Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaika Hih! No oispa jännää jos oiskin vauva eikä kakka kuka möyhii!!! Luin itekin että uusintakierroksilla tuntee ne aikasemmin, mutta että näin aikasin... Ehkä käperryn vauva pumpuliin ja uskottelen itselleni että vauvahan se siellä, niin pysyy mielenterveys paremmin ennen ultraa [:D]

Hiustenvärjäämisestä Nykyään eu pitää meillä niin hyvän huolen siitä mitä aineita väripurkkeihin saa laittaa niin värjääminen on ihan ok raskaanakin! Ei kuitenkaan suositella ihan viikottaiseksi harrastukseksi. Ja jos ihan kampaajalla käy niin kannattaa tentata kampaajaa, mutta luultavasti ssuositteelee sekin. Jostain luin että joitakin henna laatuja kannattaa varoa (taisi olla vau sivuilla siitä artikkeli), muuten ei haittaa.

Omaa:
Huono-olo edelleenkin helliittää ja hetkittäin jo kykenen nauttimaan raskaudestakin. Eilen pitkästä aikaa sain syötyä kunnon aterian ilman kummempia komplikaatioita. Tänään menen ravitsemusterapeutille juttelemaan ruokavaliosta, jos vaikka nyt saisi painon-nousun kuriin, kun pystyy jo hieman hillitsemään himojaan.
haen myös postista parit mammapöksyt jotka huusin huutonetistä. Vinkki: Siellä on paljon kaikkea hyvää tarjolla!!!
Myöskin iski yllättäin muutama vapaapvä, kun koulussa joku luokkaretki ruotsiin, eikä hotsittanut mennä mukaan kun kaikki kaljottelee kuitenkin[:D].

Inspiroivaa viikon jatkoa naiset!!!

Hui! Täällä on pulistu niin kauhiasti,että kyllä oli lukemista. Yritetään....

chaos74 ja Kaika: Kummasti täälläkin on piristynyt mieli, väsymys kun tuo tullessaan etovan olon ja pakottavan tarpeen mennä pitkälleen.Ja hullua on just se, että nautin siittä olotilasta [:)] Kaika: tuolla ultra/neukku "osastoa", kommentoin nyt tähän, kun ei millään jaksa... Minäkin olen päättänyt jatkaa sinne Syyskuuhun, ei lannistuta!
GO GO!!! [:D]
Tiko: Just näin,tervettä maalaisjärkeä hyvät ihmiset, ei aivan kaikkea tarvitse alkaa vouhaamaan. Hyvänen aika,eihän tässä kohta uskalla mitään laittaa suuhunsa, jos koko ajan stressaa ruuistakin [;)] Jogurttia syön, mutta paremmin menee alas viili, en myöskään kovin paljoa tuota maitoa juo.
PojanÄiti: Olen kuule ihan samaa miettinyt, sellaisia "kuplia", ja painetta juuri tuossa vatsan kohdalla, jossa nappula asustaa....Voiskohan?? Hih! Tosin jo esikoisesta tunsin liikkeet tosi aikasin,en nyt muista kuinka aikaisin, neuvolassa sanoivat ettei ole mahdollista vielä tuntea ja varsinkaan ensisynnyttäjän.Lääkäri sanoi,että mahdollista on on....Voidaanhan me "leikisti" ajatella,että siellä on vipinää, tulee itsellekkin parempi mieli [:D]
Hiusten värjäämisestä, on kuulemma ihan okei. Tosin itse olen siltikin tällä hetkellä pitäytynyt värjäämisestä, sitten kun kriittinen 12 viikkoa on ohi, ja napullalla kaikki ok, niin laitan hiukset uuteen uskoon.
(On muuten aivan kamalat, ei piristä mielialaa varsinkaan aamuisin katsoessa peiliin,IIK!!)
Jänö: En kyllä menis lumilautailemaan,(kaatumiset yms.) mutta kannattaa kysellä vielä neukusta. Itsekkin jätän laskettelut väliin tälle talvelle, ja pitäydyn murtomaa hiihdossa, tosin kevyesti sitäkin.

Niin ja sitten vielä kerran osanotot ja voimia km:n saaneille!

Tervetuloa uutukaiset! Ja anteeks jos en kaikille kommenttia laittanut... Pikkuisen on tullut tuota tekstiä.

