Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
KittiKatti: Paha mennä sanomaan tohon mitään varmaa, mutta kipuilu on normaalia, verenvuoto on normaalis, klimpit ovat normaaleja ja huolestuminen on normaalia.
Mutta mä ymmärrän niin täysin, että haluat juosta jo lekuriin tutkittavaksi!
Toisaalta jos on mennäkseen kesken, näillä viikoilla ei ole sulla mitään vaikutusmahdollisuuksia asiaan.

..ei varmaan paljon auttanut tää kirjoitus[&o]

Paljon tsemppiä sulle ja kaikille muille!!

ON: Tänään kakaroiden kanssa leffa ja poppari ilta, kun ukkeli on lietsussa.
YES, ihana rauha!!!
Tänään myös puolituttu kysyi olenko raskaana, joten taitaa tää mun kessi jo näkyä[:D]

KittiKatti..niinkuin Kaika jo tuossa sanoi, niin kaikki tuo on ihan normaalia,kipuilut,nipistelyt,vihlomiset,vuotamiset..kukaan meistä ei voi tietää joka nippailun syytä eikä tarvitsekaan...mutta totta on joka sana mitä sanoit että raskaana oleminen on kaikkea muuta kuin sitä kauniin vatsan silittelyä...mielenrauhan saat itsellesi ainoastaan sillä että koitat vaan uskoa että kaikki on ok ja tietysti toinen vaihtoehto on kävästä lääkärissä...mut kyl mä oon huomannu omalla kohdallani sen et hermostun hirmu herkästi jos vaik oireet jostain syystä puuttuu yhtenä päivänä tms.Mut valoisia ajatuksia sulle nyt kuitenkin ja meille muillekin samojen asioiden kanssa painiville[:)]

Äitiysvaatteista.. Itsellä on sellaisia farkun näköisiä legginsejä, joista olen tällä hetkellä hyyyyvin iloinen, kun ei purista, vaan venyy masun mukana ja telttamaisen yläosan kanssa kasvava masukin jää vielä (kai) näkymättömiin. Olen ajatellut myös kesäksi ostaa jonkin sortin legginsejä ja pitää mekkomaisia yläosia. Tänään ostin uudet rintaliivit, kun kaikki vanhat on jääneet pieniksi [:D] En uskaltanut kuin yhdet ostaa, kun ei vielä tiedä kuinka tuo rintavarustus kasvaa..

PojanÄiti: Itsellä saman suuntaisia ongelmia, ettei haluaisi painon nousevan kovin kovasti, kun sitä ylipainoa on jo muutenkin kertynyt. Pääsitkö sinne ravitsemusterapeutille neuvolan kautta? Minkälaisia ohjeita siellä annettiin?

Leisa: Täälläkin ensimmäinen tuloillaan ja nimiasia mietityttää. Tytön nimi on jotekin helpompi keksiä kuin pojalle. Eilen sitten keksittiin pojallekin ensimmäinen nimivaihtoehto. Kaikenlaista hauskaahan sitä tulee vastaan.. Ykkösinä meillä on ei listalla Don ja Zeus.. Paitsi, että nyt mies on alkanut kutsua masuasukkia nimellä Zeus, kun kerran niin mukavan nimen bongas[:@][:D] Ollaan kuitenkin puhuttu, että päätettäisiin lopullisesti nimestä vasta syntymän jälkeen, että vauvan luonne vastaa sitten varmasti sitä nimeä, näin ainakin kuvittelen, että sitten kun saa (toivottavasti) sen nyytin syliin, niin tietää myös minkä niminen on tarkoitus olla.
May_L näin toissa yönä unta nimestä Liisi, sellainen pikkutyttö sanoi, ettei halua olla Liisa, vaan Liisi tai Liina. Pitäisiköhän ottaa enteenä, vaikka varsinaisesti nuo nimet ei kuulukaan nykyiseen ajateltujen nimien listaan .

