Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sunnuntaita!

Näin viime yönä ekan vauva unen [:D] En meinannut malttaa millään nousta sängystä, kun uni oli niin todellisen ihana.*huokailua*
Tästä on hyvä aloittaa päivä, aamupalan valmistukseen....tosin nuorempi poika ehti jo kokkailla omansa, vanhin vasta kömysi sängystä ylös.
Kyllä tulee aamurutiinit muuttumaan perheessä, mutta onneksi on nuo kaksi herraa jo isoja ja omatoimisia.
By To Way...
Miehet! Itsellä sellainen perus Suomalainen, joka ei puhu mutta pussaa [;)] Ei olla ns. puhuttu tästä raskaudesta mitään, mutta sanattomia eleitä/ilmeitä, jotka saa mun sydämmen pyörähtämään, aivan kuin just olis rakastunu..hmm...meneekö sekavaks?
Mutta siis asiaan, oltiin eilen ruokakaupassa, ja mietiskeltiin päivän ruokapolitiikkaa,lähdin hakemaan appelsiinit kylmä puolelta, ja kun tulin takaisin käveli nuori rva.kärryjen kanssa, jossa pieni vaavi...tuli ihana sisäinen kutina,ja samalla mun ja miehen katseet kohtas, ja ne mieheni silmät...(voi voi nyt herkistyin)
Tässä nyt olen muutomana yönä havahtunut siihen, että mieheni silittelee masuani, ja pitää kädestä kiinni. Mites teillä muilla? Nuo miehet kun eivät aina osaa pukea tunteitaan sanoiksi... Meillä nyt ei oikein ole mieskään uskaltautunut "hyppimään onnesta" kuten aikaisemmissa, se pieni pelko on siellä taustalla molemmilla.

Anteeks! Meni oman navan ympärillä kokonaan....

Huomenta täältäkin.

Eilen illalla kaaduin sänkyyn puol 11, aivan kaamea väsy. Ylös nousin klo 10. Tosin useaan kertaan välillä heräilty mutta kuitenkin paljon unta!

Mulla kans havaittavissa alkavaa ummetusta. Suoli laiska muutenkin. Ensimmäisestä aikanaan vaiva oli ihan kaamea. Jostain syystä rautalääke sitten helpotti asian. Mutta nyt ei ole ihan vielä siihen tarvetta. Tarvii jotain levolac tms ottaa pian käyttöön.

Muuten on olo ollut pari pv oikeastaan väsymystä lukuunottamatta ihan hyvä. Pientä röyhtäilyä vain. Heti sitä miettii että onkohan kaikki ok. Keskiviikkona olis uä. Sitten näkee onko siellä ihan oikeasti joku. Viikkojakin on sit jo melkein 8.

Hei kaikki!

Melkoinen viikko takana.. melkein joka ilta oon käynyt lukemassa mitä tänne kuuluu, mutta en oo jaksanut kirjoitella mitään. Ja nyt en taida enää ihan kaikkea alkaa kommentoimaan... [:D]

Tosi paljon voimahaleja täältä pois jääneille!! Jaksamista ja toipumista, toivottavasti pian jo pääsette odottajiin taas!

Tuo Mamma_76:n kirjoitus miehen mietteistä sai mutkin kirjoittamaan ihan saman tien. Itse oon kihloissa ja yhdessä on oltu 4,5 vuotta. Jo alusta saakka on ollut yhteinen näkemys, että lapsia halutaan. MUTTA kun jo n. 2 vuotta sitten aloin vihjailemaan, että eikös se vauva saisi jo tulla, mies vetikin ihan liinat kiinni: ei missään tapauksessa vielä... Nooh, joulukuussa sitten kävi tämä ihana "vahinko/sattuma", niin voitte arvata, että vähän jännitti kertoa uutiset!! Mun kaikeksi yllätykseksi mies oli heti ilonen ja vähän tietty hölmistynyt... Nyt musta tuntuu, että nää muutama viikko on lähentänyt meitä ihan valtavasti, kotona on ihanan hempeetä ja lempeetä, vaikka ihan arkea eletäänkin.

Miesten mietteistä kiinnostaisi kyllä muakin kuulla muiltakin?

