Syyskuun sykkeet

Eetulla on ainakin ollut vaikeuksia päikkäreille menossa, tänäänkään nukkunut paljon mitään päiväsaikaan. Kahdesti tais n 10 min torkahtaa ja sit taas mentiin. Oli sitten illalla niin väsy että tipahti isänsä syliin just kun olin laittamassa vaunuja valmiiksi iltalenkkiä varten. :p Meillä kun mennään aina nukkumaan seitsemän, viimeistään kahdeksan maissa ja herätään aamulla kuuden pintaan. Joskohan nää päikkärit rupeis joskus taas maistumaan, vaikka ei siinä, on niin perustyytyväinen tyyppi että nykysin tälleen taitavampana ajankäyttäjänä ja sumplaajana saan kotihommatkin suunnilleen tehtyä vaikka hän on hereillä.

Hauska huomatakin itsensä jatkuvasti kehittyvän näissä vauvahommissa, joka päivä tulee salaa taputeltua itseään olalle kuinka oivasti tulikin joku asia hoidettua/sumplittua. :wink
 
Jäätiin viikonlopuks kaksin vauvan kanssa ja eiköhän ne hampaat sit nyt just päättäny puhjeta.. onneks oli panadolia vielä kaapissa ja se onkii sellasta herkkua että poika jäi vielä imuttelemaan ruiskusta vikatki pisarat ulos eikä meinannu millään suostua luopumaan siitä :D toivottavasti sais nyt lääkkeen turvin nukuttua, ei tota itkua kestä kuunnella..
 
Oih. Lähdin vartti sitten kotoa ystävien luokse ja takaisin on paluu vasta johonkin aikaan huomenna. Mitään epäilystä ei ole, etteikö isä pärjäisi kaksin pojan kanssa, mutta mitenköhän äiti pärjää omillaan! Toisaalta aivan valtava vapaudentunne, kukaan ei tarvitse mua vuorokauteen ja saan nukkua ensi yön! Ja toisaalta kukaan ei myöskään nuku sylissä, hali ja ota pusuja vastaan (meinasin sanoa pussaile, mutta ei meidän poika sentään vielä pussaile :D).. Mutta tulee kyllä tarpeeseen! Eniten jännittää miten saan tissejä tyhjennettyä tarpeeksi ja mieluiten ilman julkisten vessojen käyttöä tähän tarkoitukseen...
 
Nyt rentoudut Suvitus, ihanaa :) Vaikka ikävähän se sinne kotiinkin tulee se on varma :) Tekee varmastikin hyvää! Itse en ole vielä missään käynyt, saa nähdä milloin intoudun poistumaan tytön luota :)
 
Voisin vannoa että Eetu lähtee ryömimään ihan näillä näppäimillä... Sen näköistä touhua tuo lattialla olo et apua. Toivottavasti menis vielä aikaa niin ei vielä tarvii alkaa kattelee ja juoksemaan perässä et mihin nää meet. :eek: Vaikka eihän tuo sitten heti satanen lasissa mene ympäriinsä, mut kumminkin..

Oon ollut muutaman päivän tosi väsynyt ja heti aamusta lähtien, rupee ottamaan voimille nää illat kun "sinnittelee" iltaan saakka. Mukavaa kuitenkin ollut pojan kaa, ollaan kikateltu, sylitelty, leikitty ja tehty aikaisia aamulenkkejä.. Meen väsyneenä johonkin vara-akku-tilaan ja sit tavallaan fyysisesti jaksan paremmin kuin normaalisti, mut mieli on et ohhoijaa mitäköhän tästä taas tulee. :hilarious:
 
