Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaika: Kiitti linkistä, en tiennytkään ettei pallavansiemeniä saa syödä raskausaikana. Luumuja sit vain kehiin..... jos vaikka luumumehua tms löytyis kaupasta. Tai sit tätä oloa on vain kestettävä.

Mun yöt on muuten sujuneet jo vähän paremmin, ei enää hikoilua ja saatan nukkua 4 tuntia putkeen. Herään pissahätään, 1-2 kertaa yössä joutuu käymään pissalla. Uhkasin jo tuoda pissapotan sängyn viereen, kun vessa on alakerrassa ja inhottava sinne aina klompsia.

Moi kaikille!

Kiva kun on kaikki vielä pysynyt matkassa mukana, ja vaikka olo olisikin huono, niin kiva kun kaikilla on iloinen asenne [:)]

Juuri, kun mä kerkesin iloitsemaan ettei enää okseta, niin toi sikainfluenssarokotus toi sitten mukanansa flunssan [:(] Kauhean kiva sinänsä kun oon tottunu aina syömää flunssalääkkeitä, että menee nopeasti ohi, ja nyt en voi sitten mitään syödä.. Pitää vaan tota mustaherukkamehua juoda, jos siitä vaikka jotain apua olisi. Onneks ens viikko on lomaa, niin voin vaan "potea" eli maata sängyssä, nukkua ja olla ittekseni, niin toivottavasti menis tämäkin flunssa ohi.. Onneksi tästä kärsii vain kerran vuodessa jos sitäkään.

Ootteko muuten koska ajatellut alkaa hommaamaan lastentarvikkeita? Mä ajattelin, että varmaan vasta joskus touko-kesäkuun kieppeillä alan niitä kattelemaan.

Päivää Äitiliinit
Aamun kuulumiset:

-Huonosti nukuttu yö (vessa reissuja 3)
-Heräsin jo 5.30, ei vaan nukuttanut mukamas
-Jännitti niin hemskatisti,että meinasi laatta lentää muutomaan otteeseen
-Itkeskelin pitkin aamua (välillä kunnolla rääkyen)

ja sitten

UÄ- uutisia!

Nappulalla kaikki hyvin [:)]
    Pituus                  viikot
- CRL 19mm -->H 8½
-Kohtu vastaa H 8-9
-Sydämmen syke  +
-Liikkeet +

Helpottunut olo ja nyt alan herkutella [:D]

Näin aluksi tervetuloa ja oikeen paljon onnea kaikille uusille syyskuun synnyttäjille!

Mun intohimoksi tällä viikolla tuli juustohampurilainen (jota yritän välttää) ja kiisselit. Mulle kans viili maistuu. Nyt on alkanut raskaus oireet kunnolla iskeä: etovaa oloa, VÄSYTTÄÄ ja alamahan nippailut jatkuu.

Mä sorruin jo ostamaan bodyn ja housut... yritän nyt malttaa olla ostelematta muuta hetkeen jos vain pystyn.[:D]

Moikka!

Mamma_76
- Ihanaa, nyt saat levollisin mielin olla viikonlopun (ainakin).
Oli varmasti mahtavaa nähdä oma tuleva vauva[:)] Hauskaa, että liikkeetkin jo voidaan nähdä.

granaattiomena- Eikös oiski parasta, jos tulis himot porkkanaan tai johonkin muuhun terveelliseen ruokaan[:D]

Omaa: Eipä mitään uutta: väsy, ummetus, sydämentykytys..
Mutta onpas ihanaa, että alkaa viikonloppu- tänään saunotaan ja relataan. Huomenna poikien mummolaan (elikkäs mun kotiin) hiihtämään ja mummon patojen ääreen! NAMI. Yöksi kotiin, ku musta sunnuntai aamut on ihan parhaita viettää raukeana omassa kodissa..aamupala vasta klo 10-11 ja sitten lehdet ja loikoilua ja vähän lisää kahvia.

Kaikille yhtä paljon ja tasapuolisesti mukavaa viikonloppua!

