Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Kaikille,
Kaika; Mullakin on tällä viikolla esimmäinen ultra perjantaina, tai no jos tota varhaisultraa ei lasketa. Jänskättää niiiiin pirusti =)

Viikonloppu meni mukavasti, la käytiin pari tuntia pilkkimässä ja eilen käytiin ihastelemassa kaverin vauvaa. Kyllä semmoinen 3 päivää vanha mutruhuuli on suloinen. En vaan joenkin uskaltanut otaa niin pientä syliin ottaa vaikka olis annettukkin. Totesin vaan että ehdin kyllä sit myöhemmin treenaamaan :D
Eilen oli outo päivä syömisien suhteen, mitään ei oikein tehnyt mieli ja tuuletin jääkaappia urakalla kun arvoin mitä syön.. sitten kun sai jotain pientä alas kuten appelsiinia tai mehukeittoa ni oisin voinu samaan kyytiin tyhjentää puol jääkaappia. Ihme juttu.

Olin jo muutenkin ihmeissäni, ja huolissani kun raskausoireet ovat hävinneet jonnekkin. Ja pelko ollut persiissä et onko mahassa kaikki hyvin. No tänä aamuna suihkussa alkoi yskityttämään ja sen jälkeen kaotuttamaan ja sitten tulikin juuri juodut teet pihalle.. Enpä ole ikinä ennen oksentanut suihkussa seisten.. Onneksi ei tullut kiinteää tavaraa tai niitä ois ollu kiva kauhoa pois kaivonkannelta.. yäh.

Töissä oli jotenkin hutera olo, mut onneksi iltaa kohden helpotti. Kotiin päästyä jo teinkin innoissani ruokaa ja illalla väänsin vielä pienen pannarin kun ukon kaveri tuli käymään.

Nyt simmut jo lurpsaa, mä taidan lähteä treffeille nukkumatin kanssa :D

Huomenta!

maanantai käynnistyy tahmeasti. pitäisi lähteä kuvamaan maisemia koulutehtävää varten, mutta keli ei houkuta.

Näkeeekö kaikki muutkin pelkkiä masuja liikenteessä? Musta tuntuu että jokainen vastaantulija on raskaana ja nytkin aamuteeveessä säätä lukee nainen pöyreän masun kanssa... vaikka kyllä onkin sanottu että syntyvyys on nyt taas kovasti nousussa lamavuosien takia.

Iso hatunnosto jousimies äitille!!! arki neljän lapsen ja raskauden kanssa on varmasti vaativaa ja kunnioitan suuresti naista joka hoitaa sen vielä yksin! Vau!

Nyt raahaan itseni väkisin suihkun kautta koulutouhuihin!

Ai sai tämäkin mamma hyviä uutisia vaihteeksi :) Sain hakemani työpaikan huomenna menen kirjottamaan työsopimuksen ja työt alkaa 12.3 :)

Aamu alkoi täälläkin tahmeasti pommiin nukkuen. Labrassa kävin veri näytteillä noiden meidän sisäkissojen takia ja sitten pitäis vielä varata aika sokerirasitukseen. Pahoinvointia ei ole eilen ollut ollenkaan ja ruokakin maistui todella hyvin. tiedä sitten johtuiko siitä että pitkästä aikaa tein kanakastiketta ja riisiä vai sitten ihan siitä että ruokahalu rupeaa oikeesti palautumaan normaaliksi. Ensi viikolla olis sitten taas neuvola/lääkäri sitä odotellessa, että kuulee taas nappulan ihanat sydänäänet :)

Huomenna sitten kiireinen päivä tiedossa. Itsellä lääkäri kun siskolla ja äidillä todettu päässä verisuonissa pullistumista ja vaaraa aivoverenvuodolle ja nyt sitten itse menossa tutkimuksiin jännittää vaan kun ei tiedä saako näin raskaana mennä siihen magneettikuvaukseen mut eiköhän se lääkäri asian hyvin tiedä. Itse vaan paljon kaikkea tuommoista pienessä päässä tulee mietittyä.

