Syyskuun syksyiset höpötykset

Huomenet kaikille!

Täälläkin ois vihdoin 15. viikko käynnistynyt. Pahoinvointi on jo heltiämään päin (JES!!) Lähinnä on vain etovaa oloa, jos tartteepi oksentaa, niin tilanne tulee vastaan yhtäkkiä, ja olotila häviää myös heti kun on purjonnut :happy112

Mulla alko eilen taas koeaika :dance011 tällä kertaa vakinaiseen paikkaan, ja pomokin jo tietää, ettää paksuna ollaan. Jännitti NIIN kauheesti koko tilanne mutta loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin...

Voihan viude että aika on mennyt nopeesti, mutta silti tuntuu niin kauhean hitaalta, kun oottelee vaan aina noita neuvoloita ja ultria :wink :wink

Mites teillä muilla, onko jo äitiysvaatteita käytössä? entäs onkos jo mahaa tullut esille ?
Itte aivan ihmeissäni omani (siis mahan) kanssa kun se on pulpahtanut jo esiin... liekkö sitten tosiasia tosiaan se että seuraavia lapsia odotellessa mahakin tulee nopeammin esiin (ei taija olla vattalihakset esikoisen jäliltä ihan entisellään!)
Yhdet mammahoousut oon ottanu nyt käyttöön. Ja rupesin jo ressaamaan että mistä löytää mieleisen talvitakin ittelleen kun valikoima (toki vielä) tuntuu olevan aika heikkoa. Haluan kuitenkin sellaisen takin jolla kehtaa kulkea muuallakin kuin koiraa kusettamassa....

jepsis tepsis, tämmöstä täällä tälle aamua :)

Nyt valmistautumaan poijjaan kanssa hoitoon ja töihommiin!
 
Huomenta!
Mullakin on semmonen tunne, että tää alkuraskaus on vain koko ajan odottelua neuvoloiden ja ultrien välillä. Eka ultra oli vasta viime viikolla ja seuraava neuvola kuukauden päästä. Itselläni ei onneksi ollut kuin muutaman viikon ajan pahoinvointia ja sitäkin iltaisin. Enemmänkin on vaivannut väsymys, joka saattaa iskeä yhtäkkiä. Töissä jaksaa vielä ihan hyvin, mutta kun kotiin pääsee, niin on pakko käydä heti lepäilemään.
Tänään rv 12+6 ja vasta parin viikon ajan olen taas jaksanut lenkkeillä, tosin vauhti on hiljentynyt ja matka lyhentynyt ajasta ennen raskautta... Huomaan, että alkulämmittelyllä on tosi iso rooli, että jaksaa lenkin tehdä. Jos heti yrittää lähteä juoksemaan niin tulee kyllä nopeasti seinä vastaan ja tuntuu ettei henki kunnolla kulje. Mutta kai se on muutenkin hyvä vähän hiljentää vauhtia:happy093

Varsinaisiin äitiysvaatteisiin en ole vielä siirtynyt, vaikka turvotusta onkin ollut alusta asti, eikä oikein mitkään vanhat vaatteet meinaa mahtua päälle. Onneksi sain kaverilta parit venyvämmät housut/ farkut, joita olen vielä pystynyt käyttämään. Saa nähdä koska nekin alkaa kiristämään...
 
Minäkään en ole vielä äitiyshousuihin siirtynyt, mutta tuskin kauaa menee, kun tarvitsee. Joustamattomat farkut eivät ole viikkoihin mennyt päälle, joten joustavia housuja on tarvinnut pitää. Ennen kaikkea siksi, että tulee todella paha olo, jos housut puristaa mahaa. Kotona kuljenkin verkkareissa :) Mulla myös toinen raskaus ja vatsa on tullut selkeästi esille. Olen kyllä todella pienikokoinen, mutta esikoisesta tuli selkeä vatsa vasta rv20, kun nyt (tietysti turvotuksen aiheuttamana enemmikseen) rv9-10.

