ihmisen normaalipainoon :) Nyt on kyllä ollu jotenkin hirmu iso olo, muutaman kilon tiputus toi hyvän olon mutta nyt on läski tullut taas esiin.. :)

Terkkuja kaikille ja hyvää kesän jatkoa!!!!
 
Miks ihmeessä nää hymärit on taas vaihdettu, ihan perseestä!emoticon
Oho, taas täällä. Ensin monen viikon hiljaiseloa ja hups!
Kävin lukasees nuo viime kuun jutskat, ja HEI! Ei Me tätä lopeteta Eihän? Kenen kanssa syksyn pimeinä iltoina sitten juttelee?
Kesä ja hienot ilmat verotaa tottakai, mutta meijän foorumi pysyy jookosta? emoticon

*Kiroilee isosti ja tosi rumasti* Meni se asunto jota ajateltiin toisaalle emoticon
Ei auta kuin taas odotella...
Mutta hei, esikoinen pääsi ammattiopistoon Hotelli-, ravintola- ja cateringalalle eli lapsosestani tulee kokki, toivottavasti emoticon 
Hanurista on taas se,että ei voida anella asuntolapaikkaa ennen kuin tiedetään millon päästään muuttamaan itse. Miks pitää tehdä asiat näin samperin monimutkaseksi.

Niin, tuolla facebuukin puolella tulee oltua enimmäkseen, jos joku täältä on siellä ryhmässä tai tahtoo sinne ryhmään laittaa tän vau.foorumin kautta mulle tietojaan. Olen laittanut omat asetukset niin sala-saliseksi että... syy on etten aivan kaikkea menneisyydestäni tahdo enään tulevaisuuteeni. Ymmärrätte kaiketi? Pääsee ihan kaveriksikin, vinkkaamalla nimimerkillä, että osaan yhdistää, jos jo sattumoisin on siellä löpinöissä.
Varoituksen sana, tosiaan juu aika tiukkaa menoa välillä,en tiedä uskallanko huumorin kukkaa heittää,jos vaikka potkitaan pihalle. Sori jos astuin varpille

Jaahas, nyt on mentävä. Kohta tulloo näläkänen ukko kotiin viikonloppua viettään ja yks näläkänen huutaa keittiön pöydän alla, joten MORO!
 
Moikka moi!

Tosiaan hiljaista ollut palstan elämä, mutta toivon samaa kuin Mamma, että jospa tämä syksyllä vilkastuisi. Olen käynyt ahkerasti lukemassa, mutta jotenkin tuntunut että kirjoittamiseen ei ole aikaa löytynyt. Niin ja tottakai ollaan poitsun kanssa nautittu täysin siemauksin tästä ihanasta kesästä!!

Kiitti Minsku tuosta vinkistä noista hyttyspyyhkeistä. En niitä löytänyt, mutta myrkytöntä hyttyskarkoitetta löytyi. Sitä ainakin paketin mukaan saa laittaa 0-100 vuotiaille. Ajattelin että vaatteisiin suihkautan off:n lasten myrkkyä ja jos tarve vaatii niin sipaisen tuota myrkytöntä juttua iholle. Free-merkkinen on toi hyttys"myrkky". Mennään ensi viikoksi lappiin ja siellä kuuleman mukaan tänä kesänä on sääskiä ja mäkäräisiä ennätysmäärä! Poitsulla jo nyt muutama paukama otsassa, joten enempää ei niitä huvita keräillä.

Olipas kiva muuten lukea pitkästä aikaa Pippulan, Mamman ja Pojanäidinkin kuulumisia! Pojanäitiä käy kyllä kateeksi, kun noin mahtavasti jaksat treenata!

Mammaliinalle
ihania hääjuhlia, toivottavasti jalka silloin jo parempana!

Onkos syyskuun mammoista muut kuin Purri raskautuneet uudelleen? Niin tai kuinka monella uusi raskaus haaveissa? Purrin (ja masuasukin) kuulumisia olisi kiva kuulla!

