Syyskuun supinat!

della_79 täällä joudutaan jo kaikki yli 25-vuotiaat sokerirasitukseen, joten sinne täälläkin ollaan menossa. Mulla olis se ensi viikon torstaina.. iik, kuulosti pahalta tuo Heidi-81...
 
Täällä joutuu myös kaikki yli 25 vuotiaat tai jos painoindeksi on yli 25. Esikoisesta olin koska ikää on hyvän matkaa yli 30. Luulin joutuvani nytkin mutta kun viimeksi kaikki oli ok niin en joudukkaan.

Ei se kauhea testi ole , menkää vaan ihan avoimin mielin. Kirja/lehti mukaan että voitte lukea odotellessanne ja eväät että saatte heti jotain syötyä testin jälkeen. Eikä se litkukaan mitään kauheata ole, paljon pahempaa olen kurkusta alas kaatanut .
 
Hei muuten palaan tuohon nukkumisasiaan josta joskus tässä kirjoiteltiin. Olen nyt miettiny josko esikoiselle ostaisi matkasängyn siksi aikaa kunnes oppii nukkumaan lasten sängyssä kun tuo matkasänky on sitten kätevä  muutenkin jos reissuun lähdetään niin voi pienempi nukkua siinä tai sit esikoinen ja pienempi vaunuissa niinkun esikoisen kanssa tehtiin. Mitä ootte muut mieltä?

Haluan kuitenkin että tulokkaalla on alusta asti tukeva sänky allansa eli pinnasänky ja pohja nostettuna ylös ja siihen kenties sit se äippäpakkauksen laatikko.
 
Meidän poika tykkää nukkua matkasängyssä ja mielestäni tuo on oikein hyvä vaihtoehto Hemppa. Matkasänky on nykyisin aina reissussa mukana.
 
Ihan hyvä idea Hemppa jos teillä muutenkin on tarvetta matkasängylle. Mä taas en haluis sellasta hommata, koska meillä tuskin tulis sille juuri mitään käyttöä.. Mä olin aatellu opettaa meiän esikoisen nukkumaan jo tässä ihan kohta tavallisessa lastensängyssä.. Osaa kuitenkin tulla jokapaikasta jo alas jalat edellä, ja reunaa siinä sängyssä on kuitenkin sen verran, ettei unissaan kyllä voi pyöriä alas.. ja joku patja vaikka vielä viereen varmistukseksi. Ja ikää siis nyt 11kk. Itekki oon aikanaan siirtyny tavalliseen sänkyyn ton ikäsenä, kun pikkuveljen kanssa tasan vuos ikäeroa =)
 
Meillä esikoisella ollut syntymästään asti matkasänky nukkumapaikkana.toki korotuspohja ostettiin siihe ja otettiin se pois kun sen aika oli.Ite tykkään matkasänkyä käyttää kun neiti saattaa unissaan potkii sänhynlaitoi ni onneks joustavat hyvin.Seuraavallekin tulokkaalle ostetaan matkasänky :) Tänään tippui postiluukusta lappu että äitiyspakkaus ois postist noudettavis :) Pääsee tänään illal sitte hypistelee
 
Sokerirasituksesta: Minäkin joudun siihen. Eipä tuosta ainakaan haittaa ole, vaikkei se litku ihan parasta juotavaa olekaan. Osaa tarvittaessa varautua asiaan pikkuisen kanssa. Kotiseurantahan minulla on jo menossa, ja sen mukaan ei pitäisi olla mitään häikkää, kun muistaa kahtoa mitä suuhunsa laittaa ja liikkuu. Verenpainehan minulla on madaltunut viimeisen parin kuukauden aikana - liekö syynä tuohonkin tuo syömisten tarkkailu vai onko sitä alkanut stressaamaan asioista vähemmän.

Töissäkin on kiirinyt tieto tilastani - kukaan ei ole kylläkään sanonut suoraan mitään, mutta kaikki vaikuttaa tietävän asiasta. Oikeastaan hyvä vaan, niin ei tarvii olla selittelemässä miksi ottaa hommat rauhallisemmin eikä juokse pää kolmantena jalkana pitkin mantuja. Pitänee yllättää heidät parin viikon päästä täytekakulla - jos saan vaan "leipurit" leipomaan sellaisen.
 
