Syyskuun säpinät :)

Kiips

Näppärä viestien naputtelija
Se on syyskuu jo, kylläpä aika menee nopsaan vauvan kanssa maailman menoa ihmetellessä :)

Mukavaa syksyä kaikille!
 
Jihuu!!! :dance011

Meille tuli kuin tulikin vauva (28.8). Päästiin jo eilen kotiin, poju ja minä oltiin hyvässä kuosissa että päästivät lähtemään vähän etuajassa ovista ja ikkunoista tunkevien synnyttäjien tieltä.

Aivan käsittämättömän hyvä ilma, harmi että vaavi on vielä niin pienoinen ettei oikein tohdi ulkona pörrätä. Kävin kyllä testaamassa pihalla kuinka rattaat toimivat. Portaat oli kyllä hiukkasen hankalat enkä ole oikein vieläkään ihan varma kummin päin niissä pitäis olla.. hmm. No ehkä se selviää kunhan päästään lenkkeilemään. Toivottavasti ilmat jatkuu hyvinä niin ei tarvi olla niin varovainen ulkoilun kanssa.
 
Meillä on ainakin tänään satanut kaatamalla melkein koko päivän. Ollaan tänään miehen kanssa majailtu molempien vanhempien luona ja nyt tultiin kotiin. Pitsa uunissa ja sauna lämpeemässä. :) Innolla odotellaan huomista, mutta varauduttu on myös siihen, että kotio lähettävät vielä odottamaan.
 
Täälläkii satanu melkee kokopäivän ja esikko siks hyppiny pitkin seiniä... No huomen alkaa silläkin arki, menee siis hoitoon. Viimeviikon oli kotona.
 
Suvii, mulla yliaikakontrollissa laitettiin kotiin ja annettiin tosiaan huomiselle osasto aika, toki kans jännitin että mitä paikat sanoo ja vauvan vointi, että mitä käynti tuo tullessaan, mutta huomenna tosiaan sinne käynnisteleen.
 
Hyvää alkanutta syyskuuta! Meillä aika tiistaina yliaikaiskontrolliin ja toivotaan että alettaisiin käynnistelemään mahdollisimman nopeasti ja mielellään heti niin saataisiin mekin vauva syliin :)
 
Toivottavasti loputkii elokuun vauvat alkais jo pikkuhiljaa poksahtelemaan pihalle :)
 
Täällä koittaa flunssa iskeä :sad001 Kurkku on hiukan karheen olonen ollu jo monta päivää ja nieluun kertyy limaa, mutta ei nuhaa, yskää eikä kuumetta.. Mikähän ihme flunssa se tämä on..? Toivottavasti menee pian ohi ja muksu ei tuu kipeeks.

Onko muita flunssasia?
 
Mul on ollu jo pitkää jotai nuhan tapasta. Esikolla on kova yskä ja nuha, ja tänää ku vietii se hoitoon, nii saa nähä tuoko sielt jotai tautia viel lisäks. Esikko on saanu nimittäin hoitokavereikseen juuri sellaset tapaukset jotka on melkee aina kipeenä. Viime keväänä sielt kantautu kotii useempi lenssu, kurkunpääntulehdus ja vatsatautiki. Nyt sit jännittää ku on toi pikkunen tässä et kuinka helposti kaikki taudit siihen tarttuu.
 
Meillä esikoinen ollut viikon flunssassa, mulla on myös vähän kurkku karheena. Pikkuisella nenästä tullut kunnon räkäpalloja, mutta onneksi näyttäis siltä että ei tämän pahemmaksi meidän vaivat mene. Esikoinen ei ole tarhassa, mutta noista kerhoista myös pöpöjä tarttuu aika lailla! Flunssilta ei oikein voi välttyä, mutta vauvan takia toivoisin että mitään vakavampaa tautia ei saataisi.
 
Meillä oli esikoisella viime viikolla kuumetta/lämpöä parina päivänä. Siihen ei tällä kertaa liittynyt edes kummempaa nuhaa tai köhää. Onneksi ei näytä muihin tarttuneen. Itsellä oli kitalaessa ikävää tunnetta kyllä parina päivänä, mikä minulla yleensä enteilee flunssaa, mutta en sitten sairastunutkaan. Ainakaan vielä. Vähän aivastelee välillä, mutta sitä nyt näköjään edelleen tulee ja menee, kuten raskausaikanakin.

