Syyskuun turinat

On mullekin vielä isoja nuo mama housut ja paidat, juurikin vatsan kohdalta...mutta ostin sellaisia malleja, joissa ei ole rypytystä vaan ovat väljempiä. Jos niitä vois vaikka myöhemmin käyttää :) muutamissa oli jopa imetysluukut, iso plussa
 
Molemmat sappisaippua ja fairy kokeiltu mutta ei apua. :sad001
 
Niin ne housut on minullekin vielä melko isoja. Pidän niitä silti koska omat housut taas on liian pieniä ja "rönttävaatteissa" kulkeminen alkaa masentamaan pidemmän päälle. Nämä h&m:n äitiyspaidat mitä ostin ovat hyvän näköisiä päällä jo nyt, vaikka mahaa ei juurikaan vielä ole. :)
 
Mites muilla töissäkäyvillä sujuu töissä? Onko joutunut saikuttaan vielä?

Itsellä vaihtelee olot. Tämä viikko töissä oli helpompi kuin edellinen, mutta nyt kun olen tänään vapaalla niin huomaan miten tosi väsynyt sitä on. Saikulla oon ollut flunssan takia tähän mennessä yhden päivän koko raskausaikana.

Ei tähän mitään kikkakolmosia taida olla, että miten jaksais paremmin. Lähinnä tää väsymys ottaa päähän. Jonku verran oireilee selkä ja tulee supistuksia.

Mulla on lokakuussa työterveystarkastus. Se on ihan hyvä niin pääsee vähän juttelemaan asioista ja saa näkemystä siihen, että kauanko kannattaa sinnillä olla töissä.
 
Mä olin viikko sitte 2 päivää supistuksista ja vattakivuista saikulla, edelleen jatkuu molemmat ja flunssa vaihteeks iski mutta en kehtaa enää olla pois. Maanantaina neuvola ja lisätutkimuksia.
 
Mä olin sillon 2 viikkoa jatkuvan oksentelun takia ihan alussa, mutta nyt tuntuu että oon vaan enemmän täynnä virtaa ku oon töissä kuin mitä olin kotona maatessa työttömänä jonkin aikaa. Tai no jos yöunet jaa alle 9h niin sitte oon aivan loppu... mut hyvin se 9h tulee joka yp täyteen :D
 
Saikulla en oo vielä joutunut olemaan :) teen melko raskasta hoitotyötä,joten väkisinkin kyllä joutuu jossain vaiheessa..
Pikkasen hankalaa jo alkaa olemaan nostelu ja kääntely :D
 
Hyvin menee töissä, hoitoalalla minäkin ja osasto/päivystys työssä. En ollut esikoisestakaan sairaslomalla, samaa toivon tietysti tästäkin :) kääntelyt ja vääntelyt jaksaa vielä hyvin :)
 
Mä oon pääsääntöisesti toimistotöissä tehtaalla, paljon tulee myös liikuttua päivän aikana paikasta toiseen ja rappusia mutta työ on kevyttä kuitenkin. Yövuorot vähän olleet raskaita, meillä on keskimäärin kaksi yötä/viikko ja se eka yö on aina tosi vaikee. Mut en oo vielä joutunut saikuttamaan paitsi alussa muutaman päivän mahataudin takia (sillon vaan en vielä tiennyt raskaudesta että olikin ehkä siitä johtuvaa).

Esikoisesta jouduin jäämään saikulle muutamaa viikkoa ennen äitiyslomaa rustoliitosten tulehduksen ja supistusten takia, mutta nyt oon tosiaan ainakin tähän asti voinut tosi hyvin eikä saikun tarvetta ole ollut. Toivoisin kyllä pääseväni loppuvaiheessa pois yövuoroista, muuten oisin mieluusti mahd. pitkään töissä. :)
 
Mä meen nyt maanantaina taas kokeilemaa työn tekoa. Toivottavasti jaksais olla niin päivät menis nopeempaa. Pitää vaa syödä töissä paljon kun etäisyydet paikkoihin on pitkiä ja hoitajana ylensä on suht kiire. Kysyn teiltä ootteko kokeillu nyt tän raskausaikana color mask värejä? Alkaa jotenki tuntumaa ku kävelee collareissa nykyää ku helpompaa nii jos naama ja hiukset ees näyttäis joltain enkä näytä räsypekalta:D...
 