Pahin pahoinvointi alkaa helpottamaan, mutta väsymys on edelleen kova. Itse en ole liikuntaharrastuksiini vielä pystynyt palaamaan, mutta kunhan tämä väsymys hellittää niin ei kun takaisin :) Mulla on nyt jopa meidän koiran lenkittäminen jäänyt vähemmälle, koska hirmu herkästi suuremmassa rasituksessa alkaa supistelemaan ja äkillisissä liikkeissä tuntuu, kuin nivusia revittäisiin.

Palaan elokuun keskusteluun sukupuolituntemuksista. Mulla esikoista odottaessa oli loppuraskaudessa todella vahva poikaolo ja poikahan sieltä tulikin. Tosin johtuiko poikaoloni siitä, että olen jo pienenä tyttönä päättänyt esikoiseni olevan poika !?! :D Nyt ollut alkuraskaus aivan erilainen, mutta en ihan vielä lähtisi tyttöä veikkaamaan. Meille mieheni kanssa on tehty sormustesti (mihin näyttää netin perusteella jokaisella olevan ihan omat sääntönsä, mutta meillä edes takaisin heiluminen on ollut poika ja ympyrä tyttö), jonka perusteella meille tulisi poika ja tyttö. Tiedä häntä sitten, mutta vähän kyllä kutkuttaisi ottaa selvää, mutta esikosta emme ottaneet ja luulen ettei tälläkään kerralla oteta vaan jännitetään myös itse loppuun saakka :)
 
Ihanaa alkanutta syyskuuta kaikille! RAKASTAN SYKSYÄ ja tulin niin hyvälle tuulelle, kun näin ketjumme otsikon :wink

Nyt kun kaksitoista viikkoa on kasassa, niin tuntuu, että ei oikein tiiä mitä tässä odottais.. Tuntuu niin kaukaisilta nuo seuraavat jutut. On niin huojentunut olo, kun pahimmat riskiviikot on selätetty ja toisen sydämen syke löytyy aina tarvittaessa dopplerilla.. :)

Ootan kyllä innolla sitä, että saa tietää kumpi siellä asustelee :) Eli meinataan ottaa selvää. Ultraaja sanoi torstain ultrasta lähtiessämme, että siellähän oli reipas poika :D Ihmetteli sitten itsekin, että mitä tuli sanoneeksi. Miehellä on poikafiilis ja yksi kaveri sanoi heti ultrakuvan nähdessään, että ihan selvä poika! Toinenki kaveri sanoi, että sillä on ihan poikafiilis meidän masuasukin suhteen... Mulla ei oo mitään tuntemuksia kumpaakaan suuntaan. Yleensä nään vaan poikavauvoista unia (yksi ainoa tyttöuni viimesen vuoden aikana) :) Mutta sukupuolella ei oo kyllä mitään väliä, oon vaan niin malttamaton, että haluaisin heti tietää, minkalainen vauvamme on.

Seuraavaan neuvolaan on vielä ikuisuus eli 1,5 kuukautta. Ihan seuraava etappi on varmaan liikeiden tunteminen ja vatsan näkyminen ja niitä kyllä oottaa ihan mielissää. Kohdun siis tuntee, mutta ei näe ulospäin.
 
Mä oon siirtynyt mammahousuihin jo aikaa sitten. Turvotus oli alussa niin hirveetä että... Yhet shortsit ja yhet farkut omistan tällä hetkellä. Tarkotus tässä kuussa ostaa jotain vielä :)

Mulla on viikon päästä sunnuntaina synttärit ja tosiaan erilaiset tulee kun aikasemmin. Ennen on menny hirveen lujaa nyt käyn ehkä äidillä syömässä kakkua jos hän tekee ja se siitä :happy3 Mutta ei haittaa yhtään!
 