Omaa napaa:  Onko muilla ikenet tulleet aroiksi, vuotaako verta? Maistuuko kellään muulla veri suussa jossain vaiheessa päivää? Ei ole moista ollut aikaisemmissa raskauksissa.
Ja Rinnat on niin #%&""%&# kipeet, ei tiedä miten päin nukkua, ja väliin pitää tunkea peittoa pehmikkeeksi.(ja ukkoa v****taa)[:D]
Väsy kun tulee, se todellakin tulee.Eli silmät menee väkisin kiinni, eikä mahda mitään. Muutoman kerran olen "tipahtanut" keinutuoliin illalla.

Päivän jatkeita kaikille! Nyt askareisiin...

Jänö: Kävin myös parisen viikkoa sitten värjäämässä hiukset. Juttelin samalla kampaajan kanssa, joka asiallisesti kertoi väreistä ja niiden turvallisuudesta. Kertoi myös, että hormonitoiminta voi aiheuttaa yllätyksiä värin lopputulosten suhteen. Itselläni väri onnistui hyvin, joskin tämä "peikkopehko hevosenharja" on pehmentynyt yllättävän silkkiseksi. ;0)

Jotain omaa: Ensimmäinen ultra on ensi keskiviikkona. Jännittää valtavasti. Isäntä on hyvin turvallisin mielin, mutta itse haluaisi saada "varmuuden" että jotain siellä on. *LOL* Ihan niin kuin nämä Baywatch-muodonmuutokset eivät olisi riittävästi tämän pahoinvoinnin kanssa.

Iloista viikkoa kaikille syyskuulaisille!

Huomenta päivää mammoille tasapuolisesti [:)]

Hirmuinen puheripuli kaikkilla ollu[:D] Siis hyvä vaan, en valita ollenkaan[:D]

Malina2 mä kans mietin et jos kohta ei kättäriltä tule kutsua niin soitan.. mutta sieltähän se oli eilisen työpäivän aikana tullu [:)] Eli mulla on uä 19.2. ja seuraavan olivat varanneet 21.4. Kerkeän just käymään kättärillä ennen ku tarttee töihin lähteä..voi olla että tämä tyttö hymyilee vaa koko illan [:D]

Noista liikkeistä, siis kun ensisynnyttäjä olen, niin oon aatellu etten mä mitään tunne vielä pitkään aikaan, mut aina välillä tuntuu semmosta "elohiirimaista" nappailua vatsassa. Mä tosin luulen että on jotain aivan muuta ku vauva [:D]

virna mulla on tuttavapiirissä yks kahden lapsen äiti, jolla oli molemmissa raskauksissa, muistaakseni, 2 kunnon menkat alussa ja siitä huolimatta oli raskaana ja lapset oli täysiaikaisia. Eli älä suotta panikoi [:)]

unelma todeksi omituinen neuvolan täti sulla. Mulle se sano vaan että muista lautasmalli kun syöt. Mut mä oon muutenki tosi "nirso" syöjä, et mua ei noi kielletyt aineet kauheesti "koske", kun en useimpia niistä syö normaalistikaan [:)] Mut mun yks parhaimmista kavereista on aina juonu kevytmaitoa, eikä sen lapsista kellään ole mitään vaivoja siitä tullu. Ja kyl mä itte syön jugurtteja ja viiliksiä jos sillä hetkellä tekee mieli.

Nyt lyö aivot ihan tyhjää ja pää on ihan tukossa, kun iski nuha mun kimppuuni [:(] En haluu sairaslomalle vielä (kun just tulin talvilomalta), tai mieluiten en ollenkaan, kun en tykkää sairastaa. Mut toisaalta nyt on meiän perheen elämä niin sekaisin, että se vois tehdä ihan hyvääkin. No, sit jos kuume puskee läpi, ni sitten on pakko jäädä saikulle.

Nyt on tää mamma ihan loppu... pian 2viikkoa tuskaillut pienen yskän kanssa mikä nyt sitten tällä viikolla yltynyt kamalaksi vaivaksi. Viime yönä ne muutaman tunnin ku sain yskän takia nukuttua niin nukuin istuvaltaan pelkkä ajatuskin siitä et menis oikeen kunnol peiton alle lämmittelemään ja nukkuu oikeen kunnol ni rupee heti yskittää ja siitä ei sitten loppua tule. Mieskin joutu viime yönä siirtyy sohvalle nukkuu ku ei saanu nukuttua ku yskin vieressä. Oon hengitellyt höyryä parin tunnin välein päivittäin ja ekan se tuntukin auttavan mut nyt ei tunnu enää mikään auttavan. Olisko jollain jotain hyviä ideoita viel mitä vois kotikonstein kokeilla et sais kuntoo? Ens viikolla pitäis olla kunnossa kun pojan kanssa pitäis lähtee helsinkiin vuosikontrolliin.

