Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MiMRo10... *halaa* [:(]

hetzulle paljon onnea tulevan rouviintumisen johdosta.

Onnekas: Mietin just tänään, että voiko se maha alkaa näkymään näin varhaisessa vaiheessa? Meinaan myös täällä on maha turvoksissa. Alkaa pikkasen olemaan tukalat paikat. Toivottavasti pääsis housukaupoille ennen, kun joutuu menemään koiratreenivermeissä töihin tai pahimmillaan jäämään kotiin. Pomolla vois olla vähän sanottavaan: "Celina ei nyt tänään voi tulla töihin. Niin, en tule tänään. Kipeä? Eeeei en minä... Celinalla ei vain ole sopivia housuja." *mwuahahaa* [:D]

Kiitos Kaika ja Maim hyvistä vinkeistä. [:)]

MimRo10-*halaus*[:(][:(] Paljon voimia sinulle ja miehellesi jatkoon.

Celina- mulla on vatsa ollut turvoksissa jo monta viikkoa ja viikko sitten ihan pokkana äitiyshame jo kehiin[:D]
Saapahan käyttää ainakin jonkin aikaa..

Omaa: Huomenna olis taas megapitkä koulupäivä- 15 tuntia matkoineen[&:]
Mutta ei hätää, koska meneehän päivä nopeemmin ohi...sitten keskiviikkona onkin jo lääkäri, joka käy mun verikokeiden tulokset ja *sormet ristissä* yrittää kuunnella doblerilla sydänäänet[:)]
Nyt odottamaan täykkäreitä!

MimRo10...halauksia ja voimia teille...on niin surullista lukea tällaisia asioita kun toivoo että kaikilla menisi raskaus hyvin...itseäkin suuresti mietityttää että onko kaikki kunnossa tuola masussa...ens maanantaina on lääkärineuvola, mutta tuo ultra vasta enskuun kolmas päivä...ja täälä kun ei ilmeisesti vielä yritetä edes kuunnella sydämenääniä näin varhaisessa vaiheessa..tai niin ainakin neuvolatäti sanoi ettei vielä tuolloin kuulu eli maanantaina ois rv 9...raskausoireetkin on helpottanu...massu toki on pömpöllään ja lievää ohimenevää kuvotusta, mutta muuten ei sit mitään.
Kai sitä täytyy vaan yrittää psyykata itteensä ja uskoo et kaikki olis hyvin.

Mukavia huomenia kaikille uusille ja vanhoille mammoille[:)]

Tulin sanomaan heipat teille kaikille!

Eilen ultrassa sain huonoja uutisia eli alkion/vauvan sydänäänet ja verenkierto puuttuivat.. keskenmeno tapahtunut ilmeisesti jo n. viikoilla 7+3. Paljoa en ole tänne viime aikoina kirjoitellutkaan, kun on ollut oudon oireeton olo ja huoli massun sisäisestä elämästä. Huoli ei ollut turha.. [:(]

Eilisen sairaalassa vietetyn päivän ja Cytotec-lääkityksen jälkeen toivon sydämeni pohjasta teille KAIKILLE onnellista odotusaikaa ja hyvin sujuvia synnytyksiä syyskuulle!

Ps. Olette te vain viisaita naisia, Celina, Mamma76 ja Kaika, kun kommentoitte (keskustelut 26.1. ja muutama päivä sen jälkeen) mun ja PikkuK:n varhaisultrien jälkeen, että viikkojen takapakki (eli sikiön koko ei vastannut viikkoja lainkaan) kuulosti oudolle. Niinhän siinä kävi, että sekä PikkuK että minä poistuimme syyskuun odottajista...

Hei kaikille [:)]

MimRo10 voimia ja jaksamista sinne!

Vero Modalla on muuten sitten kanssa joku äitiysvaatemallisto.. Mamalicious (tms.) nimeltään.

Onko kellään mulla alaselkä kipeä? Mulla on ollu nyt viikon selkä niin jumissa, että hyvä kun pääsen tuolilta ylös, saatikka sitten sängystä. Tai jos vaihdan asentoa, niin tuntuu tosi ilkeältä, ihan kun mua tökittäis sukkapuikoilla alaselkään. On siis selkeästi lihasjumi, enkä ole vauvan puolesta huolissani, mutta haluaisin vaan tietää, että millä mä pääsen tosta eroon.

