Syyskuun säpinät :)

Itellä meknaa kurkku ola kipeä. Ei olis kyl nyt varaa tulla kipeeks. Me käytii ulkona ku vauva oöo 4 päivää vanha. Ei oikein omasta kävelyst tahtonut tulla mitää. Mutya eilen oli jo parempi päivä:)..
Viime yö meni vähä valvoes nii nyt on kyl iha poikki. Onneks pystyy ottaa päikkärit vauvan kaa.. miehensä on ollu kyl iso apu ku se on isyys lomalla. Helpompi opetella kaikkea :D saas nähä kui sit onnistuu ku oon yksin sen n 9 tuntia:D ehkä.siihe kuitenki tottuu. :p
 
Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon persiissä. Itse en vielä edes uskalla ajatella seuraavaa, pitää nyt katsoa miten tämän ykkösen kanssa lähtee arki rullaamaan. Mieshän tokaisi jo synnytyksessä että tehdään heti perään toinen :D Kävin tänään pihalla poimimassa viimeiset marjat, karviaiset oli parhaimmillaan ja viinimarjojakin löytyi mehutarpeiksi.. Ois varmaan löytynyt enemmänkin, mutta selkä on ihan rikki synnytyksen jäljiltä. Aivan järkyttävä kipu ristiselässä, eikä oikeen mikään asento ole hyvä. Johtuiskohan vatsalihaksista tai siis siitä että niitä ei ole. Pikku-ukko nukkui marjojen keruun ajan vaunuissa ekaa kertaa :Heartred
 
Jonnukka..Mullakin selkä jonkin verran kipiä ja häntäluu.Mutta jotain positiivista jos löytää niin kärsii istua jo ihan tavalliseen tyyliin..tänään toinen vaunu ajelu pirpanan kanssa joka meni vallan loistavasti.Voi tietysti tuo selkäkipu johtua nyt vähän huonosta ryhdistä kun ei oo masua jota kannatella :D.Ihmeellisesti tuo paino on tippunut vaikka ei mulla tullut juurikaan odotus aikana kiloja..tosin hyvilläänhän tuosta pitäisi olla että kilot tippuu ilman kovempaa liikkumista :D
 
Huomenna pitäis miehen tunnustaa jälleen syntinsä :D ja poika saa virallisestikkii iskän :Heartred Joko muut on käyny lastenvalvojan luona tunnustamassa isyyden? Tuskin kaikki naimisissa on :)
 
Eilen oli miehellä työpäivä, joten tuli koitettua miten kahden kanssa pärjää, kyllähän se siitä lähti rullamaan jotenkin. Eilen illalla pikkuisella oli kovat pieruvaivat, nyt sitten alkaa taas omien syömisten kartoitus ja cuplaton. Esikoinen rupesi oireilemaan mm. punaisesta lihasta. Zzz. Ja pientä magnesiumlisää pitää illalla kokeilla jos toimisi, ehkä maito pois ja kalsiumtabut tilalle.

Vatsalihakset ovat palautuneet yllättävän hyvin, pieni rako vain. :)
 
Vielä ei olla ehditty melkein miettimäänkään tuota isyyden tunnustamista. Isukki on päivät pihalla pykäämässä terassia loppuun (vitsi että tullee hieno) ja ite olen ihan vauvahuuruissa, etten ole ihan varma päivästä, kellonajasta tai juoksevista asioista. Hyvä kun joku "muistutti"... Kaivelin netin kätköistä justiinsa lastenvalvojan numeron esiin eli maanantaina soittelemaan aikaa! :)

Mulla ei taida vatsalihaksia enää ollakkaan vaan semmonen tyhjä lörppö jalkapallo vain. Ja oikein hyvä startti raskauskiloista eroon pääsyyn kun sukulaiset kantaa kaikenmaailman herkkuja joka kerta käydessään kylässä.
Terveisin, mitä teen kahdella toscapiirakalla, pussillisella hillomunkkeja, pussillisella voisilmäpullia, mustikkapiirakalla ja suklaalevyllä? P.S. Pakastin on täynnä.
 
Meille ainakin tuli kutsu lastenvalvojan tapaamiseen ihan automaattisesti tänään postilaatikkoon. Toki aika oli annettu valmiiksi, eli jos haluaa sopia ajan niin varmaan voi soittelemalla kysellä. Tuosta tapaamisesta on vain pari viikkoa sovittuun ristiäispäivään, mutta luulisi, että hommat ehtivät hoitua ajoissa. Hauska muuten, kun tuossa maistraatilta tulleessa lapussa oli oikein isoilla kirjaimilla AVIOLIITON ULKOPUOLELLA SYNTYNYT tms.