Omaa.. Ihanaa on, että tänään ei ole niin kauhean pahoinvoiva olo. Eilen tosiaan ostin ne akupunktiopahoinvointi rannekkeet tiedä, vaikka niistä olisi oikeasti apua. Toivottavasti ei oo vain plasebo vaikutusta. Tänään siis syönyt pitkästä aikaa normaalilla ruokahalulla ja kaupassa käyntikin oli ensimmäistä kertaa viikkoihin mukavaa, eikä heti yököttänyt kaikki vastaan tulevat einekset.

Tällä hetkellä pelottaa kovasti, kun on liian normaali olotila. Kumpa seuraava ultra olisi jo, että saisi tietää onko kaikki kunnossa. Raskausoireita on ollut niin vähän tällä viikolla, että voisi sanoa olon olevan melkein normaali. Mutta eikös niiden oireiden pitäisi tasaantua kohti keskiraskautta? Toivottavasti seuraava kysymys ei ole liian henk.koht., jokainen vastaa, jos haluaa.. Mitenkä te, jotka olette joutuneet kokemaan keskenmenon, mutta ei ole ollut vuotoa, oletteko tienneet jostakin, että kaikki ei ole ollut kunnossa?

Onko teillä tietoa sellaisesta laitteesta, jolla voisi kuunnella sydänääniä kotona? Onko sellaisia oikeasti olemassa vai olenko vain nähnyt unta? Mitäköhän sellainen maksaa ja kuuluisikohan niitä sydänääniä vielä tässä vaiheessa kotona?

Ainiin..  Oletteko muut käyttäneet/ suunnitelleet käyttävänne jotakin öljyä tms. ettei tulisi raskausarpia? Onko kokemuksia mikä olisi hyvä?

Paljon kysymyksiä ja sekava viesti, kun kaikenlaista pyörii päässä..

Ihanaa viikonlopun alkua ja onnekasta+ stressitöntä odotusta kaikille!

Mitenkä te, jotka olette joutuneet kokemaan keskenmenon, mutta ei ole ollut vuotoa, oletteko tienneet jostakin, että kaikki ei ole ollut kunnossa?

Onko teillä tietoa sellaisesta laitteesta, jolla voisi kuunnella sydänääniä kotona? Onko sellaisia oikeasti olemassa vai olenko vain nähnyt unta? Mitäköhän sellainen maksaa ja kuuluisikohan niitä sydänääniä vielä tässä vaiheessa kotona?

Ainiin.. Oletteko muut käyttäneet/ suunnitelleet käyttävänne jotakin öljyä tms. ettei tulisi raskausarpia? Onko kokemuksia mikä olisi hyvä?

Keskenmenoista: Mulla kaikki on ollut keskeytyneitä, ja muutamasta ekasta ei ollut mitään aavistuksia..
Viimesimmästä, mulla oli tunne, että kaikki ei ole kunnossa. Itseasiassa aamuyöstä heräsin siihen ajatukseen ja aamulla oli nt-ultra.

Kotidobleri: Itselläni ei ole, mutta muutamalla täällä muissa ketjuissa kirjoittavilla on ja ovat kovasti ylistäneet sitä. Varsinkin näunä aikoina, kun neuvoloita on tosi harvakseltaan monessa kunnassa.

Raskausarvista: Vaikka tiedän, että niitä tulee jos on tullakseen (mulla tuli molemmista), niin silti rasvailen body shopin kaakaovoita sisältävällä rasvalla aikaajoin..se on ihanan tuntuista[:)]

