syyskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bluerose
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en enää muista mitdn se loppu, olin varmaan vähän ihmeissäni et ai mitennii ihan ok et lämmität vaa :D

Ja siis vähänkö mä oon hiplannu noita vaatteita, ennen pesuu, pesun jälkeen, ja vielä lajitellut ne pusseihin tyyliin koon mukaan ja kohta saadaan lipasto mihin viikkailen niitä varmaan tunnin... <3 mä oon ihan seonnu!! Tekis mieli mennä klitsuun räplää viel rattaita ja tutkii :D

Täällä meinaan ressiä repiä vauvan huoneesta joka on täys kaaos! Ja kaikki lähti siitä kun mies sano että kylpyhuone remontin jälkee siivoaa remontti vehkeet pois huoneesta ja siihen menee vielä kuukaus :o minä en siihe suostu!! :D haluaisin niin pestä vauvan vaatteet ja järjestellä tavaroita, mutta joutuisin laittaan takasi ne pahvilaatikkoon :| noh, pikku hiljaa! Kyllä onnes mies tajuaa ettei täsä enään mahottomasti oo aikaa eräpäivään loppupeleissä :D vaikka eihän se vauva tarvii ku äipän ja isän <3
Koulu asiat sain järjestettyä että ensviikon keskiviikkona käyn viimeisen kerran koulussa ja sitte annetaan olla, ei kiduteta meikän selkää sen enempää :) olisin ollu sairaslomalla kyllä äippäloman alkuun asti (4.10 alkaa) mutta joka ylimääränen lääkäri reissu maksaa 15€ (viikon saikkuja vaa tuntuu kirjottavan..) eikä mulla oo rahaa yhtään, enkä mieheltäkään kehtaa kysyä kun on joutunut kustantamaan vaatelipaston ja vaunut vauvalle.

Onneks nuo asiat järjesty, niin ei enään ressaa poissaolot ja kaiken maailman tehtävät ja älälälälä :D nyt saa keskittyä vain ja ainoastaa tähän olennaiseen, pieneen vauvaan <3

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Idapa, meillä hieman sama tilanne... Ei tosin kylppäriremppaa mutta se yksi seinä on ilman kipsilevyä, ja lupailivat sieltä firmasta tulla tällä viikolla tekemään sen mutta eipä ole ketään näkynyt! Oon vielä ensi viikon töissä ja sitten jään mammalomalle, olisi ihan kiva että se seinä olisi jo silloin kunnossa! Alakerran tavarat on ihan sikinsokin kun niitä pitää siirrellä pois edestä. Aloitin kuitenkin jo vauvapyykin pesun, ja pyykkikassit nököttävät kiltisti saunan lauteilla. :p Laitellaan sitten paikalleen kun rempat on tehty loppuun.

Oeh ihana kuulla että muillaki rempan tynkästä!
En uskalla mennä ees hakemaa nuita vauvan vaatteita ku ne on kyseisessä kuvassa tuola nurkassa pahvilaatikoissa, työkalu viidakko ylitettävänä eikä pituus riittäs ottamaankaa ylimmäistä laatikkoa :D ehkä tuon remontin sais päätökseen pikkuse nopiammin ku kuukauessa... :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Huh huh, kylläpäs on supistellut koko illan! Kävin koiran kanssa rauhallisella kävelyllä, siinä 1 km kohdalla käännyin takaisin ja mahaa pidellen vaapuin kotiin.. Maha on ollut myös melko kipeä. Ei näköjään paljon tarvita näillä viikoilla, että supistukset alkaa.

Huhhuh, ensin olin päivän töissä ja sitten monta monituista tuntia shoppailemassa äidin ja miehenpuolikkaan kanssa. Nyt huutaa sekä kroppa että lompakko armoa joten varmaan ihan hyvä ois lepuuttaa vähän molempia.

Yhden synnytysunen olen nähnyt tähän mennessä. Olin siinä yksin kävelyllä kun vauva päätti tulla siinä tien varressa eikä ketään muuta ollu lähellä eikä puhelintakaan ollu mukana. Oli jotenkin vähän ahdistava uni mutta jos jotain positiivista pitäisi sanoa niin se homma ei sattunu ollenkaan.

Mä näin ekaks pitkää erotiikkaunia ja sit alko nää vauvaunet. Et vissii täs vaihees hormoonit ohjaa onnellista :wink
Tuollaista vatsa "kipuilua", jäykkyyttä ja venymistä tuntuu täälläkin. Turhan nopeat liikkeet ja liikkuminen saa äkkiä mahan menemään kovaksi. Viimeinen työpäivä 1.10 :eek: Apua! Kaikki lähenee kun vielä tapasin Doulani ja nyt olis parit kirjat haalittavana. Myös yritetään päästä Bebesin synnytysvalmemnukseen Miehen kanssa. Jos vaan ehditään kun menee kuulemma marraskuun alkuum seuraava valmennus :)

Olipa yö... Olin jo melkein lähdössä synnärille, sen verran koviksi yltyi maha- ja selkäkivut. Supistukset alkoi siis eilen klo 16 aikoihin kävelyllä ja jatkui suunnilleen puolille yöhön, jolloin vihdoin tajusin hakea särkylääkettä ja lämmitettävän kaurapussin. Olo oli todella tuskaisa, pahin tähän mennessä. Supistuksetkin tuli niin tiuhaan,että tuntui etteivät ne välillä ehtineet edes loppua! Ja kaiken tämän lystin ilmeisesti aiheutti se pieni kävelyretki.