Moikka!

Ai, kun ihanaa, että meitä on muitakin paniikissa [:)]
Mua ottaa niin päähän, ku eilen jäin koulussa "kiinni" raskaudesta..
Olisin halunnut saada sen varmuuden. HMPH!

Mutta mulla olisi niinkuin 12 viikkoa täynnä ja ei voi muuta kuin odotella perjantaita..

Tahmeeta täälläkin on kaikki nyt- niin opiskelut kuin kaikki muukin. Ei vaan huvita.
Tosi ärsyttävää.

PARISUHTEESTA: Meillä on ihan hyvä vaihe menossa, mutta mä olen jotenkin vedoton..

Huomenta!

Mä olen taas aamun känkkäränkkä meillä. Menee hermot, jos toi ukko ei kerrasta ymmärrä mitä sanon..

Onnittelut Kaikalle rv 12:sta! Ja Onnittelut hetzulle työpaikasta, toivotaan, ettei sulla kuitenkaan ole mitään verisuonijuttuja, ettei niitä vielä tartte stressata tähän päälle.

PojanÄiti, näkyyhän niitä, mut jotenki musta tuntuu, että vaunuja näkee vielä enempi. Ehkä se kyl mun osaltani selittyy sillä, että mä en jotenki osaa kattoa vatsoja [:)] Ja mun havaintokykyni on aika hidasta [:D] Mutta hei, mikä ihme siinä on, että jos työntää lastenvaunuja, niin ohikulkevat ihmiset kääntyy kattomaan vaunujen sisälle????? Mikä pakkomielle niillä on nähdä se vauva siellä vaunuissa????

Ja mun kaverini vielä sanoi, ettei ymmärrä miten mä oon raskaana jos en ilosta kiljahtele aina kun nään vauvan [:D] Mun kuulemma kuuluis olla silmät kyynelissä aina ku nään esim. lehden kannessa vauvan kuvan ja alkaa sopertaa, et "voi kun on söpö"... Oli pakko sanoo, ettei ne kaikki vauvat kyllä söpöjä ole. Suurin osa joo, mut ei kaikki. Eikä mun luonteelleni muutenkaan sovi hössöttää ventovieraiden lasten perään.

tervehdys arvon leidit!

täällä odotellaan myös np-ultraa perjantaina. on huojentavaa et muutkin täällä panikoittee oireitten vähyyttä. vaikka panikointia en toivo kelleen teille. ja täällä oikeestaan nuo oireet yllättää aina ko ehin paniikeistani luopumaan. ja miehän nähtävästi valitsin tuon migreenin... hyvä minä!

toivottavasti saatte kaikki parisuhteenne toimimaan siellä. ite jotenkin raastan välillä itteeni ko tuo mies ei oikeen meinaa tajuta mitä oikeesti on tapahtumassa. tuosta meitin kriisistä ollaan päivä päivältä kauempana, mut ei kai suhde voi parantua jos ite en siitä tunteesta pääse irti? no - aika näyttää...

miten muuten - oliko teillä helppoa raskautuminen? ko hämmentää täällä ko eka kuitenkin yli kaks vuotta yritetty ja seuraavaks oltais siirrytty clomeista eteenpäin hoidoissa niin si ukko sohlaa oikeen olantakaa ja sai mut melki vaihtaa sivilisäätyäkin näin heti alkuun...

ihanaa päivän jatkoa!!!

rv11+2

Kaika: Onnea rv 12 täyttymisestä!

PojanÄiti: Niinhän tuo taitaa olla, ihan loogisen selityksen annoit NPlle ja NTlle Kiitos!  ja Purri :Näen sekä masuja, että vaunuja, niitä tulee koko ajan vastaan. Taidan olla sellainen höpsähtänyt odottaja, jonka mielestä kaikki vaavit, missä tahansa, lehden kannessa tai kaupungilla on aivan iiihania. Sellainen vaaleanpunaisissa pilvissä leijuva tapaus, vaikka välillä taas ei oikein jaksa vieläkään uskoa, että masussa todellakin kasvaa uusi elämä. Ärsyttäviä heilahteluja[:D]

Kukkis: Täällä sama ongelma, mikään ei maistu[:'(] Eikä edes kaupasta löydy mitään, mitä tekisi mieli. Kuitenkin nälkä jyllää vatsassa jatkuvasti.