Minä tunnustan, että täällä on jo kova vauvakuume. Toista vauvaa ei tosin aiota alkaa yritteleen vasta kuin vuoden kuluttua, mutta jatkuvasti uusi raskaus on jo mielessä. Syyt miksi halutaan lykätä (tai minä haluan, mies olisi jo valmis) vauvan yritystä on mun alkanut laihdutusprojekti ja toisaalta haluan nauttia pojasta vielä hetken yksinään. Pikku kakkosen myötä poitsun huomioiminen ja aika jää väkisinkin vähemmällä. Niin ja tuo laihdutusprojekti.. Aloittelin kesäkuntoon 2012-projektin näin hyvissä ajoin! emoticon  Mulla toi tän kesän projekti ei ottanut onnistuakseen, joten suosiolla odotin imetyksen päättymisen ja sitten starttasin laihdutuksen liikkeelle. Nyt onkin motivaatio ihan eri luokkaa ja parin viikon aikana jo kilon verran tippunut paino. Liikkuminenkin on alkanut sujua eri meiningillä. Ton meidän reissun ja juhannuksen jälkeen aioin hakea salikortin ja lähteä jumppailemaan. Mieskin on luvannut tukea tätä projektia niin rahallisesti kuin antamalla mulle treeniaikaa. Tosi hyvät fiilikset siis tän projektin suhteen! 15 kiloa olis näin alkuun pudotettavaa!!

Pojallekin kuuluu tosi hyvää. Meillä ei edelleenkään kontata eikä ryömitä. Taaksepäin menee kun työntelee itseään käsillä. Istuminen sujuu tosi hyvin ja nyt on keksitty että myös istualtaan voi liikkua kun käsillä työntää. Muuten todella rauhallinen ja hyväntuulinen pikkuinen. Puhetta harjoitellaan kovasti ja erilaisia äänteitä. Ollaan viime aikoina aika paljon liikuttu kaupungilla yms., kun poitsu nauttii todella paljon kun näkee uusia ihmisiä ja paikkoja.

Mutta sellaista meille! Oikein ihanaa Juhannusta mammat, kun en ennen sitä kirjoittelemaan ehdi!


 
Moi!
Minä en täältä lähde kulumallakaan! Ja eiköhän se meno tästä taas syksyllä vilkastu, kun ihmiset palailee kesälaitumilta kotisohvalle!

Nyt on pakko hehkuttaa, vaikken kyllä tiedä uskaltaako vielä... ME MENNÄÄN TEKEMÄÄN MAANANTAINA ASUNTOKAUPAT!!! Kämppä vaatii pientä remonttia, mutta ei mitään ihan mahdotonta, joten toivottavasti päästäisiin asumaan uutta kotia jo heti heinäkuun alkupuoliskolla!

Vauvakuume/raskaus: Eikös Tikolla ollu jännät paikat uuden raskauden suhteen? Vai muistanko väärin?  Purrilla ei taida olla enää montaa viikkoa rakenneultraan, eihän?! Uijui! Ihanaa! Minulla on hirmu ristiriitaiset fiilikset. Vauvakuumetta on, mutta järki käskee odottamaan, kunnes saan opinnot pakettiin, että pääsee sitten joskus tulevaisuudessa tienaamaankin. Periaatteessa joskus syksyllä voisi aloittaa yrittämisen, siten, että la menis kesälle. Mutta eihän sitä koskaan tiedä etukäteen, miten raskaus sujuu, tuleeko pahoinvointia tms. vaikka ensimmäinen raskaus menikin lähes oireettomasti...

Maru: Onnittelut ensiaskeleista! Ja toivotaan, että kuntalisä otetaan siellä käyttöön. Vaikka minun mielestä tuo kuntalisä voitais poistaa ja nostaa kotihoidontukea semmoiselle tasolle, että vanhemmilla olisi oikeasti mahdollisuus pitää lapset kotona, niin kauan, kuin haluaa (ainakin sinne 3-vuotiaaksi asti), jos haluavat. Kun nythän tuo on tosi epäreilu järjestelmä, kun jotkut kunnat maksaa lisää ja jotkut ei. Eikä se määräkään ole sama...