Ja joo, täälläki siirrytty mammafarkkuihin noin puolitoista viikkoa sitten, kun normifarkut alko tuntuu niin ahistavilta kohdun kohdalla. :)
 
Eea, mä oon kyllä kans NIIN syksyn immeisiä ! just tämmöset aamut niinkuin tänään... :love017 :love017

Mää oon aamua kuluttanut tänään pojan kans sohvalla (raasulla nuha) ja samalla surffaillut netin ihmeellisessä maailmassa ja kattellut uusia vaunuja, jotenkin kummasti kallistun aina vaan uudelleen oran vaunuihin, tokihan ne on vähän raskaammat, mutta mun mielestä esikonkin aikaan olivat kyllä tosi hyvät työntää. Alunperin oli puhetta, että työkaverilta ostan emmaljungat hyvin käytettynä, mutta tarviivatkin niitä vielä ainakin ensi kesään saakka... Tämmösiä pohdintoja tälle aamua :happy090
 
Voi hitsit mä en oo taas yhtään syksyn ystävä. Just eilen miehelle sanoin, että toivottavasti tästäkin syksystä tuli lyhyt niinkuin viime vuonna ja saataisiin pian lunta.
Mä en tiedä mitään kamalampaa kuin sateisen, tuulisen ja pimeän illan ja sitten on vielä lähdettävä viemään koiria tunnin lenkille. Aina saa arpoa, että kuinka paljon pitää laittaa päälle, nyt kun jo vedenkestävä takki puristaa mahan kohalta nii saas nähdä kuinka tukala olo on pukea se kuukauden päästä.

Mä tuskailen jo muutenkin tulevan talven vaatetuksen kanssa. Kun ulkoiltua tulee paljon tulisi myös vaatteiden olla sopivia.
Varsinkin toppahousut tuottaa päänvaivaa, niitä kun ei oikein meinaa löytyä äitiysmallia. Monet ovat sanoneet käyttäneensä miehen toppiksia tai ostaneen kokoa XL.
Mua ei hirveästi kiinnostaisi ostaa mitään tajuttoman isoja housuja kun pituutta mulla on hurjat 155cm nii koko S on yleensä jo lahkeista liian pitkä. Yleensä olen joutunut ostamaan toppahousut lastenosastolta, toisaalta se on ihan hyvä kun ne ovat aina halvempia, mutta aika tarkkaan saa katsoa, ettei niissä ole mitään hello kittyn kuvia.
Taidan taas ostaa jotkut halvat toppikset ja ommella niihin vetskarin ja napin tilalle mahatuubin niin saan niistä äitiysmallin.

Mekin ollaan mietitty jo rattaita. Ostetaan ne kyllä käytettynä, kun uusiin vastaaviin meillä ei ikinä olisi varaa.
Me ollaan päädytty Teutonian spirit S3 malliin, jotka on kolmipyöräset. Kolmipyöräset sen takia, että mies harrastaa juoksua niin kolmipyöräset on kätevämmät lenkillä.

Onko kukaan muu vielä innostunut ostamaan vaatteita tai muuta tavaraa? Mä olen jo ostanut jonkin verran vaatteita sekä muutamia kestovaippoja kirpparilta. Oon pitänyt listaa kuinka paljon niihin on mennyt. Tällä hetkellä ollaan tuhlattu 100 euroa siihen sisältyy kyllä jo turvakaukalo sekä isofix telakka.
 
Kaunista syksyn alkua kaikille! Mulle kelpaa tällä hetkellä kaikki vuodenajat :)

Odottelen kovasti mahan kasvamista! Mutta on ollut ihan kätevää, ettei sitä vielä näe, kun ei olla kenellekään kerrottu. Ollaan (tai lähinnä minä haluan olla, mies ottaa paaaljon rennommin ja on luottavaisempi) ihan ylivaroivaisia, tiedän. Ensi viikolla kyllä meinattiin kertoa siskolle ja sen miehelle, ja sitten heti toisen neuvola jälkeen muille perheenjäsenille.

