Syyskuun syksyiset höpötykset

Kyllä mäkin meikkan jonnekin lähtiessäni. Useimmiten vain pelkkää ripsiväriä, mutta kyllä surutta pistän tarvittaessa "kunnon meikin". Hiusten värjääminen on ainut mikä nyt tulee kauneudenhoidota mieleen mitä "vältän". Kyllä mä sitten sen väripurkinkin päähän pistän, kun juurikasvu on jo niin hirmuinen eikä colormask enää peitä sitä. Tosin raskausaikana hiusten kasvu hidastuu, niin senkään puolesta ei värjäämistä tarvita niin usein, kuin normaalisti.

Tänään sitten oli siirryttävä minunkin äitiyshousuihin, kun ei mennytkään aamulla enää farkkujen nappi kiinni. Kylläpäs se maha oikein korostuu äitiyshousuissa. Vielä emme ole sukulaisia nähneet ja heille kertoneet, mutta viikonloppuna tapaamme kummankin vanhemmat ja luulenpa, ettei paljon edes tarvitse suutaan avata, kun maha pistää silmään :smiley-ashamed005

Väsymys päivisin on edelleen ihan hirmuinen, mutta onneksi paihoinvointi alkaa jo helpottamaan. Edelleen on joitain ruokia (suurinta osaa) kohtaan niin suuri kuvotus, ettei pysty syömään. Tähän tietysti kuuluu kaikki salaatit ja kasvikset, mitkä tavallisesti ollut suurinta herkkuani ja puolet ravinnostani. Nyt tulee syötyä noutoruokaa paljon, mitä tavallisesti emme koskaan syö.... Alkaa vähän jo omaatuntoa kolkuttamaan paljonkohan painoa alkaa kertymään. Sitten kun liikkuminenkin jäänyt tosi vähäiselle, kun pyöryttää niin paljon eikä suorastaan ole edes voimia mitään tehdä. Kaiken lisäksi miehellä on nyt ollut pari kuukautta töissä ihan hirmu kiirus ja illatkin mennyt toimistolla, niin enhän mä kuntosalille olis kyllä päässytkään... No kyllähän tuon 2v:n kanssa touhuaminen ja hänen perässä pysyminenkin liikunnasta menee :laughing002
 
Huomenta! Eka kolmannes takana täälläkin, jippii!!! Ja tänään on vihdoin iltapäivällä mekin päästään ultraan. Jännittää ihan kauheasti tietenkin. Olisin normaalitilassa valvonut varmaan puolet yöstä viime yönä, mutta nythän nukuin kuin tukki :) hyvillä mielin kuitenkin odottelen, mitä tuleman pitää, vaikka olen varautunut huonompiinkin uutisiin niin hyvin kuin nyt niihin voi.

Äitiyshousut on jo ostettu, mutta nyt vielä sinnittelen normaaleissa farkuissa. Jos olisin tässä toimistolla yksin niin avaisin kyllä napin... nyt ei ihan kehtaa! Maha pömpöttää kyllä jo niin, että olen ainakin itse hyvin tietoinen siitä.

Meikkaamisesta ja kosmetiikasta muutenkin: Tänään on vietetään muuten kuulemma yleistä "Meikitöntä päivää", mutta en nyt sitten osallistunut. :D Meikkaan kyllä joka päivä kevyesti töihin, koska en vaan osaa olla ilman. Vältän kuitenkin paksua meikkivoidekerrosta ja laitan sävyttävää päivävoidetta. Hajuvettä en nyt käytä, mutta deodoranttia joutuu tietysti laittamaan. Ajattelin hakea Body Shopista jonkun luonnonmukaisemman kyllä. En ole värjännyt hiuksia, mutta jos alkaa näyttää tuo oma harmaa ihan liian ankealta, niin kampaaja suositteli jotain sellaista kevyttä käsittelyä, missä ei käytetä hapetetta. Harkitsen asiaa.

Entäs nuo vartalovoiteet, mitä läträätte mahaan? Mulla on kookosöljyä ja nyt tilasin netistä myös jojobaöljyä, joka kuulemma olisi vähän paremmin imeytyvää. Ja käytän kyllä ihan perus Niveaakin välillä. Toivottavasti rasvaaminen tulee auttamaan...
 