Mä odotan suurella mielenkiinnolla tuota tapaamista, ei tosiaan viime talvena asuttu miehen kanssa yhdessä, kun mä muutin töiden perässä 120 km päähän. Sitä ennen oltiin asuttu yhdessä virallisesti 6kk. Noh, siitospäivä ja paikkakin on onneksi molemmilla tiedossa ja onneksi miehen ei tarvi yhtään epäillä isyyttään... sektiossa mukana ollut kätilökin naureskeli, että on kyllä ihan isänsä näköinen :cool05
 
Meille kutsu tuli kanssa postissa. Tänää siis käytii ja ei siinä muuta ollut kuin nimet paperiin ja kysyttiin molemmilta, että onko isyys varma juttu ja mieheltä, että vai haluaako varmistaa testillä. Samalla tehtiin yhteishuoltajuuspaperit.
Keskusteltiiki siinä, että tuo on tosi tyhmä ja vanha tapa hoitaa asioita. Koska jos olet avioliitossa on lapsi automaattisesti aviomiehesi lapsi vaikka se voisi olla ihan kenen vaan myös siinä tapauksessa. Lastenvalvoja kertoikin, että asia on vireillä jossain isoimmilla tahoilla, että se saataisiin jotenki nykyaikaistettua.
Mutta ompahan nyt hoidettu ja ompahan pojalla nyt virallisesti iskä :)
 
Meille tuli tuo maistraatin lomake, muttei ole kutsua näkynyt. Josko se tulisi sitten ensi viikolla.
 
Myöhästyttii tänää esikon hoitoonviemisajast ku vauveli teki sellaset ylläripisut että... Olin jo haalaria tytölle pukemas ku huomasin et oliki kainaloita myöten märkänä. Olinkii sit laittanu vaipan turhan löysästi päälle :laughing002 Ei muuta ku koko tyttö kuivii ja uudestaa yritys :) Ei nyt sentää myöhästytty ku muutamal minuutil, mut ku esikon pph on niin älyttömän tarkka noista kellonajoista. Sama myös jos vie liian aikasii muksun hoitoon (esim 10-15min) ni sanomista tulee.
 
Onko kenelläkään kantoreppua käytössä? Kokemuksia kaipailisin :)
 
Mä kävin eilen ostamassa manduca-kantorepun. Vaati vähän säätämistä, että sen sai päälle. Oli itsestäni tosi mukavan tuntuinen, mutta pikkuneiti ei valitettavasti ainakaan toistaiseksi ollut ihan samaa mieltä....
 
Mulla on nyt tula lainassa, ja ainakin ensivaikutelma on se että olkahihnat painavat ikävästi kainaloihin.. Onkohan mulla siis säädökset päin mäntyä, kun musta tuntuu ettei se istu mulle ollenkaa :) Vauva veti kyllä sikeitä koko repussa olo ajan :D
 
Meillä on Manduca ja olen kantanut siinä niin vauvaa kuin esikoistakin. Vauva tietysti vielä tuossa edessä kasvot minuun päin, hyvin malttaa aina siinä, vaikkei nukkuisikaan. Yleensä kyllä nukahtaa saman tien, kun tajuaa, että häntä laitetaan reppuun. :D Esikoista olen kantanut pari kertaa selkäpuolella, kun on käyty pitkä lenkki, eikä hän ole jaksanut koko matkaa kävellä. Tai on muuten vaan halunnut kyytiin. :) Hyvä se on ollut käyttää, kun on sen oppinut. Joskus olen saanut sen jotenkin omituisesti, kun painoi toista hartiaa esikoisen ollessa kyydissä. Piti vaan laittaa esikoinen kyytiin uudestaan eikä säätöjäkään tarvinnut muuttaa. Ehkä jokin remmi oli mennyt vaan mutkalle tjs. Ainoa, mitä olen tuon suhteen miettinyt, on että ihan kuin olisi vähän harteikkaammille/"leveämmille" ihmisille paremmin sopiva. Tuntuu, että olkahihnat ovat minulle turhan leveät, vaikka saa sen toki kiristettyä niin, etteivät valu. Eikä ne kyllä paina, joten kun ei ajattele asiaa, niin ei mitenkään häiritse.

Jee, ristiäisasia etenee. Tila varattu ja nimi päätetty, kutsukortit ovat vaiheessa, mutta aloitettu sentään. :D Kummit on kysytty ja tytöille mekotkin jo hommattu. Pitäisi vaan katsoa, että on itsellekin sitten jotain päälle pantavaa. Vauva nukkuu vaihtelevasti, mahallaan nukkuisi hyvin, joten näyttää tulleen siinä suhteessa isosiskoonsa. Isosisko temppuilee välillä uhmassaan, mikä tietysti ilahduttaa univajeista äitiä suuresti. :wink Enimmäkseen niin saan nukuttua hyvin, mutta olen kyllä niin tapojeni orja, että nopeasti totun tiettyyn rytmiin ja poikkeamiset siitä väsyttävät ja kiukuttavat. Onneksi esikoisen myötä on kiukku vähentynyt, vaikkei kyllä kadonnut. On niitä hyviäkin päiviä kuitenkin. Maanantaina onnistuttiin käymään vauvan ja esikoisen kanssa kauppa- ja apteekkireissulla. Vauvalla oli ollut hankala päivä, ei saanut pidempiä pätkiä nukutuksi, joten oli ihanaa, kun toinen nukkui tyytyväisenä Manducassa ja esikoinen kanteli kiltisti pehmoeläimiään mukana. :D

