Syyskuun säpinät :)

mä kävin vauvan kanssa eile alle vuodenikästen kerhossa :D mulla tais olla se pienin siellä:) mut kiva oli saada juttu seuraa ja aion kyllä jatkossaki käydä siellä :)
 
Oon ollu tänää ihan perseesee ammuttu karhu.. Kaikki ottaa päähän! ärrinmurrin.
 
Poika on kohta 3vkoa, voiskohan hänen kanssaan lähteä jo poikkeen kaupoilla? Paljonko liikutte jo vauvojen kanssa?
 
Mä käyn kyllä kaikkialla mihin jää vauvan saa ottaa mukaa. 3 viikkosena me aloitettiin jo muskarikin :D
Työpaikallani en ole vielä käynyt (erityiskoulu) mutta ajattelin mennä joko ensi tai seuraavalla viikolla käymää vauvaa näyttämässä :)
 
Me mennään heti alusta asti joka paikkaan vauvan kanssa, jos oma kunto antaa myöten (ei nyt kuitenkaan mitään shoppailuja kaupungilla, kun koti-ihmisiä ollaan normaalistikin). Ei oikein voi olla esim. bakteerikammoinen, kun vauva tulee maailmaankin laitoksessa, missä ne taudit jylläävät tai ainakin niiden kantajat :D
 
Täälläkin käyty jo vaikka missä.. Herra oli 6 päivän ikäinen kun oltiin ekan kerran kaupoilla.. :) ja shoppailemassa ja asioita ollaan käyty kaupungilla hoitamassa.. Mä päätin, että en suostu jäädä kotiin nyhjöttää.. Pakko päästä ihmisten ilmoille jo senkin takia, ettei oma pää hajoo... :D
 
Lähen huomenna liikenteeseen ja jännittää jo valmiiks kuinka me pärjätään, ku tissiraivarit on arkea ja tuttia syljetään pois. Täytyy antaa vatsa täyteen maitoa ennen lähtöä ja varavaippoja matkaan..
 
Mie olen myös vauvan kanssa liikkunut jo varsin paljon. Kaupassa on käyty ihan alusta asti. Jos kävellen mennään, niin vaunujen kanssa, isompien ostosten kanssa tarvitaan auto. Kaupungille asti lähtiessä on vauva kantorepussa, kun viihtyy siinä varmemmin. Viihtyy todella hyvin kantorepussa, joten hyvin voi olla pari kolme tuntia kaupungilla vauvan kanssa, jos haluaa. Tänään oltiin toisen kerran perhekerhossa vauvan kanssa ja viime viikolla käytiin myös MLL:n perhekahvilassa. Tietysti kun kyseessä on toinen lapsi, niin monet asiat, joita esikoisen kanssa pohti, ovat nyt jo lähes itsestäänselviä. :) Ja imettämäänkin rohkaistuin tänään ensimmäisen kerran julkisesti tuolla perhekerhossa, joten entistä paremmin uskallan lähteä vauvan kanssa liikenteeseen. En siellä ollut ainoa äiti, joka kaivoi tissin kesken kaiken esiin, joten yksi este taas ylitetty. :D Mutta suosittelen tosiaan käymään vaikka siellä lähikaupassa vauvan kanssa, pääsee vähän ihmisten ilmoille ja lyhyt kauppareissu on hyvää harjoittelua. Lähinnä äidille, jotta oppii luottamaan siihen, että kyllä sen vauvan kanssa kodin ulkopuolellakin selviää. :wink
 
Kyllä muakin alkuun jännitti, mutta hienosti on selvitty! Milloin missäkin vessan pöntöllä ollaan imetetty! :D ja nykyisin esim kauppakeskuksissa on aika hyvät lasten hoitohuoneet.. :))
 
Kyllä sitä selviää, rohkeasti vain! :)
Aika monissa kaupoissa on kahvipaikkoja, joissa taatusti maito pyydettäessä lämmitetään. Ja jos ei ole niin vessassa kuuman veden alla lämpiää vaikka hetken kestää. Tai lämmittää kotona tulikuumaksi, kietoo sanomalehteen ja villasukkaa. Suottaa olla sopivan lämpöistä kun vauva tahtoo ruokaa seuraavan kerran (olettaen siis, että saa sapuskat juuri ennen lähtöäkin). Monista kahviloista saattaa jopa saada vaipan pyydettäessä :) (jopa meidän yhdestä cittarista saa kahviosta vaipan jos on kotiin unohtunut). Ja jos ei vessaa ole missä vaipan vaihtaa niin ei muutakuin puhdistusrättejä mukaa ni vaipan vaihtaa vaikka rattaissa (meidän vauva ei oo kyllä moksiskaa vaikka vaipassa vähän kakkaa/pissaa olisikin). Me ollaa oltu kaupoilla yli 3h edes vaihtamatta vaippaa ja tosiaa imettetty vessanpöntöllä :D Itse olen ainakin huomannut, että vauvat nukkuu vaunuissa tms jotka ovat liikkeessä ihan älyttömän hyvin. Huomaatkin, että vauva saattaa vetää sikeitä koko sen ajan kun on ihmisten ilmoilla :)
Ja hei, jos vauvan kanssa pärjää kotona niin ei se ole sen kummempaa oven ulkopuolellakaan :) Paitsi itselle ei ehkä kaatua seinät päälle :) Nyt jokainen aamulla lähtee ihmisten ilmoille, vaikka hakemaan maitoa siitä toiseksi kauimmaisena olevasta kaupasta! :)
Me lähdetään aamulla shoppailemaan ja ettimään kolttuja ristiäisiin :)
 
Täälläkin pitää reipastua tuossa maailmalle lähtemisessä. Jotenkin näkee vaan etukäteen kaikki mahdolliset kauhuskenaariot mitä voi tapahtua, eikä sitä todennäköisintä (eli että täähän on mukavaa).
 
Olen kanssa turhan pitkään jo jännittänyt ihmisten ilmoille lähtöä. Kaupassa olen käynyt samalla reissulla kun ollaan oltu vaunuilemassa ja toisen kerran laitoin vauvan autoistuimeen ja ajelin hetken että tuo nukahti ja sitten koppa ostoskärryihin ja juosten kauppaan :) kummallakin kerralla jäi suurin osa ostamatta mitä piti kun suhasin käytäviä kauheella vauhdilla jotta päästään äkkiä ulos jos vaikka vauva herää huutamaan yhtäkkiä :)
eli viiteen viikkoon hurjat kaksi kertaa ollaan kaupassa vauvan kanssa oltu :)

ensi viikoksi päätin uskaltaa sopia ystävän kanssa treffit ideaparkiin, jolla muutaman viikon vanhempi poitsu kuin mellä, joten saan tukea tarvittaessa jos iskee paniikki :D
 
Takaisin
Top