Syyskuun supinat!

No jos sitä pitkästä aikaa omiakin kuulumisia kertoilis. :) Ei oikein oo nyt mitään tapahtunu nii ei oo jaksanu kirjottaakkaan. Enkä oo koko forumilla edes paljoa käynyt.

Vauva potkii jo kovasti, tai veikkaan että tekee kuperkeikkoja. :) Välillä joku raaja tai peppu tuntuu aina jommalla kummalla puolella kyljessä, punkee itseään vatsan läpi. :D En oo kyl hahmottanu vielä mitään uni/valvejaksoja, oon ajatellu että kunhan kerran päivässä liikkeet tuntuu niin mieli pysyy rauhallisena.

Esikoisen kanssa ollaan tää viikko oltu kahdestaan kotona, mies lähti reissuhommiin, onneksi tänään tulee!

Lauantaina onkin ystäväpariskunnan 20-vuotishääjuhlat, sinne siis mennään.

Mut eipä kai tänne kummempia. Kirppareilla oon käyny ja sieltähän on tietty tarttunu ihania, suloisia pikkutytön vaatteita mukaan. :)
 
Ihanaa, kun on taas syksy! Kyllä mä kesästä ja keväästäkin nautin, mut kun on hellettä jo ihan tarpeeks piisannu, niin nyt voi alkaa nauttia raittiista keleistä ja kynttiläilloista.

Koulukin alkaa maanantaina ja siitä sitten alkaa opintourakat.. no en jaksa stressailla aiheesta..

Viikonlopuks mennään Hartolaan markkinoille.. ne on Suomen suurimmat markkinat ja tosi upeeta oli ainakin kun viimeks eka kertaa siellä kävin poikaystävän ja sen porukoiden kanssa. Tuleepahan rento viikonloppu ennen koulujen alkua.

Tänään ois viel monta hommaa, mitkä pitäs hoitaa ennen kun lähetään seikkailemaan Keski-Suomeen päin.. hmph...

Junnu sen kun kasvaa ja potkut vahvistuu. :) Ja piristävää tietää et se on tuolla matkassa mukana. Saa nähdä mitä se reagoi kun koulussa ollaan. Ainakin kun kävin koulun kirjoja lainaamassa ja aloin illalla niitä selailla läpi, niin alko hirmunen älämölö vatsassa. Vissiin ei tykänny et aloin niitä edes selailemaan. :D
 
Hei taas vaan täältäkin ja ihanaa syyskuuta!

Eipä oo tosiaan hirveesti kirjoiteltavaa ollut. Nyt on kyl ihana kun liikkeet tuntuu jo mahan päällekin, niin helpottaa tätä odottamista jotenkin! :) Tekee tästä realistisempaa! Tosi nopeasti kyllä aika jotenkin kulunut.. Sitä ollaan kohta jo puolivälissä ja osa tammikuisista on jo sen ylittänytkin.. huh!

Täällä pitäisi ultraa odotella vielä reilu viikko.. Päivät on menneet ton esikon kanssa touhutessa kyl nopeesti. Eilen käytiin Lahdessa Kärkkäisillä shoppailemassa. Tyttö sai leikkimökkiinsä astiaston. Sen kanssa on jo leikitty tässä sisällä todella innoissaan! Tänään jos iltapäivästä sää suosisi niin päästäis viemään astiat leikkimökkiin! :)

Huomenna ois esikon kanssa ensin naperouinti ja sit pitäisi illalla suunnata kaverin tupareihin. Esikko on menossa mummolaan siksi aikaa hoitoon. Ihana kyllä kun tuo mummolassa viihtyy niin hyvin. Eilen kun käytiin niin ei meinannut suostua kotiin lähtemään! Vilkutti vaan äitille kovasti,et hän jää mummolle! :D No lauantaina saa sit olla pidempään mummon kanssa leikkimässä! :P

 
Kokkailua (uusia reseptejä) ja huonekalujen vaihtoviikot. Mies innoissaan, kun saa roudailla huonekaluja urakalla: vanhat ulos, uudet tilalle.

Nyt on "pikkasen" ilmennyt alaselkä- ja lonkkakipuja :( piti hakea sairaslomaa. Kivut pahimmillaan iltaisin ja öisin, enkä pääse omin voimin ylös sängystä (mies joutuu auttelemaan). Tähän kaupanpäälle kamalat suonenvedot öisin. Nyt saa viikon verran huilia, kun on kertynyt univelkaakin katkonaisten yöunien takia.