Äippävaatteista: Itselläni on yhdet kangashousut ja äippäpaita, jotka olen viime keväänä ostanut kirpputorilta. Oli vielä hyvässä kunnossa, enkä maksanut itseäni kipeeksi. Tänään miehen kanssa ollaan äippävaatteista keskusteltu, ja "potki" mut tähän  koneelle näyttämään mammavaatteita.Elloksella oli aivan kamalia lakanoita, mutta H&M:ltä löytyi muutoma paita ja housut, siis mun piti ensin vain tilata sporttitoppi!!! Mutta sitten tuli isi ja sanoi, että mamma tilaa nyt samalla sitten mammavaatteet[;)]
(ilmeisesti tuskastunut kuuntelemaan mun ähinää ja puhinaa, kunnen tahdo housuin mahtua) Niin ja tosiaan,ei olla kumpikaan mitään himoshoppailijoita, ja todettu helpommaksi/ ei hermoja vieväksi, hyväksi tavaksi shoppailla netissä[:D]

Raskausarvista: Toisille tulee,toisille ei ja toisille rasvaukset auttaa ja.... niinpä niin.
Itselläni on Todella(siis isolla Teellä) järkyt arvet vatsassa esikoisesta. Olen aina ollut hoikka, ja silloin olin oikeastaan luuta ja nahkaa. Sitten siihen lisätään vatsan kohdalle n.12kg, eipä tee mukavaa. Sori kauhukuvat [8|] Itse olen omien arpieni kanssa päässyt sinuiksi, eikä asia vaivaa yhtään. [;)]

Kotidoblerista ei sinänsä ole kokemuksia, mutta uskoisin ettei kovin herkälle äipälle ole hyvä, ihan vain siksi että vauva saattaa olla sellaisessa asennossa masussa, ettei sydänäänet kuulu, vaikka kaikki on hyvin...joten itse stressailen ihan ilman[:D]

Onko syyskuisissa äippiä, joiden miehet myötä elää raskaudesta? Itselläni on täällä sellainen. Jos niin miten ilmenee?

Nyt kaivaudun ukkoni kylkeen sohvalle, ja nautin vielä tämän ja huomisen päivän yhteiselosta, kun taas arkemme astuu kuvioihin, ja reissumies lähtee hakemaan perheelle leipää. Niisk[:(] ja ultra on tietysti Keskiviikkona.Ystäväni on tosin luvannut tulla henkiseksi tueksi.Oma ukko olisi siltikin paras...

Hyvää Viikonloppua ihanat naiset!!!

Iltaa kaikille!

En nyt tiiä kutsuisinko mun miestäni "myötäeläjäks", mutta jos ollaan yhdessä kaupassa, niin hyvä jos saan maitotölkin kantaa tai edes nostaa koriin ilman, että alkaa "kuule sinä olet raskaana, ei sinun kuulu nostella painavia tavaroita, äläkä edes kuvittele kantavasi kauppakassia kotiin. Kyllä minä hoidan, minä olen mies ja sinä kannat jo minun lastani." Aina vähän semmonen olo et kehtaanko pyöritellä silmiäni, mutta eri kulttuureissa on varmaan aika eri tavat... tai sillä mä perustelen itselleni [:D] ja hyvin hän ymmärtää mun oksettavat olot, himosyömiset, väsymyksen yms. kun "sähän olet raskaana, niin sulla kuuluukin olla"... Että en kyllä voi valittaa[:)]

Raskausarvista en osaa olla vielä huolissani, kun mulla on tota elopainoa ollu aina vähän liikaa siihen nähden, että oon tämmönen 162 cm sulkapäässä tyyppi [:D] Eli luulen et mulla on vielä hetki aikaa ennen ku alan rasvailee masua, mut sit joudunki käyttää Natusanin Babyoilia, kun oon allerginen ties mille ainesosalle mitä on suurimmassa osassa rasvoja, niin toi on oikeastaan ainut mitä pystyn huoletta käyttämään.

Nimistä meillä on puhuttu sen verran, että jos poika tulee niin saa nimensä järjestyksessä mieheni vanhin veli, mun isä, mieheni isä.. eli suvun nimiä käytetään.. jos tulee tyttö niin sitten mietitään yhdessä mikä kutsumanimi ois kiva, mut seuraavat nimet ois äitini toinen nimi ja mieheni äidin nimi.