Jousimies äiti: Jaksamista kovasti sinulle. Täälläkin närästää, söi sitten mitä tahansa.

Hetzu: Onnea uudesta työstä. Työnantajallehan ei tarvitse raskaudesta kertoa kuin vasta viimeistään 2kk ennen äitiysloman alkua. Meillä vielä aikaa siihen.. Munkin pitäisi varata aika siihen sokerirasitukseen. Neuvolalääkäri tosin sanoi, että jos ei muuten ole sukurasitetta diabeteksen suhteen, niin voi hyvin odotella, vaikka rv 26 asti ja jos siis virtsassa ei ennen sitä ole mitään ongelmia. Ikävä juttu nuo verisuoni pullistumat. Kannattaa tosiaan kysellä lääkäriltä ennen kuvausta, onko siitä magneettivekottimesta haittaa, jos on raskaana. Toivottavasti kaikki menee tuon suhteen hyvin. Ainakaan magneettiyksikön odotusaulassa ei oo kieltoa, etteikö saisi olla raskaana, vaikka niin luulin, kun odottelin miestä kuvista. Ja vielä se noista pään jutuista, kun niihin oon joutunut vähän osalliseksi, niin suomessa kaiken tuollaisen hoito on ihan huipputasolla, tietty toivotaan, ettei mitään aiheudu tuosta. Peukut pystyssä täällä sinun puolestasi.

Omaa napaa: Väsymys ja saamattomuus on ihan suunnatonta. Ei huvita, ei pysty, ei kykene. Siivoaminen, tiskaaminen, ruoan laitto[:@][:'(][:@][:'(] Tosin viikonloppuna tuli oltua miehen sairauden takia melkein vuorokausi yhtä mittaa sairaalassa ja syöminen oli siellä vieläkin huonommalla tolalla kuin kotona. Ehkä pitäisi antaa vaan itselleen aikaa levätä, eikä vaatisi liikoja. Onhan ollut tosiaan aika hurja alkuvuosi 2010. Miehellä todettiin joulukuussa aivokasvain. Se on nyt leikattu pois ja kaikki on toivottavasti kunnossa ja asia melkein kokonaan jo pois päiväjärjestyksestä. Vielä tämän kuun aikana käyntejä sairaalaan, toivon kovasti, että ne sitten jäävät siihen ja voisi alkaa pikkuhiljaa nauttimaan tästä raskaudesta. Hankalan asiasta on tehnyt se, että pahoinvointi alkoi samana päivänä, kun miehellä oli leikkaus ja kaikki pakolliset lääkäri käynnit ollut jostakin syystä aamuisin[:o]. No toivottavasti pahoinvointi tässä helpottaa. Ainakin on sitkeä pikkukaveri mukana matkassa, kun on tällaisen stressin läpi hengannut masussa. Ja muutenkin ajateltiin, että kohtaloa tämä lapsi on, kun samaan aikaan ilmoitti tulostaan, kun muuten oltiin aika surullisia. Ei siis ole suunniteltu raskaus, mutta raskautuminen tapahtui helposti. Tosiaan positiivisella asenteella eteenpäin. Välillä vaan ei voi välttyä murheellisilta ajatuksilta.

Tsemppiä kaikille ja jaksamista ultraan menijöille. Pian tämä viikko on takana ja taas ollaan kaikki viisaampia ja lähempänä syyskuuta[:)]

Moikka,

omalta osalta jää tämä odotus nyt väliin, kun tänään aamulla ultrassa selvisi, ettei mahassa enää ole kukaan. Torstaina käynnistävät keskenmenon tai jotain, meni hiukan termit ohitse aamulla.