Mamma_76 Loistavaa etta nvlatäti olikin kiva tyyppi!!! ja uä- tulokset oli mahtavia!!! Haluaa itse kanssa kuulla/nähdä oman vauvan kuulumiset.

kävin tänään aamulla akupunktiossa pahoinvointiin ja ummetukseen, tähän asti toiminut ja toivottavasti toimii pitemmällekin.

Himotuksista: kaikkea tekee mieli vuoronperään, tulee kalliiksi kun jääkaapissa on kaikkea mahdollista joita luultavasti en kerkeä edes syömään ennenkuin vanhenevat. Ja mullakin on muutaman pvää tehnyt hampparia mieli eikä asiaa auta että asutaan ihan hesburgerin takana, se näkyy ikkunasta.[:o] Nyt juuri tekee mieli sipsejä ja keitettyja porkkanoita ?!?! Niin ja jäävesi on suosikki, edelleen.

vauvajuttuja tekisi kovasti mieli ostella jo, onneksi ystäväpiiriin on syntynyt/syntymässä liuta lapsia lähiaikoina. voin niille hypistellä jotain kivaa ja samassa sivusilmäillä omallekin[:D]

Unohdin vielä, että np-ultra aika tulee kotiin parin viikon päästä, ja ei siihen 12 viikkoon ole pitkä aika...Vaikka odottavan aika on piiiiitkäää.Niin ja lääkäritäti sanoi,että aivan normaalia on turvotus, ja mun pitää nyt vain ottaa rauhallisesti ja levätä, välttää stressaamista.
Olihan tuo liikuttava kokemus kaiken jälkeen, näin heti sydämmen sykkivän ja lääkäri höpötteli mulle jaloista ja käsistä(Kai minä nyt ne näin [:D] Ei tarvi hei auttaa...) mulla vain tarrautu katse sinne sydämmeen, ja sitten nappula päätti kääntää selkänsä,käsi viuhahtaen[:)]
(Nappula, koska on nyt tietokonenäppäimen kokoinen,HeH!)
Ukkosenikin saapuu kotiin, joten saatan vain pikaseen käydä kuulumisia lukemassa viikonlopun aikana. Viettäkäähän oikein rentouttava viikonloppu,
minä ostin litran paketin mariannejäätelöä, ja meinaan sen tuossa iltasella "maistella" [:)]  Heips![;)]

Heippa kaikille!

Onnea mamma 76;lle hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa, että kaikki on hyvin.

Omaa; Tännekin on pahoinvointi löytänyt tiensä. Hassua ajatella, että edes silloin kun odotin kaksosia, niin en kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista[:D] Toisaalta kyllä on ihanaa kun on niitä raskausoireita, niin tietää, että kaikki on hyvin. En ole joutunut vielä oksentamaan, mutta kakkavaippa melkein onnistuu sen tekemään. Niin ja tää väsymys on aika hirveää. Toivottavasti se helpottaa jossain vaiheessa, koska ylimääräistä lepoa en oikein pysty ottamaan kun nuo kaksoset vaativat vielä paljon vahtimista. Neuvola olisi ensi viikolla.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tarrasukkia, ettei meistä kukaan putoa pois!

Tietääkö joku noista tee-asioista? Mustaa teetä saan juoda, mutta miten muunväriset?  tekee mieli kovasti valkoista tai vihreää teetä. Yrttijutut olen jättäny, mutten ole varma lasketaanko vihreä ja /tai valkoinen yrttiteeksi?

heippa...uutena täällä.
Alussa ollaan raskaudessa, ja toivotaan et pikkunen pysyy sisällä.

Voisikos nämä keskustelut pinota jotenkin toisin. esim päivittäin uus linkki tai jotain. idea vaan.

Hei taas!!!

Maim:
Tervetuloa mukaan...samassa veneessä taidetaan olla...minullakin (omien laskujen mukaan)tänään rv5+2 [:D] ....jokos olet neuvolaan soitellut?

Noista himoista...appelsiinit ja appelsiinimehu....niin namia!!!!!!