Tänään ollut täällä kyllä ihan mukava sää. Ainakin aamupäivästä paistoi kauniisti aurinko. :) Oltiin sitten kaikki tytöt 1,5 tunnin lenkillä koiran kanssa, kun isi oli opiskelemassa. Ihan on kyllä syksy jo, kun tiet alkavat peittyä keltaisiin lehtiin. Esikoisen kanssa ihasteltiin matkan varrella kauniin keltaisia lehtipuita. Vauva nukkui koko ajan kiltisti vaunuissa, vaikka oli jo kotosalla ehtinyt aamulla ottaa parin tunnin unet. Söi kyllä siinä ennen lähtöä, kun unilta herättelin syömään. Mutta ainakin vielä tuntuu vaunuissa viihtyvän, esikoinen ei aikanaan noin hyvin viihtynyt. Toivottavasti jatkuu näin!

Onneksi loputkin elokuiset saavat vauvansa tässä kuussa maailmaan! Monella se hetki on ihan käsillä jo. :) Sitten pääsette tekin ihmettelemään, mihin se aika oikein katoaa.
 
Päivät tosiaan menee nopeasti pikkuisten kanssa! Nyt on ollut ihan luxusta kun mies on ollut 3 viikkoa kotona, mutta viikon päästä palaa arki kuvioihin kun hän menee töihin. Saa nähdä miten elämä sitten lähtee rullaamaan pikku-uhmiksen ja vauvan kanssa.....:)
 
Aurinkoista syyskuuta kaikille! Aamulla osastolle ja käynnistykseen. Voi että toivon että lähtis synnytys nopeasti käyntiin! Iskias vaivannu neljä päivää ja alkaa olla tuskaa jo liikkua :sad001 tänään käyny mahassa kyllä sellainen myllerrys että nahka vaan venyy :D ehkä tyyppi hoksaa huomenna että ulkopuolella olis kivempaa :) ja äidin synttärit lähestyy jo kovaa vauhtia, kohta on äidillä ja lapsella sama syntymäpäivä :wink
 
Esikon hoitotäti kerto et sen tytär oottaa vauvaa. En tiiä oonko ihan pimee, mut tunsin pienen kateuden pistoksen. Raskausaikana jo tuskailin ku tietää et menee muutama kuukaus siihe ku alkaa jo seuraavaa haikailla. Nyt vaa tiedän et se seuraava saa odottaa muutaman vuoden. Tiedän kyl senkii et se seuraava o entist vaikeempi saada aluille. Näis kummassaki ku meni kaks vuotta per nenä. Ja nyt päälle vielä endoepäilys+hormonaaliset ehkäisyt ei sovi mulle/en niitä halua. Eli jos endo todetaa niin se vaa pahenee tulevina vuosina :sad001
Mut ku ei tää viimesin raskaus ollu parisuhteen kannalta kaunista aikaa, oli tosi lähel ettei mun oikkujen takia mies läksiny. Ja oon tosi huonos fyysises kunnos. Nii siks ei seuraavaa kannata ees haaveilla ainakaa kolmee neljää vuoteen.
 
Mulla itsellä on myös ollut haaveena 3 lasta. Mutta meidän vanhempien mielenterveyden vuoksi sitä kolmosta ei varmaan aleta yrittämään vuoteen pariin :) Mulla molemmat raskaudet ovat lähteneet lapsettomuushoitojen kautta, joten ei se niin itsestään selvyys ole että sitä kolmatta enää edes saataisiin kun ikääkin kokoajan tulee lisää. Mulla on myös ennen esikoisen raskautta käynyt itselle todella vaarallinen kohdunulkoinen raskaus, hyvä ettei henki silloin lähtenyt. Tämän vuoksi aina sekin jännittää raskauksia yrittäessä, että sujuuko kaikki hyvin! Mutta nyt mulla on kaksi aivan ihanaa lasta ja niistä olen kyllä sanoinkuvaamattoman kiitollinen :)
 
Takaisin
Top