Syyskuun supinat

Moi! Mitäs lisäravinteita - foolihappo, vitamiinit, kalaöljy teillä on käytössä?

Äitiysmonivitamiini foolihapolla, lisäksi D-vitamiini suihkeena (mulla imeytyy D huonosti), omega 3 ja maitohappobakteerit. :)

Foolihapollinen monivitamiini tulee vaihtumaan foolihapottomaan toisen kolmanneksen aikana, onko joku joskus törmännyt hyvään monivitamiiniin jossa ei olisi myöskään A-vitamiinia?
 
Mulla käytössä raskaus monivitamiini, erillinen foolihappo (syön purkin loppuun), kalkki, magneesium ja maitohappobakteeri.
 
Mulla pelkkä raskausajan monivitamiini, magnesiumin otan käyttöön sit jos levottomat jalat ilmestyy :)
 
Raskausajan monivitamiini ja d vitamiini. Ja rautaa otan nestemäisenä kun ennen raskautta jo ollut niin älytöntä väsymystä.
Epäilyksenä että raudan varastoarvot on ollu kovin matalalla, mutta en oo saanu aikaseks mennä vaatimaan labroja :rolleyes: väsymys kuitenkin helpottanu huomattavasti parin kk aikana
 
Mulla on Sana-sol monivitamiiniporejuoma, josta vasta pari päivää sitten tajusin tarkistaa, ettei se sisällä A-vitamiinia. Lisäksi foolihappo, rauta, D-vitamiini, maitohappobakteeri ja magnesium+C-vitamiini.
 
Mulla raskaus monivitamiini, d-vitamiini ja maitohappobakteerit (joku hemmetin kallis puteli :grin). Aluks oli myös raskaus omegat, mutta luin jostain, että alkuraskaudessa vuoto vois liittyä niihin.. Tiiä sit, mut vuoto tosiaan loppu kun lopetin ne :eek: Jos raskaus nyt jatkuu niin alotan kyllä ne uudestaan.
 
Ainiin, jotain rautaa vois ehkä kans harkita..

Vai osaako joku sanoa, mistä ruuasta sais rautaa myös?
 
Ainakin linssit on hyvä raudanlähde. Pinaattia ei kannata raudan vuoksi syödä, sillä vastoin yleisiä käsityksiä siitä on jopa haittaa sen sijaan, että siitä muka saisi hyvin rautaa.

Mulla on käytössä raskaus- ja imetysajan monivitamiini Femibion 2, sillä imetän vielä esikoista.
 
Mulla on käytössä vain raskaus ja imetysajan monivitamiini valmiste ja lisäksi vielä d-vitamiini. Olen myös kuullut omegoiden lisäävän verenvuoto taipumusta myös raskausaikana niin niitä en syö ollenkaan. Rautaa olen tarvinnut yleensä vasta ihan loppu metreillä kun hemoglobiini on aina ollut tosi hyvä :)
 
Raskausajan monivitamiini ja d vitamiini. Ja rautaa otan nestemäisenä kun ennen raskautta jo ollut niin älytöntä väsymystä.
Epäilyksenä että raudan varastoarvot on ollu kovin matalalla, mutta en oo saanu aikaseks mennä vaatimaan labroja :rolleyes: väsymys kuitenkin helpottanu huomattavasti parin kk aikana

Mä napsin edellisessä alkuraskaudessa rautaa myös omatoimisesti mut terkka käski lopettaa välittömästi. Kävin sillon jo 5+6 ekalla käynnillä. Kandee ehkä terkalta varmistaa?
 
Mulla on käytössä vain raskaus ja imetysajan monivitamiini valmiste ja lisäksi vielä d-vitamiini. Olen myös kuullut omegoiden lisäävän verenvuoto taipumusta myös raskausaikana niin niitä en syö ollenkaan. Rautaa olen tarvinnut yleensä vasta ihan loppu metreillä kun hemoglobiini on aina ollut tosi hyvä :)

Oho, en tiennytkään tuota juttua omegoista! Täytyy kyllä tarkistaa neuvolasta tai apteekista, kun mulla on tosiaan imetyksen vuoksi edelleen se raskausviikosta 13. eteenpäin syötävä monivitamiini, jossa on omegaa imettäjälle mukana.
 
