syyskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bluerose
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea vielä Lilliputtis, nyt kun se on virallista :) ja kyllä se nimi ajan kanssa asettuu suuhun..

Onnea rouviintumisesta Lilliputtis! :) minä oon miettinyt, että yllättäiskö kaikki sukulaiset ja kaverit ja mentäis naimisiin samalla ku vauva saa nimen? :D ku en oo varma tahdonko itselleni perinteisiä häitä, vaikka niistä kovasti tykkäänkin. Mies olis ainaki helpottunut :D

Täällä kans vauva muljuttelee ja vispaa erityisesti iltapäivisin, välillä tuntuu, niin kuin se puskisi itseään alaspäin... Asennosta/ tarjonnasta ei tietoa, mutta sanonpahan vaan, ettö kyllä siinä sisuskalut huutaa hoosiannaa jos tuo mötkäle alkaa kuperkeikkaa vetämään tyyliin viikoilla 35! Että kääntyisi pian oikein päin jos on kääntyäkseen. :D

Justiina, ei yhtään huonompi idea! :rolleyes: Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Häiden järkkääminen on kyllä tosi työlästä vaikka ei mitään hirmu isoja juhlia pitäisikään. Homma on aika tuoreessa muistissa kahden vuoden takaa, ja en kyllä sitä rumbaa haluaisi käydä läpi uudelleen, toivottavasti ei ikinä tarvitsekaan... :grin

Mä luulen että vauva on täällä edelleen raivotarjonnassa, kädet kutittelee alamahaa, ja peppua pusketaan välillä oikealta ja välillä vasemmalta puolelta ulos. Toivottavasti ei pyörähtäisi enää ympäri! Tänään jo rv 34+2. :)

Meillä alkkaa tilanpuute tuntummaan, muttei tästä kuitenkkaan mihinkkään vielä päästä. Asuntokauppa käy niin hittaasti, eikä tällä hetkellä asunto oo ees myynnissä. Neliöitä meillä on kivasti 109, mutta makkareita vain kaksi ja lasten makkarissa on kerrossänky, jossa alhaalla 120cm sänky ja ylhäällä normi. Ja lisäks pojan sänky. Aika täyttä siis. En tiiä, miten järjestellään meijän makkari, että saahan vauvan pinnis sinne. Tekis mieli remontoija takkahuoneesta (joka on aika pieni) yks huone lissää, mut jos kuitenkin parin vuoden sissään muutettaan pois, kannattaako.

Mie näin vauvaunia paljon enemmän sillon, kun vasta kuumeilin ja luulin, ettei meille enää tuu vauvoja. Mies, kun ei ollu kovin innostunu, kunnes sit yhtäkkiä ilmotti, että voijaan vielä kolmas tehä. Eroottisia unia oon nähny jonkin verran. Mie oon ollu iltasin niin väsy, ettei peitot oo hirveesti heilunu viime aikoina. Tekemistä on ihan sikana. Mie ootan jo kovasti äitiyslommaa, kun sit jäähään joksin aikkaa ihan oman perheen kesken, eikä tukilapsetkaan tuu. Ihan ahistaa kaikki tekemättömät hommat, kun ei vaan oo riittävästi aikkaa. Tääkin on erittäin harvinaista, että mie kerkeen hetken olla netissä keskellä päivää. Ja nytkin oikkeesti pitäs siivota keittiöö yms.

Justiinan supistelut kuulostaa hurjalle. Hyvä, että sait saikkua jottei vauva nyt ihan vielä syntyis.

Unista tuli vielä mielleen, että alkuraskauvesta näin kanssa muutaman kerran unta, että join punaviinipullollisen ja sit yhtäkkiä tajusin, että miehän oon raskaana enkä sais juua. Ihan hirvee tunne oli siinä unessa. Mie juon ylipäänsä ihan hirveen harvoin ja yleensä määrä on yks tai maks kaks viinilasillista tai sit saunalonkero. Humalaan en oo juonu ihteeni monneen vuotteen. Ei oo sen krapulan väärtti.