On näissä kahdessa kyllä työtä riittämiin, vaikka toki enimmäkseen onkin mukavaa. Innolla kuitenkin odotan huomista, kun pääsen taas tallille ja saan muutaman tunnin ajaksi irtaantua kotiarjesta. Kävin sunnuntaina kokeilemassa vuokraheppaa ja kaikkien osapuolten oltua tyytyväisiä päästiin sitten yhteisymmärrykseen, ja etsintä päättyi saman tien. :) Hyvä niin. Nyt pääsen mukavaa ja opettavaista tammaa ratsastamaan pari kertaa viikossa. Kummasti akut siinä latautuu. Ja jos sitä alkaisi käydä vaikka tuolla perhekahvilassa, niin olisi edes olevinaan jotain sosiaalistakin elämää. :wink
 
Kertokaa tietämättömälle. Saako vastasyntyneen laittaa kantoreppuun? Olen jäänyt jostain paitsi kun luulin, että niin saa tehdä vasta muutaman kuukauden iässä :eek:. Helpottaisi huomattavasti myös kotihommien tekoa jos vauva olisi tuossa lähellä ja molemmat kädet vapaana. Onko se kantorepusta kiinni missä iässä sitä saa käyttää?
 
Täytyy varmaankin olla erillinen vauvatuki jos haluaa vastasyntyneen laittaa kantoreppuun. Tai ainakin mulla on erillinen vauvatuki tuohon laina-tulaa, jota käytetää siihen asti kunnes vauva painaa 7kiloa.. Luulisin monessa muussakin olevan juuri tuo vauvatuki ekoille kuukausille.
 
Manducasta löytyy myös tuki vauvalle ja sitä voi käyttää vastasyntynytkin. Mä kiinnitin huomion samaan kuin kellitys, pienikokoisena ihmisenä näyttää, että olkahihnat ovat aivan liian leveät. Hyvältä ja tukevalta kantoreppu kuitenkin tuntuu. Meidän tyttö selvästi ahdistuu kun on jossain kiinni. Raivarit vetää aina kun hänet pistetään turvakaukaloon, onneksi rauhoittuu kun auto lähtee liikkeelle. Manduka ei myöskään ole tytön suosioon vielä päässyt, kiukustuu siitä päätuesta ja yrittää päästä tissille. Eilen juuri kaivoin pienen kiukkuisen, hikisen ja tulipunaisen tyypin manducan syövereistä kun olin pyykit kerinnyt laittamaan kuivumaan :) Mutta se voi olla että vauva oppii vielä tykkäämään repusta, varsinkin kun päätuen saa ottaa pois.

Meillä on nyt ekat päivät takana kun isi on mennyt takaisin töihin. Olen tosi positiivisesti yllättynyt miten hyvin kaikki on lähtenyt liikkeelle! Meidän pikku uhmis on ollut poikkeuksellisen hyvällä tuulella nämä päivät. Hän käy aina aamuisin puistossa muutaman tunnin ohjatusti. Itse kerkeän käymään kaupassa, siivoamaan tms. Ja esikoisen päikkäriaika on kokonaan suotu vauvalle :) Myös yöt meillä on sujuneet vähän paremmin ja esikoinenkin nukkuu, joten enää ei ole niin paljon kertynyttä univelkaa.

Meillä on ristiäiset 21. päivä tätä kuuta. Oikeastaan kaikki valmistelut on tehty ja söpöt vaatteet tytöille löytynyt :) Ainut pikku miinus on että vauvalle on nyt ilmestynyt naama täyteen hormoninäppyjä, täytyy toivoa että ne kerkeisivät lähtemään vielä ennen juhlia! Mutta eipä tuo nyt kovin vaarallista ole, onneksi näppynaama ei vielä itse ymmärrä harmitella tilannettaan :)
 
Mites toi isyyden tunnustus. Tuleeko postissa jotkut paperit ja sit vasta mennää tunnustaa se? :eek:
 
^Meille ainakin tuli postissa kutsu ajan kanssa. Sinne mentii ja vartissa oli asia hoidettu.
 
Tännekkin tuli kutsu postissa! Eli turhaan hätäilin. Nyt sitten pojalla on virallisestikkin isä :)
 
Takaisin
Top