Muuten on jo huonovointisuus melkeen kokonaan kadonnut ainoastaan ku ruokaa tekee ni tulee etova olo.

Anteeks jos paljon virheitä väsyttää niin ettei meinaa jaksaa edes kirjottaa.

Hei taas mammat!

Osanotto ja voimia paudonneille!

Täällä on sairasteltu ihan urakalla, viikonloppuna iski kamalin mahatauti, ripuli ja kuume. Ei tuollaista enää koskaan kiitos. Menikin alkuviikko sohvalla maatessa, eilinen siivotessa ja pyykätessä ja varulta vielä desinfioidessa. Ja mahataudin jälkeen pahoinvointikin pahentunut, saanut pyttyä halailla ahkerasti. Jospa tämä tästä..

Tänään aamulla oli eka neuvola. Huomenna lääkärille ja ultraan. Neuvolatäti oli oikein mukava ja ymmärtävä, piti sit itkua heti alussa tuhertaa kun oli niin huono olo. Mutta muuten meni ok, sikapiikki sitten samalla laitettiin. Toivottavasti ei siitä nyt sairastuta.

Mamma_76, itsellä on samalla tavalla ikenet oireilleet, hampaita pestessä tulee verta ja on muutenkin arat. Ja rinnat on iltasin/öisin todellakin kipeät. Sängyssä saa etsiä sopivaa asentoa jossa voi maata ettei satu. Peitto on myöskin toiminut täällä hyvin [;)]

Jospa sitä tänään pääsisi töihin suuntaamaan illaksi [:)]

Mukavaa päivänjatkoa!

Moikka moikka!

Kuhan tulin pöilisemään, kun ei jaksa tosta kuivasta teoriasta taas(kaan) kiinnostua.
Jotenkin vaikea keskittää ajatuksia..miksköhän[:D][:D]
Ja sitten kuulin ystäväni epäonnesta: on terveyden kanssa ongelmia ja tänään selvisi, että heidän vajaa vuosi sitten ostamansa talo on mätä. Katto vuotanut rakenteisiin ja nyt tullut sitten seinistä läpi vedet alakertaan asti.[:@][:@] Pistää niin vihaksi tommonen.
Mutta iloisia uutisia: meidän kissavauvasta on kasvanut aikuinen[:)] Tossa se ilmeisesti kiimasena mouruaa..Onkin sitten ainut laatuan tässä talossa, jos mun ukkoa ei lasketa[;)]
Ja jotain uuttakin: Tein soijarouheesta lounasruokaa meille (ukko siis tekee etänä työtään) ja meni ihan kivuttomasti miehelläkin alas. Yllättävää! Viimeksi oli ihan että mitä tää nyt o..yy yy. Mutta hyvä näin, onhan siinä kuitua hurjasti ja muutakin hyväätekevää.

Tää nyt oli tämmöinen diipa daapa sepustus..Palaan Asiaan toisemmalla kertaa.

Heissan!

Te jotka kärsitte kivuliaista rinnoista: Urheilutoppi auttaa öisin!!! Kykenee nukkumaan kyljellään ja selällään... ja vatsallaniki oon onnistunu nukkumaan vaikken yleensä mahallani nuku[:D]

hetzu ootko laittanu Vicks VapoRubia siihen höyryyn? Ainaki mulla ja mun miehellä avaa kaikki röörit samantien ku sitä hengittelee. Joku teelusikallinen esim. 3 litraan vettä riittää oikein hyvin.

Tää oli tämmönen pikanen apua-viesti [:D] Nyt on pakko saada jotain syötävää tai meen halaamaan posliinia.

Heippa hei kaikille!

Ensinnäkin voimahaleja kaikille joukosta pudonneille,koettakaahan jaksella!!!