Pippula: Onnittelut lopputyön viimeistelystä! Minulla oli kans tarkoitus yrittää suorittaa joitain kursseja nyt äippälomalla, mutta eipä niistä mitään tullu. Yhden tentin kävin tekemässä joskus syksyllä ja yhden kurssin luennot (kaksi luentoa) kävin kuuntelemassa, mutta siihenpä ne jäi. Pari esseetä pitäis jaksaa kirjoittaa, että saisin yhden sivuaineen valmiiksi, mutta motskaria ei löydy. Ja nyt kesällä pitäisi vielä alkaa valmistella gradua...saa nähdä kuinka käy...

PojanÄiti: Onpas kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Sinä kyllä oot tosiaan melko urheiluhullu! Ja keksit kaikenlaisia ihmelajeja (ei siis millään pahalla!) Mitä ihmettä tuo on tuo piloxingmikälie?!

Mammaliina: Auts! Onko siis niin, että joudut keppien kanssa alttarille? Meillä mies pääsi kepeistä eroon tyyliin viikko ennen häitä, joten mekään ei ihan hirmusesti tanssittu...mutta silti oli erittäin ihana päivä. Eli älä anna keppien masentaa! Onpahan ainakin jotain erikoista, mitä muistella sitten vanhana ja kurttuisena! Tsemppiä viimeistelyihin ja toivotaan, että viikon päästä sää suosii!

Minsku: Kiitos kovasti hyttyspyyhevinkistä! Pitääkin seuraavalla kauppareissulla tarkistaa oman kaupan valikoima, jos noita pyyhkeitä löytyisi...pojalla on hirmuinen paukama päässä ja käsissä ja pohkeissakin muutama jälki...

Jänö: Vautsi vau! Onnittelut hienosta painonpudotuksesta ja tsemppiä loppupudotukseen! Ite oon huomannu tuon saman, että vaikka oon nyt jonku 8 kg kevyempi, kuin ennen raskautta, niin silti peilikuva tuntuu näyttävän lähes samalta...lieko sama ilmiö, kuin anoreksiassa, eli ei vaan nää sitä totuutta, vaan jotenkin näkee vaan sen saman löysän peilikuvan...tiedä tuosta sitten... Niin ja toivottavasti oli hauska ilta ja pääsitte kaikki mammat kunnolla rentoutumaan!

Mamma: Onnittelut esikon koulupaikasta! Hienoa! Ja toivottavasti saatte asunnon mahdollisimman pian, niin pääsette sitten hakemaan pojallekin sitä asuntolapaikkaa! Minä ainakin pidän täällä peukut pystyssä!

Pikatsu: Tsemppiä painonpudotukseen! Hienoa, että mies on tukena! Ja täytyypi kattoa jos täältä löytyisi myös tuommosta myrkytöntä karkoitetta...kiitos siis vinkistä!

Jos vielä vähän meitä: Eli poju ryömii menemään sen minkä ehtii...tyynyt ja kynnykset oli alkuun hyvä esteitä, mutta nykyään enää hidasteita, jos niitäkään. Sängyltä haluaisi ehdottomasti laskeutua pää edellä lattialle, eli tarkkana saa olla, eikä hetkeksikään voi kyllä yksinään jättää... Kiinteitä menee jo montaa eri sorttia, ehdotonta suosikkia on luumu-kaurapuuro. Sormiruokaillen mennään, eli sotkua tulee...mutta pesemällähän tuo hoituu. Pistän nyt vielä neuvolakuulumiset samaan, eli käytiin tiistaina 8kk-neuvolassa. Poju oli kuukaudessa venähtäny 3,5 cm, eli on tuo tissimaito vaan melkoista evästä, kun tuon ikäinenkin sillä noin hienosti kasvaa. Pojun mitat on siis 75,5 cm ja 10,6 kg. Iso jässikkä! Mutta nyt ruuantekoon ja siivoomaan.

Hyvää viikonloppua kaikille ja hyvää juhannusta, jos ei ensi viikolla ehdi kirjoittelemaan/lukemaan!
 
heippa!