Voi apua, oletteko te jo miettimässä vaunuja ja istuimia! Olenko mä ihan kummallinen kun ei ole tullut vielä mieleenkään nämä hankinnat kun vasta sitten talvella tehtäväksi! :happy090 Ehkä näin kun esikoista odottaa niin ei oikeen edes tajua mitä kaikkea pitäisi olla hankittuna ja tuntuu että siihen maaliskuuhun on vielä niin tolkuttoman pitkä aika..
Parit uudet rintaliivit sensijaan alkaa tuntua tällähetkellä erittäin ajankohtaiselta hankinnalta, samoin lisää mammahousuja pitäisi saada, jotta saa syksyn menemään ilman turhempia puristuksen tunteita.. Hassua lukea rintatulehduksista ja maidon pumppaamisesta paakkuuntuneista rinnoista kun ei vielä yhtään käsitä että sellaista voisi olla tulossa o_O Tässä taitaa olla vielä pitkä tie kuljettavana ja asioita sisäistettävänä ennen maaliskuuta! Joskus talvella haluan ehdottomasti sellaisen ryhmän missä kirjoitellaan että mitä kaikkea pitää olla hankittuna vaavin varalle :happy119 Ihanaista syksyn jatkoa, nautitaan vielä lämpimistä ulkoiluilmoista!
 
Pakko vielä lisätä tuosta hiusten värjäämisestä että kävin viikolla kampaajalla joka suositteli hiusten raidoittamista folioilla "varmuudenvuoksi" eli silloin sitä ainetta ei joudu päänahkaan..toki lopputulos on aina erilainen kuin koko pään värjäämisessä, mut itse olin ainakin tyytyväinen lopputulokseen!
Meikkaaminen kuuluu mun mielestä asiakaspalvelutyöhön jota teen joten on kyl ihan pakko laittaa perusmeikki arkisin. Ehkä meikkivoiteen sijaan voisin alkaa miettiä päivävoiteita.. Deodorantti taitaa olla alkoholitonta rexonaa.. Mutta kuten yllä mainitsin, esikoinen tulossa joten hirveää tietouspakettia kaikkien aineiden vaikutuksista ei todellakaan ole, maalaisjärjellä yritän pärjäillä :)
 
Mä olen taas siirtynyt äitiyshousuista takasin mun normihousuihin, kun alkuraskauden kauhea turvotus on laskenut. Välillä tuntuu, että housut tippuu kun olen edelleen sen muutaman kilon laihempi kuin ennen raskautta.

Mä värjäsin ihan alkuraskaudesta hiukseni kasvivärillä kampaajalla. Sitä ennen olin ollut vuoden värjäämättä. Olen kolme vuotta värjännyt pelkillä kasviväreillä. Oon tosi herkkä kaikille hajusteille, ne laukasee mulle kaamean päänsäryn, joten kasvivärit on kyllä ollut pelastus. Kyllä nekin tuoksuu mutta ei niin pistävästi kuin tavalliset hiusvärit.
Just tän hajuherkkyden takia en voi käyttää hajuvettä enkä juuri mitään hiustuotteita, ei sillä että kauheasti niitä tarvisinkaan.
Nuorempana aina ihmettelin miksi esim sairaaloissa ei saa käyttää hajusteita. Nyt ymmärrän sen todella hyvin, on tosi tukalaa jos täydessä bussissa viereen istuu nainen tai mies joka tuoksuu todella vahvasti hajusteille.

Mäkin ajattelin hommata jotain öljyä millä rasvailisin mahaa, nyt en vielä oo rasvannut millään. Vaikka äitinikin on jo kehottanut rasvaamaan.

Me ollaan ainakin jo sen takia mietitty kaikkia hankintoja, koska meidän perheessä vaan mies saa palkkaa ja minä vaan työttömyyskorvausta.
Isommat hankinnat pitää siis ajoittaa eri kuukausille ja sen päälle vielä miettiä milloin on tulossa kalliita auton tai koirien vakuutusmaksuja, ettei jouduttais sitten syömään pelkkää näkkileipää. No onneksi hätätapauksissa on visa ja minun ihanat ja auttavaiset vanhemmat.
 