Vauveli liikkuu ahkerasti, välillä tuntuu kunnon tönimistä niin, että masu liikkuu <3
Pitää nyt yrittää nauttia syksystä ja ulkoilla koirien kanssa. Kävely tekee hyvää myös selälle.
Jostain syystä sitä kummasti odottelee jo joulua (ihan pöhköä), kun tietää, että saadaan vuodenvaihteessa maailman ihanin paketti.

Ensi viikolla neuvolaan...
 
Heips,

Kysäisenpä tätä täältä. Ajateltiin, että voisi käydä katselemassa vaunu- yms. valikoimaa ensi viikolla, kun Kuopioon on asiaa muutenkin. Siispä netti näytti Kuopioon 2 (tai 3) lastentarvikeliikettä (Lastentarvike, BabyStyle ja Leluliike Partanen) - onko vielä muita?
 
Mönkijäinen:
Ja noiden lisäksi Carlson keskusta myy vaunuja, esim. Teutoniaa...
 
Hei taas ! :) sitä mennään sitten seuraavaksi rv:lle 22, ja perjantaina olisi edessä rakenneultra! Perhevalmennus alkaa jo huomenna (!!!), saa nähdä miten sielä viihdytään! Tänne ei muuten kuulu mitään uutta, vatsa on edelleen pieni, eikä ole "noussut ylös" vielä ollenkaan (eli mahalaukun kohdalta täysin litteä ja sit navasta alaspäin PALLO?!) ! Tässä alkaa hermo jo kohta menemään, toivottavasti rakenneultrassa olisi kaikki edes hyvin!  Nyt syyskuussa olisi edessä siis ultra, valmennukset, omat synttärit (+bileet, tietty :) ), muutto, remppa, puinnit.... Eli tekemistä piisaa!!
Mahatyyppi potkii ihan mielettömästi, varsinkin iltaisin ja aamuisin, tänään mieskin tunsi ensimmäiset potkut ja minä olen ne jo NÄHNYTKIN !! Järkyttävää ja samalla tosi hienoa.

Ihan hirveää, kun on ollut jo parin vkon ajan kamala himo TUPAKKAAN! Ja tämä on ihmeellistä, koska en ole koskaan polttanut kuin juodessa (oi, bacardi breezer, haluan! )... Mitkään ruoat ei siis himota, ainoastaan tupakka =/
Eilen käytiin paikallisten markkinoiden illanvietossa, ja baarissa tietenkin jatkoilla, ja mukavasti törmäsimme miehen kanssa sen sekopää-ex-ahdistelija-tyttöystävään  ja ilta menikin sitten taas "jutellessa" miehen kanssa vähän "pelisääntöjä selviksi"..... Tuntuu ettei yhtään kestä nyt mitään turhanpäiväistä, aikakin menee ihan mielettömän nopeasti =/ Todella haikea olo ja tuntuu etten ole ehtinyt vielä tehdä mitään, hankkia mitään, valmistautua mitenkään ja JO mennään yli puolenvälin! APUA!

Mies ollut puintihommissa jo 6h.. joten eiköhän se pian tule... Eli ruoan tekoon mars! Jääkaapissa onkin jo jälkkäri odottamassa, jotain erittäin sokerista ja suklaista = vauva tykkää! :) IHANAA SUNNUNTAITA KAIKILLE!!!!
 
^ Olen myös huomannut että vauva selvästi tilaa suklaata itselleen. En ennen ollut ollenkaan suklaan perään, ennen menkkoja saattoi tulla tarve 4-5 fazermintille tai joskus töissä pari palaa tummaa suklaata. Nyt tulee melkein päivittäin suklaanhimo, vanukkaita ja patukoita on mennyt... Ja entinen herkku salmiakki ei maistu ollenkaan!

Töissä tuli jännä juttu, tarjottiin oppimiskäyntiä Milanoon lokakuun alussa. Ajattelin ensin että haluavatkohan varmasti että mä käyn siellä opiskelemassa juttuja ja sitten jään vähintään vuodeksi pois, mutta olivat kaikki ihan iloisia kun ilmoitin lähteväni. Silloin mennään rv27 eikä reissu ole kuin 3 päivän mittainen. Kivaa!