Vauvakuume: löytyy, mutta ei enää vauvoja meidän perheeseen ainakaan 5vuoteen, kierukka kerta on laitettu niin annetaan sen olla sen aikaa kun se olla saa! Ja vauvakuume johtuu siitä, jotta paras ystäväni saa näinä päivinä vauvan...sitä jotenkin kaipaa sitä tunnetta kun sen oman vauvan saa ensi kertaa syliin emoticon

Rytmit: Miten teillä muilla nukutaan? Meillä edelleen yöllä herätään kerran syömään 02-06 välillä. Päivällä uni rytmit on muutenki ihan hakusessa, pääsääntöisesti 2-3 tunnin hereillä olon jälkeen pitää laittaa nukkumaan mutta koskaan ei tiedä kauanko nukutaan, ½-3tuntia...ärsyttävää koska juuri mitään ei voi sopia etukäteen koska ei yhtään tiedä kuinka poika nukkuu minäkin päivänä. Rytmit muuten aina samat, esim ruoka-ajat aina samat ja yö unillekin mennään aina samaan aikaan 19.30-20välillä. Poika onneksi muuten aina hyväntuulinen

Oma aika: Omaa aikaa saan oikein lenkkille mennessäni, kauppaankaan harvoin pääsen yksin. Kaipaisi todella jo omaa aikaa sekä yhteistä aikaa miehen kanssa(muutakin kuin tätä arkea) mutta nuo lastenvahdit ovat vähissä. Ja monet ystävät ovat joko raskaana tai lasten kanssa kotona tai töissä joten tuntuu, että sosiaalinen elämä on hiipunut totaalisesti...tai on sitä sosiaalista elämää mutta se on aina sellaista, että on lapset mukana ja niitä saa paimentaa. (ymmärsiköhän nyt kukaan mitään mun selityksistä )

Aloin tuossa miettiä, jotta en varmaan vuoteen ole saanut nukkua koko yötä putkeen...viime kesä oli tuskaa ison mahan kanssa ja nyt onkin saanut lapsen kanssa heräillä useampaan kertaan . Äippälomani loppuu 28.päivä, jatkan kotihoidontuella ainakin vuoden loppuun...jos joutuisin nyt töihin niin en tiedä kuinka selviäisin kun yöt on niin katkonaisia/huonoja niin sitten vielä tehdä 3-vuoro työtä , onneksi ei tarvitse  Keikkaa käyn tekemässä välillä viikonloppuisin niin saa muutaman ylimääräisen euron kotihoidon tuen lisäksi sitten kuitenkin.

No joo, tuli vähän omaa napaa urakalla taas.

Hyvää lomaa kaikille jotka lomailemaan ovat lähdössä..kiitos hyttyspyyhe vinkistä, pitää käydä etsimässä sellaisia.
 
Noniiin!!! Johan on meiä palsta taas vilkastunu!! IIIIHANAA!!!!

Nyt en sit enää tietty muista, et kuka sitä kakkuohjetta kaipas mutta tässä tulee (PojanÄiti ja Thilduska voi mausta olla takuussa sitten emoticon )

http://www.maku.fi/resepti/mutakakku
http://feetu.vuodatus.net/blog/2047008/-kinder-piirakka-eli-suklaapiirakka/%27

Eli alemmasta vaan se kuorrutusosa

Mulla oli viime neuvolassa verenpaine 107/58 ja hemppa 110.. Eli salmiakkia nassuun taasen Sit on tässä 5kk aikana tullu yhteensä 5,5kg... Eli maanantaina alkaa herkkulakko (jäätelöä saan syödä kyllä, ku se on osa ruokaympyrää, eikös???)

Äh, tää neiti nyt kitisee ja vikisee.. tuun takas jahka neiti nukahtaa.
 
Rakenneultraan on mulla n. 2vkk :) 1.7 klo 9:30 on ultra ja toivon, että näyttää suosiolla elimensä :D :D :D :D :D Ja siinä mielessä erilainen raskaus, et Edithistä mul oli finnejä ihan koko aika, ni nyt ei oo mitään :)

Rytmi: meil on alettu herää 04 vaatimaan maitoa :/ Ja siis ihan sama vaikka jois hirveesti maitoa päivällä ja ois syöny kunnolla, ni tuohon aikaa haluaa maitoa... Mut onneks Edith nukkuu sit vielä 2-4h sen jälkeen. Päivällä mennään 1-3 päikkäreillä... ja päikkärit on 0,5-1,5h kerrallansa.

