Syyskuun turinat

Mä oksensin nestemäisestä esikoisen aikana, tabletit ei taas imeytyny :D
 
Mulla on aiemmissa raskauksissa meinannu hempat myös heilahtaa liian alas ja paristi ollaan jo lisäraudasta terkan kaa puhuttu. Oon kuitenkin päätynyt lisäämään ruokavalioon puolukkaa, persiljaa ym. Ja en tiedä ovatko toimineet ku lumelääke, mut joka kerta on saatu hemoglobiini pysymään ja nousemaan yli sallittujen rajojen. Nyt oon taas ottanut puolukkaa en nyt joka aterialla, mutta koittanut useasti viikossa lisätä lautaselle ja toivon, että hempat pysyy kurissa...noh maanantaina se nähdään :)
 
Pysyy taas sisällä :D tai eilen ja tänää pysyny.. syön iltapuuron jälkeen sen niin saa masu rauhottavaa samalla. Aamulla yökityttää vähän mut rauhottuukun saa nopeesti ruokaa naamaan :D eiköhän tää tästä taas
 
Muokattu viimeksi:
jjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maaantaina alkaa toisenlaiset äidit :) hauska nähdä, itestäni tulossa yh äitija jos sais jotain kivoja juttuja ja miten muut on pärjänny etc :) toi huostaanotto jakso kiinnostaa TODELLA PALJON.
 
Onko teillä muilla flunssaoireet kovemmat kuin ei raskaana ollessa? Enpä muista tällaisessa flunssassa ennen olleeni. Koko tuleva äiti ihan tukossa.
 
Elämä lapselle konsertti ja paketti nenäliinoja :) kevyttä tunneskaalaa taas havaittavissa :D
 
Joo, minäkin totesin juuri, että aina tää on koskettanu mut nyt entistä enemmän.
 
Minä kävin neuvolalääkärin luona kun kipuilu lisäänty, halus nähä. Kaikki oli hyvin, pieni potki niin tomerasti. :) Ainoo miksi "epänormaaliksi" kivun syyksi sanoi että ehkä voi olla kun istukka on kohdunsuun vieressä että aiheuttaako se kipua, se on siis vissiin vaihtanut paikkaa. Siitä piti tulevassa ultrassa mainita et kahtovat miten tarviiko seurata. Mitähän se sit voi tehdä ja aiheuttaa jos siirtyy kohdunduunpäälle tai jotenki?
 
KultaHippu, minulla on istukka osittain kohdunsuun edessä ( kerran vuotanut reilusti verta, ei muuta), tosin saattaa olla noussut ylemmäs jo. Ultrannut lääkäri sanoi, että tavallisesti istukka kyllä nousee ylemmäs kohdun kasvaessa. Jos sinulla on kipuja, niin onhan sekin vaihtoehto soittaa Äitipolille jos he tutkisivat tarkemmin? Saisit mielenrauhan :). En sano, etteikö sinun neuvolalääkäri olisi tarpeeksi asiantunteva, mutta äitipolilta todennäköisesti saisit varmemman vastauksen.

Mutta siis...minulle lääkäri sanoi, ettei (osittain) etinen istukka välttämättä aiheuta mitään oireita. Joillakin voi olla veristä vuotoa. Puolivälin tienoilla tavallisesti siis siirtyy ylemmäs ja JOS ei siirry, niin sitä seuraillaan ( kertoi, että siinä tapauksessa rakenneultran jälkeen ois 6 viikon päästä kontrolliultra). Jos istukka olisi kokonaan kohdunsuun päällä synnytyksen lähestyessä, täytyisi leikata. Osittaisesti jos olisi, niin silloin on suurempi riski verenvuodolle, vaikka voikin alakautta synnyttää
 
Mitä ne siellä muuta voi tehdä? Lääkäri meillä neuvolassa on alan erikoislääkäri synnytys ja mikä se virallinen oli en muista, niin mietin vaan mitä enemmän äitiyspolilla voidaan tehdä että onko hyötyä vai samalla sisätutkimuksellako selvittävät.
 
Kävin kiertämässä täällä keskustan vaateliikkeet ja en kyllä voi kehua äitiysvaatteiden antia. Ei tarttunut mitään mukaan, kun yritin etsiä muutamia puseroita töihin. Oletteko muut tilanneet mistä äitiysvaatteita?
 
No sinulla on sit Kultahippu siellä asiantunteva lääkäri, et ei kai ne siellä äitipolilta enempää osaa auttaa..Omalla kohdalla neuvolalääkärit olleet jotain yleislääkäreitä, yksikin viime raskaudessa ( kun valittelin 30.viikola tiheitä suppareita), totesi, että kohdunkaulaa vain sentti jäljellä ja pehmeä. ..äitipolilta totesivat sen myöhemmin saman päivän aikana olevan täysimittainen ja pehmenemisestä ei tietoakaan :dead:
 
Minä olen löytänyt baabuska ihan H&M liikkeistä kivoja äitiysvaatteita. Myös kirppareilta sattunut mukaan muutama kiva vaate.
 
Mä oon ostanu yhtä kokoa isompia paitoja ja pari hm raskauspaitaa :)
 
Mä haluaisin kans vähän piristystä vaatevarastoon,mutta en tiiä raaskinko ostaa ihan uusina, kun suunnitteilla on, että lapsiluku jää sitten tähän kahteen. Ei viittis kauheasti sijoittaa vaatteisiin, joita ei kuitenkaan ehtisi pitää kuin muutaman kuukauden. Mutta kirppareita vois kyllä tutkailla :)
 
Mä ostin esikoisen aikaan vaan pari äitiysvaatetta ja niillä olin ajatellut pärjätä. Opiskelukaveri kuitenkin kauppas naurettavan halvalla omiaan niin ostin vähän lisäystä :) mamalicious ja hm niissä merkkinä suurimmaksi osaksi.
 
Ja meillä on mun kaverin kanssa vaatteiden ees taas roudausta, se sai esikoisensa kesäkuussa niin vein hänelle kassillisen äitiysvaatteita ja nyt se toi mulle takas pari kassillista :grin ei tarvii onneks pahemmin ostella kun lainaillaan puolin ja toisin :)
 
Mä en myös raaski kalliita, juurikin kun uskon tämän olevan viimeinen raskaus. Ja näillä oloilla varmasti onkin :) mamaliciousksen vaatteita oon kurkannut ja jotain boobin vaatteita koittanut nettikirppiksiltä bongata, tosin hyvissä hinnoissa myös käytettynä....! Muutamaa paitaa juuri mietin, että hankkisi ja housuja on säästössä edellisistä raskauksista siihen vaiheeseen, kun ei normit mene päälle. Tosin jos mennään samoissa mitoissa kuin kaksi edellistä raskautta, niin ei tartte raskaushousuja miettiä edes :)
 
Takaisin
Top