Nyt tuoksuu koko kämppä banaanikakulta[:)] Oli pakko leipoa, kun mies on jo pari viikkoa "itkenyt", kun itse syön kaikkii herkkui mut hänelle en oo sitte voinut banaanikakkua leipoa. Ei siinä mitään, tykkään leipoa kyllä ja tuolla se kuivakakku paistuu[:D] Töissä tuli sitten ihan hirmuinen himo omatekosiin hampurilaisiin ja samaten aina kun nään sen hesen tuplajuustoateria-mainoksen, ni alkaa tekee mieli hampparii... Kohta en sit mahdukaa omiin vaatteisiini jos tää meno jatkuu[:D] en oo kyl vielä sortunu siihen hesen mainokseen.. Mut varmasti sorrun jossai vaiheessa[:D]

Heippa tulevatMAMMAT!

onpas sitä taas tullu tekstiä viime kertasesta. Ei oikee oo vaa jaksanu tääl käydä. On nii poikki ollu töitten päälle ja ku nuo koiratki vie nii energiaa..ja toi selkäki.
Tuntuu että kaikki kaatuis päälle. Hitsi oikeesti! Kerrottii joku parisen viikkoa sitten sisaruksille että on tulos muksu meille (vanhemmille kerottiin aikasemmi). painotin mun veljille, ettei kenellekkään viel saa siitä puhua; mutta en tiiä onko tää mun veli vai veljen vaimo kertonu joillekuille tästä. ETTÄ OTTAA NIIN PÄÄHÄN että tekis mieli *PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*.
Anteeksi.. Kaikki tuntuu nii pännivän nyt. Ehkä tämä tästä muutaman pvän päästä..

Mamma_76:
Kysyitkin vielä miehistä,mä olen välillä saanut nauraa tikahtuakseni omalle miehelleni, hänellä kun niitä mielitekoja sitten onkin,lähinnä ruuan suhteen,milloin tahtoo mitäkin -tekee/hakee toki itse- ja milloin mikäkin inhottaa!! Ja milloin vääntää mahaa ja naama kukkii finneistä,siis ihan kirjaimellista osallistumista raskauteen[:D]
Toki on tämä perinteisempikin puoli juuri esim kauppakassien kanssa,ensimmäisten viikkojen aikana en saanut edes ajaa autoa [8|]. Nyt kuitenkin siitä kohtaa hillinnyt,enhän mä pääsis töihinkään muuten..

Että kuinkas hauskoja ne muiden mammojen miehet on???? Kohtalotovereita jos löytyis [;)]

HaniMami neuvolan kautta pääsin, ja tietääkseni on ilmaista puuhaa odottaville. kerroin vain olevani huolissani ylipainosta niin laittoi lähetteen. siellä käytiin läpi normipvän ruokailu ja mietittiin mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja mitkä ruoka-aineet olisi parempia kuin toiset. Plus antoi neuvoja ummetuksenpoistoruokiin yms.

Purri Mulla kanssa kiloja muutama ylimääräinen jo entuudestaan joten luulen että mahanrasvaus tulee kysymykseen vasta myöhemmin. Viimeksikin raskaus arvet iski vasta viimeisillä viikoilla. Ja tappi kanssa olen! Aamulla mitattuna jopa 158! Vaahtikset rokkaa!!!!

Mä olen yrittäny olla stressaamatta, onneksi viikkoja on jo senverran takana että todennäköisyydet keskenmenoon pienenee päiväpäivältä. Mutta tietty pinnanalta oon ihan raunioina, mutta kun ei asialle voi mitään itse tehdä niin en ole antanut itselleni lupaa stressiin, tai ainakaan näyttämään sitä[;)][;)] onneks mahan suunnalta tuntuu kaikkea sellaista millä itseäni voin rauhoitella[:D][:D][:D]
Oma ukkeli ei ole toistaiseksi paljon asiasta jutellu, mutta onkin ollut kovilla kun kaikki koti ja lastenhoito-asiat on kaatunu mun huonovointisuuden ja väsymyksen myötä sen niskoille, tosin harvinaisen mukisematta kaikki on hoitunut! Mun mies onkin hieman sellanen juro, mut just sellanen sen pitää ollakin[:D][:D][:D][:D] Vanheempinsa tullut :) Oli eilen kertonu porukoilleen jotka totesivat vain hieman kauhistellen et kuinkas te nyt sit aijotte pärjätä? No huomenna laskiaispullille anoppilaan niin saa nähdä kuinka siellä on asiaa sulateltu :) Mut en jaksa siitäkään stressata, anopin oikkuihin on jo muodostunut suodatin [:D][:D][:D]