Edith istuu, kävelee tukia pitkin (juoksee, ku käsistä pitää kiinni), yrittää puhua ja kuolaa nii maan pirusti :D Yrittää siis ylähampaita tehdä, meillä ku ei vieläkään ole ku kaks alahammasta :D

FB:stä sen verran, et mä kuulun yhtee toiseen mamma-ryhmään mikä ei ilmeisesti ole ihan niin natsimeininkiä, ku toi toinen :D Tosin jos siellä usein alkaa riitelemään/haastaa riitaa/ kettuilemaan/ solvaamaan yms. ni ryhmästä erotetaan välittömästi. Siellä on siis ihan käyttäytymissäännöt :D Että jos joku sinne haluaa, ni voin lisäillä sitten :) Siel on myös oma kirppispalsta, johon kutsutaan kuukausittain, eli ku kesken kuuta lisätään, ni sitä ei näe, mut seuraavassa kuussa taas pitäis nähdä. Näin :D Huh :D Mut laittakaa vaikka tääl yksäriä, ni lisäilen :) Tai mailiosotteenki voin sit antaa, jos se on helpompi :)
 
Jospa itekkin päivittelisi pitkään aikaan kuulumisia

Vauvakuume: Ei en ollut raskaana, ja nyt kun ajattelee niin onneksi. Mähän olisin joutunut ostamaan kolmosten rattaat ja miten mahtais mahtua kolme istuinta autoon. En mä täällä kotona pärjäämistä epäile, mutta ulkona liikkuminen olis ollut niin hankalaa. Ja nyt mä olen alkanut miettimään, josko veis lastenvaatteet kirpparille. Vaihtelee mielipide uudesta lapsesta lähes päivittäin ja nyt olen siinä ajatuksessa, että nuo kaksi saa riittää....mut huomennahan m'ä voin olla jo toista mieltä

Ehkäisy: Ton raskauspelon vuoksi kävin laittamassa kierukan, ja siinä toivossa että mun kivuliaat kuukautiseni jäisivät lopulta kokonaan pois. Mutta ongelmana on se, että en ole synnytyksen jälkeen kestänyt hormooneja. Ehkäsyrengas/kierukka=mä olen kiukkunen, mies ärsyttää mua, seksi ei kiinnosta, ja mua laiskotuttaa. Kun olin ennen kierukkaa ilman ehkäisyä niin kiukut katosi ja seksikin taas kiinnosti. Meinasin jo nappasta kierukan pois riidan päätteeksi, mut en onneks löytänyt lankoja emoticon mut aattelin nyt että jos tää menis ohi, ja niihin hormooneihin vaan elimistö taas tottuis.

Vauvat: on pian jo 11 kk, eli mä mietin jo 1 v-synttäreitä. Kävellä ei vielä, kontataan kovaa vauhtia ja mennään joka paikkaan. Eipä noi hirveesti yritä edes jutella. Tai juttelu jäi, kun alettiin harjoittelemaan liikkumista, eikä vieläkään ole puheharjoittelu palannut. Mut eiköhän se sieltä tule.

Kesä: Lähdetään nyt jo kolmannelle reissulle tyttöjen kanssa. Ylihuomenna lähdetään anopin yllätykseksi Turkkiin. Toivottavasti se ei saa sydänkohtausta, kun ilmestytään ilmottamatta oven taakse Muuten se kesä meneekin sitten kotosalla, tulis vaan noi aurinkoiset ilmat takaisin, niin päästäis äitini pihalle pulikoimaan.

Työt: äitiyslomaa jäljellä noi 2 kk ja kovasti mä tässä töitä etsin. Tosin olen valmis jäämään kotiinkin ansiosidonnaiselle, mutta mielenkiintoisen työn löyessä sitä kyllä haen.