Meillä on samanoloista touhua kans. Pyörii ympyrää, eikä ole koskaan siinnä mihin hänet on jättänyt :grin Katseleekin ympärilleen et tuonne ja tuonne olis hyvä päästä :grin Se on sitten menoo, mahtaako mammat pysyy ollenkaan perässä :p
Minäkin oon ollut nyt aika väsy, viikko ollu huonoja öitä, aikamoinen muutos ku ennen oli suht hyvät yöt ja viel vanhemmatkin lapset tarviaa huomioo päivällä. Hoen aina itselleni "olen äiti ja minä jaksan" :p Meillekin on aamulenkeistä tullut piristys päivään, siten jaksaa touhutakin..ikään kuin heräis lenkillä :happy: Jospa ne yöt paranee kunhan puuroa syödään :rolleyes: Hyvä pitää toivoa yllä! Kyllä sitä osaa arvostaa tuota nukkumista tällä hetkellä :wink
 
Meillä on ruvettu heräileen useammin yöllä ja hetihän se tietty näkyy tämän mamman jaksamisessa, kun on tottunut liian hyvään :wacky: Ihan rikkipoikki meinaa olla... huomenna koitan aamulenkille lähtöä kans, josko se tosiaan herättäisi ja auttaisi vähän paremmin jaksamaan :) Pitäisi myös saada itsensä pois kofeiinikoukusta, se kun on itseään ruokkiva ympyrä:

väsyttää -> kahvia -> yöunet häiriintyy -> väsyttää enemmän -> enemmän kahvia -> uni entistä huononpaa...

Tai olen jo paljon vähentänyt, mutta jospa vain joisi sen aamukahvin ja lopunpäivää vaikka ihan vettä! Paljon parempi vaihtoehto ja muutenkin tärkeää olisi tuota juoda runsaasti. Tai juonkin, mutta jos sen kahvinkin sillä korvaisi.
 
Meillä oppi vasta kääntymään selältä mahalleen ja heti kova yritys lähteä eteen päin :) peppu nousee jo korkealle kun vetää jalkoja alle :) ikää kuitenkaan oo vielä ees 4kk et sais vähän vielä ootella ennen liikkumista :D
 
Miksi meidän vauvat niin paljon ovat alkaneet heräillä:wideyed: Mullakin on tuo sama kahvi juttu että oikeen närästää toisinaan:hungover: Sit kun menen nukkumaan, eli kohta kun just sain tytön unille niin aattelen "äkkiä unta, kohta se herää" ja huomaan siinnä meni taas viimeyönä ainakin tunti miettiessä et kohta varmaan herätään :facepalm: Että minä oon pahvi! Alaikenissä näkyy muuten valkoinen piste, mutta siinnä ei mielestäni tunnu hammasta...mikä lie harha luulo :grin
Tuota aamulenkkiä suosittelen ja kun siitä vielä tavan saa niin tosi hyväksi olen todennut!
 
Me keretään ulos monesti vasta puoliltapäivin, mutta kummasti siellä piristyy ja tulee paremmalle tuulelle. Väsymystä täälläkin ja nytkin näköjään viisaana valvon vaikka kannattaisi nukkua, päivällä kun pitää riittää virtaa myös tytön kanssa touhuamiseen. Minä juon aamukahvit ja iltapäivällä päiväkahvit, sen jälkeen en juo kun olen huomannut sen vaikuttavan nukahtamiseen illalla, vaikka joskus olin sitä mieltä ettei minuun kahvinjuonti vaikuta. Kiva pyöriä sängyssä ja miettiä että pitäisi äkkiä saada unta...
 
Viimeyö meni aika hyvin. 6,5 tuntii nukkui niin, että yhden kerran asensin tutin suuhun ihan varmuuden vuoksi kun alkoi kuulua ähinää. No sit kun herättiin syömään niin aattelin, ihanaa kun sai nukkua ja varmaan viel nukahetaan nätisti. Uutena juttuna on nyt sitten ehkä, toivottavasti ei...mutta kuiteskin sellainen et syödään kun herätään ja sit pitää vääntelehtiä ja ähistä jopa karjua jonkin aikaa ennen kuin uudestaan nukahdetaan. Varmaan tunnin sit hyssyttelin uudestaan uneen :shifty: Sanokaa ettei tällänen toistu, ne kädetkin heilui raivoisasti ja äitiäkin piti ihan raapia :facepalm: Hänestä kuoriutui tiikeri yönaikana :grin Mutta siis tää yö oli ees vähä sellanen et sai pidemmän pätkän nukkua. 8.30 heräiltiin, tyttö lattialla jumppailee ja äiti on aamukahvilla :happy:
 