Omaa napaa: mulla on edelleen ollut ihan miniminiverran rusehtavaa vuotoa, yleensä iltaisin ja sitten päivällä taas ei mitään. Se oli viikolla jo muutaman illan pois ja se kyllä onneksi rauhoitti mieltä. Oon ollut viikon flunssassa ja silti töissä, joten väsymystä on vaikea tulkita, että mihin liittyy. Oksu-oloa ei ole vielä tullut, mutta nälkä tulee herkästi. Muakin ällöttää jotkut hajut, esim. nyt kovilla pakkasilla pakokaasujen tai tupakansavun haju tekee tositosi pahaa.. [:'(] Niin ja ylihuomenna varhaisultra, sitä täällä jännäilen ja odotan!

miesten aatoksia- Meilla ukkeli kyselee, mitä katkaravulle kuuluu ja sitten se kyselee, mitä teille (siis palstalaiset) kuuluu.., ku kokoajan olen täällä keskustelupalstalla[:D] Toisaalta en jaksa sen kyselyitä, niin vastaan aina jotain valkovuotoon tai limoihin liittyvää, niin siihen loppuu kyselyt[;)]
Mutta se olis kiinnostunut miesten vastaavasta keskustelupalstasta! Onko kellään tietoa moisesta?
Muuten pääasiallisesti on ihan hissukseen siihen saakka, että ollaan varmemmilla vesillä..aika traumat jäi edelliskerrasta, ku menetti pienen vauvan alun ja oli lähellä menettää vaimonkin[:(] / vauvan valmistuspaikan..ymmärtäähän tuon. että miestä enemmän kiinnostaa vielä varmistaa, ettei mulle mitään enää tapahdu.
Ihana toi ukko on. Suurimmaksi osaksi [:D]

Heippa kaikki syyskuun odottajat,

Varovaisesti tässä rupesin kurkkailemaan tänne keskustelupalstalle, kun plussailin viime viikon torstaina. Pää on vieläkin ihan sekaisin. On jännää olla taas raskaana! Joskin ihanaa! [:)]

Jos päästään loppuun asti niin pikku neidistämme tulee isosisko syyskuun loppupuolella. Neiti on tällä hetkelle 11,5kk vanha. Laskurin mukaan la olisi 24.9.2010 <3

Minulla ei ole juurikaan ollut vielä pahoinvointia. Mutta masussa nipristelee aina aika-ajoin. Iltaisin on kylmä ja yöllä tosi kuuma! Viime raskaudessa minulla oli tosi pahat pahoinvoinnit ja ne kesti pitkälle toiseen kolmannekseen. Toivottavasti nyt ei olisi niin pahat..

Aurinkoista alkukevättä vaan kaikille,
- Sonza

Heippa!

Ensimmäistä kertaa tällä palstalla.. La laskennallisesti 8.9. mutta varhaisultra antoi ymmärtää, että ei taideta ihan niin pitkällä olla - no parin viikon päästä uusi ultra, niin eiköhän se sitten selviä.. Alkuun ei ollut minkäälaista oiretta, mutta nyt maha 'tuntuu' koko ajan - ehkä hyvä niin, niin tietää, että jotain tuolla tapahtuu..

Tervetuloa uusille!

Mukavaa, kun alkaa jengiä valumaan lisää.
Toivottavasti kaikki pysytään palstalla ja saadaan syyskuussa sitten nyytit syliimme[:)]

Täällä alkaa sunnuntaisaunominen ja asennoituminen eskariin ja tarhaan..ja opintoihin ja työhön..
Ihanaa, kun arki alkaa kunnolla, niin menee nää piinaviikot nopeemmin.

Iltaa kaikille [:)] Tervetuloa joukkoon uudet mammat[;)]

Meillä on mies ihan innoissaan, johan se on tätä kolmisen vuotta odottanutki tapahtuvaks [:D] Mä olen ollut meillä se joka on todennu, ettei vielä ole aika[:D] Mut ei onneksi vielä silittele mun mahaani, mutta vitsailee kyllä et kohta hän ei voi ees halata mua kunnolla ku on lapsi edessä[;)] Niin, ja silittelee mun kasvoja kyllä ja pitää huolen, etten yöllä kääntyile ihan miten sattuu.. todella ärsyttävää sinänsä, että hän aina herättää mut, jos oon kääntyilly liikaa.

Kaika voithan sä pyytää miestäs alottamaan jonkun keskusteluketjun, kyllä sinne varmaan liittyis porukkaakin, jos sitä mainostaisi jossain? Ainakin luulis, että miehistäki ois mukavaa jutella tuntemuksistaan ja panikoineistaan [;)]

Tami ja PojanÄiti, ootteko kokeillu Activiaa? Kaveria autto raskauden aikana se, vaikkei se sitä normaalisti syökään.