Olen tässä lähinnä taustaillut viime ajat,niin pitkiä työputkia pukkaa että ehtii silloin tällöin vain vähän käydä lueskelemassa,ja täällähän juttua tuntuu piisaavan[:)]

Itse olin tuossa taannoin huolissani kun ei mitään oireita ole ollut,no ei ole enää tarvinut olla siitä huolissaan....
Eilen aamunakin pääsin kyllä vintiltä alas ja ehdin käyttää koirat pihalla ennen kun SE iski.. Makasin varttitunnin mutkalla keittiön lattialla ja mietin kuumeisesti millä saisin miehen vintistä hereille ennen kun taju lähtee.. Oksetti,kuumotti ja heikotti niin ettei jalkoja alle saanut millään,no meni onneksi sitten ohi vaikka jo ajattelin soittavani töihin etten tule. Oli kyllä koko lopun päivää niin heikko olo,ettei paljon tehnyt mieli ylimääräisiä heilua. Siis lähinnä se oli huimaamista lopun päivää,ei niinkään mitään kuvotuksia. Tänään ei onneksi tarvinut aamusta töihin,iski huono olo silti,mutta meni taas hetken päästä ohi. Se vaan että jos nämä olot alkaa pitkittyä eivätkä mene nopeasti ohi,niin joudun saikkua hakemaan.
Muutenkin joutuu työaamuina nousemaan siinä puoli viiden maissa ja jos pitää alkaa tuntikin odottelemaan olon selkeytymistä niin sitten ei enää jaksa töissä olla....
Mulla eka neuvola vasta ensi torstaina,eivätkä luvanneet mitään varhaisultraa tehdä vaikka kovasti haluaisinkin varmistaa kaiken olevan kunnossa.. no täytynee jaksaa odotella sitten pidempään ennen ensitreffejä [:)] 

Oli nyt omaa napaa koko juttu,niin paljon oli parissa päivässä tekstiä tullut etten jaksa alkaa kaikille kommentoimaan.
Voimia kaikille, päivä kerrallaan ja eiköhän tämä tästä!![:D]

Hui joko uskalsit ostaa... miltä ne tuntuu, onko sulla jo vauvavatta kasvanu? Oon kans miettiny niitten housujen ostoo mut ku en tiiä miten tästä vielä paisuu muualta ku mahan kohtaa (normi farmarit ei mee kiinni, noloo olla koulussa aina housut auki)... :) Onnea housuille!!

Sain ylimääräsen tarkistusajan neuvolaan ens torstaille ku olin vähän säälittävän kuulonen puhelimessa :) meen vaan pikaseen kuuntelemaan sydänäänet että sit tiiän oonko vielä raskaana :) Jee!!

Kiva lukee muitten juttuja ku huomaa niin paljon samoja oireita ja pelkoja, vaikka sanotaan että jokanen raskaus on yksilöllinen..

Hei vaan kaikille!

Olen tätä ketjua lueskellut jo jonkin aikaa, mutta vasta nyt uskaltaudun kirjoittelemaan. Ihana lukea, että muillakin on tismalleen samanlaisia tuntemuksia kuin itsellä ja himottaa salmiakki ja perunamuusi sekä mystisesti nakit. Itsellä vaihtuu mieliteot viikosta toiseen eikä mies tahdo pysyä perässä siinä, että mitä tällä viikolla mami syö ja mitä mami tällä viikolla inhoaa [:D] Usein nuo mielihalut/ inhot vaihtelle just niin, että mitä edellisellä viikolla söi sitä ei seuraavalla pysty edes ajattelemaan. Onko muilla näin?

Tästä mamista on tullut tuon vessanpöntön paras kaveri viimeisen kuukauden aikana ja olotila on melkoisen heikko. Toivoa antaa kuitenkin käsittämättömän energiset päivät aina toisinaan. Nyt ranteissa pahoinvointi/akupunktiorannekkeet, joista toivon apua. Kiitos tänne kirjoittaneille, että rohkaistuin sellaiset hankkimaan!

Viimeisin raskauden oire on vatsan nippailu, mitä on nyt jatkunut muutaman päivän. Kovasti pelottaa, että kaikki ei olisi kunnossa, mutta ilmeisen normaalia sekin taitaa olla.

Edelleen ollaan miehen kanssa hieman ihmeissämme tästä tulokkaasta, mutta onnellisia, vähän yllättävään väliinhän se itsensä ilmoitti, mutta ei varmaankaan koskaan ole täydellistä hetkeä lapsen teolle.