Onko muilla huono omatunto, jos ei jaksa väsymyksen takia urheilla? MIulla on aivan tajuton väsymys, työpäivät menee yrittäen väkisin pitää silmät auki :D On niin voimaton olo ettei jaksa jumppailla tai mitään muutakaan, sohva vetää puoleensa kuin magneetti..

Rv 11+0. Aloitin tänään rautalisän, onko muilla käytössä? Ajattelin nyt alkuun ottaa sitä joka toinen päivä, lisään sitten tarvittaessa seuraavan neuvolassa käynnin jälkeen.

Hyvä idea antaa miehen hankkia turvaistuimet yms. :D Taidan varastaa idean :D Vaunut löytyy omasta takaa, miun vanhat. Olivat kuulemma maksaneet ostaessa 1200 markkaa, siihen aikaan parhaimmasta päästä. Vanhemmiltani löytyy myös todella vanha aivan ihana kehto, jota aion kyllä lainata :P Varastan, jos ei muuten onnistu ;D Myös häkkisänky, jossa isäni on pötköttänyt löytyy vielä, kunnostusta vailla tosin.

Ihanaa odotusta kaikille! :)
 
Huh..Onneksi on perjantai. Aikasmoinen väsy.
Mietin juuri, että missä välissä jaksaisin käydä varaston läpi ja siellä olevat vauvatavarat. Tietäisi hiukan itsekkin mitä vielä löytyy ja mitä olisi hyvä hankkia. äitiyspakkaus mietityttää. Meillä oikeastaan on suurin on siitä olevasta tavarasta vieläkin olemassa ja vaatteita tulee jokatapauksessa hankittua. :D Eihän niistä osaa pitää näppejään irti. Kirpparikierros himottaa, mutta jätän sen jollekin sopivalle vapaa päivälle. :)
Ensimmäistä lastaan odottaville suosittelen kietaisupaitoja ja bodyja. Ovat nimittäin siihen ihan alkuun todella paljon helpompia pukea, kuin tukea päätä ja sujauttaa paitaa .. :happy119
Mietin myös että hankkisinko hoitopöytä-lipasto yhdistelmän (netistä saa 20 €) vai laitanko vaan alustan yhdelle isolle lipastolle.. Noh , noita vielä ehtii pähkäilemään.

Masua rasvaan ihan perusvoiteilla ja talvella varmaan vauvaöljyllä. :) Ekasta raskausesta ei tullut arpia ja toivon ettei tästäkään ..vaikka eipä kai sillä oikeasti ole niin väliä.

Nyt taidan hakea jotain hyvää kaupasta ja herkutella loppu illan!
Hyvää viikonloppua masuille ja niiden kantajille!
 
Taidanpa minäkin jättää ainakin turvakaukalon hankkimisen miehelle :) Vaunujen valintaa taas en, koska haluan niiden täyttävän tiettyjä ehtoja. Mutta en usko, että juuri mitään tullaan hankkimaan ennen joulua. Eikös sitten tule ne aletkin...? :p Itselle pitänee jotain äitysvaatteita tietysti hankkia, eilen olin huomaavinani, että on tuo maha jo ihan vähän tullut esiin!

Ja kiitos vinkistä, Touhutoukka! Olet varmasti ihan oikeassa, että on paaaljon helpompi aloittelevan vauvanhoitajan pukea noita kietaisuvaatteita.
 
Tänään alkoi 14. raskausviikko. Kylläpä oli mukava aamu, ku verta valui vessaan kävellessä pitkin jalkoja... Nyt verta tuli enemmä, ku aiemmilla vuotokerroilla. No vessasta suoraan makkariin ja pyyhettä suojaksi ja doppleri vatsalle. Heti kuului jumputus ja sain huokasta. Toivottavasti vuoto on ihan normaalia..

Mua ärsyttää nämä vuotelut, ku koko ajan joutuu säikähtelemään!! :sad001 en oo pienen vuotelun takia uskaltanut olla yhdynnässä koko raskausaikana (muutenki olo ollu ällö). Eilen sitte oltii ekaa kertaa koko raskauden aikana yhdynnässä, joten ei kyllä tee mieli pitkään aikaan uudestaan harrastaa seksiä!! Kerkes olla 2 viikon tauko vuodoista! Arggg! Vuodoille ei oo löytyny mitään syytä, joten ei kai tässä auta, ku elää ja koittaa ottaa rennosti.