Mä lähen tästä popsimaan noita miehen kokkaamia ruokia, ja kattomaan tuleeko noista muun maan sapuskoista paha olo vai parempi olo [;)]

Heippa!

Plussa täälläkin takana, ja laskennallinen la 24.9. Kovin uskomattomalta olo tuntuu ja en meinaisi jaksaa odottaa varhaisultraa, jotta
joku kunnon varmuus tulisi sille, että jotain siellä vatsassa kasvaa. Ensimmäistä siis täällä odotellaan.
Kuluispa nämä alkuviikot nopeemmin :)

Totta!! Pitääkin activiaa käydä ostamassa, eipä tullut itselläni mieleen!!! Kiitti vinkistä!!

Pikkasen on möykky lähteny liikkeelle, kun aloin "märehtimään" ruokani [:'(]. Pureskelen kaiken nyt niin mössöksi ettei tartte mahan itse nähdä vaivaa, myöskin isommat ateriat vaihdoin 2 pienempään ja pääsin pitkästä aikaa uimahalliin joka myöskin auttoi. Nyt odottelen pakkasten lauhtumista että pääsisi lenkillekin. ehkä tämä tästä, pahoinvointi myöskin laantunut ja nyt siis vaan möykkytouhuiluja [8D].

Mun ukko on ollut aika hiljasena asiasta, mutta sillä painaa duuniasiat sen verran paljon että en ole liiemmin napissutkaan asiasta. Tiedän että on innoissaan ja välillä sen näyttääkin, mutta tietty huoli tulevaisuudesta ja tulevan vauvan hyvinvoinnin turvaamisesta on miehisesti päällimmäisenä. Ehkä hihkutaan asiasta sitten kun tiedetään ettei ole vaaraa menettää työpaikkaa ja toimeentuloa. Mutta kyllä sillon kun käperryn syliin ja mies paijaa masua niin meinaa sydän pakahtua,hih!

Kerrottiin eräille ystäville raskaudesta jotka onnitteli ja rutisti lujaa, ihanaa!!!

terve vaan taas kaikille! :)

miten nää olot voi vaihdella näin paljon...? pari päivää sitten ei ollu vielä mitään oireita tai siis mitään suurempia, mutta nyt... voi kuolema tätä oloa...!![:'(]  ei pysty syömään mitään mutta ei myöskään pysty olla syömättä mitään...[:@][:'(] kaikki hajut ällöttää ja töissä alkaa oleen hieman ongelmallista olla... olen siis ravintolassa töissä...[:D]

meillä myös mies on aika vähäsanainen kaiken suhteen mutta silti huolehtivainen kaikesta. [:)]
en sais mitään kantaa ja "olethan kulta syönyt ettei tuu paha olo, kun pitää riittää nyt kahdelle sitä ravintoa...yms [:D] on ne miehet vaan ihania![:D]

*tarrasukkia kaikille*!! [:)]

Uusi viikko ja uudet kujeet, nyt olis sitten se maaginen 8, Torstaina neuvolaan....Jännityksen ja pelon sekaisin tuntein,huh!

Taas on tipahdellut uusia mammoja,Tervetuloa höpöttelemään![;)]

Tami Mulla on sama vika tuon suolen kanssa, oli kahdesta ekasta, ja näköjään samoilla linjoilla jatketaan. Levolacit ei mulla auttanu aikasemmin... Taidan myös kokeilla tuota activiaa.
melli Todellakin nuo pakokaasut ja tupakan savu tekee kyllä olosta todella tukalan! Olin eilen iltapäivällä kävelyllä, ja matkalla alkoi tekemään mieli omppua. Kävin kaupassa, ja ovella joku oli röökillä, se haju kulkeutui sinne kauppaan saakka, ja mulla oli kyllä yrjö lähellä.Puoli juoksua tulin sieltä kaupasta ulos. Kävellessäni takaisin kotio kohti, ajeli mopo pojat ohi, ja YÖK! siinä vaiheessa toivoin todella asuvani maalla.
Kaika Jospa se sun miehes tekis sen aloitteen miesten omasta keskusteluryhmästä täällä. Sitten vain emännät vihjailemaan ukoilleen, että nyt olis paikka missä jutella ja kirota eukkojen mielialan vaihteluista, ja miten ovat ne kestäneet [:)]
Tsemppiä piinaviikoille, koitetaan yhdessä kestää. *Tarrasukkia, ilmastointiteippiä ja pikaliimoja 5 erillaista Kaikille*[:D]

Leseet ja luumuthan voisi auttaa tohon ummetukseen.. Puuron seassa noi leseet ainakin menee melko huomaamatta ja niissä on ihan huisisti kuitua.