Mamabel, aijaa mikähän siinä sit oli? Mulla eka neuvolakäynti vasta 10 viikolla. Täytyypä vähän selvittää tuota
 
Ilmeisesti siinä on vaan se että voi lisätä pahoinvointia. Ja ainahan raudasta sanotaan ettei sais ottaa ilman lääkärin määräystä
 
Joo työni puolesta olen lääkäreiltä kuullut että omega pitäisi olla reseptin takainen lääke juuri tuon verenvuodon takia. Ennen leikkauksia ja varmaan tässä tapauksessa ennen synnytystäkin jättäisin hyvissä ajoin pois :)
 
Mamabel, aijaa mikähän siinä sit oli? Mulla eka neuvolakäynti vasta 10 viikolla. Täytyypä vähän selvittää tuota

Mä en muista tarkalleen mitä selitti mut sanoi ettei hyväksi vauvalle ekalla kolmanneksella. Kun siis mäkin aattelin et ku aina ollut ongelmaa ton hb.n kanssa et syönpä nyt etukäteen..
 
Apteekista voi muuten hakea veloituksetta vauvan odotus oppaan:woot:
 
Voi elämä mikä yö takana. Esikoinen päätti yöllä ettei voi nukkua yksin omassa huoneessa. Kolmen aikaan tulee luokse ja haluaa päästä viereen, sain sen sitten puhuttua menemään kissan kanssa takas omaan sänkyyn. Pääsin takas peiton alle ja jätkä marssi takas meidän huoneeseen. Lopulta se sitten sai jäädä viereen, mutta siitä alko sitten kauhee säheltäminen ja potkiminen ja kissan kanssa vehtaaminen. Lopulta päädyin ite lähtemään toiseen sänkyyn nukkumaan. Sen jälkeen poika tuli vielä kahesti mun luo ennen ku nukahti isänsä viereen. Kaks edellistö yötä nukku ilman mitään ongelmia.

Toisekseen tuon homman kruunas se että olin onnistinu jotenkin kipeuttämään oikeanpuolen lonkan/pakaran eikä jalka meinannu kantaa ollenkaan kun käveli. Ja sitte ku poika olis antanu nukkua niin tuo sitten aiheutti semmosta kipua ja tuskaa että ei tarvinu nukkumisesta haaveilla. Eli päivä alkanu tuossa kolmen aikaan yöllä :banghead:
 
Mamabel, aijaa mikähän siinä sit oli? Mulla eka neuvolakäynti vasta 10 viikolla. Täytyypä vähän selvittää tuota
Huutelen tuolta huhtikuisista, että eilen olin ekassa neuvolassa, otettiin hb joka oli mulla 153 (aina ollut lukemat 150 luokkaa) ja terkka kysyi muistanko, onko käyttämissäni raskausvitamiineissa rautaa. Muistin että on 15mg. Käski lopettamaan monivitamiinin ja ottamaan erikseen foolihapon ja D-vitamiinin, koska yli viitearvojen oleva hb on vaaraksi alkiolle. Etenkin juuri ekalla kolmanneksella kuten mamabel sanoi. Etenkin raskausvitamiineissa sanoi raudan olevan nopeasti imeytyvässä muodossa. Että suosittelen ainakin kysymään omasta neuvolasta tuota :)
 
Mä tein tänään vielä digillä testin ja tuli : raskaana 1-2 viikkoa :Heartred Ihan uskomatonta kyllä, tosi onnellinen olo!
Mikä muuten on tää salainen puoli, mistä kaikki puhuu? Oonko ainut joka ei tiedä? :sorry:

Mua jännittää tosi paljon, että minkäkokoinen vauva nyt tulee.. Meidän kuopus oli syntyessään (ihan täysiaikaisena), vain 2355g ja 45cm.
Jouduin käymään jo raskaanaollessa extra ultrissa ja, kun tyttö syntyi niin vuoden käytiin kasvukontrollissa ja erinäisissä tutkimuksissa.
No hyvä kun tutkittiin, vaikka mitään ei onneksi löytynyt syytä pienikokoisuuteen :)

Meillä tämä kolmas tulee sektiolla, niinkuin aiemmatkin :love7 Onko muita sektiosynnyttäjiä?
 
Muokattu viimeksi:
Salainen puoli aukeaa toukokuisiin, kun yleiselle puolelle (eli just nää ketjut mihin täällä nyt kirjollaan) on kirjoitettu yli 500 viestiä. Kun se aukeaa niin sinne liittymiseen tulee sitten säännöt ja ohjeet.
 
Takaisin
Top