No me toivutaan tästä miehen kanssa hetki ja koitetaan uudestaan myöhemmin. Nyt kyllä tuntuu, että saa nämä baby jutut meillä pienen time outin.

Paljon onnea teille kaikille ja toivottavasti kaikilla lopuilla sujuu raskaus hyvin loppuun asti ja saatte terveitä vauvoja :) Eiköhän mekin joskus sitten saada, nyt vaan ei vielä ollut meidän aika.

leisa: Osanottoni suruunne, ikävää. Voimia teille. [&o]

Kaika: jee onnea sulle 12 viikon täyttymisestä

Hetzu: onnittelut työpaikasta.

Omaa: mä en pysty raskautta enää mitenkään salaamaan, on tuota masua jo sen verran. Puseroon otin käyttöön jo jatkopalan. Mikä valas musta mahtaa tullakaan.
Pitkin päivää alavatsalla tuntuu pientä kutinaa sisältäpäin, ei voi olla muita kuin vaavin liikehdintää. Vaikka vasta 13 viikkoa.
Kamala nuha flunssa iski päälle, nyt ei voi muuta kuin sairastaa.

Onnea kaikille maagisen rajan ylittäneille ja ihania ultrauutisia saaneille! Ja tietenkin tsemppiä kaikille tämän viikon ultravuorossa olijoille!

hetzulle valtavasti onnea työpaikasta! Toivottavasti tutkimukset menevät hyvin ja myös äidillesi ja siskollasi riskin tiedostaminen tuo turvallisuutta arkeen. Ennakointi on ainakin helpompaa.

Virna: Meillä olemme päässeet tähän vaiheeseen keskenmenon jälkeen. Tuntuu meidän suvun emännillä uhmaavan lääkäreiden lausuntoja fysiologisista hankaluuksista - kun molemmilla isosiskoilla on neljä lasta. Tosin keskenmenoja on jokaista yritystä kohden. =0S Ihanaa, että Teille sattui tällainen onni yrittämisen jälkeen. Nautitaanhan tästä.

HaniMami: Voimia miehen toipumisen kanssa. Muista hänen ohellaan hoivata myös itseäsi ja pikkuista. Onneksi olette jo paremmalla puolella!

Leisa: *halaus* Valtavasti voimia keskeytykseen. Itsellänikin on yksi keskeytys takana ja se on kropalle haasteellinen. Anna itsellesi lupa tuntea tunteesi ja teille molemmille aikaa toipua. Olette ajatuksissa.

Jotain omaa: Veriseulonnan tulokset tulivat jo tänään, alle viikossa. Isäntä reippaana miehenä avasi kirjeen ja ryhtyi lukemaan "Hyvä odottava äiti..." - ennen kuin edes ymmärsin mistä on kyse. =0) Kaikki on hyvin ja kohonnutta riskiä ei ole. Maanantain neuvola siirtyikin perjantaille kun neuvolatädin omat lapset on flunssassa. Toivottavasti onnistuisi kaihtamaan mokoman pöpön. Huomenna on työterveyslääkäri - josko jo vihdoin saisin luvan palata töihin ja ajaa autoa, vaikkei neuron tulos ole vielä tullutkaan. Toivossa on hyvä elää.

Kun flunssapöpöt tuntuvat jylläävän maailmalla toivon pikaista paranemista kaikille toipilaille ja koetetaan pysyä terveenä nauttien tästä maaliskuusta!

Leisalle osanottoni menetyksen johdosta. [:(]
Hetzu - onnea työpaikan johdosta! Ja Kaika on nyt sitten saanut maagisen 12 täyteen. Hienoa. [:D]
HaniMami, toivottavasti miehesti paranee pian ja pääsette jatkamaan elämää normaalisti.
PojanÄidille kommentoin, että ihanaa kun jollain muullakin on päivät sekaisin. [;)]
Virna: Meillä meni tähän noin vuosi. Ihanaa, että ei teillä tarvinnut järeämpiin aseisiin tarttua. [:)]