Ihana, ku saa jakaa tämänki!
 
Täällä lähtis pikkuhiljaa 16. viikko käyntiin :thumleft Tänään on taas tuntunu siltä että aika ei vaan kulu, vaikka kuinka haluais :BangHead :schocked028Mies oli eilen viettämässä kaverinsa varpajaisia ja mie vaan koton möllötin. Tuli aika ulkopuolinen olo illan aikana kun ajatukset vaan harhaillivat ja jotenki vaan ärsytti kaikki. Onhan se vaan niin, että omat menot on huomattavasti taas vähentyneet raskauden myötä ja kaveritkin (ainakin osa) kaikonneet kauemmas. Tokihan mie olen täälä uudella seudulla, missä muutenki on vähän rajotettua tämä elämä, ja nyt kun en pääse osallistumaan illanistujaisiinkaan niin tuntuu etten ole ikinä ylipäätään ihmisten ilmoilla (en siis nyt tarkota että ennen tätä raskautta olisin vaan ollut bilettämässä koko ajan, puhun ihan yleisesti näistä tekemisistä ja kyläilyistä ja kaikesta). Jeps, vaan taas pitää rientää viemään miehen yhtä autoa sen työpaikalle huomiseksi valmiiksi...

Oikein hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille!
 
On tämä hommaa. Koko päivän vuotanu verta, mutta ei mitään kipuja. Oon maannu sängyssä ja koittanu olla rasittamatta itteeni. Aamusta puhelua neuvolaan... Äh, kunpa vauvalla olisi kaikki hyvin ja mun kroppa ei päästäis siitä irti :Heartred

Jos joku maalismasulainen haluaa rukoilla, että kaikki menee hyvin, niin olisin kiitollinen :)

Pistän huomenna tietoa, et mitä sanottii ja pääsinkö käymää näytillä.

Rv 13+0
 
Nyt on sitten vihdoin lähimmäiset informoitu uudesta tulokkaasta ja kaikki ottivat uutisen riemuiten vastaan! Kovin kuulemma olivatkin toivoneet pian saavansa meiltä vauvauutisia :dance008 Kummitätini loksautti heti kerrottuani "katsoinkin, että olet lihonnut viime näkemän (heinäkuu)" Enkä kuulemma mahastani vaan muualta... :smiley-ashamed005 No eiköhän näitä möläytyksiä taas ehdi ajan kanssa kuulemaan lisää.

Tosi kurja lukea Eea noista vuotamisista. Toivottavasti ne loppuisivat pian ja uskallatte rauhassa miehesi kanssa nauttia toisistanne! Onneksi sulla on se doppleri niin varmasti sydänäänet rauhoittavat mieltä :)

Nannuska kyseli tuosta rautalisän käytöstä. Edellisessä raskaudessa hb laski vasta ihan loppuraskaudessa, jolloin jouduin turvautumaan rautalisään. Mutta mulle ei sitten sopinutkaan nämä fe-tbl, vaan sain niistä todella kamalat vatsakivut. Floradix on kasvisperäinen "mehu", mitä pystyin käyttämään. Mutta ennen, kuin hb:ni ei ole alle 115 en rautalisää tarvitse. Tämä alkuraskauden väsymys on hormooneista johtuvaa, eikä sitä valitettavasti saa rautalisällä poistettua :/ Mut ite aina pyydän neuvolakäynneillä ottamaan hb:n, jos eivät aina meinaa ottaa :)
 
Eea niin kurjaa, että sulla on noita vuotoja. Toivottavasti loppuvat pian.

Mä syön välillä raskausvitamiineja ja niissä on rauta mukana.
Mulla hemoglobiini oli viimeks 142 eli aika korkea. Mä oikeestaan haluisin, että se laskisi, pelkään veritulppaa.
Ihan hölmö pelko, tullut siitä kun mieheni siskolla oli hemoglobiini koko raskauden tosi korkea. Joutui sitten syömään ohennuslääkkeitä, kun tulpan riski oli suuri. Ja synnytyksessä veri ei meinannut hyytyä ja hän menetti todella paljon verta.
Olen ajatellut ottaa tämän pelon puheeksi seuraavassa neuvolassa, kun pelko vaivaa päivittäin. Vielä tosin olisi seuraavaan neuvolaan pari viikkoa, onneksi miehelleni olen uskaltanut kertoa tästä pelosta, joten vähän tukea olen saanut.
 
