Syyskuun säpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja River
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei nyt tuli verta :sad010Ei kai auta kun katsella tää päivä ja soittaa huomenna neuvolaan..

Toivotaan, ehkä vain riehuin liikaa siivotessa. Vielä ei ainakaan kipuja, eikä verta kovin paljon ole tullut. Esikoisesta ei vaan tullut verta joten heti menee ajatukset esikoista edeltävään keskenmenoon :sad001

Musta on kiva kirjotella tänne suht aktiivisesti, sekä yksityiselle puolelle kanssa, joka on vielä aika hiljainen, kun ei siellä vielä niin montaa meistä ole. Yritän vaan siinä mielessä pidättäytyä,etten koko ajan toista itteäni, kun ei tosiaan oo mitään uutta kerrottavaa täältä sohvan/sängyn pohjalta. En halua koko ajan jakaa mun pahanolonvalitusta tännekään toisaalta. Luulette pian,että oon aina tällänen ruikuttaja :dead:
Kunhan tää elämä tästä hiukan tasaantuu, niin voin ruveta miettimään niitä kivoja juttuja mitä äitiyteen kuuluu, kuten niitä mammavaatteita ja hankintoja uudelle tulokkaalle ja muuta mukavaa :joyful:

Ihanaa, pitää keksiä positiivista siitä, että joku muukin tuntee olevansa ruikuttaja :rolleyes:! Loistavaa vertaistukea, sillä mäkin tunnen olevani aivan kamala ruikuttaja ja pahanilman lintu. Eeeen haluaaa olla tälläisenä! En! Tämä olotila siis jatkuu vieläkin, koska tulis sellainen ihana rauha, tyyneys ja ilo sekä kiitollisuus, kun tietää että niin pitää olla (ja onkin tavallaan), mutta outo pikku pänniminen vaan valtaa mielen päivittäin! Ei ole normaalia, ilman raskautta.

Hui onko kaikilla jo eka neuvola ja ultra takana! Meillä on eka neucolq vasta viikon päästä en tiedä kuuluuko siihen ultra ja La 21.4. :o
Kääks vielä viikko :angelic:
Mulla on sama LA ja duunireissun takia en taida ehtiä ar-ultraan ollenkaan.. :( Eka neuvola nyt perjantaina ja ultrat kaikki vasta edessä! Kituviikkoja mennään..

Mä en tyhmänä ja tietämättömänä ees tajunnu pyytää mihinkään ar-ultraan :( vai onko ne aina yksityisellä?
Jotenkin olin ajatellut että ekan neuvolan jälkeen kerrottais mutta ei se hoitsu kanssa juttelu tuo yhtään varmempaa oloa :D Eli ei auta kun odotella! :)

Siiseli: Joissakin neuvoloissa on ultralaitteet niin että ultraus onnistuu siellä samalla. Meillä täällä sitä laitetta ei kuitenkaan ole ja täytyy mennä yksityiselle, jos haluaa ar-ultraan.

Mä en tyhmänä ja tietämättömänä ees tajunnu pyytää mihinkään ar-ultraan :( vai onko ne aina yksityisellä?
Jotenkin olin ajatellut että ekan neuvolan jälkeen kerrottais mutta ei se hoitsu kanssa juttelu tuo yhtään varmempaa oloa :D Eli ei auta kun odotella! :)

Meillä aika annettiin suoraan puhelimessa neuvolalääkärille ultraan 8-viikolle samalla kun neuvolaanki, jossa täällä ei taida olla ultrauslaitteita. Käytännöt näköjään vaihtelee paikkakunnittain paljon.

Täällä ei ainakaan ultrata neuvolassa kun aikaa varatessa kysyin, joten kävin sitten yksityisellä. Muuten olis pitäny ootella sinne nt-ultraan asti.

Mun kirjoittamista vähentää ainakin se ettei mulla juuri olot oo vaihdellu :D Samat pienet oireet edelleenkin niin eipä niitä viiti toistella koko aikaa :D Sitten kun alkaa olla enemmän vaivoja, tuntee liikkeet, kuulee sydänääniä, tehdään hankintoja jne. niin varmaan tulee enemmän juttua.

Musta tuntuu etten edes olis raskaana. Oon päässy "liian helpolla" näiden oireiden kans omasta mielestä. 2kertaa jouduin oksentaa ihan alkuraskaudessa ja se pelottaakin että miks oireet loppu :( ehkä mä vaan mietin liikaa.

Nassutin, täällä toinen joka on päässy "liian helpolla" :) Oon päättänyt olla stressaamatta ja miettimättä liikaa. Surraan sitten kun tulee aihetta, ei etukäteen :)

Ar-ultraa en saanut, kun ei kuulemma ole tarve.. tänään kuitenkin kävin neuvolassa (10+1) kuuntelemassa kuuluuko sydänäänet ja onneksi kuului. Ihan järkyttävä stressi ollut tässä nyt ja ei paljoa auttanut, kun aloin verta vuotamaan kun pissalla kävin.. mutta kaikki onneksi hyvin :)

Koskas rauta-arvot katsotaan Suomessa normaalisti raskauden aikana? Raskaushan lisää elimistön verimäärää huikean prosenttiluvun verran (googlettaa pitäis, oliko se nyt 40-50-60%?), ja jos väsymys ja saamattomuus ovat niin vahvana, niin voiskohan usealla olla syynä lievä anemia?

Kuulen oman arvon vasta 13.10. Mutta olen niin väsynyt ja saamaton, että tämä ei oo ollenkaan normaalia elämässäni. Siitä syystä uumoilen, että oon vaan ihan aneeminen tyyppi.. ja menen varmuuden vuoksi ostamaan säkin pinaattia ja appelssiineja tuoretta smoothieta varten huomenna, ja lopetan maitotuotteet kyllä ihan melkein täysin. Eihän tässä ihmekään ois, kun olen jogurtteja latkinut liiaksi asti.

Testaan siis, voisko tää väsymys johtua puhtaasti ruokavaliosta.

Mä oon ajatellut että jokaisella neuvolakäynnillä katsotaan hg. Mutta ei ilmeisesti kaikilla katsota... :o

Juu ei katsota. Oisko mukla tsekattu 3 krt viime raskaudessa. Mulla katottiin nyt jo ekalla kerralla eli oisko ollu rv 9.

Takaisin