Ja yleisesti - kiitos kaikille tuohon negatiivitaaviryöpytykseeni kommentoineille. Ette usko miten hyvältä tuntuu, kun joku antaa vähän järjen valoa ja uutta näkökantaa asioihin. Olette rakkaita. *elämää suurempi maailmoja syleilevä halaus*

Omaa: Sanoin eilen yöllä, että mua jännittää ja pelottaa niin moni asia, että hän ei voi sitä ymmärtää. Harmittaa, kun ei pääse osallistumaan enempää erityisesti nyt, kun tulee vielä tuota toisella paikkakunnalla olemista monta viikkoa kevään aikana. Mulle ei ole se ongelma, että oltaisiin erossa. Parisuhteen aikana ollaan pitkiäkin aikoja vietetty eri osoitteissa (ja jopa maissa) töiden ja koulutusten takia. Mua häiritsee se, että musta tuntuu, että olen menettämässä parasta ystävää.

Ja sitten se pääuutinen: Ultra tuli ja meni. Kaikki on hyvin ja niin kuin pitääkin olla. Kätilö sanoi vain, että kaunis lapsi ja mitään huolta ei ole. Mulla meni varmaan 40% jutuista ohi kun ihmettelin sieltä ruudulta pikkusta. Taidanpa huomenna piipahtaa vaateostoksilla näiden uutisten kunniaksi. [;)] 

Töissä oon ollu nämä kaksi päivää yhtä hyödyllinen kun tuulilasinpyyhin hanhen perseessä. Ei tätä hullukaan kestä ilman, että häpeää itteensä maanrakoon. Jos huominen on vielä liian hankala päivä, niin sitten antaa olla. Jos firma kaatuu siihen, että minä en ole töissä, niin sitten on jossain vikaa.

MOI taas kaikille tasapuolisesti! viikonloppu oli ja meni, nyt taas arkeen on hypätty.vähän on p**** ilma mutta muuten yllättävän lepposa keli...kun ei oo -35 pakkasta[:)] täällä on taas pulistu että melkeen kärryiltä jo tipahdin vaikka viikonloppunakin kävin kurkkimassa kuulumiset.
mulla ei oikeestaan oo enää oireita, vaikka ei niitä kyllä oo aikasemminkaan ollu. Rinnat vaan on vähän arat. Lääkäri aika olis 11 päivä...saa nähdä kuuluuko doblerilla sydänäänet[:)] vähän jännittää, mutta nyt ollaan sentään näin pitkälle päästy niin eiköhän tämä kunnialla synnärille asti viedä.

Virna:meillä ensimmäinen yritys onnistu heti eka kierrolla pillereitten lopettamisen jälkeen, mutta kaavinnan jälkeen piti ootella noin 5 kiertoa ennen kun nyt tärppäsi.
Leisa:voi ei[:(] toivottavasti tärppää pian uudelleen ja paremmalla menestyksellä.
Celina:täälläkin ollaan suurinosa ihan itekseen kotosalla kun mies harrastaa kaikkea mahdollista, nytkin lähti reissuun ja tulee vasta puolentoista viikon päästä. Ja kaikki viikoloput menee missä milloinkin. välillä mietityttää että kuinka harrastusten käy kun vaavi syntyy, toivottavasti sitten tajuaa ettei harrastukset oo se kaikki kaikessa. muuten kyllä onneksi on kiinnostunut raskaudesta, eli tulee ultriin ja neuvolaan, mutta sitä AIKAA ei tunnu muuten riittävän MINULLE. no pidetään sormet ja varpaat ristissä että joku valaistuminen tulis näille miehille ennen kuin meillä naisilla menee hermo[:D]

Osanotot kaikille ikavia uutisia saaneille!
Uusille tervetuloa nain jalkijunassa!