Olen nyt tutkaillut erilaisia vauvavakuutuksia, taitavat olla kaikki pohjimmiltaan samanlaisia. Meillä on kaikki muut vakuutukset Pohjolassa, eli sieltä saa hyvityksiä hinnasta. Pohjolan vakuutuksessa on omavastuu min 100e tai 10% kuluista ja omavastuu veloitetaan joka korvauksenhakukerralla! Eli ilmeisesti kannattaa hakea korvausta vain kerran vuoteen. Moni on kyllä sanonut että hoitokuluvakuutus on hyvä juttu, ei tarvitse kunnallisessa päivityksessä kärvistellä vaan pääsee yksityiselle. Kuulostaa kyllä ehdottomalta.
 
Täällä on tullut ajoittainen himo kanssa.... tupakkaan! Inhottavaa! Enkä minäkään ole koskaan polttanut "säännöllisesti". Vain juhliessa, joskus jonkun "iltatupakan" miehen seurassa. Nyt lähiaikoina on tehnyt mieli useaan otteeseen tupakkaa. Tiedän sen että kun vauva syntyy, himot unohtuu joksikin aikaa. Mutta sitten kun ekan kerran on lähdössä ulos, tiedän että tulee sorruttua! Ja sallin  sen kyllä itselle.

Josta tulikin mieleen. Miten muut olette ajatelleet käydä ulkona vauvan synnyttyä? Ja kenelle hoitoon?
Itsellä tulee varmasti lähdettyä 2-5kk synnytyksen jälkeen ekan kerran ulos miehen kanssa kahdestaan, oma äitini tulee lapsia hoitamaan (on ollut tähän asti aina esikoista hoitamassa). Käyn muutenkin niin harvoin missään niin luulempa että ensi vuonna ei tule käytyä kuin kerran tai pari. Enkä ole koskaan ollu mikään hirmu bilettäjä. Mutta minusta ei ole väärin jättää lasta illaksi/yöksi hoitoon kun itse haluaa lähteä rentoutumaan. Ja varmasti parisuhdekin voi paremmin kun päästään viettämään yhteistä aikaa ilma lapsia. Vaikka olisi muitakin esim. kavereita mukana.

Vauvavakuutusta ei otettu esikoiselle vaikka mietinnässä oli, tuskin tulee otettua tälle toisellekkaan. Onneksi ei ole ollut tarvettakaan tälle vakuutukselle. Nnyt otettiin kuitenkin tapaturmavakuutus ja jotain muuta siihen liitty, en nyt muista mitä kaikkee.
 
Jospa jotain..

Mulla sit päätty työt perjantaina et nyt odotellaan löytyskö mitään loppuajaksi muuten sit oon vaan pojan kanssa kotona:)Ja onhan täs näitä hää-järjestelyjä;)

Himoista niin mun tekee kans mieli suklaata ja muuta karkkia aattelin jo alottaa karkkilakon mut vähä tuntuu et ei onnistu tai jos huomenna neuvolassa tullu hirveesti painoa niin ehkä se sit kannustaa:D

Juhlimisesta niin en oo esikoisen syntymän jälkeen ollu vissiin ku kerran baarissa mitään"perseitä"ei oo tullu vedettyä kyl tällähetkellä tuntuu et ne on mun osalta vedetty aikanaan jo ihan tarpeeks monta kertaa.Ei oo kyl hirveesti ollu mitään himoa baariin päästä ja miehen kanssa jos halutaan yhteistä aikaa mennään mieluiten hotelliin tai ollaan vaan kotona kaksin:)Toki mies kyl joskus juo mut ei hirveen usein baarissa käy sekään juovat kaveriporukalla sit mökillä tai jossain.Mut en näe mitään pahaa et haluaa mennä ja mun mielestä on erittäin tärkeetä ottaa sitä omaa aikaa ja laittaa lapset/lapsi hoitoon kukin sit käyttää sen ajan omalla tavallaan:)

Vakuutuksista otettiin ekan aikana se vakuutus jo raskausaikana nyt en tiedä pitääkö sit tälläkin kertaa. Se vaan on aika kallis mut tietty jos ei sitä ota niin jotain tulee:/

Meidänki vauva on alkanu vähä enemmän liikkua mut on mun mielestä edelleen rauhallisempi ku veljensä oli:) Ihme kipuja on aika usein alamahalla mut en tiedä onko sit liitoskipuja en nyt aatellu mitää tehdä jos ei alkaa supistuksilta tuntua..