Tämä pahoinvointi kyllä tuntuu olevan se "mun juttu" tässä raskaudessa. Aamun yökkäyksessä totesin että noh helpottaahan se ainakin oloa hetkeksi. Koko ajan on jonkunlainen pala kurkussa tai muuten kuvottaa. Noi tupakan hajut ja jotkut etnisten ravintoloiden rasvan käryt on ihan top ten huipulla :) No mutta pääasia että masussa olis kaikki kunnossa. Ei kait tätä enää niin hirveen kauaa kestä. Toivottavasti.

Semmosen yllättävän jutun huomasin vkl, että oon kaikista syömingeistä huolimatta laihtunut tässä kilon verran. Painoni ei yleensä juurikaan heittele. Onko muilla käynyt niin että alkuraskaudessa laihtuu? En nyt kuitenkaan oo kovin paljoo joutunut oksentaan ettei sen siitä ainakaan pitäis johtuu. Luulisi että tässä vaiheessa pikemminkin lihoisi.. No ehkä sitä paisumustakin vielä ehtii tapahtua :)

Ja miesasioista sen verran, että kyllä on palvelu kotona parantunut reippaasti raskautumisen jälkeen. Sohvalle saa melkein sormia napsauttamalla syötävää (eri asia on sitten että pystyykö sitä syömään, heh). Innoissaan mies on, vähintään yhtä paljon kuin minä. Kyselee koska saisi alkaa sisustaan vaavin huonetta. Söpöä.

Onnea uusille tulijoille![:)]

Tami ja Mamma_76 Pelottaa tuon suoliston takia kun vatsa ollut kovalla jo ennen raskautta, et kuinka se tästä sit vielä pahenee. Liotettuja luumuja ja kuitupitoista evästä vaan naamariin veden juonnin lisäksi niin eiköhän se vielä helpota, toivottavasti.

Samoin pelkään pahoinvoinnin takia. [:'(]Parista päivästä vaan pahentunut vointi. Koko ajan etova olo, en tiiä helpottaisko jos sen sais kirjaimellisesti ulos sen pahan olon yökättyä. Pelkään tosiaan sitä et pahoinvointi ei jää tohon rv 12 vaan se jatkuu toosi pitkälle. Näin ainakin omalla äidilläni. Kahdessa kolmesta raskaudesta pahoinvointia koko raskaudenajan, ei siis mitään lievää etomista. Minun kohdallani söi kuulemma ranskalaisia ja joi ananasmehua kun muu ei mennyt alas. Ei tosiaankaan kuulosta houkuttelevalta. Koko ajan jos jotain söisi voisi helpottaa, mut mahdottomalta tuntuu. Vaikka ruokahalu kasvanu huimasti raskauden aikana, en tarkoita ettenkö olisi myös ennen raskauttakin syönyt paljon. Enkä ole mikään iso kokoinen.

Sanon vaan et apuva....olo on toivoton tällä hetkellä.

Heippa!

Täällä olis eka nauvola-aika varattuna, 9.2. Sillon viikkoja on 8+5. Mulla ei edelleenkään ole minkäänlaisia oireita, alkaa jo pelottaa että näinköhän siellä on kuitenkaan kaikki kunnossa. :/
Antibioottikuuri tässä päällä ja hiivan lykkäs. Tuntuu että ei oo ikinä ollu näin paha. Kutisee, kirvelee, polttelee.. apua! Neuvolasta sanovat että voin ihan huoletta käyttää Canestenia, "kunhan siitä ei tule tapa." :>
Meillä mies alkaa pikkuhiljaa olemaan innostunu vauvasta. Eilen saunassa sano hiljaa että "olishan se mukava olla mukana siellä neuvolassa." ja tänään ennen reissuun lähtöä käski minun tehdä rauhallisesti töitä kun nyt on kaks mistä huolehtia. :) meinas ihan kyyneleet silmiin tulla. Kyllähän tämä toki totuttelemista vaatii kummaltakin, kun ensimmäinen tulossa.