Mahaa turvottaa välillä niin, että on aika pallo, mutta omat vanhat vaatteet menee aika hyvin päälle. Jotkut housut olen todennut liian tiukoiksi ja kotona tulee tosiaan oltua verkkareissa :) Mitään vauvanvarusteita tai vaatteita en ole antanut itseni katsella vielä.

Me ollaan myös muuttamista alettu vähän enempi tosissaan miettiä. Asutaan nyt kaksiossa, johon toki pieni vauva sopii ihan hyvin, mutta ollaan jo pidempään puhuttu uudesta kodista ja nyt olis tosi hyvä syy!
 
ei ne sateetkaan aina mun mieleen ole syksyssä (toki joskus oikein kiva kynttilän valossa sitäkin filistellä) :smiley-angelic003 Mutta nämä ihanat viileät aurinkoiset, kuivat ja hieman tuulisemmat päiväät ja syksyn kauniit värit saa mut ihan puhkumaan onnesta :love017 Toisaalta, mun elämässäni on tähän asti aikalailla kaikki isot ja merkittävät asiat sattuneetkin syksylle, silläkin voi olla osuutensa olooni. Joillakin tulee keväällä se sisustusvimma talven jälijiltä, mutta mulle se puhkeaa kunnolla syksyllä. Ja oikein odotan että saan taas pukeutua lämpimästi neuloksiin ja paksumpiin kenkiin kuin balleriinoihin :rolleyes:

Joo, tuota vaatetusta olen kyllä kans miettiny nyt kun talvi menee ison mahan kanssa... just viime syksynä ostin kaikki uudet toppavaatteet kun pääsin kahden vuoden jälkeen takaisin omiin mittoihini esikoisen ja itseni jäljiltä.... ja nyt pitäs sitten pierasta jostakin kivaa ulkovaatetta isolle mahalle! voi elämä... ja mie en oikein jaksa keskittyä muutenkaan itelleni ostamaan vaatteita. lapsille paljon mukavampi ostaa, kun läheskään kaikkea ei tarvitse kokeilla! laughing7
Vauvalle olen ostanut ensisängyn tänne alakertaan, sellaisen vanhan mallisen, rottinkisen "kori"sängyn. muutama vaatekappale on myös lähtenyt kaupasta mukaan mutta mitään sen isompaa en ole vielä, no oikeestaan rehellisesti snaottuna kerennyt :laughing021 olen ottanut nyt näillä viikoilla sen asenteen että keräilen pikkuhijaa viikkojen aikana tavarata, niin ei tartte sitten kerralla satsata satasia(ja vielä lisää satasia) :) jos jotain hyvää eteen tulee ja on varaa se ostaa niin harkinnan jälkeen voi päätyä ostoskoriin... Eikä kaiken todellakaan tarvitse olla meille uutta :) turvakaukalo me uutena tullaan ostamaan, mutta vaunuista lähtien ollaan valmiita kattomaan kyllä käytettyjä. Sen näkee sitten kun aika koittaa että mitä löytyy ja mistä...

Nyt on kyllä pakko löhtiä töihin!

Nähdään tylleröt :gen014
 
Musta myös on tullut syysihminen pojan syksysynttäreiden ansiosta. Varsinkin nyt, kun on ollut niin pahoinvoiva ja voimaton olo on niin paljon parempi olla ulkona pojan kanssa päivisin touhuamassa, kun ei aurinko paista liian pistävästi. Musta on tullut todella valoarka tässä raskaudessa ja ulkona oli todella tukala olla kuumimpina päivinä. Odotellaan jo kovin hirvikärpästen häviämistä, jotta päästään metsään sienestämään. Luonto on niin kaunis ruskassaan ja pimeät ja viilenevät illat auttaa nukkumaan paremmin. On myös aivan ihanaa kesän jälkeen laittaa takka päälle ja lämpimät villasukat jalkaan. Harmi, että raskaus on taas tuon kuumuuden sietokyvyn laskenut todella minimiin, eikä pysty saunasta nauttimaan :sad001 Onko muut huomanneet samaa? Kyllä minä esikoisesta vain saunoin mielelläni.