Ensimmäinen neuvola takana ja varhaisraskauden ultra 8vko yksityisellä tehty. Ultrassa näkyi pikkuinen papu, jolla oli iso ja sykkivä sydän., pituutta oli tuolloin 16mm. Silloin jotenkin muuttui todeksi se, että meistä on tulossa vanhempia. Jännityksellä odotan np-ultraa, joka on maaliskuun 3. päivä, eli vielä muutaman viikon joutu odottelemaan, että näkee masuasukin taas.

Onnea kaikille odotukseen ja kiitos ihanasta ketjusta!

Heippa taas kaikille!
Tässä on menny muutama tovi viimeisestä viestistä.. mutku.. mutku.. oon ollu NIIN poikki.
Hyvä kun jaksaa töihin raahautua, työpäivä menee haukotellessa, töiden jälkeen päikkärit ja ilta menee sohvalla odottaen säädyllistä aikaa unille lähdöstä. [:)]
Huonovointisuus tuntuu ainakin hieman laantuvan näin 9. raskausviikon alussa, joka on tehnyt hyvää ruokavaliolle. En tiedä miks, mutta pahanolon aikana tuli mätettyä naamariin kaikki mahdolliset epäterveydet mitä voi keksiä. Ainoastaan masu täynnä pystyi hieman rajottamaan huonoa oloa. Nyt maistuu, mandariinit, tuorekurkku, tomaatti ja kaikki raikas. Mässäilyaikana tulleet kolme kiloakin on kadonnut ihan huomaamatta ja olo on paljon virkeämpi.. siis päivän aikana parin tunnin ajan.[:D]
Voimia kaikille oksu oloista kärsiville.. se kyllä lopulta helpottaa.[:)]

Moikka,

on ollu munkin puolelta hiljasta täällä keskustelupalstalla jonkin aikaa. Lueskellu oon usein, mutta ollu töissä semmonen hulina, että on kirjottelut saanu jäädä.

Ite kanssa pitäs kohta ostaa jotain äitiysvaatteita, kun ei nämä omat enää taho mahtua päälle. Semmonen olo, että tursuan kaikista ulos. Ei vaan huvittais laittaa uusiks tota työgarderoopia, ne kun on kuitenkin niin eri kamaa kun mitä käytän muuten. Meillä pitää töissä olla oikeestaan jakkupuku päällä ja ne on kohtuu kalliita eli en raaskis ostaa mitään ainakaan vielä. No jos sitä ostas yhet siistit työhousut. Jakkujahan voi pitää auki :) Ei ne kyllä enää kiinni meniskään.

Onko teillä muilla muuten lisääntyny valkovuoto raskauden aikana? Itellä tuntuu, että kokoajan saa vaihtaa pikkuhousunsuojaa, ja että haisen kilsan päähän. Mikään tulehdus tää varmaan ei oo, kun neuvolassa sen just testasivat.

Miten muuten oletteko jo miettineet nimeä vauvalle? Meille tämä tulokas on ensimmäinen ja nimiasia on jotenkin paljon pyöriny viime päivinä mielessä. Tien, että on vielä hirmu aikasta ja kun ei vielä edes tiedä onko tyttö vai poika, mut jotenkin se nimen miettiminen saa tästä konkreettisempaa. Et hei mä voin ens vuonna tähän aikaan olla jonkun pienen Aino Ilona Niemisen tai Niilo Topias Niemisen äiti! Jotenki kivempi ajatus tuo, kun se, että olen jonkun sentin mittasen katkaravun näkösen möykyn äiti. Ei pahalla sitä möykkyä kohtaan ;)

Jou MaMaS! Mahtavaa, että jengi kirjottelee näin aktiivisesti. Jotenkin lämmittää mieltä lukea teidän kaikkien kuulumisia.

hetzu: toivottavasti tuo sun yskä laantuisi. Pystytkö kuvittelemaan, että saisit nukuttua, jos nostat vähän sängyn päätyä ylemmäs?

Leisa: Mulla on valkovuoto lisääntynyt aivan tolkuttomasti, mutta ei ole kovin paha, kun ei kutise mitenkään. Lääkäri totesi, että maitohappobakteereita kannattaa nappailla. Suosittelen jos vaan uppoaa, Gefiluksen herajuomal.

HaniMami: Ihanaa, että en ole ainoa tuon mielitekovaihtelun kanssa! [:D]

Toivottavasti Maisuli ja Purri parantelette ittenne nopeasti. Kurjaa ajatella teidät sairastamassa, kun tää raskauskin vie oman osansa voimista.