Mies tuli hätyyttelemään tohon, että jatketaan aamupalan tekoa niin oma napa loppui tähän ja kommentoin muita myöhemmin.
 
Moo-ooi!! :D

Onpas ollut tehokas maanantai . Kotia olen puunannut koko päivän, tehnyt koko perheelle kahden päivän safkat, käväsin kaupassa ja kahvipaussilla uutta fit lehteä lukiessani innostuin sutasemaan "kesän rankimman treenin" ja VAU neidit!! Tod. oli kyllä rankimmasta päästä mitä olen tehnyt! ja ihan hilllllllitön energia piikki tuli reenin jälkeen, suosittelen kokeilemaan.

Ourait, kommentteja (ihanaa kun on  näin paljon kommentoitavaa!!! Kirjotelkaa kirjotelkaa!!)

Ensteks:
Kuopion mammat: Kuinkas ilta!!!??? Olikos kosteeta ja konttasitteko kotia?

Foorumi juu ei luovuteta Pannan hommat luistamaan! Nyt kaikki laittaa vaikka kesä toivotuksia jos ei muuta kerkiä, mutta olisi kiva kuulla että ketä täällä vielä (meidän lisäksi) kuikuilee, kuikuileeko kukaan?? Ootte niin tärkeit, joka ikinen ♥♥♥

Mammaliina kuis kinttu? Siellä on vissiin jo aika kuumat paikat, häät ovella! Vitsit kun jännittää minuakin... Missä teillä on häät? Onko joku teema? onko isot? Minkälainen kaakku?...Ai mä, ei, ei mun tee yhtään mieli mennä naimisiin... *näpistelee vanhaa kihlasormustaan*
Sanoisin että "riko nilkkas" mutta se taitaa olla tässä tilanteessa liian myöhäistä

Minsku Dänks hei täältäkin, nyt saapi hyttyskät kyytivä!! Grrrrrrrr :D

Mamma Nam Kokki!!! Mä kanssa haaveilen että näistä tulis parturikampaajia tai kokkeja, se olis parasta (eikä yhtään itsekkäistä syistä) Toisaalta olen myös kalleellaan josko formulakuskia alkaisin jommasta kummasta idättämään (äipälle linna monacosta ei tietenkään ole minkäänlainen vaikutin asiassa...). No ei, kukkikkoon mukelot mihin suuntaan haluavat, ylpeä ja onnellinen olen enivei!
Ja Paska, kun ei kämppä natsannut!! Mut siellä on salee jossain sellainen unelmakolo jossa on teitin nimet valmiina postilootassa :D

Pikatsu Thihihii, ihanan kuuloinen tyyli teidän pojalla jos istualteen "ryömii", voin vain kuvitella!! Tsemppejä hei projektiin! maltti on valttia!! Hyvät jussit myös sinne!

Mymmeli Mahtavaaaaaa! Onnittelut asuntokaupoista!, siellä sitten muuttoa pukkaa ihan pikapuoliin (ko?) ...se niistä lomista (ko?)

Kirsikka meillä nukutaan yöt about 9-7 välillä 10-6. Nyt on heräillyt kun on hieman lenssuinen ja äitiä tulee niiin gaaamee ikävä nukkuessa (huoh! ) , mutta osaa siis nukkua koko yönsä kiltisti. Päivisin on kolmet torkut erinäisiin aikoihin. Oletkos mitään unikouluja kokeillut? Siinä on se pari huonompaa yötä mutta ISOkiitos seisoo lopussa... Semmoinen kuin Hogg:in unikoulu on nyt kovasti huudossa piireissä, kannattaa googlettaa jos vaikka saisit sen kokonaisen yön jo ihan pikapuolin! Voimia kovasti ja halit kans!!

Purrin kaakku oli MEGANAMIA!!! Ja *tanan syntistä, laihduttajat pysykää loitolla!!
Purri ootko kokeillu nokkosta hemppaan!?! Monet vannoo sen nimeen, kipaset hakemassa lähi mettästä kuivatat (tai mitä lie sille tarviikaan tehä?) jauhat ja ripottelet joka ruokaan sekaan, avot, hempat nousee pilviin.

