Syyskuun supinat

Miullakin oli vielä yksi testi kaapissa, pitänee jossain vaiheessa tarkastaa että viivat pysyy tasavahvoina. Vaikka ihan muuten vaan, kun suunnitelmien mukaan tämä olisi viimeinen raskauteni. Olettaen siis, että loppuun asti mennään.

Salainen ryhmä on minustakin kiva! Elokuisissa kirjoittelin esikoisen aikaan ja siellä keskustelu pysyi kivan aktiivisena sinne saakka, kun ihmiset rupesivat lähtemään töihin. On siellä nytkin meitä muutama, jotka käyvät siellä huutelemassa välillä jotain, mutta nyt voi paikan sanoa jo hiljentyneen roimasti. 3 vuotta siinä kesti! Toivon, että tähän ryhmään tulisi yhtä hyvä ryhmähenki. Ja kun meitä nyt tässä katselee, niin enpä näe syytä miksi ei syntyisi. :)

Ainiin, tuli tuosta alkuraskauden ultrasta mieleen, että meidän sairaanhoitopiirissä (joka on siis PIENI) ar-ultra tarjotaan ilmaiseksi sitä haluaville. Jotain hyötyä siitä, että asutaan korvessa. :hilarious: Vielä esikoisen aikaan näin ei ollut.

Jopas täällä piristyi keskustelu! :D Enää 44 viestiä jäljellä salaisen ryhmän avaamiseen!
Ei malttaisi tehdä tätä YAMKin opinnäytetyötä, kun pitää vahdata, että onko tänne tullut lisää viestejä. :hilarious:

Tuosta salaisesta ryhmästä kysymys.
Olenko ymmärtänyt oikein, pitääkö jokaisen sinne haluavan kirjoittaa 20 viestiä tänne? mistä voin nähdä oman viesti määräni?

En muista, mistä suodattaen pelkät tämän ryhmän viestit, mutta ainakin kun painat sun nimeä, niin aukeaa profiilisivu ja siitä painat viestit-kohtaa :)

Tuosta salaisesta ryhmästä kysymys.
Olenko ymmärtänyt oikein, pitääkö jokaisen sinne haluavan kirjoittaa 20 viestiä tänne? mistä voin nähdä oman viesti määräni?
Foorumin etusivulla on "Etsi foorumilta" palkki ylälaidassa. Sieltä laitat oman nimen kirjoittajaksi ja sitten voit suodattaa nimenomaan tähän ryhmään kirjoitetut viestit valikosta. Hakutuloksena tulee kaikki tänne kirjoitetut viestit ja alalaitaan viestien kokonaismäärä, esim. miulla tällä hetkellä 35 viestiä näköjään takana tässä ryhmässä.

Täällähän on kivasti vilkastunut keskustelu, kun on tullut uusia mukaan! Pahoittelut vuodon kohdanneille :Heartred

Pahoinvoinnin kanssa täälläkin painitaan, tosin aika vaihtelevaa ja vielä ei ole tarvinut oksentaa, mutta lähellä on etenkin hampaita pestessä. Kohta pitää myös etsiä uusia liivejä, kun entisistä alkaa tursuta sen näköisesti ettei kehtaa käyttää.

Mietinkin paljonkohan viestejä meillä on tässä ryhmässä, mutta pian on salainen ryhmä auki. Tervetuloa uusille! :blob3

viime yö meni jo paremmin, mutta päivä on ollut ihan vetelä. Nyt vasta kunnolla ylhäällä. Onneksi on viikonloppu ja mies vapaalla. Ei meinaa kyllä yhtään jaksaa tätä oloa. :help

Heipä hei kaikille!

Täällä kans yksi tällä viikolla plussannut!
Takana pettymyksen täyteinen kesä tuulimunaraskauden vuoksi, joka todettiin heinäkuussa 8+2 tilanteessa. Tämän jälkeen epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys, jonka seurauksena MVA-imu jouduttu tekemään.

Lasta olen toivonut jo useamman vuoden, mutta vasta tänä vuonna puoliso myöntyi ajatukselle, ilmeisesti kun olimme kaveriporukan viimeinen lapseton pariskunta. Viikkoja tällä hetkellä 4+2 ja parin viikon päästä ar-ultra. Pidetään peukut pystyssä että tällä kertaa sieltä jo jotain elävää löytyisi Ainakin alavatsan jomotus, päänsärky, etova olo ja jatkuva röyhtäily ovat lupaavia oireita kunnon tärpistä, jotka edellisessä plussauksessa loistivat poissaolollaan.

Heippa! Minäkin hyppään mukaan keskusteluun. :greet025

Tällä viikolla plussasin, ja viivat on vahvistuneet jonkun verran eli uskallan jo hieman iloita, vaikka kovasti jännittää km riski. Nyt menossa 3+6. Lapsia ei aiemmin ole, joten kaikki on uutta ja jännää :nailbiting:
Kiva saada vertaistukea muilta vastaavassa tilanteessa olevilta!

Äitykkä-77, minulla ainoana raskausoireena oli kesällä plussaamisen lisäksi järjettömän kipeät rinnat, joka huoletti minua koko kesäkuun odotellessani pääsyä ar-ultraan. Mainitsin asiasta neuvolan hoitajalle ja koin että hän ei ottanut asiaa tuolloin kuuleviin korviinsa (missään tekstissä ei mainintaa asiasta). Nyt vaihdoin tämän plussaamisen jälkeen hoitajaa, sillä hänestä minulle jäi huonot ”vibat”.