Mulla onneksi löytyy isokokoinen talvitakki, mikä varmasti menee päälle maaliskuuhun asti. Pojan syntymän jälkeen meni kauan, ennen kuin maha vetäytyi takaisin littanaksi ja alkoi jo pakkanen tulemaan, joten piti kunnon takki ostaa. Varsinkin, kun rinnoistakin tulee todella kylmänarat. Uskon että takki menee loppuun saakka, kun heti silloin synnytyksen jälkeen sen ostin ja imetyksessä multa vielä lähti -10kg, jotka eivät tulleet takaisin ja odotuskilotkin jäivät laitokselle.

Itse en ole hankkinut vielä mitään. Esikoiselle kaikki ostettu uutena, joten ovat vielä hyvässä kunnossa tulevalle. Vaatteitakin on todella paljon myös neutraaleissa väreissä, jos tämä tulokas olisi tyttö. Myös esikoisesta "viisastuneena" tiedän, ettei niitä ihan pieninpiä vaatteita kannata edes hommata paljon, kun eivät välttämättä viikkoa kauempaa päälle mene. Meillä jäi paljon vaatteita jopa käyttämättä tai olivat vain kerran päällä. Meillä on yhdistelmärattaat emmaljunga duo edge combi:t ja niihin vain esikoista varten ostetaan seisomalauta. Olen ollut niihin enemmän kuin tyytyväinen. Niillä pääsee kumipyöriensä ansiosta maastossa, kuin maastossa kevyesti. Kaupungilla käyntejä varten pitää hommata sisarusmatkarattaat.

Oletteko ajatelleet ottaa äitiyspakkauksen? Esikoisesta en edes harkinnut olla ottamatta, mutta nyt olen vähän kahden vaiheilla. Miehen mielestä pitäisi ottaa, mutta kuten jo kirjoitin meillä on niitä 50-68 kokoisia vaatteita ihan älyttömästi. Tietysti sitten on mukava tehdä molempia lapsia varten omat vanhat pakkaukset sisältäen omia äp-pakkauksen sisältöä ja lempivaatteita, kun he joskus saavat lapsia. (on joo aika kaukainen ajatus :D ) Musta oli kiva, kun anoppi oli säästänyt mieheni vauvavaatteita ja niitä onkin paljon meidän pojalla ollut päällä. Huomaa, että miehen vanhemmat ovat olleet todella mielissään ne nähdessään poikamme päällä :happy093
Valitettavasti oma äitini antoi minulle jo nuken vaatteiksi omat vauvavaatteeni, mutta lakanoita sentään oli säästynyt ja juniorisänky, missä poikamme nykyään nukkuu :happy11
 
Voikun meilläkin olisi takka, meillä lämmitetään ilmalämpöpumpulla ja nytkin tekis mieli laittaa se päälle ku sisällä lämpötila on vaan 19 astetta.
Mä en sietänyt ihan alussa ollenkaan kuumutta mut nyt käy jatkuvasti saunassa. Ennen raskautta saunoin noin parin kuukauden välein.
Olin viikolla 4-5 etelän lomalla ja sain pari kertaa loman aikana lämpöuupumuksen, ihmettelin silloin mistä johtui kun kuitenkin join koko ajan ja olin paljon varjossa.
Kun tultiin kotiin tein raskaustestin ja raskaushan oli todennäköisesti vaikuttanut siihen, että en sietänyt hellettä niinkuin ennen.

Mäkin ajattelin etten osta kauheasti mitään 50 senttisiä vaatteita kun kuitenkin ruvetaan kestovaippailemaan heti ja se vaippa vie niin paljon tilaa.

Me ainakin otetaan äitiyspakkaus kun tämä on meille eka lapsi.
 
