syyskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bluerose
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hieno juttu MaMaMehiläinen, jospa minäkin vielä saisin siis itseni kuntoon, kuitenkin vielä 8 +/- 2 viikkoa jäljellä. Ja eihän tää nyt vielä oo kestänyt ku reilun viikon, pari taitaa olla vielä ihan "normaalia".

Niin ja täällä myös tuon kuumuuden kanssa tuskaillaan, yöllä varsinkin herää hiki päässä... Ja mies rukka varmaan palelee vieressä :) samoin tutuksi tullut tuo leikki, että väsyttää, mutta kun yrität käydä nukkumaan, häviää unet ja on taas ihan pirteä. Argh.

No, ei tämä virus anna täälläkään periksi. Luulisin, että tuo keuhkoputkentulehdus on jo perääntynyt, kun nyt ei hengittäminen enää satu, mutta kai se on pesinyt nyt tuonne kurkkuun, kun taas nieleminen sattuu hirmuisesti. Ja mulla tämä tauti ilmoitti tulostaan jo reilu 2 viikkoa sitten. Kuume ei oikeastaan ole noussut missään vaiheessa.

Täällä kanssa semmoinen muljaajalapsi ettei siittä tiedä miten päin se tuolla hengailee. Kaikissa asennoissa on ollut neuvolassa, viimeksi oli poikittain. Kutsunkin häntä vinksinvonksin-lapseksi. Mutta suotta kai sitä kovasti liikkuvan vauvan kanssa viikkoja ennen sanoakaan missä asennossa on. Joistain kun huomataan synnärille mentäessä että on perätilassa ja suositellaan keisarinleikkausta. Ite oon päättäny et jos on tilanne et sitä suositellaan, tehdään se sitten. En jaksa siittä niin stressata, kun jo lähipiirissäkin on niin erilaisia kokemuksia tästä "alatie vs. keisarinleikkaus"-aiheesta...

Mä en ehkä ihan täällä ymmärrä että ylihuomenna minusta tulee rouva :) Kaikista ihaninta on se että tätä ei tiedä kuin mun vanhemmat sekä miehen äiti ja veljet jotka tulee todistamaan, ja ootan sitä ryöppyä mikä tulee kun kaverit saa tietää :D Molempien sormuksetkin tuli ajallaan, tykkään omastani kovasti. En ole kultaihmisiä - yäk. Hopeinen siro kalevala tulee mun tasaisen kihlasormuksen viereen.

Oon nyt toista viikkoa kesä-talvi-pitämätönloma-lomalla ja kaappeja on siivottu. Alkukesästä tein jo massiiivisempia siirtoja mutta nyt käyn läpi joka ikisen kolon tästä asunnosta. Jätesäkillinen roinaa on löytynyt fida-osastolle ja pari jätesäkkiä molok-osastolle. Vielä olis parveke ja arkkusohva siellä kohteena, sekä jokunen pieni parannus tehtävä olohuoneessa... :)

Onnea Lilliputtis tulevan rouvistumisen johdosta! :)

Kiitettävää aktiivisuutta tuntuisi olevan menossa siellä kaappienraivauspuuhissa. Kuulostaa vähän siltä, että eräällä saattais olevan pieni pesänrakennuskuvio siellä menossa?! ;)

Meillä mies jo selitti lapsille, että äiti ei nyt siedä ihan niin paljon sotkua ja tavaraa kuin tavallisesti kun äitillä on se vauva masussa... :oops:Hehhehhe, onkohan tullut naputettua tavaran määrästä ja epäjärjesstyksestä tavallista enemmän? :rolleyes:Oi hormonit! ;)

Täällä tylsyyttä tapettu mm. pesemällä sohva ja käymällä läpi "budjettia" :grin Mietin jo luutuamistakin, mutta taidanpa säästää sen huvin vaikka huomiselle tai ylihuomiselle, että olisi edes JOTAIN tekemistä kun mies on töissä.