Laskiaista kaikille!!!

Aurinkoista huomenta [:)]

Nyt on tältä mammalta ruokahalu kadonnut ihan tyystin...ainut asia mitä tekee mieli niin on vaniljarinkelit..tosin tuo ruokahalun katoaminen ei mikään katastrofi ole, kun tätä elopainoa on muutenkin vähän liikaa..onko täälä muuten muita jotka joutuu seuraamaan verensokeria...mä sain eka neuvolakäynnillä mittarit sun muut ja nyt sit pistellään ja mittaillaan...edellisessä raskaudessa sokerirasituksessa ei arvot lähteny laskemaan ollenkaan sen kahen tunnin aikana, mut muuten koko raskauden aikana oli arvot ihan normaalit...mä en oikeen vieläkään tiedä että diagnosoitiinko se sillon pelkän ton sokerirasituksen takia raskausajan diabetekseksi...nooh...hyvähän se on kun tarkkaillaan noita sokereita[:)]
Sit tuohon miehen myötäelämiseen...mun on vaikee sanoo et onko mies muuttunu kovinkaan paljon...siis mies kantaa normaalistikin kauppakassit ja on huomaavainen ja huolehtivainen...ja meillä vielä hieman varovaisesti suhtaudutaan tähän raskauteen...ehkä sitten kun ensimmäinen ultra on ohi ja jos kaikki on hyvin niin sitten uskallamme heittäytyä ja nauttia tästä enemmän...mies on muutenkin sellanen hassuttelija,hupsu ja uskaltaa heittäytyä ihan kakaraks ni voi olla et olis tosissaan kestämistä jos tuosta vielä enemmän sekoais[:D]

Mut nyt jotain touhuilemaan...auringonpaisteista päivää kaikille[:)]

Moi,

kyllä tää meilläkin aikalailla yhteinen projekti on. Mies on ollu isoks avuks aj hääränny paljon mua ennemän kotona, kun oon huonon olon takia lojunu peiton alla. Kovasti sekin jo juttelee vauvalle. On se kyllä varmaan miehille aika vaikeeta, kun ei millään pääse yhtä lähelle tätä juttua kun ite pääsee. Tai olin jotenki ennen aina ajatellu, että ME sitten joskus yhdessä hankitaan lapsi ja yhdessä odotetaan. On tää kuitenkin aikalailla mun juttu ollu toistaiseksi. Tai onhan mies mukana hengessä, mut on se ihan erilailla henkilökohtasta, kun ite tuntee nipistelyt ja kärsii huonosta olosta. Tai ainakin ite varmaan tuntisin oloni hiukan ulkopuliseks, jos asiat oliskin toisinpäin. Noh ehkä se tästä auttaa, kun päästään ultraan ja uus heppu muuttuu konkreettisemmaks meille molemmille.

Itellä on olo parantunu huimasti viime päivinä. Nyt hiukan enää väsyttää, mut muuten normaali olo. Oon kuitenki päättäny, että kaikki on ihan hyvin. Jos sitte onkin käyny hullusti, niin ehin kyllä surra sitä sitte myöhemminkin.

Onko teillä muuten ystävänpäiväsuunnitelmia?