Toi rintojen kylmänarkuus mietityttää myös. Kaverini pelotteli mua rintatulehduksella, sillä itellä kun oli ollut tosi herkät rinnat talvella kun oli synnyttänyt. Ja sanoi heti mun pitäisi alkaa käyttämään sitten imetysliivejä, ettei tule tulehduksia. Mua jotenkin ärsytti tuo kaverin neuvominen. Mä kun en vaan osaa käyttää liivejä. Kaverin mielestä mulle sitten tulee automaatisesti rintatulehdus.
 
Nannai kaverisi on kyllä aivan väärässä siinä, että imetysliivien pitäminen vaikutaisi siihen saatko rintatulehduksen vai et. Rintatulehduksen välttämiseksi tärkeintä on vain pitää rinnat lämpimässä. Pienikin veto tuntuu. itselläni oli syksystä-kevääseen usein joku liivi rintojen suojana, varsinkin ulkoillessa, koska ilman paleli. Imetyksen loputtuakin ainakin omat rintani jäivät herkemmiksi kylmyydelle. Ja nyt jo huomaan herkkyyden taas lisääntyvän. Tärkeää on myös pitää rintojen iho siistinä. Huom, maito suojaa rinnanpäätä. Jos ei ole bepanthenia tai vastaavaa kannattaa sivellä hivenen omaa maitoaan.

Mutta hiukan puhun imetysliivien puolesta oman kokemukseni pohjalta. Liiveissä tietysti tärkeintä on, että ne ovat mukavat ja liivit ovat silloin mukavat, kun ne eivät paina ja purista tai oikeastaan eivät edes tunnu. Siksi ostan omani AINA liiviliikkeestä. Mutta miksi imetyksen aikana olisi hyvä käyttää liivejä on.
*Maito pakkautuu rintoihin (varsinkin jos imetysväli on venähtänyt) ja rinnat voivat maidon pakkautumisen takia jopa menettää rintamaisen muotonsa ja vauvan on vaikea saada imuotetta. Lisäksi tämä on todella kivuliasta ja monin verroin epämukavampaa kun huonoimmatkaan liivit!.
*Varsinkin äidit kenellä on runsas maidontulo rinnat purskauttelevat maitoa. Itselläni meni liivisuojuokset vaihtoon varmaan 30min välein.
*maitoa täynnä olevat rinnat painaa ja rintalihakset eivät väsy, kun liivitkin kannattelevat rintoja. Jos niiltä riippareilta pystyy yhtään välttymään, niin itse ainakin otan ne vasta vähän vanhempana :wink
*Jos aiot imettää on ehdottomasti imetysliivit helpommat, kun normaalit liivit joutuisit riisumaan saadaksesi rinnan esille.

Mutta nämä ovat taas minun mielipiteitäni ja osittain kokemuksen pohjalta opittua. Tein itse meinaan esikoisesta sen virheen, etten mennyt sairaalaan imetysliivien kanssa vaan ajattelin mennä ostamaan vasta, kun maito on noussut ja tiedän tarvitsenko kuinka paljon isomman koon. Mulla oli todella runsas maidontulo ja yöt menikin lakanoita kuivaksi vaihdellen ja kaalinlehtien helpottaessa kipua. Päivisin imetyksen jälkeen aina pumppaamaan loppu maito pois, kun maito paakkuintui rintoihin ja nänneihin todella kipeästi. Suurin kipu helpottui vällittömästi, kun mies toi urheiluliivit imetysten välille pidettäväksi.
 
Mäkin olen jo nyt ulkoillessa huomannut, että rinnat on aremmat ja nännit kipeytyvät kylmässä. Ajattelinkin neuloa itselleni rintojenlämmittimen.