Nyt aamulla olo ihan kohtuullinen, mitä nyt kolottaa joka puolelta niin kuin flunssan jäljiltä. Ja väsyttää.

Palailin tossa keskiviikkona töihin kesäloman jälkeen. Viimiseen päivään tätä kuuta pitäisi töissä vielä olla. Ensimmäinen päivä meni hyvin, toinen iltapäivään asti jolloin tunsin muutaman piston mahassa, ei kuitenkaan supistanut, mitä lie oli :confused: auttoi heti kun istahti alas. Lisäksi olin aamuvuoron jälkeen todella väsynyt ja nukuin melkein koko illan, mitä nyt välissä teki nopeasti ruuan ym.. Teen fyysisesti rankkaa työtä vanhusten parissa, vanhusten nostelua, paljon kävelyä, paljon kyykistelyä ym.. Eilen mulla oli vapaa ja kohta olen lähdössä iltavuoroon, edessä viidenpäivän työputki, saapi nähdä kuinka jaksaa kun jo kahden jälkeen ihan katki :grin Mieluusti olisin kyllä tämän viimeisen rupeaman töissä, koska viihdyn siellä :)

Saikkulappu haettu äippäloman alkuun, eli 8.10. asti. Viikonloppuinen supistelu/kipukohtaus ei ollut onneksi avannut paikkoja. Sisätutkimus sattui taas aivan pirusti, mitä lääkäri ihmetteli. Mietti jos kuitenkin olisi jotain tulehdusta, joka ei ollut pissakokeissa näkynyt. No, kuukauden päästä onkin neuvolalääkärille aika, jossa ilmeisesti otetaan streptokokkinäyte, joka voisi selittää näitä kipuja. Kehotti hakeutumaan uudestaan lääkäriin, jos kipukohtaus uusiutuu. Vauvan syke oli korkeampi kuin yleensä, 168 tavallisten 140 sijaan.

Olo on helpottunut, tiedän etten olisi enää kyennyt olemaan töissä, kun arkiaskareetkin tekee niin kipeäksi. Nyt saa sitten keskittyä vauvan tuloon ihan kunnolla! :)

Hyvä Justiina89 että sait saikkua nyt mammaloman alkuun asti. Ei kipujen kanssa kannata sinnitellä töissä ja ottaa turhia riskejä!

Hyvä että sait sairasloman, nyt vain rauhassa sitten. Itse sain saman tuomion, eli sairasloman äippälomaan aaakka. Ensin tuntui pahalta ja kurjalta mutta nyt kyn asiaa sulatellu ymmärrän etten töihin pystyisi.

Minustakin tuntui tosi kurjalta silloin pari viikkoa sitten, kun saikulle jäin, mutta samoin täälläkin tuli sitten ymmärrys ja hyväksyminen omasta jaksamisesta, kunhan oli saanut asiaa sulatella. Onko sulla peppilotta pitkä aika vielä äippälomaan? Mullahan tätä saikkua kertyy siis yhteensä noin kuutisen viikkoa, mikä tuntuu kyllä pitkältä ajalta.

Mulla alkaa äippis 30.9. Viiklo sitten sain tämän tuomion etten töihin enää pääse. Eli ei kovin pitkästi edes ja ehkä liiankin pitkää siellä töissä sinnittelin. Nyt ymmärrän että oma jaksaminen heijastuu vauvaan ja supistukset onkin vähentyneet vaikkakin selkäkipuun ei lepokaan ole auttanut.

Kauhee miettimine , kenet mukaan synnärille..ehkä äidin..tiedän ettei mieheni mielellään lähde...ja ymmärrän häntä...hän ei siedä sairaaloita, menee lukkoo ja levottomaks niisssä...noh sen näkee sit...

33+0. Perjantaina sanottiin "tahdon" ja eilen jo huomasin nimeni Kelan sivuilla muuttuneen, varmaan muuallakin :D Onpahan totuttelemista, vaik ei viel oo ovesta vanha nimi kadonnu ja katotaan, ku joutuu ekan kerran nimmarin johki vetäseen... :D

Tein kaksikin imetystyynyä ja oon nyt pari yötä nukkunu semmoinen polvien välissä; ei oo selkä kipee, hiukan ehkä mutta auttaa tosi hyvin! Ihanaa! Kädet puutuu ihan armottomasti ja oon hankkimassa lastat niitä varten, kunhan loppuviikosta pääsen keskustaan käymään. Väsymys alkaa vaivaamaan. Vauva on aktiivinen ja muljaa mahaa välillä niin että itelläkin pullistuu silmät päästä :D

Onnea Lilliputtis! :) Hetken aikaa vie kyllä uuteen nimeen totuttelu ja vähän jokapaikassa joutuu alkuun selitteleen kun on eri nimet :p

Takaisin