Mä en oo kokeillu color maskeja mutta värjäsin (harmaan) juurikasvun piiloon reipas kk sitten kestovärillä ja sen jälkeen oon pärjänny ihan hyvin sävyttävillä väreillä, mitkä pidetään päässä vaan 3 min. Ajattelin, ettei niistä ehdi imeytyä päänahan kautta vereen niin paljon mitään haitallista.. Ja ne sävyttää harmaan juurikasvun ihan hyvin piiloon jos käyttää kuurina muutamana iltana peräkkäin, niin toimii hyvin jos on jotkut juhlat tms tulossa. Ja on yllättävän riittoisiakin. Luulen kyllä, että värjään vielä ainakin kerran tässä raskauden aikana kestovärillä sit kun harmaat alkaa pukkaamaan liian hyvin näkyviin.. :sorry:
 
Itse ajattelin joulukuussa ottaa kiiltokäsittelyn hiuksille. Muuten olen ollut värjäilemättä kun ei ole edellisen kiiltokäsittelyn jälkeen tarvinnut tehdä mitään. Hellävarainen käsittely kampaajalla.

HM. Mietiskelen tuossa miten paljon voi pientä masu-asukkia rakastaakin ja odottaa syntyväksi :Heartred laps kun alkanut liikuskelemaankin niin paljon.

Itsestä tuli tuossa pari yötä sitten 14.sisaruksen lapsen täti, taas kerran :D olen tosiaan nuorin meän perheestä.Kaikki syntymät tekee todelliseksi sen, että "piakoin" itsekin on äiti.
 
Itse välttäisin hiusten värjäämistä raskausaikana. Itse tosin en värjää muutenkaan, mutta oon lukenut tutkimuksia missä on todettu että hiusvärit sisältää tuhansia kemikaaleja ja hiusten värjäämisellä raskausaikana on todettu olevan yhteyksiä mm. lapsuusiän leukemiaan.. En siis lähde ketään hiuksiaan värjäävää tulevaa äitiä tuomitsemaan mutta tämä on oma näkemykseni :)

En sitten tiedä olisko noi color maskit vähemmän haitallisia kuin ihan kestovärit, kannattaa kysyä kampaajan mielipidettä? :)
 
Mä olen menossa nyt kampaajalle kun olen kasvattanut hiuksia ja laiminlyönut leikkauksen siinä määrin, et nyt hiukset haroittaa jo ihan liikaa. Laitan samalla jotain väriä...täytyy kysyä kampaajalta mitä uskaltaa laittaa.
 
Mä olen silloin tällöin värjännyt molempien raskauksien aikana. Jokainen tekee tavallaan, mä en henkilökohtaisesti pelkää aiheuttavani sillä sikiölle haittaa tai altistavani tulevaisuudessa sairauksille.
 
Mulla on viimeks nyt värjätty joskus ihan rv 4 kohdalla, kun en edes tiennyt raskaudesta. Ja ajattelin joskus ens kuussa värjätä uudelleen... oon tähän asti kestänyt tän kammottavan juurikasvun ja haalistuneen värin kanssa niin voi taas loppuajan olla värjäämättä.
 