Hienoa että joillakin on kokemusta jo tästä matkasängystä. Tuskin meilläkään se kovin pitkään tulee olemaan esikoisen sänkynä mut varmuuden vuoksi voisi sen ostaa kun ei tiedetä miten esikko suhtautuu isojen lasten sänkyyn. Ja me kyllä tullaan tarvitsemaan sitä myös kun reissataan. Ja se ei niin kallis hankinta etteikö sitä raskisi ostaa.
 
Meillä matkasänky ollut ahkeraan käytössä reissuilla ja mummolassa. Tosi hyvin tyttö siellä nukkuu. Pitää sitä omanaan ja nukahtaa sinne yleensä yhtä hyvin kuin omaan sänkyynsäkin kotona. Eikä tosiaan oo mikään pahan hintainen! Meillä ollut jo sen verta käytössä reissuilla ym. että on kyl maksanu itsensä takaisin! :D
 
Meidän tuskin tarttee ostaa matkasänkyä, kun aluks neiti voi nukkua vaunun kopassa, ja sitten on mummolassa tarjolla oikein hänelle omaan käyttöön varattu pinnasänky 'meidän' makuuhuoneessa, ja mökillä on myös. Ja muualla tuskin käydäänkään sen enempää yökylässä, hyvissä hotelleissa on kyllä oltava tarjolla erilaisia sänkyvaihtoehtoja...Säilytystilaa ajatellen olis vaan ehkä lähinnä tiellä... :)
 
BabyBlues, meille ollaan hommaamassa lähinnä sen takia matkasänky et esikoinen nukkuu siinä sen ajan mitä opettelee isojen lasten sänkyyn. Ei siis ostettaisi mekään pelkkien reissujen takia kun esikkokin pärjäsi hyvin ilman.
 
Moi! Tosiaan kriisi ohi, ja saikunkin voi lopettaa periaatteessa tähän päivään, kun sain puhtaat tulokset ja tuplasti. :) *helpottunu olo*

Nyt voi tosiaan sit nauttia syksystä ja raskaudesta ihan täpöllä! Onneks kävi näin päin.
 
Hei..
Täällä tapahtui tällä viikolla jotakin järisyttävää, kun mies ilmoitti jänistävänsä tästä kaikesta. Ihan yhtäkkiä ja asiasta sen kummemmin puhumatta.. Nyt en ole saanut häneen yhteyttä pariin päivään ja majailen vanhempieni luona.. En tiedä yhtään mitä seuraavaksi tapahtuu.
Tuntuu että maa on hävinnyt jalkojen alta ja maailmanloppu olisi tulossa! Mistä löytää kämppä?? Miten mä pärjään?? Miten lapsi pärjää?? Miten tämä voi tapahtua mulle ja juuri nyt?? Juurihan mies oli niin onnessaan että osti uuden autonkin.... on tämä elämä niin epäreilua. Mulla loppuu vuokra-asunnon sopimus ensi viikon pe, ja sen jälkeen jään täysin tyhjän päälle.. Mitä seuraavaksi?
 
Aibhlin: Jospa se mies hetken mietinnän jälkeen palais järkiinsä.. Uskon kyllä että pelottaa tilanne, mutta kyl sie lapsen kanssa kaksinkin selviät jos niikseen tulee!! Kaikki järjestyy kyllä! Ja tosiaan miehiä saattaa lapsen tuoma sitoutuminen pelottaa ja se saattaa yllättää heidät itsensäkin. Lapsi kuitenkin on iso asia ja muuttaa niin parisuhdetta kuin meitä vanhempiakin ihmisinä! .. Parempi ehkä että se tajuaa sen jo nyt raskausaikana, ettei sitten kun lapsi on juuri syntynyt.. Nyt miehelläs on hyvin aikaa vielä miettiä asioita. Koittakaa saada keskusteltua keskenäänkin noista mieltä askarruttavista asioista! Jos sieltä se ratkaisu löytyisi.. Jaksamista ja voimia!!
 