Mä olen myös hankkinut tähän mennessä liivit liiviliikkeestä. Ja käytän liivejä ehkä muutaman kerran vuodessa.
Olen noin 8 vuotta ollut pitämättä liivejä, tosin juostessa joudun pitämään. Ja minulla ei ole mitkään pienet rinnat.
Jos imetysliiveistä löytyy yhtä mukavat mallit mitä mun urheiluliivit on niin varmasti voisin sellaisia hankkia.
Mua taas pelottaa liivien käytössä se, että rinnoilla on liikaa tukea ja sen takia rupsahtavat. Eräässä lukemassani tutkimuksessa oli todettu, että liivittömillä on kehittynyt enemmän lihaksia tukemaan rintaa.
Uskon ainakin itse tuohon tutkimukseen koska rintani eivät ole muuttuneet 8 vuoteen, ovat ihan yhtä kiinteät eivätkä roiku. Nyt ne kyllä varmasti muuttuvat raskauden myötä.
Mulla rintsikat aiheuttaa myös hartia- ja selkäkipuja, vaikka rintaliivit istuvat liivimyyjän mukaan täydellisesti.
En vaan jotenkin siedä niitä olkaimia ja luultavasti sen takia jännitän hartioita ja sittenhän sitä on hartiat ja yläselkä kipeänä.
Mutta pitää varmasti tutustua ja sovitella erilaisia liivejä, jos vaikka löytyisi sopivat.
 
Mä ainakin tarvin kunnon liivit, etenkin nyt kun rinnat ovat olleet muutenkin arat. Täytyisi vaan mennä päivittämään jo seuraavaan kokoon...
Mitä vaunumerkkejä olette ajatelleet? Mulla olisi kahdella kaverilla myynnissä vaunut, toiset Emmaljungat ja toiset Gessleinit. En ole vielä ehtinyt käydä kumpiakaan katsomassa, mutta varmaankin noista toiset ostetaan. Muuten en ole ostanut itse vielä mitään. Miehen siskolta saatiin iso kasa vauvan vaatteita ja tarvikkeita. Niillä varmaan pärjätään jo pitkälle, mutta eiköhän jossain vaiheessa tule himo ostaa itsekin jotain uutta :happy119
 
Minun on ollut pakko siirtyä jo mammahousuihin , kun en siedä yhtään puristusta alavatsalla ja kaikki housut ovat suht joustamattomia. Onneksi nuo pöksyt eivät ole kalliita, kun niitä löytyy kirppiksiltä ja H&M tms.. :)

Vauvan tarvikkeita ei juuri ole tullut hankittua, mutta pinnasänky ja syöttätuoli tms löytyy jo muutenkin. Vaunut ja kaukalo täytynee hankkia.. Hiukan olen katsellut malleja, mutta säädettävä aisa on vaunuissa liki pakollinen minun ja miehen kokoeron vuoksi. Mutta ne ehtii vielä.. ja tässä on Tammialetkin välissä, jolloin nuo lastentavaraliikkeet myyvät "vanhoja"malleja edullisemmin.. Tosin esikolla oli käytetyt ja hyvät olivatkin. Luulen kuitenkin että jätän nuo varusteet hyvin pitkälle miehen hankinnoiksi, koska se on helppo keino saada mies tuntemaan hyödylliseksi näissä tulevan vauvan asioissa.. Suosittelen.. Meillä ainakin mies etsii kaiken maailman tuloksia/testejä tms netistä kauhean mielellään, kun leikkii itse siinä vähän avutonta. :)

Syömisestä - käytättekö light-tuotteita, nyt raskaana ollessa?
http://www.magneettimedia.com/laaka...aami-kelpaa-ainoastaan-muurahaiskarkotteeksi/
Minä olen alusta asti ollut makeutusaineita vastaan..

Rintatulehdus - veljen vaimo kärsi rintatulehduksista 3 raskauden/imetyksen aikana ja suojakeinoksi keksi käyttää villahuivia mikä sitoi rintojen ympärille eli villasta neulottu liivi/lämmike voisi olla todella hyvä. :) Sit kun vielä osais neuloa.. :smiley-ashamed008

Nannai - käytä asiantuntevaa myyjää ja kerro ongelmista, niin hän löytää sinulle hyvät mallit, joista sovittamalla sitten ne parhaat... Älä myöskään tuijota koko lappua, koska suurin osa naisista ostaa ihan väärän kokoisia liivejä . :D ja hanki sellaiset olkaimien alle laitettavat leventävät silikoni pehmusteet - ei paina eikä näy..
Olen ollut muutaman vuoden liivikaupassa töissä ja sain ihan huipulta myyjältä opastuksen.
Tosin kyllä -ei niitä liivejä ole pakko käyttää jos et itse halua :)
 