Moikka,

Pieni surffaustauko ja heti tänne pölisemän[:D]

Meillä on normaalistikkin sellainen työnjako, että mä teen ruoan ja ukko siivoaa. Mulla, kun sattuu olemaan sellainen mies, joka imuroi ala- ja yläkerran päivittäin. Ja pyyhkii pölyt. Ja ei voi olla, jos likaisia astioita ei ole laitettu koneeseen.
Ja mä niin nautin siitä! Ihaninta on se kun noi kaksi poikani edellisestä suhteesta ovat "leimautuneet" tähän isäpuoleensa ja meillä 5 vuotias kuopukseni mm. petasi oman petinsä ja siivosi ihan oma-aloitteisesti huoneensa ennen ulosmenoa[:)][:)]
Meillä myös pojat saavat riidan siitä, kumpi imuroi tai pyyhkii pölyjä[:D][:D] Ku se on niin COOL siivota!
Toki minäkin kaikkia kotiotöitä teen , jos ukko ei ehdi tai on poissa kotoa..siisteyteen ku tottuu, on paljon mukavampaa kun paikat on siistinä.
Olen tosin varoitellut ukkoa vaavin tuomasta muutoksesta, kokemuksesta tiedän, että silloin sitä pääasiassa keskittyy poistamaan lian ja saamaan tarpeeksi unta.. Saa nähdä, kuin meillä sitten...Itse ajattelen niin, että jos koti on tip top puts plank, ku vauva on pieni niin sitten täytyy jo huolestua onko lapselle annettu tarpeeksi aikaa..
Muuten meillä mies osallistuu kyselemällä katkaravun vointia ym., mutta meillä on sanaton sopimus, että hissukseen mennään nt-ultraan saakka.

Omaa vointia: Rinnat ovat kovat ja hieman arat. Mutta parasta on, että halut on palannut[:D]
Kun ukko pian kotiutuu Turun reissultaan, mä niin raahaan sen johonkin lukittavaan huoneeseen ja laitan pojille leffan pyörimään[8D][;)][;)] Ei varmaan tarvii selostaa enempää[:D]

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

Hyvää viikonloppua kaikille täältäkin! Ja tietysti myös huomista ystävänpäivää <3

Itselläni nyt pari helpompaa päivää takana alkuviikon oksentelujen jälkeen, tuntuupa hienolta kun ei kokoajan kuvota. Oletteko muut
kärsineet närästyksestä tai ylävatsakivuista jo alkuraskaudessa? Itselläni on taustalla refluksivaivoja, jotka varmasti nyt korostuvat pahoinvoinnin ja raskauden aikana. Rennie on onneksi helpottanut ajoittain otettuna.

Miten muuten tuon raskauslaskurin saikaan liitettyä mukaan teksteihin? Jossain oli siitä juttua, mutta en nyt enää löytänyt sitä...

Moikka!

Meillä kanssa mies hoitaa siivoamisen, kun mä en "osaa siivota".. Eli hän imuroi, pyyhkii pölyt, tiskaa, vie roskat ja pesee pyykit.. Kyllähän mäkin tiskaan ja pesen pyykkejä millon ehdin, mut jostain syystä hän vaan tykkää noita askareita tehdä, vaikkei todellakaan ole yleistä heidän kulttuurissaan[:D] Hyvin on anoppi poikansa kouluttanut [;)] Ja ennen ollaan kauppareissun jälkee kannettu molemmat ostoksia kotiin, mut nyt sitten ei.

Perjantaina saan sitten nähdä onko tuolla ketään tai kuinka monta niitä on [:)] Meillä on molemmilla kaksosia suvussa, niin jännittää ihan sen puolesta, että kuinkas meidän käy[:D]

Voi vitsi Purri!
Taitaa sulla mennä viikko aikas hitaasti[;)]
Mitäs jos siellä on kaksoset? Ku eikös tää syyskuu ole kaksosten kuukausi, ku jo kahdella(?) on kaksi tulossa...
Jännää!