DiaLia onnea hyvistä tuloksista. Ainahan sitä säikähtää kaikkea pienempääkin asiaa jos se ei ole normaalia mut onneksi tosiaan selvisit tästä säikähdyksellä. Joskushan pissasta voi löytyä muutoksia jos näyte on epäpuhdas.

Aibhlin jaksamisia! Toivotaan että miehellesi tuli vain nyt jonkinnäköinen vaihe jossa tajuaa että elämä tulee muuttumaan mutta kun aikaa kuluu, tajuaa hän että elämä muuttuukin hyvällä tavalla lapsen myötä. :) Voisitko sä olla vaikka siellä vanhempiesi luona sit kun sun asunnon vuokrasopimus loppuu? Sen aikaa että saisit miehesi kanssa puhuttua asiasta uudestaan ja jos näyttää todella siltä että hänen päätös on lopullinen, alkaisit sitten etsiä asuntoa ja laittaa elämääsi järjestykseen. Ja aivan varmasti tulet pärjäämään myös lapsen kanssa kahdestaan jos tarve vaatii.
 
Hemppa: Onneks tosiaan kaikki kunnossa. Ja onneks ne epäpuhtaudet mitä siellä mahdollisesti oli, olivat pieniä määriä ja sokeriakaan ei ilmeisesti sit ees ollut.

Aibhlin: Tosi vaikea tilanne varmana! Just se, että tuossa vaiheessa on vaan annettava aikaa sille miehelle ja erityisesti itsellesi kelata, missä mennään ja miten elämä tulee muuttumaan, jos sitä ja jos tätä. Kuitenkaan nyt ei varmana kannata tehdä mitään päätöksiä vaan antaa sitä aikaa ja keskittyä päivä kerrallaan arkeen muuten. Tosiaan mitä luultavammin porukkasi auttavat sinua tuossa vuokrakämpän altamenotilanteessa parhaiten ja pystyt parhaiten viettämään raskausaikaasi siellä vanhempiesi luona, kun on tukeakin eri tavalla kuin jos joutuisit olemaan yksin.

Toivon tosiaankin - kuten varmana kaikki muutkin - että tuo olis vaan ohimenevä vaihe sen miehen elämässä ja että tajuais pian että muutokset ovat ihan positiiviset, vaikka realistisesti ajateltuna on sekin totta että ei se alku koskaan helppoa lapsen kanssa ole. Toivottavasti kaikki kääntyy siis hyvin päin!!!
 
Kiitos tsempeistä!
Niin.. jotenkin tämä tuntuu nyt niin lopulliselta! =/ Vanhempien työnä varmaan voisinkin majailla, mutta entäs eläimeni ja tavarani? niitä en tänne voi ottaa tilanpuutteen ja allergioiden vuoksi. On tämä ihan kamalaa, ihan järjettömän kamalaa ja tuntuu etten pääse millään eteenpäin! Mietinkin, miten toinen ihminen voi tehdä toiselle näin kipeää.. kun tämä tunne oikeasti sattuu.
 
Moi!

Johonkinhan ne tavarat ois hyvä saada väliaikaseen säilytykseen.. jostain vuokraa varastotilaa tavaroille - paljon halvempaa kun vuokra - ainakin väliaikasesti. (Tietty tavaroiden roudaaminen aika urakka sitten)

Voi harmi, et eläimet ei voi olla siellä teidän porukoilla! Jollekin siis laitettava tilapäiseen hoitoon - kannattaa selvittää mistä löytys hyvä väliaikanen koti.

Tsemiä nyt paljon, kaikki ratkee viel!
 
Heippa, mä sain äitiyspakkauksen viime viikolla. Paljon oli vaatteita, vähän ehdin tutustua. Hyvää materiaalia ja kivoja värejä :) mun mielestä aikas kattava pakkaus!
 
Takaisin
Top