Syyskuun säpinät

Poika oli tosiaan viimeviikon flunssassa ja vieläkin hieman räkäinen. Päivittäin kun syö soseita niin jollain ruokailulla alkaa kakoa ja oksentaa kaaressa kaiken ulos. Tänään olisi vielä 6tunnin ajomatka mummolaan edessä ja innostus lähteä on nolla :( kiva jossain absilla syöttää poikaa ja vaihtaa sitten vaatteet yms.

Ja yöt menny *erseelleen kun kokoajan napisee ja mies ollut työreissussa.

*ituttaa. Anteeksi.
Huh.

Kotimama on feel you! Mies ollut koko viikon iltavuoroissa ja mamma on kyllä lapsille kaikkensa antaneen näköinen:eek:

Itkin just kun oon vaihtanu pojalle vaatteet tänään jo kahdesti :D tsemppiä sinnekin <3

Täällä öistä on tullut haaste menneen viikon aikana. Ajattelin, että hampaat ne on, mutta flunssa se taitaakin olla. Viime yönä tytöllä nenä aivan tukossa niin tutin kanssa ongelmia. Nyt sitten tämä päivä yhtä itkua ja kitinää. Onneksi ruoka ja rinta maistuu niin tulee päivään jotain positiivistakin.. Meillä ei siis oksennettu ainakaan vielä.. Annettu särkylääkettä ja sipulilla valeltu meilkein koko tyttö :D Toivotaan, että helpottaa, uni varmaan auttais, mutta kun unipätkät 15 min. ja se ei taida riittää..

Mun mielestä paras tuote nenän niistämiseen on semmonen babymist sumutepullo. Siitä suihkutetaan suolavettä nenään jatkuvana virtana muutama sekka kumpaakin sieraimeen. Toimii ainaki meillä nopeemmin ja helpommin kun suolatipat + nenäfriida yhdistelmä.

Ihana viikonloppu, oltiin neidin kanssa yökylässä mummin luona ja tänään käytiin auringon paistaessa syysmarkkinoilla. Ja vielä kaupoilla ja neiti sai ensimmäiset kunnon kengät, kun Adidaksen tossut käynyt pieneksi ja meillä käsistä tukien kävellään ulkonakin joka päivä. Kenkäkaupassa oli asiantunteva myyjä, päädyttiin Superfitteihin. Niitä olin jo aiemminkin miettinyt.

Mies kävi fillaroimassa poika tarakalla "tuolissa". Katselin kun kaksi kypäräpäätä loittoni pihalta. Oli jotenkin tosi söpön näköistä kun poika hymyili mennessään ja katseli sitten eteenpäin. Mietin vaan, että vaikka meillä ei vielä kävellä niin näytti tosi pöljältä kun pojalla oli vaan sukat jalkatelineissä. Ehkä hankin semmosia tossusukkia.

Minä hommasin Stonzit rinkkailu- ja rattailutossuiksi, kun ei meilläkään kävellä eikä edes nousta vielä tukea vasten. Mutta kestävät vettäkin jonkin verran ja mainostavathan nuo, että niillä voi sitten kävelläkin, kun sen aika koittaa.

Meillä myös Stonzit, kun niillä saa painaa menemään maassa ja tosiaan jonkun verran kestää kosteutta. Ja juuri repussa hyvät.

Oi, ne näyttää kaviosuojilta tai joltain :joyful:
http://www.lillerilalleri.fi/sukkatossu-sinivalkoraidallinen-p-2793.html
Tuollaisia olin ajatellut. Sitten meillä on ne äitiyspakkauksen töppöset ja samantyyppiset toiset. Niillä ei kyllä kauheasti kävellä. En usko, että poika alkaa kävellä ainakaan paljon ennen 1-vuotissynttäreitään. Jos alkaa, niin pitää noita kenkiä käydä katsomassa.

Nähtiin muuten eilen serkkuja, ja miespuolinen, isokokoinen serkku piti poikaa sylissä ja nosti kaksi kertaa ylös, minkä jälkeen totesi pojalle ettö tämä on niin painava, ettei enää jaksa nostaa :grin . Onneksi tässä on pikkuhiljaa saanut tottua painoon niin jaksaa itse nostaa ylös.