Hiiohoi.
Piiitkästä aikaa rustailen tälle puolelle. Silloin aikoinaan siirryin facebookin puolelle kirjoittelemaan, siellä vaan ilmeni jotain ihme riitaa, paskanpuhumista jne. niin häippäsin pois koko saitilta ja olen viettänyt hiljaiseloa tässä jonkin aikaa. Nyt vaan kaipailis vertaisseuraa ja tänne hipsuttelen takaisin.......
Täällä mennään siis viikoilla 33+5 ja vuodelevossa oon ollut nyt kolmisen viikkoa, jolloin paikat oli pehmeet, kaulaa jäljellä 1, 5cm ja sormelle auki. Kipeiden suppareiden takia tarkistettiin siis toi tilanne silloin.
Onneks oon saanu olla kotona kuitenkin, vaikka kyllähän tää aika meinaa väkisinki tulla pitkäks tässä makoillessa.
No ei ole onneks pitkä aika enää. Jaksaa. Jaksaa.

Justiina meillä teki täti miehensä kanssa aikoinaan juurikin samaisen tempun serkkuni synnyttyä, että olivat käyneet maistraatissa vihkiytymässä ja sitten kastetilaisuudessa heidät myös siunattiin avioliittoon (varmasti onnistuu se vihkiminenkin). Kyllä oli ilmeet ja reaktiot näkemisen arvoisia kun meitä ei ollut kun muutama, jotka etukäteen tiesivät asiasta. :grin:wink

Heräsin eilen yöllä vessaan ja maha kipeä. Aattelin, et oisko nälkä ja söin vähän. Ei apua, siinä sitten pyörin hereillä ollessa koneella ja mietin, millasta kipu on, kun piti aamulla soittaa polille (varasin synnytystapa-arvion eilen). Sellasta menkkamaista jomotusta, joka särkee koko ajan, mutta kipu aaltoilee eli välillä kovempaa. Kipuilua kesti n. 3h. Googlettamalla löytyy syyksi ne ihan oikeat supistukset. Onko muilla vastaavasta kokemusta? Aikasempien synnytysten osalta tai tämän raskauden kohdalla? Mies on tietysti juuri sopivasti lähdössä lähes viikon työreissulle Saksaan.. Saisi toinen nyt vielä kuukauden pysyä matkassa.. Nyt rv 33+3. Eivät osanneet sanoa äitipolilta juuta eikä jaata ja nyt odotellaan, että neuvolasta soiteltaisiin. Kesällä oli helteiden aikaan paljon kipeitä supistuksia, sitten rauhoittuivat. Niissä meni kuitenkin maha ihan kovaksi, näissä ei ollenkaan samalla tavalla. Viime yönä ennen nukahtamista supisteli vähän kipeästi, mutta ei pahasti eikä pitkään. Olisi ihan kiva tietää, missä mennään kohdunsuun kanssa. Sitä ei ole tarkistettu sitten rv 17 ja eikä tarkisteta ennen synnytystapa-arviota rv 37 ellen nyt sitten saa neuvolasta ylimääräistä aikaa. :oops:

Paratiisitar, minullahan oli tuossa viikonloppuna tuon tyylisiä, mutta eivät olleet onneksi avanneet paikkoja. Lääkäri sanoi että uudestaan vaan näytille jos kivut uusii. Jos askarruttaa mieltä niin kantsii käydä lääkärissä. Mullaki jatku monta tuntia ja mietin että nytkö se tuli lähtö! :D mutta oli vain väärä hälytys. Teitkö jotain raskasta aiemmin päivällä/olitko stressaantunut? Mulla varmaan stressin ja kävelylenkin yhteisvaikutus oli ne kipeät supistukset.