En ole vielä soittanut.ensi viikolla ehkä sitten.

himoina minulla vesi [:D]  juon varmaan litroittain ( hyvä jos muuten oon saanut lasin juotua/päivä)
ja sit oon syönny pakettitolkulla fitnessmuroja [:)]

hei vaan! :)

Leisa: kyselit että miten on ne rannekkeet toiminu..?
Itseasiassa paremmin kun ees kuvittelin![:)] Mies ne itseasiassa löysi yhdeltä sivulta ja kysy et ostetaanko sulle tommoset..?! (fiksu mies..![:D])
Nyt oon jo hieman pystyny syömään ja bussilla matkustus ei oo enää niin tuskasta ja pelottavaa... [:D]
Ne vaikuttaa ranteissa oleviin pahoinvoinnin akupisteisiin. Joku sanoi käyneensä akuhoidoissa... noilla rannekkeilla on jatkuva vaikutus tai siis niin kauan kun ovat ranteissa. Ja ne myös alko vaikuttaan todella nopeesti.[:D] Nyt pystyy jo ihan oleen töissäkin kohtuu normaali.[:D] Ja oon käyttäny niitä vasta pari päivää. SUOSITTELEN! [:)]

Omaa:
Nyt rupee oleen jo perhosia vatsassa... aamupäivällä olis varhaisultra... toivottavasti siellä joku majailee![:)]
Kerron sitten kuulumisia.[:)]

Hei kaikille,

Uskaltauduin kirjautumaan sivustolle, vaikka ensin ajattelinkin odottavani varhaisultraan [:)]

Minä plussasin tuossa 14.1 ja heti perään sitten 15.1, laskujen mukaan nyt olis sitten menossa rv 6+2 ja laskettu aika olisi 23.9. Olen 30.v ja odotamme nyt esikoistamme. Muutamille henkilöille olen asiasta jo kertonut, kuten omille vanhemmilleni, mutta tarkoitus on saada varmistus asiaan. Ensi vkolla ensimmäinen neuvolakäynti ja varhaisultra on varattu yksityiseltä vkolle 6. Jännitystä siis ilmassa [;)].

Oloni on ollut ihan ok, ei pahoinvointia. Väsymystä kylläkin ja ruokaillessa seinä tulee nyt herkemmin vastaan eli kun stoppi tulee, se todellakin tulee. Vatsan nipistelyä on ollut jonkin verran, nyt jo hieman vähenemään päin. Niin ja meikein unohdin, aivan jäätävä vilu on toisinaan ja varsinkin iltaisin työpäivien jälkeen.

Toivon, niinkuin kaikki muutkin täällä, että kaikki menisi hienosti. Haluaisin jo kertoa asiasta, mutta mieheni mielestä on hyvä pitää jalat maassa, joka varmasti pitää paikkaansa. Toisaalta, jos jotain kamalaa tapahtuisi, niin silloinhan varsinkin tarvitsee tukea lähimmäisiltä. Noh, asenne on nyt se, että raskaana ollaan ja meille tulee vauva [:D] Yritän siis olla murehtimatta.

Tsemppiä teille kaikille odotukseen! Olen seurannut tätä palstaa meinaan jo aika tiiviisti viimeiset kaksi vkoa ja täällä näyttää olevan loistavia tyyppejä [:)]

He-heei!! Tervetuloa MiMRo10 ja onnea!!

Mulla iski lenssu, kuumetta hieman ja olo kuin rekka olisi osunut. Teen juuri tomaattisoppaa taudintappajaksi kun ei niitä lenssulääkkeitä saa ottaa. Olo kahta kauheampi ummetuksineen. Onneksi sain kouluhommat viikkoa ajoissa valmiiksi joten ensi vkko vapaata, sairastellen menee vaikka muuta oli mielessä. Poikakin pärskii, joten voi olla että ensi vkko ollaan kahden kotosalla juomassa kaakaota ja syömässä kanasoppaa :)

Viikonlopun jatkoja kaikille ja tsemppiä kaikkiin oireis[:D]iin!!!