Omaa: Käväsin tosiaan siellä varhaisultrassa miehen kanssa ja huh helpotusta - It's alive! Tarkemmin tuolla neuvola/ultra osiossa. Mun vanhemmat käväsi tässä iltasella kahvilla ja toivat kurarukkaset tuohon koiran takatassussa olevan lastan suojaksi. Siinä sitten läväytin kuvan pöytään, että tämmöstä olis tuloillaan. Vaikuttivat olevan kumpainenkin oikein iloisia ja onnellisia uutisesta. Kiva ilta kaikin puolin... [:)]

Ihanaa Celina!

No nyt mä jo unohdin kaikki kommentit.. hmph! nooh skrollaillaan vähän..

Leisa: Juu meillä on jo väännetty nimestä..ja voin sanoa, että noita hyviä ruotsalaisia nimiä ei ole niin kamalasti
Valkovuotoa ei ihme ja kumma ole vielä liiemmin..aikasemmin oli, mutta niissä kyllä vetelin sokeria aika huolettomasti[:D]

KittiKatti: Tsemmppiä huonon olon kestämiseen!

HaniMami:Teretulemasta!

Jänö Hyvä! Just noin sitä pitää- kaikki keinot sallittu, kun on huoli vaavista! U go girl!

PojanÄiti: Mä olen jo viikon käyttänyt mammahousuja ja -hametta.
Ne on vaan niiiin ihanat päällä.

Stella83: Sulle kanssa tsempit olojen kanssa. Ja saikulle heti, jos ei jaksa!

Omaa: Suklaatäytekakku maistu liian hyvälle ja muutenkin on ollut hyvä olo. Rinnat vähemmän kipeet.
Vettä juon ihan älyttömiä määriä. Ja taas jaksaa treenata[:)]
Lapset nukkumassa ja sohvaperunailu bastun jälkeen alkakoon!

Hyvää iltaa kaikille!

Purri: Komppaan sua kyllä 100% tässä urheilutoppi / -liivit asiassa. On antanut unelle rauhaa ja sitähän riittää. Toinen mikä on helpottanut on ollut "isännän apu". ;0) Eli apua kipuasteesta riippuen...

HaniMami, Celina ja KittiKatti: Täällä kanssa jokaisella syöntikerralla mietitään että; "Mitäs tänään syötäisiin?". Tuoreet maistuu, hedelmät, marjat ja vihannekset. Samoin puuro marjoilla on toiminut välipalana kun on oikeasti ollut pahaolo muun syömisen esteenä. Samoin vettä, tuoremehuja, kivennäisvesiä menee runsaasti. Tiedä mihin se kaikki kuluu?

Leisa: Olen myös miettinyt nimiasiaa. Niin huvittavalta kuin se kuulostaakin, näin vuonna 2007 unta lasteni nimistä, mikä oli aivan tavatonta - sillä olin sangen ura-orientoitunut työnarkomaani. Jostain päähänpistosta kuitenkin, nousin keskellä yötä ja kirjoitin nimet ylös kalenteriini. En ole uskaltanut palata niihin aikaisemmin, edellisen keskenmenon säikyttämänä, mutta viime viikolla kävin kurkistamassa - ja ihan varteenotettavia ne on. :0) Katsotaan sitten kun pienokainen syntyy - edellyttäen, että kaikki menee hyvin - löytyykö yhdennäköisyyttä ja miellyttävätkö nimivaihtoehdot isäntää.

Kaikille potilaille pikaista paranemista!

Iloista loppuviikkoa kaikille!

Perjantaipäivää kaikille...kävin eilen lukemassa täälä juttujanne,mutta ei jaksanut itse kirjoittaa mitään,hirmu väsy ollut ja etova olo siinä määrin että melkein on sohvalla aika mennyt.
Ihanaa kun saa lukea teidän positiivisia kirjotuksia,väkisinkin tulee hyvälle tuulelle[:)]
Edellisessä raskaudessa en ostellut äitiysvaatteita vaan käytin ihan tavallisia vaatteita joskin hieman isompia kun normaali kokoni...mutta nyt tuntuu että voisi vaikka kokeillakin...omat farkut ei enää mene päälle,tai menevät,mutta puristavat niin paljon ettei pysty pitämään,mutta onneksi kerran ostin hieman liian suuret farkut ja nyt kaivoin ne kaapin kätköistä ja ovat tosi hyvät.
Rinnat ovat mulla kans välillä tosi kipeet ja yöllä saa etsiä asentoa missä pystyy nukkumaan...täytyy vissiin kokeilla noita urheiluliivejä.
Maanantain on ensimmäinen lääkärineuvola ja jännittää ihan hurjasti mitä sielä sanotaan...mutta nyt mukavia perjantaipäivän jatkoja teille mammat[:D]

Kaikille uusille lämmin tervetulo toivotus ja onnittelut plussasta!!!