Meilläkin häslättiin pari tuntia viime yönä.. Kaippa ne niitä neljän kuukauden hulinoita on yhdellä jos toisellakin! Aamulla katselin kun pedissään tunkesi naamaa kohti pätkää, ja humpsis vaan yhtäkkiä pyörähti masulleen! Toki pehmeämmällä alustalla helpompi, mutta katsotaan koska oppisi sen taidon vallan :D Oon vähän toivonutkin että oppisi (ei muuten kiire liikkeelle kiitos! Ja 4kk tulee vasta keskiviikkona..), jos sitten viihtyisi taas lattialla paremmin, kun olisi harjoiteltavaa.. Usein ei vaan edes yritä mitään sen suuntaistakaan, pedissä meni enemmän aamumönkäyksen piikkiin kun varsinaisesti kääntymisen yrittämisen :D

Muoks. Mulla oli ihana viikonloppureissu ystävien kanssa, sai olla niin vapaalla kun ei tarvinnut huolehtia kuin itsestä :D Vähän asiaa vaikeutti tissien tyhjentely (muun muassa brunssipaikan vessassa...), mutta muuten sai leikkiä entistä elämää. Pojilla oli mennyt tietty mainiosti keskenään, ja eilen oli ihana tulla kotiin. Teki kyllä hyvää moinen irtiotto! Jos yhtään vaan on moiseen poltetta, niin suosittelen ehdottomasti! Toiset toki viihtyy hyvin kotosalla, mutta minä tulisin kyllä hulluksi, jos en saisi välillä vähän etäisyyttä.. En ole ihan kotiäitimateriaalia :D Enkä sellainen "uhraan kaiken lapseni vuoksi", mutta onneksi tiedostan sen, niin osaan ottaa sen verran omaa aikaa, että olen sitten hyvä äiti lapsen kanssa ollessa!
 
Musta ei ole varmaan vähään aikaan lähtemään mihinkään ilman vauvaa. Tulisi vaan hirveä ahdistus. :p Varsinkin tämän artikkelin luettuani: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon-erossa-vanhemmistaan

Kahvia menee pari kuppia aamulla, yksi kuppi päivällä. Mun mielestä hyvä määrä, ei mee liian täpinöihin. Kahvi on joka äidin voimaeliksiiri. :rolleyes:

Eetu on kiljahtelun sijasta ruvennut ärjymään mut hereille aamuisin, huomannut varmaan olevan tehokas herätystapa.....
 
4kk hulinat ja tiheän imun kausi on vissiin meillä huonojen öiden taustalla. Varsinkin oikea tissi on tosi täynnä ja pinkeä, vaikka mielestäni imetän yhtä usein molemmista. :O Emma on opetellut mahallaan kämmennojaan nousua, mutta vielä ei ole merkkejä ryömimään lähdöstä. :) Massulleen kääntyminen (vasemman kyljen kautta) opittiin jo kuukausi sitten!
 
Olipa jyrkkä mielipide tuossa Ylen uutisessa! Mutta tarkennuksena siis, että meidän muksu ei ollut missään hoidossa, olin yksin huitelemassa, joten oli helppo lähteä, eikä tarvinnut tuollaisista huolehtia. Tosin jos budjetti sallisi, niin karattaisiin kyllä hotelliin kuukauden päästä yksien juhlien jälkeen, ja luotettaisiin kyllä napero mamman hoiviin, kun on tuttu ihminen kuitenkin. Mutta ehkä rahapula siis pelastaa lapsemme psyykeen :wink
 
Meilläkin on isä ollut vauvan kanssa illan ja hoitanut yösyötöt ja hyvin on mennyt :)
 
Joo oon suvitus samaa mieltä, et jyrkkä on, mut silti hiipii aina takaraivoon kun uskaltaa ees ajatella moisia. :p

Meillä nyt on muutenkin niin ettei isä (viitsi) pärjää lapsenhoidossa niin että voisin lähteä yhtään minnekään - paitsi ehkä kauppaan 200m päähän.. Niinkin oon tehnyt ehkä kerran. Muuten mies on edistynyt isyydessään, viihtyy paljon paremmin pojan kaa nyt kun poika on isompi ja sosialisoi enemmän, ehkä tää puolikin pikkuhiljaa iloksi muuttuu. Vaikka saisi mun puolesta kunnostautua vähän edes vaikka vaipanvaihdossa, kun on niitä kahdet kappaleet koko 4kk aikana vaihtanut..
 