Mut hyvää viikkoa kaikille!
 
Oli vielä pakko laittaa ku äsken unohdin et joko ootte nimiä miettiny?meidän neuvolasta tietääkseni saa huomenna lapun mihin pitäis laittaa hätäkaste-nimet ja mä jo ressasin et nimiä ei löydy ku tuntu et miehelle ei mikään kelpaa mut eilen sit menin vauvan sivuille siellä kiva nimi ja sen tarina-osio ja heti ekat nimet mitä miehelle ehdotin kelpas ja se olis siinä!Toki voi ne vielä muuttua ei tullut ekastakaan samaa kun niis papereis mut on ainakin jotkut nimet:)
 
Nimet - mistä ne keksii??
Me ollaan päästy yhteisymmärrykseen mahdollisen tytön nimestä, mutta poikarukka taitaa jäädä ilman etunimeä - toinen nimi tulee suvusta, joten se on jo päätetty.
Ollaan käyty kaikki nimipäiväkalenterin nimet läpi, mutta kaikki on joko ihan tyhmiä, eivät istu meidän toiseen nimeen tai sitten niistä tulee joku assosiaatio ihmiseen, jota ei välittäis muistella. Tai sitten ne ei vaan muuten ole sopivia.

Kyllähän sen nyt oikeasti tässä vielä ehtii keksiä, mutta tuntuu jotenkin niin suurelta vallankäytöltä ja lopulliselta päättää murun nimi vaikka ei häntä edes tunne.
Onko teillä sellaisia "perinnenimiä", jotka siirtyvät aina sukupolvelta toiselle jossain muodossa?
 
meilläki ois tytölle nimi valmiina, mut pojalle ollaan oltu vähän heikompia keksimään  ainoa väittely tuli siitä, montako nimeä lapselle annetaan. mun mielestä nimiä pitää olla kolme, miehen mielestä kaksi. ollaan kuitenkin sillai perinteisiä, että halutaan antaa suvussa kiertäneitä nimiä ja varmaankin pojalle ainakin olisi mun miehen isän etunimi toiseksi nimeksi ja sit mun suvussa vanhimman lapsen (pojan) esikoispojalle annettu nimi (missä suhteessa mä katkaisin monta sukupolvea jatkuneen ketjun, koska satuinkin olemaan tyttö). haluaisin aloittaa ketjun uudelleen, jos siis meille tulee poika :) jos meille tulee tyttö, haluan antaa yhdeksi nimeksi isomummoni nimen, koska isomummo oli minulle omia vanhempia rakkaampi.

meillä on 4d-ultra puolentoista viikon kuluttua, josko siellä saatais sit vahvistusta, kumpi meille on tulossa :) rakenneultrassahan vauva ei suostunut esittelemään jalkoväliään vaan piti tiukasti kantapäätä edessä :D
 
Heipä hei mammat !

Syyskuu, todellakin ja meikäläinen on töissä. Hirveän kivasti on mennyt, mä tykkään olla töissä ja poika on anopin kanssa kotosalla. Ihana breikki itselle äitiroolista, saan olla jotain muutakin kuin äiti.

Kävimme 29. päivä rakenneultrassa ja kaikki oli hienosti. Toinen poika siis tulossa, ja poikaa mä ounastelinkin. Painoa hurjat 316g ja LA olisi näiden mittojen mukaan 4 päivää myöhemmin, aivan samalla tavalla kuin esikoisesta ja veljesten mitatkin vastasivat lähes identtisesti toisiaan (olin "samana" raskauspäivänä esikoisesta rakenneultrassa). Tässä kohtaahan vauvat ovat jo yksilöitä ja kasvavat yksilöinä, ei voida enää niin yksi yhteen verrata mihinkään keskiarvoihin. Esikoinen oli aika pieni syntyessään rv 40+2; 49cm/3040g.

Nimistä: Nimi on meillä ollut valmiina jo ennenkuin olin raskaana. Tosin mies on nyt keksinyt että Aadolf olisi hieno ja voimakas nimi . Jostain syystä en ole kauhean innostunut. Tytöstä olisi tullut Iiris Aurora (jälkimmäinen olisi ollut kutsumanimi). Nimi alkaa A:lla, meillä on siis Arttu & Aada jo ennestään mutta Aadolf se ei ole...Mitään kiertäviä nimiä ei ole, ja kaksi nimeä tulee, näin on muillakin.