Laskeskelin tosiaan tähän mennessä tekemiäni vauvantarvikeostoksia ja vertasin niitä ennen raskautta tekemääni arvioon, joka perustui tavaroiden arvoon uutena/käyttämättömänä. Kyllä, luitte oikein, olen tehnyt ennen raskautta listan hankinnoista hintoineen päivineen, joita tulee vauvan ensimmäisenä elinvuotena, sisältäen kaiken huonekaluista hygieniatarvikkeisiin. Kyllä, olen hullu. :happy090 Miksikö olen nähnyt moisen vaivan? Kahdesta syystä: rakastan tehdä listoja ja toisaalta halusin mustaa valkoiselle siitä, että taloutemme ei kaatuisi vaikka perhe kasvaisi - eli siis miestä varten. :wink Joka tapauksessa ilokseni totesin, että hankkimalla käytettyjä tarvikkeita, olemme säästäneet tähän mennessä melkein 500 €! :) :laughing002 Olen siis tyytyväinen. Vauvaressukalla ei ole vielä mitään muuta uutta kuin äitiyspakkauksen kamppeet. Voin täten hyvillä mielin ostaa jotakin täysin tarpeetonta ja kallista.

Onnea Lilliputtis! :)

Meillä nähtiin viime yönä unta, Möykky ei ollukkaan POIKA! Vaan Tytön tyllerö :eek::grin ja sitäkös ihmeteltiin sekä ekan kerran näin unta kun vaihdoin Möykylle vaippaa sekä pesin takamusta. Oli tosi todentuntuista kaikki :rolleyes: Se kuinka Möykky pötkötteli käsivarren päällä ja vein häntä kylpyyn. Ihan oli hentoisen ja pehmoisen tuntuinen :Heartred Nyt tuntuu ikuisuudelta 2kk ootella!!! :happy090

Miekin oon ollu flunssassa ja se painu poskionteloihin, mutta oon sen saanu suht hyvvään kuntoon nenäkannun avulla.

Mie oon synnyttäny kaks perätilasta vauvaa ja synnytykset oli tosi hyviä kokemuksia ja menivät hienosti. Oisin siihen aivan valmis kolmannenkin kerran. Sektioo pelkkään ihan sikana, mutta pakkohan siihen ois mennä jos ois pakko. Vauva on tietysti tärkkein. Tällä hetkellä vauva on kuitenkin pää alaspäin, mikä on miulle ihan uutta kun kaks aiemppaa oli erittäin tiukasti istumassa puolesta välistä asti.

Miulle on kanssa iskeny pesänrakennusvietti, ihan ihka ensimmäistä kerttaa (ei siis tullu aiemmissa odotuksissa ollenkkaan) ja oon myllänny kaappeja ja lajitellu säilytettäviä ja poislähteviä. Vauvan vaatteille sain raivattuu tillaa, mut vielä en oo ehtiny niitä pesemmään. Kerkkeehän tässä, kun nyt on vasta 28+2. Vaikka aika tunttuukin nyt kuluvan hirvveen noppeesti.

Paljon onnea lilliputtis!

Ja mahtavaa Justiina! Itellä ei mitään hajua menoista tähän asti... Ja nythän ne taitaa vasta alkaa :)

Täällä tänään 32+0. Tauti onneksi alkaa vähän helpottaa ja samalla mielialakin kohentunut kummasti. Ehkä viikonlopun reissu sittenkin toteutuu.. Äsken sain jopa karviaishillon keitettyä, kuistilla olisi vielä 3kassillista omenoita odottamassa vuoroaan... :) kyllä tämä taas iloksi muuttuu...

Mie unohin ihan onnitella Lilliputtista tulevasta rouviintumisesta! Miulla on niin paha raskausdementia, että huh huh. Mut siis hirveesti onnee suureen päivvään ja yhteiselämmään aviopuolisoina.

Hui näin viime yönä unta itsestäni ja pienestä tyttö vauvasta. Oli erittäin todellinen uni. Kaveri kun oli viellä raskaana niin näin hänestä kolmena yönä peräkkäin unta siinä oli ystäväni ja suloinen tyttövauva, sitten neljäntenä yönä en nähnyt enään hänestä unta ja hän olikin sitten synnyttänyt edellisenä iltana. Jotenkin alkoi jännittää että alkanko näkemään itestäni samallailla unta ennenkuin synnytän. :eek: Toki olisihan se jo kiva saada oma pikkuinen syliin mutta jos nyt kuitenki pysyisi ihan rauhassa tuolla mahan uumenissa viellä.

Synnytysunet taitavat olla aika tavallisia tässä vaiheessa raskautta! :) Tosin itse en näe paljon minkäänlaisia unia, tai siis en ainakan muista niitä. Musta aukko nukahtamisen ja heräämisen välillä.