Tikolle bon voyage!!! Toivotaan kelejä ja ilmottele sitten kuinka anoppi riemastui!

urheilukärpänen juu en tiedä missä vaiheessa se pääsi näin kovasti purasemaan, oon ihan narkki, mut parempi se tälläin kun että sitä röökiä, lopetin aikapitkälti viinankin juomisen kun aina maistellessa teki tupakkia mieli nin pirusti... Ruokatottumuksetkin on saaneet kyytiä, nyt viimesimmäksi maitotuotteille on annettu pääsykielto (jotakin juustoa ja voita vielä löytyy, mutta muuten ei) raakaravintoon hurahdin myöskin ja semivegaani (kalaa, munaa, satunnaisia maitotutteita) linja jatkuu koko perheellä, ja se näkyy yleisenä hyvinvointina ihan meissä jokaisessa, isännältäkin on tipahtanut kymppi ihan huomaamatta.

Piloxing on tanssin, nyrkkeily ja pilateksen sekasikiö, rankkaa mutta ihanaa. Sitäkin suosittelen jos tulee mahdollisuus kokeilla. piloxing on myös hollywoodeissa kova sana tähtösillä, jos sellaisiin on kallellaan.

Vauva on tulossa, ei vielä, mutta kolmen vuoden päästä PANNAAN alulle. kuume on jo nyt kova, mutta ensin haluan tämän terveys/laihdutus/kuntoutus asian mallilleen.

Noin. meillä ei kummempaa. Otava tosiaan hieman lenssuinen ja eroahdistus on tapissaan, mutta elo sujuu kivasti. Huomenna mennään reffailemaan O:n kummitätiä joka luultavasti kertoo raskaus uutisista... iik!! :D

Tämä tällä erää! Lisää pian, lupaan!!

Ainiin P.S. raskauskilot karistettu
 
PIkaseen miekin täältä kuulumisia =D eilen yritin miehen vessatauon aikana mutta eihän siitä mitään tullu kun kone tai nämä sivut tökki ihan urakalla!

Meillä mennään nyt siis ihan jumalatonta kyytiä ryömien kun se viimein hokastiin kun 8kk täytti koko ajan menee konttaus asentoon mutta piru kun on niin liukasta lattialla että lähtiessä valahtaa aina jalat alta. On kiipeilemässä koko ajan päällä jos vaan lattialla olen ja ei niinkään syliin halua vaan pitäis olla seisottamassa koko ajan! Sängyssä menee pylly pystyssä sellasessa no, mikä se on... karhukävely asennossa =D Istuttuhan meillä on jo tosi kauan mutta viime sunnuntaina meni ja oppi senki sitte vihdoin että miten sitä istumaan itte päästään. kova on matkimaan meidän "puhetta" ja erilaisia ääniä.... tämmöstä tänne pojan osalta! ps. yöunien kanssa tässä vähän ihmetellään kun herra ois koko ajan aikaistamassa unille menoa ja heräämistä :/ tottakai mitä aiemmin menee unille niin sitä aiemmin se rontti aamulla herää, nyt on pidetty aikalailla kiinni että ei ennen kasia unille kun muuten herää uuteen päivään jo klo 5!! ja äiti ei vaan jaksa.... Oon myös alkanu vähän itte rajottamaan noita päiväunia, lähinnä pituutta, että riittää meillä sitä unta sitten myös yöksi. se on ollu kyllä jännä huomata että vaikka laitettas tuo poika nukkumaan vasta 22.00, se heräis silti aamulla samaan aikaan ku "normisti" eli klo 6....nooh, oon vaan aatellu että hyvää harjotusta nää aikaset heräämiset töitä ajatellen... ne kun kutsuu 10.8 alkaen taas meikäläistä!

Parisuhde näyttää edelleen valoisalta <3 juhannus menee meillä kotona ollessa, mies sai luvan perjantaille ottaa olutta *naur* =D se on nyt tällä viikolla heränny myös poijjaan kanssa kun on ollunna kotona ja kyllä huomaa meikäläisestä että on saanu levättyä.