Päivän saldo: Alkeisnorjaa opeteltu tälle päivää jo muutaman kerran. No mitä mennyt alas? Litra tolkulla mehukattimehua, yök... alkaa jo sekin tökkimään vastaan. Pitää varmaan eri makuja alkaa kokeilemaan. Aamupalaksi yksi jogurtti. Päivälliseksi erittäin pieni pala pizzaa ja muutama suolakeksi, mitkä onneksi pysynyt sisällä. Mahtaa ummetus tätä menoa jäädä aika unholaan.

Tervetuloa MiMRo10 sekä Maim ja Anitah.

Moi ja Tervetuloa uudet mammat!!

Voi ihana kuulla, että teidän ultratulokset hyviä!! Me mennään keskiviikkona toiseen varhaisultraan varmistamaan ekan ei-niin-hyvän-ultratuloksen jälkeen, että kaikki on kunnossa.. tuntuu, että kaikki on kunnossa, en edes osaa kuvitella, ettei olisi.. mahakin kasvaa hurjaa vauhtia ja jos kaikki ei olis hyvin, niin luulis, ettei olis mitään oireita! Raportoin sitten teille, miten kävi.. Töissäkin ajattelin kertoo tuon ultran jälkeen (jos kaikki kunnossa)..

Sorruin Stockan mamma/vauva-osastolle tänään hypistelemään, mutta en ostanut mitään!! Itelle kyl pitäis ostaa työhousut, kun normi suorat housut alkaa olemaan aikas pinkeet..

Hei kaikille uusille - onnea +:sta! [:)]

Kävin tänään kaupassa. Mukaan lähti valtava määrä tuoreita hedelmiä (appelsiinia, omenaa, banaania, jne) ja usea tonkka mehuja, metsämarja Yosaa ja viiliä. Uskomattoman kivaa syödä, kun ei ala tökkimään heti alkumetreillä! [:D]

Oikaskaas nyt muut tyhmän luuloja: mä olen elänyt tähän päivään mennessä ilmeisesti pahassa harhaluulossa siitä, että ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehtäisiin jonkinlainen ultraus. Oonko ymmärtänyt jotain ihan päin peetä (alanko siis soittelemaan ensi viikolle aikaa yksityiselle tms.)? [:-]

Moips,

Amanda85: hieno homma, että on auttanut! Pitää itsekkin hommata, ellei olo nyt sitten maanantaiksi parane. Tänään on jo ollu hiukan siedettävämpi fiilis, tosin ehkä tää kotona huilailukin auttaa asiaan.

Hienoa kuulla hyviä ultrauutisia. Pitää kai itekkin varata aika varhaisultraan, ihan uutta vaan tää kaikki ja oon ihan pihalla millon kaikki tämmöset kannattaa hoitaa. No keskiviikkona mennään neuvolaa, et ne varmaan kertoo lisää :)

Olin vähän itelleni lupaillu, että en ostais nyt mitään vaatteita itelleni, kun ei oo takuita, että ne mahtuu enää kohta päälle. Sorruin kuitenkin eilen, kun löyty niin kivoja paitoja. Ittee oikein nauratti, kun piti sovituskopissa pullistaa mahaa ja jep kyllä ne on ihan ok:n näköset isollakin mahalla.

Oikaskaas nyt muut tyhmän luuloja: mä olen elänyt tähän päivään mennessä ilmeisesti pahassa harhaluulossa siitä, että ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehtäisiin jonkinlainen ultraus. Oonko ymmärtänyt jotain ihan päin peetä (alanko siis soittelemaan ensi viikolle aikaa yksityiselle tms.)?

Moikka!

Suurimmassa osassa kuntia ei ultrata ensimmäisellä (jos millään) käyntikerralla.
Meillä esim ei neuvolassa edes ole ultralaitetta[8|]
Mä kävin varhaisultrassa lähetteellä neuvolassa, mutta jos ei ole mitään syytä, niin usein ensimmäin ultra on nt uä...

Takaisin