Minäkin liityn tänne rupattelemaan, en olekaan foorumilla pyörinyt useisiin viikkoihin, ihan jäätävä väsymys ollut koko alkuraskauden ajan :)
Tänään mulla rv 12+4 menossa ja toissapäivänä kävin kovasti stressaamassani nt-ultrassa. Ultrassa niskaturvotukseksi mitattiin 1.0 mm eli normirajoissa mennään. Syyskuun alussa (rv 10+1) kävin verikokeissa nt-ultraan liittyen ja nyt vielä odottelen verikokeen ja ultran yhteistulosta, pitäisi tulla ihan näinä päivinä eli vähän vielä joutuu jännäämään. Nt-ultra oli mulle kokonaisuudessaan jo kolmas ultra ja ultrakuvia onkin kertynyt jo vino pino jemmaan :D Moneen viikkoon ei ole ollut masussa mitään nipistelyjä tai kipuja ja ehdin jo pelätä onko masuasukilla kaikki hyvin ja nt-ultrassa helpotus olikin suuri kun pikkuinen potki ja heitti kuperkeikkaa sen kun ehti, varmaan seuraava Litmanen tulossa täältä :D
Mä pääsin jo ekaan ultraan rv 6+, mulla oli semmoinen tilanne että pillereiden lopettamisen jälkeen ei puoleen vuoteen tullut menkkoja ollenkaan niin halusivat pistää mut neuvolassa ensin neuvolalääkärille ennen ekaa neuvolakäyntiä, voiko tuota sitten lukea alkuraskauden ultraksi? Eka neuvolakäynti oli rv 9+1 jossa sain listan kielletyistä ruoista ja muutenkin käytiin kaikenlaista perusteellisesti läpi ja mm. tsekattiin paino ja verenpaine, mut hemoglobiinia ei vielä otettu. Heti perään toinen lääkärikäynti (= 2. ultra) 9+2. Mulla ehti laskettu aikakin muuttua 25.3. -> 3.4. noiden epäsäännöllisten menkkojen takia. Toka neuvolakäynti tulossa ensi kuun puolella rv 15+4 ja rakenneultra varattiin jo nt-ultran yhteydessä valmiiksi rv 21+3. Näin siis täällä Kajaanin suunnalla :)
Mulla on ollut aika voimakasta pahoinvointia ja oksentelua jo pari kuukautta. Etovaa oloa on päivittäin ja pahoinvointia on aamulla joka töissä ollessa häviää, mutta illat onkin sitten ihan hirveitä ja nyt olen saanut viime päivinä oksentaa ihan aktiivisesti lähes päivittäin, mua vähän pelottaa miten pitkälle tämä olotila tulee jatkumaan
Mä kadehdin niin teitä jotka olette tältä säästyneet, viime kuussa mulla tippui painokin pahoinvoinnin takia 1-2 kg. Kovasti täällä jo vauvamasua odotellaan, tosin mä en ole ihan laiheliini ja olen aina omannut pömppiksen. Alavatsa ainakin tuntuu hieman kasvaneen ja jotenkin kovettuneet, mutten ole oikein varma onko se ihan vaan läskiä, turvotusta (jota on edelleen mielestäni paljon) vai onko se oikeasti vauvamaha. Alavatsalle on jo kuitenkin tullut about kymmenkunta raskausarpea, eli on se iho johonkin venynyt :) mut ei siis vielä mitään oikeaa ihanaa isoa vauvamahaa vielä, mut tällä viikolla siirryin jo väljään äitiysmekkoon ja tilasin äitiyssukkahousut ja mammafarkutkin valmiiksi, tuntuu tuo mekko aivan superihanalta ja ilmavalta kireiden farkkujen jälkeen, kunhan ei nyt sitten rupeaisi syömään liikaa, äkkiä jos tuota mekkoa rupeaa oikein aktiivisesti pitämään ja tuudittautuu ihanan väljään tunteeseen niin saattaa syödä liikaa kun mikään nappi ei kiristä :D
Miten muuten teillä muilla, onko teille tullut jo raskausarpia? Ja mikäs on teidän mahatilanne, joko näkyy vai onko vielä piilossa? :) Itse siis odotan esikoista.