Tuommosia sukkatossuja saa myös henkkamaukalta. Ostin jo päiväkotia varten (tilasin vähän isommat puhtaasti arviolla), vaikka ne kyllä aika lämpimät.
Me ollaan alettu käyttää ensiaskelkenkiä. Musta kiva, ku ulkona kengät. Päikkäreille ulos laitetaan kyllä villasukat ja myöhemmin toppatossut, ku mukavammat.

Joo, luulinkin että niitä on monessa ketjuliikkeessä myynnissä. Pitää vaan päästä jossain vaiheessa ostoksille. No, eipä tässä oikeasti kamala kiire ole.
Turun keskustan henkkamaukalle en suostu menemään, se yhden jono systeemi on varmaan periaatteessa hyvä, mutta aina kun olen siellä ollut niin kassoja on ihmismäärän verrattuna aivan liian vähän. En halua kiemurrella rattaiden kanssa muutaman ostoksen takia puoli tuntia jonossa. Skanssi taitaa olla turkulaisten ykköspaikka, ja siellä pn sekä ketjuliikkeitä että lastevvaateliikkeitä. Plus se lastenhoitotila!

Eikö meillä ollut joskus ketju, jonne sai laittaa vinkkejä hyvistä paikoista joissa on lastenhoito huomioitu? Vai sekoitanko toiseen kuukauteen?

Turun H&M:llä on myös siellä lastenosastolla kassa, missä mä yleensä asioin, kun ei ole jonoa :)

Voi apua, meidän muru oppi just konttaamaan <3 on aiemmin ottanut 1-2 askelta mutta nyt miehen kanssa maattiin lattialla ja poika tuli metrin pätkän huterasti ja hymyillen kun taputimme :) selkeesti tajusi että nyt hän osaa. Ikää nyt 8kk ja 1vk

Meiän poika nousi tänää viimein ite istumaan :) Pari kertaa aikasemmin käyny mut ei oo osannu toistaa temppua :grin nyt voi sanoo et osaa istuu kun teki sen monta kertaa tänää. Ja ikää melkein 8,5kk et jo oli aikakii, vaikka melko horjuvaa on vielä istuminen.

Meidän neiti ei osaa nousta itse istumaan vieläkään, vaikka on istunut itsekseen jo hyvän aikaa ja osaa nätisti lähteä siitä liikkeelle. Motorisessa kehityksessä on kyllä tullut oikein superharppaus lyhyessä ajassa. Ryömimään lähti reilu kk sitten, viime torstaina oppi konttaamaan kunnolla ja sunnuntaina nousi ekan kerran tukea vasten seisomaan! Konttaamasta edeltävät yöt oli hirveää showta/pyörimistä/jatkuvaa heräilyä ja tuon torstain jälkeen nukkui tasan kaksi yötä hyvin läpi yön, kunnes su tuo seisomaannousutreeni alkoi ja taas härvätään yöt :grin:dead: tänään reippaasti kuudelta taas ylös kun ei enää vaan nukuttanut! Ekoja päikkäreitä vedetty jo tunnin verran.

Ihanaa <3 kuume nousee vaan tuollaisista päivityksistä. Vaikka onhan tässä ollut show tämän yhdenkin kanssa :D nyt taas näyttää valoisammalta, pojalle maistunut eilisestä illasta asti ruoka eikä ole oksennettu :)

Tämä äiti tekee täällä just pannaria :P muuten jeejee mut niskat tuli ihan yhtäkkiä niin kipeeks etten pysty kääntää päätä oikealle.

Voi ei, toi on tosi kurjaa. En nyt muista milloin itsellä oli vastaava tilanne, mutta eipä kyllä tehnyt hirveästi mieli päätä toiseen suuntaan kääntää. Pakko kuitenkin oli, ajattelin ettei ikinä vetreydy jos en liikuta. Onneksi meni päivässä ohi! Toivottavasti menis sullakin äkkiä.

Takaisin