Mäkin olen laittanut miehen hommaksi ton rattaiden ja turvakaukalon hommaamisen. Mä en jaksa lueskella netistä mitään turvakaukaloiden testejä. Turvakaukalon ja isofix telakan mies löysi huutonetistä 40 eurolla. Kelpas mullekkin vaikka kaukalo olikin jo viisi vuotta vanha. Mutta merkki oli miehen tutkimusten mukaan hyvä.

Eilen mies kotiin dopplerin kanssa joka löydettiin meidän alueen FB kirppikseltä. Mies oli ihan innoissaan ja kysy saako etsiä sydänäänet. Ei kyllä kumpikaan löydetty. Koitettiin sitten muutaman tunnin päästä uudestaan ja äänetkin löyty. Ihan kiva vehje, tuntuu jotenkin rauhottavalta kuunnella sitä.
Huomenna meillä olisi taas ultra, jos nyt saataisiin se niskaturvotus mitattua kun viime viikolla ei onnistunut. Jännittää pikkasen, mutta onneksi huomattavasti vähemmän kuin viime kerralla.

Mä en juuri ole käyttänyt light tuotteita ennen raskauttakaan. Nykyään kun on tuo stevia. Jos limua tekee mieli ostan stevialla makeutettua. Karkeissakin voi tietysti olla aspartaamia. Mutta syön niitä kanssa niin harvoin, että en hirveesti pussin kyljestä lue onko siinä vai eikö.

Mitäs mieltä te olette meikkaamisesta raskausaikana?
Mä yritän välttää meikkaamista, en tosin normaalistikkaan meikkaa kuin muutaman kerran viikossa ja silloinkin laitan vaan ripsiväriä. Viimeisen kuuden tai seitsemän viikon aikana en ole meikannut kertaakaan.
Suosin muutenkin luonnonkosmetiikkaa, paitsi shampoo on vaan semmonen missä on vaan vähemmän parabeeneja ja muita pahoja juttuja. Mun hiukset ei vaan lähe puhtaaksi millään täysin luonnollisilla shampoilla.
Vauvankin ihoa haluan sitten hoitaa mahdollisimman luonnollisilla jutuilla. Mutta niissäkin pitää tietysti muistaa se, että saattavat jollain aiheuttaa allergiaa.
 
Hei vaan täältäkin kasvavan mahan keskeltä!

Tänään onkin täällä pohjanmaalla ollut aivan mahtava keli! Mielelläni oisin viettänyt kyllä vapaapivää, mutta onneksi aamuvuoro oli, joten tästäkin kerkeää vielä nauttimaan.

Tuosta meikkaamisesta, niin kyllä mä meikkaan tarpeen vaatiessa ja kun siltä tuntuu. En kuitenkaan sitä harrasta päivittäin, sillä olen niin aamu-uninen, esim. aamuvuoroon lähdettäessä, en yksinkertaisesti nouse sängystä ylös, ennenkuin on aivan pakko :grin Kyllä se on kuitenkin kiva pitää itsestään huolta välillä silläkin puolella :) Joudun tällä hetkellä käyttämään paikallisia aknelääkkeitä naamaan joten katson, ettei noilla meikeillä ainakaan sen enempää vaikutusta lapseen ole. Käyn myös värjäyttämässä hiukseni kampaajalla raskauden aikana :happy119

Määkin oon sen verta isotissinen immeinen että ei ihan mitkään lindexin tisuliivit mee päälle :sad015 aina mentävä liikkeeseen missä saa myös maksaa liiveistään maltaita, kun sellaiset haluaa....

Kamala kun iski ihan kauhia väsy... :sleep002
 
Takaisin
Top