Joku sanokin että on alottanu jo kesäkuntoon 2012 ja mää kannatan tätä myös itelleni! että siis jatkan edelleen... siis mä äen voi vaa tajuta miksi mää en saa tätä maha pienemmäksi. kyllähän mä sen tiiän että mun on hankalampi saaha ylipäätään näitä kiloja pois mutta silti.... no nyt ku mies on ollu puolitoista viikkoa kotona niin ei oo kyllä tullu tehtyä juuri mitään kun toinen vaan maleksii nurkissa eikä tee mitään... mutta normi arki palautuu taas ensi viikolla onneksi :) uudet lenkkarit tarttis löytää kun jalat ei jostain syystä tykkää enää noista vanhoista.... käy ihan kipeetä.

PÄ ihan oli hauska ilta :)! tanssimma ja joimma, tottahan nyt mulla jäi taksiin laukku mutta CF oli ottanna sen talteen kun omaan osotteeseensa oli päässy :) Taksikeskuksen tytöt eivät musta ehken ennee tykkee... soitin sinnekki että laukku on jääny taksiin jos ne sais sen taksimiehen kiinni ja sanosivat että ottaa sen laukun talteen, mutta eivät muka koko taksia järjestelmästä löytäneet niin mie sitten vähän paukutin tulemaan....
Aamulla oli sellaset 50min yhtäkkiä kaamea kapula!!! olin ollunna jo tunnin hereillä kun yhtäkkiä iski siis hirvee jysäri ja eikun pönttöä halaamaan, sen jälestä sitten vaan äkkiä nukkumaan ja herättyäni ei sitten mitään  enää... =D

juuh, täällä tulee vettä kuin esterin persiistä, poijjaat on kumpiki unilla, joten mie lähen jatkamaan kirpparivaatteiden hinnottelua.... jännittää meneekö kaupaksi mutta hinnoilla noita vaatteita ei kyllä oo pilattu! korkeimmillaan on tainnu tähän mennessä olla parit IIIIIHANAT(!!!) farkkuhaalarit 3€, muuten kyllä mennään reilusti alle sen..... olipa merkki mikä hyvvään jne.
 
On rempseätä viettää jussia, kun saa rauhassa... grillata. Läpi yöttömän yön voi ulkosalla hillua, kun varoo ettei sääsket syö... jalkoja. Älä itseesi kuitenkaan loppuun raada, tarkoitushan on lopultakin... viettää hauska juhannus.
emoticon  T: Mamma
 
Hah MAmma :D

Meille tarjottiin eilen kämppää ja tänää soitin, että hyväksytään :D (Sanoin siis isännöitsijälle jo eilen et me otetaan se, mut se käski vielä keskustella miehen kanssa siitä ja soittaa huomenna :D) Mut nyt ois sit siirtyminen tästä 2h+k pois uuteen kämppään 4h+k lasitetulla parvekkeella!!!! Muutto ois kuulemma ens viikon perjantaina :D Tai siis soppari alkaa 1.7 mut meil on 15.7 asti aikaa roudaa tavarat sinne. Mahdollisimman nopeastihan me kamat sisään kannetaan, ei siinä mitään :) Tänää kävi sit vielä Huoltomies tarkastamassa kämpän ja tähä tulee sit remppa ennen ku seuraavat saa luvan muuttaa sisään.. Eli siis seinät maalataan ja jotai pientä pintajuttua tulee kyllä.. Onneks oli mulla aika tarkasti kirjattu siihe sisäänmuuttopapruun kaikki viat, ni ei tullu ongelmia. Jännää vaa oli, et vaikka ne viat oli korjattu, ni kukaa ei niitä ollu kuitenkaa kuitannu!!! Eli periaatteessa kukaan ei ollu korjannu niitä vikoja :D

PojanÄiti: Enpä oo nokkosta koskaan kokeillu.. Ja tuore nokkonen pitää ainaki ryöpätä ennen ku sitä voi käyttää... Ostin muuten sen Fit lehden ihan vaa sun kannustuksesta :D
 
Takaisin
Top