Voimia Eea , mietin, että onko sulla muut limakalvot arkana? Jos kokeilisit paikalliseti maitohappopuikkoja tms?
Ja kasvipohjaista A- vitamiini lisää.. siitä kun voi tulla puute hormonaalisissa muutoksissa. Siis ihan porkkanoita , ananasta tms. Kysy lääkäriltä näyttääkä limakalvot olevan kunnossa vai kuivat.

Jäätävä väsy jatkuu ja lisäksi olen vielä menettänyt yöuneni. Siis nukun kyllä , mutta hyvin katkonaisesti. Liekkö jo harjottelua tulevaan. :D Syön monivitamiinia ja ulkoilen säännöllisesti, mutta ei tunnu auttavan. Toivoin että olisin jo piristynyt, kun ensimmäinen kolmannes on takana..

Ostin sitten vaatteita vauvalle vaikka vannotin itseäni ettei vielä..:smiley-ashamed008
mutku ne on niin IHANIA!!!
 
Touhutoukka, juu, täällä kans on ollu PAKKO ostaa muutamia vaatteita. Kattelin yhtä aivan ihanaa talvihaalariakin jo vauvalle, kun sellasen luulis tarviivan vielä maaliskuussa ulkoillessa :love017 :love017 Mutta kai sitä pitää yrittää välillä mielensä malttaa... Toisaalta, aio kyllä hankkia tulevalle jo aikanaan pikkuhiljaa tavaroita, jotta ei tartte kaikkea kerralla sitten hommata :happy119

tulehan Eea ilmoittelemaan mitä kuuluu :hug013

Täällä on muuten alkanu jo kovasti arvuuttelu, kumpi on tulossa :excited001 Yksi vanhempi työaveri kysyy aina, että miten se pienimmäinen poika jaksaa, ja tarkoittaa masukkia :) Miehen sukulaiset on taasen kovasti sitä mieltä että tyttö tulee, varsinkin äidin puolimmainen suku (siellä puolen tyttöjä onkin paljon!) Miehen vanhemmat siis eronneet aikanaan ja veljiä on miehelle siunaantunut kiitettvä määrää :sign17 saas nähä... jostain luin että on suuri todennäköisyys saada samaa sukupuolta oleva, jos on lapsi jo. mutta toisaalta, miehen puoleltahan ne solut tulee jotka määrää sukupuolenki, ja mies on vaihtunut tässä välissä jotta saapa nähhä :grin
Jos rakenneultrassa saisi tietää sukupuolen, niin haluaisin kyllä tietää! mies taas ei... toisaalta sekin on alkanu kyllä jo asialle vähän lämpiämään :thumright Eihän sitä tartte toisille kertoa.... Noh, tuohonki ultraan on tosiaan vielä aikaa, ja mieli luultavasti muuttuu vielä monta kertaa! :dance011

Nyt pitää mennä nukkumaan, ois yövuorot eessä
 
Meillä mies on ollut alusta lähtien (ja jo ennen raskautta itse asiassa) vakuuttunut siitä, että hän saa vain poikia. Syynä tähän on, että mieheni isällä on veli, miehelläni on veli, ja tällä veljellä on poika (nyt jo 8v, ei saanut oman ikäisiää serkkuja koskaan). Onhan tuossa tietysti kolmessa sukupolvessa syntynyt pelkkiä poikia, mutta itse en noin pienillä lapsimäärillä lähtisi vetämään vahvoja johtopäätöksiä, eri asia jos olisi kuuden lapsen katraita ja sittenkin kaikki poikia. Mutta saas nähdä! Eka lapsi meille joten ainakin mulle on aivan yhden tekevää, kumpi tulee. Tällä hetkellä olen myös sitä mieltä, etten halua tietää etukäteen.. mutta mieli ehtii tietysti muuttua, rakenneultraan nyt 5 viikkoa. Pojalle olis nimi valmiina, tytölle liian monta hyvää vaihtoehtoa :)

Mukavaa maanantaita! :happy3
 
Kiitos ihanat vastauksistanne :Heartred Ne lohduttivat ja tuli sellane fiilis, etten oo yksin.

