Syyskuun turinat

Meillä ei oo vielä isommin mietitty nukkumisjärjestelyjä. Toki vauva meidän huoneeseen tulee ja pinnis, mutta osittainen perhepeti tuskin onnistuu kun meillä on 120 cm leveä sänky.. Eli jos ei hommata leveämpää sänkyä niin vauva nukkuu pinniksessä ja syötän istuen. Katsotaan nyt..

Täysimetyksellä mennään 6 kk, sitten kiinteät ja samalla sormiruokaakin mukaan. Imetystä tarkoitus jatkaa vuoden ikään ja yli jos luontevalta tuntuu.
 
Meillä ei esikoinen nukkunut välissä, vaikka se olisi ollut ajatus. No meillä oli ensisänky hankittuna ja siinä nukkui hyvin. Yösyötöt tein nojatuolissa sängyn vieressä. Vauva nukahti aina syödessään ja yöt meni helposti sillain. Kumpa seuraava olisi yhtä tyytyväinen :D
 
L82day kerroin siis vain esimiehelle raskaudesta kun tarjottiin kesällä kevääseen asti tai jouluun asti sopparia nii sillon. Aattelin että koska tiesin jo raskaudesta nii en kehtaa ottaa kevääseen asti sopparia. Ja nyt tämän raskauden vuoksi mua ei oteta huomioon vakipaikkahaus. Ja mun työsuhdetta ei tosiaan enää jatketa ku tämä loppuu raskauden takia. Eli toisinsanoen syrjitään.
Ja nyt eilisen jälkeen esimies ri tullu mun kans samaan ruokapöytään edes... Vaikka se oli tyhjä ja toinen täysi nii meni muualle.
 
niemja, on kyllä kurjaa kohtelua. :sad001 Itsekin kyllä koen että esimies ei halua jatkaa sopimusta, olen siis ollut 3v samassa työpaikassa määräaikaisena ja nyt sopimus loppuu 31.12. eikä jatku koska se kenen hoitovapaata teen palaa töihin. Mutta ei varmasti käynyt pomolla mielessäkään tarjota jatkoa.. Toisaalta tuntuis tyhmältä ottaa jatkoa vastaan kun ehtis olla pari päivää uudesta sopimuksesta töissä..
 
L82day kerroin siis vain esimiehelle raskaudesta kun tarjottiin kesällä kevääseen asti tai jouluun asti sopparia nii sillon. Aattelin että koska tiesin jo raskaudesta nii en kehtaa ottaa kevääseen asti sopparia. Ja nyt tämän raskauden vuoksi mua ei oteta huomioon vakipaikkahaus. Ja mun työsuhdetta ei tosiaan enää jatketa ku tämä loppuu raskauden takia. Eli toisinsanoen syrjitään.
Ja nyt eilisen jälkeen esimies ri tullu mun kans samaan ruokapöytään edes... Vaikka se oli tyhjä ja toinen täysi nii meni muualle.

Eikä! Tää on ihan käsittämätöntä vielä nykyajan Suomessa! Voi kun joku veisi tällaiset caset julkisuuteen! Tällainen syrjintä on niin nou nou. Olen todella pahoillani puolestasi.
 
Ompas liliumilla samanlainen tilanne! Inhottavaa sieläki :sad001
Mä olisin halunnu sen vakipaikan mihin palata äitiyslomalta mutta kun ei.
Pitää kattoa mihin tämä kehkeytyy tästä..
 
Teillä kellä on jo lapsia nii jos alotan maitohappobakteerit näin vähän myöhässä. Lähdetää maanantaina barcelonaa ja lääkäri ei suositellut kun ei usko että tulen saamaa matka ripulia niin mitä maitohappobakteeria vois ostaa?
 
Mä olen käyttänyt pitkään LactoSeveniä. Outo lääkäri, maitohappobakteereista kun on hyötyä oli matkalla tai ei.
 
No se lääkäri oli muutenki outo. Ei thnyt gyne tutkimusta kun olen perus terve niin ei tarvitse kuulemma. Tuli todella turvallinen olo sillee.
 
Sisätutkimuksella voi turhaan ärsyttää kohdunsuuta. Jos sulla ei oo ollu mitään erityistä miksi se olis ollu tarpeen? :) supistuksia, vuotoja tms :)
 
Mulla kun sisätutkimus tehtiin sillon 2vk sitte päivystykses nii eilises nlalääkäris se ensi meinas että ei tee (vaikka supistellu 2vk) mutta päätti sittekki tehdä että saa ittelleen lähtötuntuman kohdunsuusta. Mutta turhaan niitä ei tehdä, esikoisen raskaudes ensimmäinen tehtiin vasta rv26.
 
Aijjaa. Mä luulin et se on ihan joka raskaudsssa ekan lääkörikäynnin yhteydessä. Sit se sano et seuraavan kerran vkolla 35
 
Joo ei tosiaan niitä tehä turhaan :D tulee turhia ärsykkeitä ja toisaalta jos ei mitään vuotoja tms oo ollut niin harvemmin siellä mitää pielessä on :)
 
Mä kävin niitten vuotojen takii jo kaks kertaa sisätutkimuksissa, toivottavasti ei enää tartteis ylimääräsiä käydä
 
Mulle on tehty sisätutkimus molemmissa raskauksissa myös tässä ekassa lääkärineuvolassa vaikka syytä ei olisikaan ollut, ainakaan ekassa ei ollut. Tässä oli sitä vuotoa mutta siitäkin tuntuu olevan jo ikuisuus eikä ainakaan sillä perustellut tutkimusta.
 
Joo, sama että tehtiin ekassa neuvolalääkärikäynnillä ja otettiin papakoe :) käytännöt vaihtelee. Toki ne varmaan tekee jos syytä on enemmän.
 
No ei mulla kyllä ole mitää poikkeavaa. Nyt on ostettu rela tabs pillereitä ja alotan huomenna nii ei pitäis vatsa mennä sekasin reissussa. Huomannu myös et aineenvaihdunta on kyllä hidastunut hurjasti :D
 
Mä ihmettelin kanssa sitäkun lääkäri sano ettei tarvi sisätutkimusta tehä. Luulin kans et se kuuluu :D noh hyvä vaan etteivät turhaa ronki :D

en tiiä miten selviin näitte rautatabujenkaaku laatta lentää niistä.. Pitää vaa testailla mitä ruokaa syyä vähän pohjalle..
 
Koita suzy vaihtaa merkkiä?

Joo pakko jossei ala pysyy sisällä :D makso toi purkki 15e nii en ny haluu heittää sitä kankkulan kaivoo, josko tää helpottais jollain keinolla.. Tosin rupesin pohtimaan oisinki mahapöpön saanu kuitenkin tähä sattumusten summaan kun sitä läheisillä on.. Pitää ny seurailla :)
 
Takaisin
Top