MiMRo10 ja melli: Niin sanotaan, että kaikella on aikansa ja kaikella on tarkoitus, vaikka asiat tekisivätkin välillä kipeää. Jaksamista arkeen ja ajan myötä myös pieniä ilonaiheita. Voimahalaus teille molemmille! <3

Paljon voimia huonoja uutisia saaneille <3

Itselläni nyt rv 6+5, eilen illalla jo pari viikkoa jatkunut kuvotus ylsi ensimmäiseen oksennukseen raskausaikana ja samalla linjalla on jatkettu tänäkin aamuna. Huoh, ikävää hommaa vaikka tietääkin syyn siihen. Aamulla ei auttanut muuta kun ilmoittaa itsensä sairaslomalle. Toivottavasti tämä pahoinvointi nyt tasaantuu ettei tulisi pitkää sairaslomaa heti alkuun. Oletteko muut joutuneet olemaan s-lomilla pahoivoinnin takia? Itse mietin tässä jo että mistä lähden sitä hakemaan jos joudun olemaan kauemminkin poissa töistä (meillä työterveyshuolto takkuaa tällä hetkellä todella pahasti). Vielä en olisi halunnut milläään esimiehellenikään asiasta kertoa, mutta minkäs sille voi.

Tasan 2 vkoa neuvolaan. Eilen varhaisultrassa näkyi elävä sikiö ja sydän hakkasi vinhaa vauhtia <3

Alkuiltaa kaikille!

Täällä on päivä menny sohvalla. Ei sitten menty kouluun, kun alkoi joku kumma vatsapöpö klo 01:30 jylläämään[:'(]
Vessassa istuttiin ja nukuttiin vuorotellen..
Niin hukkaan menny koko päivä!
Mutta onneksi nyt pysyy ruoka sisällä- olipa hyvää jauhelihakastiketta ja pottuja. NAMI!

Voikun meistä ei enää kukaan tippuisi pois odottajista...

Purri
lle tsempit kenkkuilevan selän kanssa!

Kuten viestistä huomaa, mulla on hieman tylsää..Taidanpa vääntäytyä lattialle pelaamaan lasten kanssa jotain peliä.

Ainii..semmoista piti kysymäni ja anteeksi jos menee liian henkilökohtaisuuksiin:
Onko teillä muilla orgasmit parantuneet toooosi paljon? Mulla on ja sekös on mahtavaa[:)]

Alkuiltaa kaikille...oli ihan pakko vastailla tuohon Kaikan henkilökohtaiseen kysymykseen[:D]...sanoin jo joskus aikaa sitten että nenästä kosteus on valahtanu tonne alakertaan...neukku on edelleen kuiva mut alakerras on liukkaat kelit ja ehdottomasti kyllä on orgasmit parantunu...jopa siinä määrin että välillä hirvittää[:D]Sinänsä hassua...ollaan miehenkin kans mietitty näitä jänniä muutoksia, mutta emmepä valita[:)]

Sit ihan asiallisuuksiin...jo kerkesin tuossa valitella oireettomuutta, mut tänään sit iltapäivällä iski kuvotus ja lievä kuvotus on vieläkin...mut muuten hyvä olo[:)]

Mukavia illanjatkoja mammat[:)]

Pahoittelut täältäkin mimrolle ja mellille. :(

Tänään oli eka neuvola, siitä kirjoittelinkin jo tuonne neuvolapalstalle. Täällä siis edelleen oireetonta. :/ huolettaa kovasti. Onneks viikon päästä keskiviikkona pääsee varhaisultraan. Tänään ehkä vähän alkanu taas koskee alamahaan. Vähän niinku menkkakipujen tyylistä. En tiedä onko nämä sitten niitä kohdun "kasvukipuja". Toivottavasti.

Hei vain kaikille pitkästä aikaa! [:)]

Custos: Työterveys ei ainakaan mulle suostunu kirjottaan enempää saikkua kun 2 päivää. Eivät mielellään ees kirjoita raskaana oleville saikkua... joten neuvolaan vaan soittoo sit jos on tarvis. Terkkari pystyy kirjottaa 3 pvää ja lääkäri sit pidemmän. Otin ihan vaan varuiks selville ku oon ite joutunu oleen pois töistä pahoinvoinnin takia.

Mellille voimahalaus!

Omaa: Täällä pikkusen olot helpottanu ja elämä alkaa voittaan pikkuhiljaa.[:)]
Mutta se ehkä nyt on ruvennu hieman pelottamaan, kun nyt on ollut muutaman päivän aikas oireetonta...
Toivottavasti olis kaikki hyvin...

Huomenta!
Pidän välillä matalampaa profiilia, mutta kyllä täällä koitan käydä päivittäin. Olen kovasti pahoillani "tipahtaneille", ja kädet ristissä ettei enään kukaan meistä lähde...[:(]

Nyt en ehdi kommentoimaan sen kummemmin, mutta katsellaan myöhemmin.

Omaa sen verran: Kaikki ok, kai?!? Ensi viikon np-ultraa odotellessa [&o]

Muoks: Miks hemskatissa tuo tikkeri on päivän jäljessä?!!