Vakuutus: Esikoisella on ja otetaan tälle seuraavallekin.

Mä olen jo tehnyt ostoslistan, esikoisen vauvavaatteet kaivettu esiin ja kartoitettu tilanne. Aika paljon joutuu vaatteitakin hankkimaan koska esikoinen syntyi kesäkuussa ja nyt tulee vauva keskellä kylmintä talvea. Ei harmita, vauvanvaatteet ovat kuitenkin melko edullisia ja vuoden vaihteessa taas alennusmyynnit joissa aion käydä.
 
Ihana nimikeskustelu meneillään :)
Minä olen jo pojan nimen päättänyt, mutta mies ei ole vielä siihen suostunut... Etunimi olisi ns. uusi, mutta löytyy kyllä sukutaulusta, ja toiset nimet olisivat mieheni isän etunimi ja oman isäni etunimi. Haluan ainakin kunnioittaa sukujamme ja sielä olleita perinteitä! Täällä suvussa (miehen) on käytäntö että kaikki poikalapset alkavat T-kirjaimella... aika hassua ja varsinkin kun hyviä T-alkuisia poikien nimiä ei paljoa ole olemassa! Jos taas lapsi onkin tyttö, taitaa se jäädä ilman nimiä... Yksi vaihtoehto meillä kyllä on, ja siihen on kai "tyytyminen", vaikka noista poikalasten nimistä olen enempi innoissani :)
 
Ai niin. Meillä oli tosiaan eilen se ensimmäinen perhevalmennus ja huomenna toinen..... ootteko te muut jo käyneet?
 
Ei meilläkään oo nimiä vielä valmiina.. Jotain oon ehdotellu miehelle, mut ei se oikein oo innostunu.. On aika hitaasti lämpeävää sorttia, et ehkä se sit jossain vaiheessa ilmoittaa et mikä nimi kuulostais hänestä hyvältä. Esikon kanssa oli tytön nimi valmiina mut pojan nimeä ei keksitty millään.. No tyttö tuli ja nimi meni!! :D Nyt sit ei tosiaan oo kummallekaan nimeä, mut ehkä sen tässä jostain keksii.. :P

Vakuutusta ei otettu esikoiselle vasta kun syntymän jälkeen, tai likka tais olla lähemmäs puolivuotta, kun asunnon hankinnan yhteydessä laitettiin kaikki vakuutusasiat kuntoon. Tän kakkosen kanssa ei olla vakuutuksista vielä puhuttu.. Pitääkin koittaa muistaa ottaa aiheeksi! :)

Juhlimisesta: Kyllä varmaan silloin tällöin tulee käytyä ulkona kakkosen synnyttyäkin. Kumpikaan meistä ei ole kovia juomaan tai muuten bilettämään, mutta tykätään leffassa käydä silloin tällöin tai viettää kahden keskistä aikaa käymällä jossain syömässä tms. Meillä miun äiti on paljon hoitanut esikoistakin ja nykyään tyttö on ihan innoissaan jos pääsee mummolaan kylään! Äiti on jo kovasti suunnitellut, että hommaisi toisen matkasängyn niin mahtuu kakkonenkin nukkumaan ym.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok paisi tuo paino alkaa olla noussut ihan liikaa taas varmaan tulee se 20kg:/ Mut no jos sitä alkais nyt enempi kattoo mitä suuhunsa pistää:) sf-mittakin otettiin ekan kerran ja oli muistaakseni 21 ja meni sinne yläkäyrän tuntumaan.

Äsken tässä koneella istuessa rupes tuntumaan hyvin taas potkuja niin et konekkin liikahti piti oikeen kattoo niin joo näkyy mahan päälle:)

Nimistä vielä niin meillä pojalla on mun edesmenneen isäni toinen nimi toisena ja nyt jos tyttö tulee niin tulee ainakin yksi nimi mikä meillä kiertää suvussa ehdotin kyllä miehelle sen puolelta suvusta tytölle etunimeä mutta ei kelvannut en tiedä tulisko sit sekä pojalle että tytölle miehenkin puolen suvusta joku nimi toiseksi tai kolmanneksi.Eli toinen ja kolmas nimi on päättämättä ainoostaan etunimet saatii ja tosiaan ei tiedä muuttuuko vielä. Mun mielestä sen parhaiten näkee kun vauva syntyy esikoinen oli ainakin ihan nimensä näköinen:)
 
Takaisin
Top