Taustailen ahkerasti, mutta olen huono samaan tekstia aikaiseksi.[:o]

Kukkis ja HaniMami: Makin karsin taydesta ruokahalunpuutteesta. Mitaan ei tee mieli, ajatus ruuasta tekee pahaa, mutta silti pitais sisaansa jotain saada tai tulee kaamea olo. Ruokaa en ole hetkeen pystynyt laittamaan. Valmiin ruuan just ja just pystyy mikrossa lammittamaan. Toivottavasti taa olo pian loppuu. [&:]

Virna: Meilla tarppas pari kuukautta ehkaisyn pois jattamisen jalkeen. Itse oletin, ettei niin nopeasti tarppais, kun oli hirvea stressi silloin paalla. Kyllakin ovulointi oli jotenkin sekaisin ja plussasin tosi myohaan. [:)]

Taalla pohdin, etta oliko jokin raja tuolle veriseulalle? Taalla antoivat ajan siihen 12+6 paivalle ja jotenkin tuntui myohaiselta. Ehtii seuraava gyne-kayntikin olemaan ennen sita.

Huomenta kaikille!

Eipä nukuta enää niin päätinpä tänne kommentoida oikein ajan kanssa (koska eihän sitä nyt liian ahkeraksi opiskelijaksi voi alkaa[:D])

iines76: Mukava kuulla sinustakin! Ja mulle sanottiin, että veriseula tulee ottaa ennen kuin 12 viikkoa on täynnä ja nt- mittaus ennen rv 12+6.

unikeko: Eiköhän sulla ole mahdollisuus vetää henkeä ja nauttia raskaudesta[:)]

Celina: Vai "tuulilasipyyhi hanhen perseessä"[:D][:D][:D] Enpä aikasemmin olekkaan tota kuullut!
Toivottavasti tuo tunne on vaan väliaikainen ja pidemmälle päästessä fiilikset palautuu takas ennalleen..
Musta tuntuu, että nää raskaushormonit tekee kaikenlaisia tepposia ja asioihin reagoi nyt eri tavalla, herkemmin.
Ja superonnittelut hyvistä ultra-uutisista!

Maya_L: Hyvähyvä, että sielläkin tuli loistavia uutisia!
Ja pidetään peukkuja, että pääset taas sorvin ääreen!

Tami: Mullakin on ihan kunnon maha, jota ei pysty piilottelemaan enää. Nyt vaan toivotaan, että sieltä löytyy elämääkin vielä perjantaina..
Ja ei se ole tavatonta tuntea liikkeitä noilla viikoilla- sanovat oppaat mitä tahansa[:D]

HaniMami: Nyt lepäät siellä! Eiköhän miehesi sairaudessa ja raskaudessa ole jo yhdelle parikunnalle tarpeeksi.
Siivoamiset sun muut epäoleelliset ehtii sitten myöhemmin ja ruokaa saa take awayna.
Paljon tsemppiä sinne ja toivottavasti perin-kolmen kuukauden päästä tuntuu jo energisemmältä ja että miehesi, vauvanne ja sinä voitte mainiosti.

virna: Täällä on ollut aina helpohkoa raskautua yk 2-3 on yleensä napannut, mutta mulla on riesana keskenmenot, joita on jo aika liuta takana..edellinen oli viime syksynä.

Purri: Mua taas ylipätään ärsyttää ihmiset, jotka tuijottaa ylipäätään liian kauan!![:@]

hertzu: Täällä pidetään peukkuja, ettei sulla ole kasvanutta riskiä ja että saisit olla stressaamatta sitä.
Mutta onhan toi hienoa, että tutkitaan!
Ja onnea uuden työpaikan johdosta!!

PojanÄiti: Joo- kyllähän noihin mahoihin nyt kiinnittää eritavalla huomiota!

Minzkuli: Monelta sulla on perjantaina aika? Täällä ollaan jo paskahalvauksen partaalla[:D].

Omaa: Ilmeisesti stressiä pukkaa opinnoista nyt tälle kuulle ja toi perjantainen ultra mietityttää, kun ei oikein osaa nukkua[:@]
Ja tietenkin on flunssan oireita- plääh!
Aivastaessa tuntu koko kohdussa repäisykipua- auts!
Maha on jo iso ja vetämätön olo senkun jatkuu..

Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille!