Mulla on jatkunut tämä samallainen olo nyt 2 viikkoa ja siihen lisäksi välillä oikeen kipeät suoistukset. Kohdun suu oli auennut ja kaula pienentynyt viimme viikolla. Nyt pelkään et on tapahtumu jotaki lisää kun supistukset lisääntyneet ja selkää jomottaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me mentiin naimisiin kaksi vuotta sitten kuopuksen ristiäisten yhteydessä. Asiasta tiesivät vain äitini (jonka luona kastetilaisuus pidettiin) ja pojan kummitäti. Ilmeet oli kieltämättä näkemisen arvoisia, varsinkin kun paikalla oli ammattivalokuvaaja niin ilmeet on hienosti tallentunut kameralle :D

En tehnyt mitään ns. normaalista poikkeavaa ja siksi vähän tota ihmettelinkin. Sain neuvolaan ajan aamuksi, katsovat mahdolliset tulehdukset yms ja sitten katsotaan lisää. Käskivät herkästi lähteä käymään synnärillä, jos jatkuu noinkin pitkiä aikoja kerralla. :)

Pariisitar, mulla ihan samanlaista. Kirjottelin tuonne neuvola ketjuun asiasta. Tänäänkin tullut muutama kipeä ja oksettavaa oloa. Ei meinaa ruoka maistua.

Onnea Lilliputtis! :)

Täällä käyty tänään isosti kaupassa ostamassa leivonta aineet esikoisen 2-v juhliin. Torstaina esikoinen menee illaks (muutamaks tunniks) mummolle niin saan rauhassa aloittaa leivonta urakan. Perjantaina sit toinen mummo ottaa pojan yöks niin leivon loput ja siivoilen! Ja saadaan viettää ilta kaksin miehen kaa rauhassa katsoen vain elämää-ohjelmaa :D ;) Lauantaina on sitten sukulaisille juhlat ja sunnuntaina tulee pari naapuria lapsineen!
Siinä se tämä viikko meneekin!

Neuvolassa käytiin aamulla. Oli sanalla esikoisen 2-v tarkastus. Kaikki sillä hyvin, pitkä poika, ikäistään 6cm pidempi :D menee kuulemma enemmän kokonsa puolesta 3- kun 2-vuotiasta :D No pitkiä ollaan me vanhemmatkin! Vauvalla ja itse äidillä myös kaikki hyvin. Päivitän lisää tonne neuvola/ultra osioon :)

Neuvolasta soittivat, olin ihan ihmeissään että mistäs nyt tuulee.

Kysyivät, että sopisiko mulle, jos mun viimeisellä lääkärikäynnillä mukana ois 3 kandia ja erikoislääkäri. En nyt oo ihan varma, että onko kyseessä oppimistilaisuus näille kandeille vai joku "näyttö" tms? Mutta suostuin kuitenkin, eipä tuo minua haittaa. Neuvolatäti meinasi, että lääkärikäynti on erittäin perusteellinen ja asiakkaat yleensä tykänneet. Että päästään oikein opetusmateriaaliksi vauvan kans. :D

Ps. Ei hitto nyt iski paineet jos siellä onkin jotaki komeita nuoria miesopiskelijoita, että pitäiskö sitä sheivata alapää ja ostaa jotkut sievät pikkarit ja lakata varpaankynnet ja käydä parturissa. :D paitsi etten varmaan yletä enää sheivaamaan...

Justiina, esikoista kun odotin niin multa kans kysyttiin saako mukana olla harjoittelija. Tietty suostun ja jotenkin alitajunnassa en edes ajatellut sen olevan mies (minä ja mun stereotypiat :D) ja kappas kummaa kun iski pien paniikki kun tajusin et sehän oli nuorempi mies! Kyllä sillon hävetti mennä levittää römpsää sinne, mietin että tämän jos olisin tiennyt niin olis voinut edes vähän siistiä sitä. Ihan kun se sitä kiinnostais :D :D

Ei se alapään siistiminen tosissaan enää ole helppoa, mä en oo nähny sinne moneen viikkoon, sheivannu on pitäny sit mututuntumalla. :D

Taisi eilinen siivouspäivä kostautua tänään. Lyhyt koiran kusetus lenkki kesti tuplasti pidempään kävellä, lisänä kivuliaat supistukset jotka onneksi kyllä loppui kun kotiin pääsi.

Takaisin