Huomenet. Nyt on koira kiikutettu leikkaukseen ja itse pääsin/rämmin töihinä tuolla ruuhkassa. Eilen illalla tuli niin paha mieli, että oksat pois. Oli todella kova huoli tuosta pienestä. En tiedä mistä se sai alkunsa tai miksi, mutta kuitenkin. [:o] 

Tilasin äsken ajan varhaisultraan huomiseksi iltapäiväksi. Miehelle laitoin töihin viestin, että huomenna on ensitreffit siellä ja siellä siihen ja siihen aikaan pikkusen kanssa. Melkein voin kuulla hänen äänen mun päässään: "Ihan turhaa" tms. tosi mieltäylentävää. Välillä tosiaan tajuan, että ei ukko vaan ymmärrä kuinka stressaavaa on, kun ei ole -mitään- kokemusta tämmösestä tai ketään kelle voisin puhua kunnolla.

Kunhan saisin tehtyä selväksi herralle, että eihän sillä pienellä voi olla hyvä olla, jos äitee on ihan solmussa ittensä kanssa. [&:]

Ensinnäkin Mellille tosi harmi uutinen, aikansa vie mutta koitahan kestää.

Te kenellä on jo np-ultran päivä tiedossa niin mimmoselle raskausviikolle+päivälle ootte ajan saaneet? Siis vaikka 11+5.. Ihmetyttää kun kätilöopistolta ei ole vielä tullut np-ultran aikaa. Kun ei se kuitenkaan heti samalla viikolla ole kun kirje sitten joskus saapuu.. Noh kait se aika sieltä kohta tupsahtaa. Ei vaan millään malttaisi odottaa :)

Malina2..mulla on np-ultra 11+2 eli 3.3...eri paikkakunnilla on vähän eri käytäntö,mutta soita toki jos ei aikaa rupee kuulumaan...

Moikka kaikille!

malina2: Mä otin ultran 12+3, ekaksi tarjosivat 11+3, mutta sanoin, että en tule niin aikaisin, koska mulla edellinen keskenmeno tapahtui 11+2, joten halusin varmistaa tilanteen maagisen 12 rv jälkeen.

Celina: Tsempit huomiseen! Onhan se ihana nähdä varmaksi se syke ja raskauden paikka[:)]
Vähentää stressiä kummasti (tosin kesto ei ole kovin monta päivää..ainakaan mulla ja eikä tainnu olla Mamma_76:kaan[:D]). Mutta ihanaa kuitenkin!!

Amanda85: Kaikki varmasti kunnossa! Oireiden määrä vaihtelee ja on ihan normaalia.
Koetetaan nauttia tyyliin- Raskaana niin kauan kun toisin todistetaan[:D].

chaos74: Eikös olekkin hupaisaa,, kun nykään sitä on iloinen pahasta olosta!

ChildishFear: Sinne kanssa tsempit epäilyksen kanssa! Kaikki on varmasti hyvin ja ensi viikolla varmistuu sekin[:)]

Omaa: Lääkärissä käyty ja siitä enemmän tuolla oikeassa paikassa[;)]

malina2: Neuvolasta varasivat sen ajan jo valmiiksi, sillä ko. aika oli ensimmäinen vapaa ja sattui 13+1. Seuraava vapaa aika ois mennyt vielä pidemmälle.

omaa napaa: Vointi on selvästikin helpottanut. Enään tarvii käydä korkeintaan pari kertaa päivässä ihailemassa pytyn kaunista valkeaa väriä. Toisinaan taas ei tarvi kertaakaan yrjötä eikä välttämättä tarvi etovaa oloakaan tuntea koko päivää. Nestettä otan aina kun hanan ohi kuljen, kun kerta ne ketoaineetkin oli niin koholla. Miehen kans ihasteltu jo hiemankohonnutta masua.

hei kaikille

jos uskaltautuisin mukaan. salalueskellut teitä jo hieman ja iloinen siitä millaista väkeä on syyskuisissa ja mielelläni ilmottaudun mukaan ^^

täällä 27 vuotias ensimmäistä odottava, ajatustensa kanssa kamppaileva. oloja ollut monenlaisia. nyt mennään 8+3 mikäli ultra näytti oikein. ultrassa täällä käytiin jo ekan kerran vkolla 5 vai 6 (en vieläkän ihan tiiä miten noita sanotaan ja esitetään noita viikkoja^^) ko kierto oli mylläkkänä ja oletettiin olevamme 7+. siitä 1,5 vkoa niin sydämensyke näkyi jo <3 piti myös pcon ja lääkitysten takia varmistaa et tuolla ei ole viittä tai seitsemää yllättämässä meitä ^^

täällä ei oikein pysty ko nukkumaan. oksentamaan ei ole tarvinnut (onneksi), mutta vihlonnat ja repimiset pakottaa ottamaan enemmän ko iisisti. mut niin kai se on et kohan ei ala vuotamaan niin kaikki ok (neuvolan täti kerto kyl tapauksen mis vuotoja oli ollu ko pahimmissa menkoissa ja silti synty terve vauva, et ei heti tartte paniikkia siitäkään kai ottaa...). täällä siis keikutaan positiivisuuden ja murheista kurjimpien välillä. mut nyt iloa silmiin ^^ ei se stressaamalla parane ^^

ihanaa aurinkoa teidän kaikkien päivään!

Takaisin