Jänö
Uskalsin ostaa, hih! Kun oli sama ongelma kuin sullakin, ainoat housut mitkä ei puristanu oli vanhat uskolliset olohousut ja niillä ei hirveästi pakkasilla ulkoilla saati ihmisten ilmoille laiteta. Maha jonkun verran turvonnu, mutta ei ihan vielä voi vauvamasulla ylpeillä[:D][:D][:D]. joten pöksyjen päällä vielä kaiken peittävä teltta [;)]

Kaika Näihin äitiys vaatteisiin jää niiiiiin koukkuun!!! ja koko raskaus tuntuu astetta todellisemmalta niiden myötä  [:)]. Eikä purista tai ahista!!!

Omaa: Taas perjantai! Aika menee niin nopeesti vaikka meneekin hitaasti... Ravintoterapeutilla sain uutta pontta ravinnon suhteen ja ilokseni huomasin ettei paino ollut noussut sitten neuvolan joka oli 3 viikkoa sitten [:)][:)][:)][:)]. Asetin itselleni painorajan jota en saa ylittää. ajattelin että vielä saa tulla noin 8kg vauvoineen roippeineen, mutta ei sen enempää. Tosin iso vauva taas tiedossa, suvun naisilla vikana, ja poikakin oli 4,3kg eikä edes päivääkään yliaikainen.
Viikonloppuna jotain kivaa ja tänään lähdetään kyläilemään vastasyntynyttä tyttöä :) Varmaan tärisen innosta koko reissun :)
Nyt pojan kanssa laatuaikaa ja pinaattisoppaa!!!

Riemukasta viikonloppua!! Muistakaa painua pulkkamäkeen!!

Nyt tarttis positiivisia sanoja!
Elikäs.. keskiviikkona töissä ollessa alkoi mahaan sattumaan aika paljon.. semmonen piukee kipu. Jos semmosta edes on olemassa.[:D] Ajattelin että loogistahan se on kun viikkoja jo sen verran että masu alkaa pian kasvaa. Kipu ei ollut niin kova etten olisi pystynyt kävelemään.. ja se menikin pian ohi.
Eilen tuntui taas siltä että ei ole pahemmin oireita. Ei pahoinvointia, nipistelyä, ei mitään.
Ja tänään jopa vatsa toimi normaalisti, joka säikäytti vielä enemmän.
Ja nyt varoitus KLIMPPIASIAA..
Nukuin päiväunet ja näin aivan kauhea keskenmeno unta, jossa verta alkoi tippumaan pikkuhousuihin.. heäsin painajaisesta mutta olo ei ollut yhtään parempi. Kävin vessassa ja pyyhkiessä paperiin jäi pieni klimppi, jossa oli myös pikkuisen punaista.. kuin pieni verisuoni. Nyt olen sitten aivan kauhusta ja huolesta kankeana ja ajatukset ei todellakaan osaa käsitellä asiaa normaalina!
Minulla on kuuri virtsatietulehdukseen ja samalla joudun käyttämään vagi-c emätinpuikkoja hiivaan.
Nyt mahaa pikkusen kipristää.. siis normaalisti, mutta muita oireita ei ole.
Odotanko ihan rauhassa maanantain ensimmäiseen neuvolaan ja iskostan viikonlopuksi hokeman päähäni: "olet vain luulosairas!" vai mitä teen?.. ihan pyllystä tämmönen..
Miks ei kukaan ole ikinä kertonut millaista on oikeasti olla raskaana!? Aina vaan hymyillään ja silitellään masua ja jätetään ne päivittäiset kyttäilykerrat ja mörköajatukset kertomatta.. Sanoinkin miehelleni yks ilta että mua on kusetettu! [:D]
Kiitos jo etukäteen ja hauskaa viikonloppua kaikille vainoharhaisille typyköille.[;)]

Takaisin