Huh, mulla ei taitaisi pää kestää tuollaista käytännössä yksinhuoltajuutta.. Meillä on toteutunut täysin meidän hartaasti toivoma tasa-arvoinen vanhemmuus. Kesällä mies oli onneksi vähemmän töissä niin ehti side syntymään niin vahvaksi, ettei jää "kakkosvanhemmaksi" nytkään kun minä toki olen paljon enemmän pojan kanssa. Poika ei myöskään ollut ikinä mikään tissilläroikkuja, ja kun erikoistui nukkumaan pisimpiä päiväunia isin sylissä, en ole varma kumman sylissä on enemmän viettänyt aikaa! Joissain asioissa on tietty omat tavat, mutta ei ole muodostunut mitään "auttamisroolia" isälle. Ja tästä olen kyllä todella iloinen. Ja mies oli myös aika innoissaan tuosta minun poissaolosta kun sai viettää aikaa kaksin pojan kanssa ja olla täysin yksin vastuussa. Vaihdamme pääsääntöistä kotonaolijaa näillä näkymin vuodenvaihteesta, joten senkin puolesta hyvä, että mieskin tottuu olemaan muksun kanssa kaksin!
 
Meilläkin mies pärjää tytön kanssa ihan hyvin, ei ehkä halua vielä hirmu usein olla pitkiä aikoja mutta pärjäis varmaan pidempäänkin. Itse en ehkä vaan vielä raaski jättää, mutta päivän kestävää shoppailu reissua suunnittelen ystävän kanssa..saas nähä jääkö vauva isin kanssa vai lähteekö äidin mukaan :happy: Meillä on silläkin helppoa olla isimiehen kanssa, kun tyttö syö myös pullosta. Nyt onkin siirrytty myös yöllä antamaan pullosta, koska itseltäni tulee maitoa vain toisesta rinnasta enää. Luulen, että meillä imetys tulee parin kuukauden päästä jäämäänkin ehkä pois, juurikin tän vähäisen maidon tulon vuoksi. Vielä se hetki mennään kun sitä tulee:happy:Enkä aio itseäni rankaista siitä, halin ja suukottelen vauvaa sitten vieläkin enemmän ja otan viereen nukkumaan :Heartred
Nyt onkin huonoja öitä ollut, mutta pari viimeyötä olen saanut hyvin nukuttua, mikä on minusta ihanaa ollut vaihteeksi :happy: Viimeyönä nukuttiin 7 tuntia putkeen, syötiin pullosta ja nukuttiin 2 tuntia...otettiin taas vähän pullosta ja nukuttiin kasiin, sitten vieretysten oltiin ja syötiin tissiä :) Siellä tyttö nukkuu vieläkin ja minä saan juoda aamukahvit rauhassa. Vanhin poikakin vielä nukkuu kun hän menee vasta kymmeneksi kouluun, täytyy varmaan herätellä!

Meilläkin mies jää isäkuukaudelle kotiin sitten kun minä palailen töihin, onneksi minullakin on vielä kesäloma ja talviloma pitämättä ja kun palaan töihin niin sitten tuleekin pian uusi loma :happy: Hups miten mieleni karkasi näihin työjuttuihin :grin Onneksi on vielä kuukausia pienen tyllerön kanssa:Heartpink

Tai yang: Olet urhea kun teet kaiken melkein yksin, oikeen super mamma :Heartpink Jaksuja sinulle ja meille muillekin äideille :happy:
 
Takaisin
Top