Taustalla minulla on siis yksi raskauden keskeytys, kun minipillerit pettivät. Tällöin oireina kipeiden rintojen lisäksi oli etova olo ja uskomaton väsymys. Tällöinkin ensin cytoteceilla lääkkeellinen tyhjennys 8+1 tilanteessa, joka ei onnistunut ja lopulta jouduin leikkuriin kaavintaan.

Nyt heinäkuun MVA-imun yhteydessä gynekologi totesi, että minulla jyrkästi taaksepäin kallistunut kohtu joka haittaa kohdun tyhjenemistä alkuraskauden jälkeen. Toimenpiteen jälkeen kesti 6 viikkoa ennen kuin ensimmäiset kuukautiset tulivat niukkoina. Seuraavasta kierrosta tämä sitten tärppäsi. Raskaustestejä olen tehnyt nyt neuroottisena 1-2 päivän välein ja seuraan viivan vahvistumista. Jospa nyt kaikki menisi hyvin, mutta vielä mennään yrityksestä huolimatta melko pelon sekaisin tuntein.

Äitykkä-77 ihana kuulla että sinulle on sattunut noin ihana neuvolatäti :) Minun uusi hoitaja varasi pyytämättäni ar-ultran noille viikoille ettei minun tarvitsisi elää tässä piinassa sen kauempaa. Jo tästä jäi paljon parempi fiilis :) Hänen lisäkseen sain kesällä Naistentautienpoliklinikan henkilökunnalta aivan uskomattoman hyvää hoitoa niin fyysisesti kuin henkisesti!

Oi, kivaa kun täällä on tullut lisää pöhinää! Laitan TAYSslle viestiä maanantaina plussasta, saa nähdä tuleeko sinne AR-ultra. Joka paikassa eri meno, en osaa sanoa mikä täällä.

Mä vaan jotenkin vielä vain odotan mitä tulevan pitää. Olen vähän pöllämystynyt tästä plussasta. Suurimman osan ajasta en epäile hetkeäkään, etteikö tästä syntyisi meille esikoista. Ja sitten hetkittäin pidän ihan absurdina ajatuksena että tämä nyt onnistuisi, muutos olisi niin hurja! Vaan niin tämä plussakin tuli minun uskomuksistani huolimatta, toivoa antaa se, ettei toivottomuudenkaan fiilikset tarkoita että jokin ei voisi onnistua. Elämä menee omia uomiaan ja minä voin vain koittaa nauttia hyvistä hetkistä rytyytyksen välissä. :hilarious:

Hei jes,
Hyvä meidän jengi täällä olis nyt sen yli 400 viestiä!
Itsellä vähän outo olo kun oireet tossa kuluvalla viikolla tosiaan paheni, mutta nyt on ikäänkuin jotain punertavaa tullut pyyhkiessä... No, tiistaina ultra että josko siellä sais jotain selvyyttä.

Oi, kivaa kun täällä on tullut lisää pöhinää! Laitan TAYSslle viestiä maanantaina plussasta, saa nähdä tuleeko sinne AR-ultra. Joka paikassa eri meno, en osaa sanoa mikä täällä.

Mä vaan jotenkin vielä vain odotan mitä tulevan pitää. Olen vähän pöllämystynyt tästä plussasta. Suurimman osan ajasta en epäile hetkeäkään, etteikö tästä syntyisi meille esikoista. Ja sitten hetkittäin pidän ihan absurdina ajatuksena että tämä nyt onnistuisi, muutos olisi niin hurja! Vaan niin tämä plussakin tuli minun uskomuksistani huolimatta, toivoa antaa se, ettei toivottomuudenkaan fiilikset tarkoita että jokin ei voisi onnistua. Elämä menee omia uomiaan ja minä voin vain koittaa nauttia hyvistä hetkistä rytyytyksen välissä. :hilarious:

Eikö teille hoitojen puolesta kuulu ar-ultra?

Eikö teille hoitojen puolesta kuulu ar-ultra?

En ole varma, monissa paikoissa kuuluu, jotenkin luulen että kuuluu. Jonkin verran noissa eroja paikkakuntakohtaisesti :) oon kyllä ymmärtänyt että se kuuluisi niihin hoitoihin. Osassa paikoista raskaus tai nega varmistetaan aina verikokeella, TAYSsilla ei. Huomenna olen viisaampi!

Viivat vahvistuivat edelleen. Josko maanantaina vielä testaisin ja sit vois antaa olla. :grin Onko täällä muita tikkuun tuijottelijoita?

Hei jes,
Hyvä meidän jengi täällä olis nyt sen yli 400 viestiä!
Itsellä vähän outo olo kun oireet tossa kuluvalla viikolla tosiaan paheni, mutta nyt on ikäänkuin jotain punertavaa tullut pyyhkiessä... No, tiistaina ultra että josko siellä sais jotain selvyyttä.

Mulla on kans parina kertana tullut pikkuisen punertavaa. Se vissiin on normaalia, kunhan ei enemmäksi herkeä. Kiva että pääset ultraan nopsaan!

Takaisin