Soittelin neuvolaan ja puhuin tosi ystävällisen ja herttaisen oloisen tädin kanssa. Ei ollut tarvetta tulla näytille, koska tänään en ole enää puhdasta verta vuotanu, vaan ruskeaa "vanhaa verta". Seuraavan kerran sitten, jos tulee punasta vuotoa, kuten menkkojen aikaan, niin päivystävälle lääkärille joko terveyskeskukseen tai virka-ajan ulkopuolella sairaalaan.

Helpotus, kun ei enää vuoda ja tietää nyt miten toimia jatkossa tommosten isompien vuotojen kanssa. Täti meinas, että on vaan niin herkät limakalvot, että seksistä ärsyyntyi.

Mä alan tästä pikkuhiljaa taas uskaltaa suunnitella kaikkia juttuja ja vois alkaa katella mihin kaappiin vauvan tavaroita alkais laittelemaa. Muutenkin pitää ruveta miettimään, miten päin me kolmestaan tähän asuntoon mahdutaan :wink Asuntokuume on selätetty (huh, mikä psyykkinen työ takana) ja aiotaan olla tässä siihen asti, kun tyyppi tarvii oman huoneen. Jos oltas vuokralla, ni muutettas isompaan heti, mutta omistusasunnon myyntirumpaan ei haluta tässä vaiheessa lähteä.

Onko teillä muilla muuttosuunnitelmia vai oletteko jäämässä nykyiseen asuntoon? :)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Kiitos Nannaille tahattomasta vinkistä. Hoksasin yhtä sinun viestiä lukiessa, että minäkin syön raskausvitamiinia, missä on rautalisä mukana. Olenkin ihmetellyt, miksi hb on niin korkea (viimeksi 145). Nyt jätän kyllä nuo vitamiinit hetkeksi sivuun! Toivottavasti korkeasta hb:stä ei koidu haittaa, jos se on vielä noussut tuosta...

Mahtavaa kuulla, Eea:llakin tilanne on taas rauhoittunut. :) Kyllä sitä säikähtää pienemmästäkin tässä tilassa. Huomattu on.

Mullakin on ollu muuten sitä ongelmaa, että uni ei meinaa olla yhtäjaksoista tai ainakin välillä tulee sellaisia öitä, että muistaa koko ajan vain vaihtaneensa kylkeä. Myös vessassa pitää käydä vähintään kerran yössä, vaikka aiemmin saattoi rakkonsa kanssa selvitä aamuun saakka. Aamulla sitten tietysti väsyttää rankasta, mikä toisaalta ei oo mulle mikään uusi juttu. :grin
 
Inhottavaa, että teillä monella on vaikeuksia nukkumisen kanssa. :sad001

Mä en oo nukkunu vuosiin näin hyvin kuin raskausaikana. Oon kärsinyt lähemmäs 10 vuotta (ainakin) aina jonkinlaisesta uniongelmasta. Nykyään lähinnä ongelma on se, että en saa unta. Nyt raskaana ollessa nukahdan melkein poikkeuksetta heti sänkyyn menon jälkeen. Ainoa häiritsevä juttu on se, että pissalla pitää käydä normaalisti 1-2 kertaa yön aikana.
 
Eea kiva kuulla, että kaikki on hyvin.

Mulla on kauhea asuntokuume, vaikka ollaan asuttu nykysessä vasta puoltoista vuotta. Meillä nykysestä työhuoneesta tulee sitten lastenhuone/työhuone. Haluaisin kyllä erillisen työhuoneen. Ollaan kateltu uutta kämppää ja jopa omakotitaloja, vaikka mies sanoi ettei halua koskaan sellaiseen muuttaa. Minäkin ehkä mielummin asuisin rivarissa niinkuin nytkin, asumiskustannukset on kuitenkin pienemmät kuin omakotitalossa.
Ehkä sitten vuoden päästä ruvetaan oikeesti miettimään isompaa asuntoa. Mutta siihen asti voi katsella ja haaveilla.
 
Takaisin
Top