En missään nimessä kannusta ketään jatkuvalla syötöllä värjäämään hiuksiaan, oli sitten raskaana tai ei, mutta itse olen törmännyt yhteen tutkimustulokseen jonka mukaan hiusväreillä ja lapsuusiän syöpäriskillä olisi yhteys, ja siinäkin oli hiusväriä ruiskutettu suoraan raskaana oleviin hiiriin, eikä siis millään tavoin ole verrannollinen siihen pieneen määrään mikä ihmisen verenkiertoon imeytyy päänahan kautta. Muuten tutkimustulokset tuntuvat viittaavan siihen suuntaan, että satunnainen hiusten värjääminen raskausaikana ei ole vaaraksi sikiölle. Turhia kemikaaleja kannattaa tottakai välttää, mutta esim. ravinnon kautta suoraan verenkiertoon imeytyvät kemikaalimäärät ovat mielestäni suurempi huolenaihe kuin satunnainen hiustenvärjäys, kynsien lakkaus tai meikkaaminen.
 
huh huh näitten rattaitten hankinta on vaikeeta. helsingissä ku liikkuu suht paljon hississä nii en haluis mitää jättiläisiä... ehkä ne omat vielä löytyy mitkä on pineet ja näppärät
 
Hulluksihan tässä tulee jos oikeasti miettii, että mille kaikelle syntymättömän lapsensa altistaa. Ja puhumattakaan siitä, mille kaikelle olemme munasoluparkamme altistaneet kaikkina näinä vuosina ennen raskaaksi tuloa siitä asti, kun niitä munasoluja jo alkoi kehittymään, eli kohdussa! Eli tässäkö nyt hiusväreillä ja saarioisten lisäainelaatikoilla ym. vaarannan tulevan tyttäreni munasolut kaikenmaailman kemikaaleille jo ennen hänen syntymäänsä, ja siten vaikutan lapsenlapsieni syöpäalttiuteen?! :wideyed:

Se on itseasiassa tutkittua tietoa, että se mitä me nyt syödään, vaikuttaa jotenkin myös meidän lapsenlapsien terveyteen, eli myös se mitä meidän äidit on syöneet meitä odottaessaan vaikuttaa nyt meidän lapsiemme aikuisiän sairauksiin, älykkyyteen ja vaikka mihin. Mun mielestä paras neuvo on että kohtuus kaikessa. Jos värjää hiuksiaan kahden viikon välein, voi miettiä että voisiko sitä värjäysväliä pidentää, mutta se, värjääkö tukkaa 2-3 kertaa raskausaikana, tai ei kertaakaan, niin uskon että on ihan se ja sama. Mutta odotellaan 10 vuotta, niin voi olla että raskaana olevilta on kaikkien kemikaalien käyttö kielletty kokonaan. :rolleyes:

Noista rattaista, jos asuu helsingissä ja ei liiku vain autolla niin pienet ja näppärät on kyllä varmaan aika must :smug: Oon itse nyt kyttäilly että millasia rattaita muilla on ostoskeskuksissa ja busseissa ym, ja huomannu että kolmipyöräiset on tosi suosittuja, ja vähintäänkin kääntyvät etupyörät on lähes kaikilla. Kantsii käydä vaunuliikkeissä kokeilemassa (Variston Lastentarvike-liikkeessä oli aika kiva valikoima ja pääs hyvin rullailemaan eri tyyppisiä) vaikka sitten ostaiskin jostain muualta tai käytettynä. :grin

Meillä on turvaistuimen osto seuraavaks edessä, kauhee homma siinäkin vertailla ja tutkia että mikä on testivoittaja ja mikä on feilannut missäkin testeissä ja huoh... :shifty:
 
Mä oon värjännyt kahdesti ja värjään vielä ainakin kerran tai kaks. Mä käyn sellasella kampaajalla joka tekee myös kasviväreillä ja mun hiuksia se on värjännyt elumen-väreillä mistä pitäis mennä vielä vähemmän aineita verenkiertoon. Ainakin kampaaja on sanonut että hyvin voi tuolla värjätä raskausaikana, on turvallisempi kun hapetevärit ja kun ei nyt kuitenkaan parin viikon välein värjää niin ei pitäisi vaikuttaa sikiöön :) Luotan hänen sanaan, tosin tietenkään ylimääräiset kemikaalit ei koskaan oo hyvästä.
 
Takaisin
Top