Kirjotan nyt tänne sitten pikku tunnekuohussa.. Terkan määräyksellä oon siis maannut perjantaista saakka kotona voimakkaan supistelun vuoksi. Tälle päivälle sain vasta lääkäriajan ja terkka käski tänäänkin olla kotona. Supistelu on jatkunut koko viikonlopun, vaikka oon käytännössä maannut paikallani koko ajan. Pahin pelko oli tietty se, että jos paikat on pehmennyt tai kohdunkaula lyhentynyt, niin ei hyvä heilu. Toiseksi pahin pelko oli joutua petipotilaaksi jo tässä vaiheessa.
No menin sitten lekurille tänään. Kaikki oli alakerrassa hyvin eikä siis huolta paikkojen pehmenemisestä tai muusta. Lääkäri sanoi sitten, että kiitos hei. Jäin ihan äimän käkenä siihen pällistelemään, kun odotin, että hän jotain muuta edes sanois. No ei sanonut. Lähdin sitten tippa linssissä siitä ja kävelin suoraa oman terkan huoneeseen ja kunnon parku pääsi. Varmaan helpotuksen ja hämmennyksen itku. Neukkutäti sitten kyseli käynnistä ja kuulipa senkin, ettei lääkäri suostunut tästä päivästä kirjoittamaan sairaslomalappua, koska mulla ei ole mitään sairautta. Mun terkka oli mut määrännyt kotiin täksikin päiväksi. Hän oli aivan pöyristynyt ja ihmetteli, että jatkanko ihan normaalisti nyt töissä supistuksista huolimatta. Vastasin, että näin on. Mua enemmän itteä jäi vaivaan se, etten tiedä nyt yhtään, että missä vaiheessa mun täytyy niistä supisteluista huolestua, kun tämä tosiaan on eka raskaus. Terkkakin ihmetteli, etten saanut mitään ohjeita jatkoa nähden.. Mulla tulee supistuksia tasaisesti pitkin päivää ja paljon myös levossa. Ne on toisinaan sellaisia tavallisia kiristyksiä, mutta viime viikosta on alkanut sellaiset kipeämmät supistukset jotka välillä ihan pysäyttää.
Kyllä kaiken näköisiä lääkäreitäkin.. Niin pirun turhautunut olo, kun luulin saavani jotain selkeitä vastauksia, kun oon niitä koko viikonlopun makuuasennossa kaivannut. Paha mieli kans siitä, minkälaista kohtelua voi saada ammatti-ihmiseltä tässä tilanteessa. Ei se niin herkkua ole muutenkaan levitellä jalkoja mieslääkärin edessä. Tulipahan tilitys [:D] Jospa tämä olotila ois nyt oksennettu tähän tekstiin, niin ei tartte jäädä vatvomaan sen enempää mielessä..