Maanantaita!
Alkoi minullakin viikko 8. Käytiin tänään neuvolassa, tosin pojan 3 1/2vee nvl. Ja totesin etten pidä tästä meidän uudesta neuvolatädistä, oli tätitärkeä!!!. Kävin itse jo viimeviikolla samalla tätillä ja nyt siis toistamiseen, En tiedä oliko omat hormoonit vai mikä mutta en jää innolla odottamaan uutta neuvolaa.

Joku on auttanut mahamöykkyyn, mutta vaihtoehtoisesti etovaolo on palannut. Vissyomppumehuu jäillä menee litroittain päivässä, kun vesikin yököttää... Oksennusta ei tule vaikka kutsuisi, on vaan kurkunpäällä.

Mies oli toissa pvänä käynyt salaa nakkikioskilla ostamassa makkaraperunat ja mutustellut ne autossa, tänään mentiin samalla kyydillä sinne neuvolaan ja voi oksennus kun auto haisi kamalalta, marisin kokomatkan että mikä tänne on mätääntyny, Ukko hieman punastellen sitten paljasti nakkarikeikan ja naureskeltiin että kaikesta jää jo hajun perusteella kiinni ja ettei tartte enään iltasin kysyä miten töissä meni kun kerran voin supervoimillani sen haistaa [:D]!!
Onneksi huumori kukkii, muuten menisi pelkäksi voivootteluksi[;)]!

Hellou täältäkin!

Alkuraskauden ultra takana. Kyllä sieltä elämää löytyi. Yksi elävä sikiö[:D][:D][:D] Lääkäri mainitsi valkovuodosta ja epäili hiivaa, joten sain hiiva lääkkeen. Lisäksi kysta löytyi oikealta puolelta. En tiedä oliko se munasarjasta. No toivottavasti ei vaivaa! Kuulemma pitäisin hävitä itsekseen kun istukka kehittyy! Toivotaan että vuodot pysyisivät poissa, eivätkä enää säikyttelisi. Lääkärin jälkeen siteeseen oli ilmestynyt pieni ruskea täplä.

En kerkee taaskaan kommentoimaan muita, kun lapset ovat olleet tosi kränäsiä viime aikoina ja ovat tietenkin kokoajan haluamassa syliin[:)]

Tervetuloa kaikille uusille ja tarrasukkia meille kaikille!

recto, kysyn kaverilta yhden lääkkeen nimen, jota käskivät sen syödä tuohon pahoinvointiin neuvolassa. Ilmotan kunhan saan sen nimen tietooni, ymmärsin että ilman reseptiä saa, mut nyt en 100% varmaks sano.

PojanÄiti, meillä oli kans neukkutäti vaihtunu viime kevät talvesta, kuulosti puhelimessa tosi välinpitämätömältä..en tiedä sitten johtuiko hormooneista, katsotaan muuttuuko käsitys livenä Torstaina [;)]

Hei vain!

Minäpä sitten tyylikkäästi nukuin 11h yöunet [:D] ja aamulla herätessä tuntui, että voisin nukkua vielä vähän lisää[:)] Ja oon kyllä sen näkönenkin, mun yks vakkari asiakaskin sanoi duunissa, että oon hirveen rasittuneen ja väsyneen näkönen. Oli pakko pistää miehen syyks mun väsynyt ulkonäköni, kun en oikein ventovieraalle kuitenkaan halua todellista syytä kertoa, niin kauan kun maha ei näy[:)]

Tietääkö kukaan kauanko Kätilöopistolta kestää uä-kutsun lähettäminen? Ois kiva päästä jo kattelemaan onko siellä ketään [:)] Tai onhan siellä varmasti, mutta kuitenkin[;)] Nyt kun alkaa olo muuttua jo ihmismäisemmäks eikä muita oireitakaan ole näköpiirissä, niin melkein tekisi mieli tehdä uus testi [:D] ihan vaan varmuuden vuoksi.

Mun neuvolantätini on vaan niin hajamielinen, et sit ku pitää tossa muutaman viikon kuluttua soittaa ja varata uutta aikaa, ni luulen, että se on unohtanut tyystin, että oon sitä ensimmäistäkään kertaa siellä ollut[:D] Huomenna ajattelin käydä possupiikin ottamassa, kun se kerran "pakko" on käydä ottamassa, vaikka eihän siitä nyt mitää haittaakaan pitäisi olla.. jotenkin vaan ärsyttää kun siitä on ollut nin kauhea show mediassa ja joka puolella. Hyvä, jos töissä pystyy aivastamaankaan ilman, että joku kysyy onko mulla sikainfluenssa[&:]

Takaisin