Huomenta,
Pakko näin aamun kiireenkeskellä ehtiä tänne pari riviä rustaamaan.

Kaika; Mulla on se ultra 10.30 perjantaina.. Mä oon jo nähnyt mielessäni vaikka mitä kauhukuvia, ja unia. Että sanotaankin ettei siellä mitään ole.. tai että kaikki ei ole hyvin. Tai että ei vastaa viikkoja tai että niskaturvotukset on ketuillaan... Huoh.. Ihan pieni el panique täällä nostelee päätään.

Mä lähen suihkuun ja yritän ottaa rennosti ja ajatella jotain ihan muuta..

huomenta!

kaika ja minzkuli: Mä kanssa maha kippuralla odottelen teidän ultria!!! Tulis vaan se perjantai pikaiseen!!

virna: meillä kummatkin napannu ykkösellä, ehkäisyä ei ole ollut koska pelkkä "kannelle laskeminen" on toiminut :) Sitten kun oikeesti saa lasten teosta tarpeekseen niin mietin jotain parempaa ehkäisyy.

Tänään vihdoin pääsin kouluun, mutta plaah kun ei nappaa. ärsyttää tällänen, olis se nyt aika paljon kivempaa jos jaksais ja jopa innostuis tästä koulusta, muuten on tiedossa helvetin pitkä kolmekuukautta...
Illalla tyttöjen ilta, leffaan ja syömään !!! Nastaa! Toisn en tiedä miten pääsen iltasella kotiin, kun nuo bussit ei kulje normaalisti,Hih, mut olkoon sen ajan murhe!!!

Heipparallaa!

Pikainen kymysys, jos täällä on muita vatsalla nukkujia..
Eli nukutteko vielä masullanne vai onko se alkanut jo olemaan edessä? Itse nukun useimmiten vatsalla ja vaikka neukusta sanottiin hieman epämääräisesti, että voit nukkua niin kauan kuin siltä tuntuu, niin tuntuuhan se jo nyt vaikkei ulospäin näykään. En tiedä kuvittelenkohan vaan että pitäis vaihtaa jo kyljelle..vaikka ei kait pikkuselle siitä mitään haittaa ole hmm. Onks joku muu miettinyt lainkaan tämmöstä juttua :)

Huomenta!

Virna, meillä meni melkee kaks vuotta. Siis okei, ei siitä ajasta aktiivisesti pystytty ku ehkä vuos yrittämään, kun oli  kauheesti stressiä ja vaikka mitä sotkuja elämässä sillon, mut samantien kun heitin koko vauva-ajatuksen nurkkaan, ni tää terroristi ilmotti tulostansa. Mutta koskaan ei missään hoidoissa käyty, kun mun suvussani on muutenkin vaikeeta tulla raskaaksi, ellei kovin nuorena alota. Esim. tätini ei luonnollisesti tullu raskaaksi ollenkaan, piti "rakentaa" se vauva ja toinen tätini laitettiin keskenmenojen takia vuodelepoon heti raskauden alusta.

Leisalle osanotto! Yrittäkää jaksaa!

Te muuten joita närästää, ootteko kokeillu greippilimua? Mä oon kuullu huhua, että se saattais tehota, jos ei halua samarinia tms. syödä. Tai saako niitä syödäkään? Mä en yhtää tiiä mitä nappeja saa napostella raskaudenaikana [:D] Kävin apteekistaki kysymässä panadolista, et "eiks tätä saa syödä raskaanaollessa?" ni se apteekkari nappas ne käyttöohjeet pakkauksen sisältä ja näytti "täällä lukee ihan selvästi että saa syödä", tietty jos oisin tienny, että niitä pakkauksia saa avata, ni en ois kysyny siltä. Tuli vähän sillä tyylillä siltä se vastaus, et ois itte pitäny ne ohjeet sieltä kaivaa.

Muuten mulle kuuluu parempaa. Iltapahoinvointiki on lieventyny ja turvotus laskenu ihan selvästi! Kaveriki totes et kohta näkyy sitten vauvamaha[:D]

Takaisin