Täältäkin onnittelut Lilliputtikselle :)
Mä näen paljon unia, suurinosa on erotiikka painotteisia :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä en ole nähnyt mitään unta vauvasta koko raskauden aikana! Tai ainakaan en muista, että vauva olisi syntynyt unissa. Muutamia sellaisia unia olen nähnyt, joissa olen juonut alkoholia ja yhtäkkiä kauhuissani muistanut, että olenkin raskaana. Mistä tuokin sitten kertoo, en kyllä koskaan ole ollut mitenkään taipuvainen juomaan... Ehkä se on vaan huoli, että omalla käytöksellä jotenkin vahingoittaa vauvaa.

Täällä siis viikkoja 31 tasan, tänään oli th:n nla ja ens kerralla olisi sitten se toinen ja samalla viimeinen lääkäri. Siihen onkin aikaa vielä kuukausi! Voi hyvä luoja, mitä tekemistä sitä keksii sillä välin :D pitää varmaan alkaa varailemaan jotakin parturiaikaa tms... Ootan jo hammaslääkäriäkin ihan innoissani, vaikka hirvittääkin, miten pystyn makaamaan siellä selälläni.

Ensimmäinen vauvauni nähty viime yönä! Vauva oli syntynyt etuajassa ja mulla kauhea paniikki kun ei ollut esim. kaukaloa vielä hommattuna, millä me nyt muka liikutaan?! :D Me ei tiedetä kumpi on tulossa, eikä se oikein (muistaakseni) unessakaan selvinnyt. Pienen pieni ihana nyytti se oli <3 Ja jotenkin hassusti harsomaiseen kantoliinaan käärittynä mun sylissä pieni lakki päässä... :love7

Täällä vielä kärvistellään töissä nelisen viikkoa...olisin ihan valmis jo jäämään kotiin, ei musta ole mitään hyötyä enää töissä, ihan vauvahuuruissa jo :D Pesänrakennusvietti on yllättänyt! En ensin edes tajunnu mikä on iskeny, nyt kyllä tajuan! :D Jollain oli sama tilanne kun meillä, eli kun ei vanhasta mihinkään päästä, niin sitten vaan yritetään karsia ylimäärästä tavaraa pois ja tilaa uuden asukkaan tavaroille (sänky, pieni lipasto vaatteille jne...).

Tarjonnoista ei mitään käsitystä. Seuraava neuvola parin viikon päästä, josko siellä sitten?

Mä näin joku pari kk sit unta et baby potkas niin kovaa et pieni jalka posahti mun mahan vasemmast sivust ulos ihan sellasesta siististä reiästä. Säikähdin ihan vsti ja soitin äidille ja lähdettii pimeällä ajaa sairaalaan. Mut oikeesti siin ei ollu mtn hätää, sanoivat et pidä sen jalka vaan lämpimänä <3

Ihanaa, että ootte päässy näkemään jo pikkuisia unissanne.. :) mun unet on myös ollut enemmän erotiikan puolella, en ymmärrä kyllä miksi, koska meillä on seksielämä pysynyt samana eli ei puutteesta ainakaan pitäisi johtua. Kai ne halut on vaan raskaus aikana paremmat tai jotain?

Me saatiin viimein tavaroita nurkista vähemmäksi, nyt on tilaa pienen tavaroille sitten. <3 tuntuu, että liian pitkä aika vielä siihen, että se tulee maailmaan vaan toisinaan sitten pelottaa, että pärjääkö sen kanssa edes (esikoinen). :s :p

Haha. :'D hauska uni Veera Sofia.. laitoit siihen sitten villasukkaa tai jotain vastaavaa vai?

Marsmama mä kuulin että eroottiset unet raskauden aikana on yleisiä lisääntyneen hormoonitoiminnan takia :D

Parisen kertaa olen nähnyt vaavista unta, rv 22 viikolla että se syntyi silloin ja panikoin selviääkö pikkuinen ja toisen kerran että vaavi ei ollutkaan tyttö ja imetin ensimäistä kertaa. Olo oli kyllä molemmilla kerroilla herättyä outo... odottava ja outo :D

Niin ja ensimäinen vauvanvaate koneellinen pyörii, loppuilta meneekin tuijotellessa vaatteit narulla ♡

Toi on muuten jännä juttu,.. oon itekki joka kerta tuijotellu ja ihastellu niitä kuivuvia vauvan vaatteita. :D on ne vaan niin söpöjä ja se ajatuskin siitä pienestä tulokkaasta. <3

Takaisin