Kaika meillä varmaa mies toteis et "kyllähän mä sen tiesin" [:D] Tuntuu aina "tietävän" kaiken mikä menee ns. hänen mielensä mukaan[;)] Eikä siinä mitään jos kaksoset tulee ni siinähän tulee[:D] En mä taida asialle kauheesti voida[:D] Kuhan kolmosia ei pukkaa ni kaikki hyvin.. niitäki mulle on joskus "ennustettu". 

Minäkin (kauhulla) odotin Purri, että tuleeko kaksosia, kun on näitä "sukurasitteita", mutta yksi sieltä näin ensimmäiseksi on vain tulossa (onneksi) :)

Ja Kaika: ihanata oli kun meidän kissikin tuli naisen ikään, mutta nyt tuo jo kolme viikkoa jatkunut mouruaminen alkaa olla jo aika hirveää :/ mistä sitä mouruamisa riittää???

Mää ehkä lakkaa lukemasta noita teidän juttuja noista teidän ihanista myötäeläjä miehistä...täytynee varmaan vuokrata itselle toinen mies vähäksi aikaa. ois aika luksusta, jos joku kantais kauppakassia...:D

Kukkis: Sai kissa olla tämän päivän alakerrassa- siinä mouruamisen lomassa oli pissinyt mun parhaaseen nahkalaukkuun[:@][:@][:@]

Ja ukkokin pääsi sitten suorilta alakertaan..oli juonut aamuun asti ja oli aikas huonossa hapessa, kun tuli kotio klo 17:00[:@][:@][:@] Sanoin, että pakkaa samantien laukun uudestaan ja menee jatkaa bileitään tai sitten pois silmistä haisemasta alakertaan.. Julma vaimo olen[:)][:)][:)]. Pikkasen meni snara, täällä mä ihan hornyna odottelin ukkoa, mutta sainkin haisevan kekkulissa olevan krapulahirviön[:'(]
No- huomenna on uusi päivä.

Meillä meinaa mies lähteä tänään baariin. Innolla odotan moneltako se kotiutuu. Mut onneks tuo ei juo itteään känniin, mut silti se alkoholin haju saa mahan vääntelemään[:'(] Toisaalta nyt on hyvä, kun mulla on nenä tukossa ni en muutenkaan mitään haista [:D] Saa rauhassa tehä ruokaa ja muuta, ku en oo valittamassa et oksennan jos ei ilmanvaihto ala pelaamaan [:D] Mut ei oo kaikalla kiva tilanne kyllä yhtään. Saakin mokoma kärsiä, jos tolleen rellastaa. Vaikkei "normaalia" viikonloppukäytöstä oliskaan[;)]

Juu Kukkis mäki toivon, että yksi siellä vain olisi. On helpompi harjotella yhellä ku kahella[:D] Ja onnittelut tätiydestä[;)]

Kertokaas muuten te joilla jo on lapsia, että kuinka paljon teidän ajatuksenne kasvattamisesta on muuttunut sen myötä, kun lapset on syntyny? Kun mä olen ehdottomasti esim. sitä mieltä, että en ala nostelemaan esineitä korkeammalle lapsen kasvaessa, ja lähes tulkoon kaikki mun kaverit (joilla on lapsia) kattoo mua säälien ja toteaa vaan et "kyllä sä nostelet". Ja sit taas mun äitini ja isoäitini pitää sitä itsestään selvyytenä ettei tavaroita nostella korkeammalle ettei lapsi niihin ylety. Ja siis mut on kasvatettu niin, ettei kaikkiin tavaroihin kosketa ja mulla on kaveri joka on kaikki 3 lastaan kasvattanut juurikin niin, että ne eivät koske esim. pöydällä olevaan kahvikuppiin, maljakkoon, ruokalautaseen... siis millon mihinkin mitä pöydällä on. Ite ajattelin kyllä pitää tiukkaa linjaa siitä mihin saa koskea ja mihin ei. Tiiän kyllä että se vaatii sitä silmällä pitoa aluks aika paljonkin, mut kyllähän se siitä sitten helpottaa, kun lapsi oppii.

Takaisin