syyskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bluerose
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mulla neuvolassa kokeiltiin että kummassa tarjonnassa vauva on. Ja jo sekin vähän kertoo että mistä sykkeet kuuluu, jos kuuluvat alavatsalta, niin voi olettaa että vauva on raivotarjonnassa.

Tuleva synnytys on alkanut täälläkin puikahtaa mieleen, jos ei nyt päivittäin, niin lähes joka toinen päivä. Masussa tahti on ollut kovaa ja kaikki sen puoliin kunnossa, mutta toki tuo H-hetki on mielessä. Koitan psyykata itseäni tälläkin kertaa siihen, että kyllä luonto ja ammattiimmeiset kertovat mitä tapahtuu milloinkin.

Ystävälläni kääntyi vauva vielä viikolla 34 väärinpäin ja 36 viikolla takaisin, että kaikki on mahdollista :)

Mulla todellakaan tavarat ei pysy käsissä :D liekö luonteenomaista suurpiirteisyyttä. Supistelujen takia nyt pari pv saikkuu mut pakko koittas palata viel työhön, kun siellä olis mukavaa ja himassa mä vaan istun js lihoon. Vitsi kun en yhtään tiedä mitä kaikkea tuota babyy varten täytyy hommata, kun parempaa kämppää ei kuulu niin vaihdetaan vaan järkkää, eikä mitään ylimäärästä haluta. Rattaat, kaukalo, sitteri, rintareppu, pehmopussi, tuttipullo, tutti ja vaatteita on hallussa. Kehto vaarilla maalattavana. Eiks näil pärjää ihan jees? :)

Täällä kans varattu tutustumiskäynti Jorviin 2.10. :)

Vaikka oonkin ensisynnyttäjä, niin aattelen, että mun on luotettava omaan kroppaani ja siihen, että kätilöt (jotka on auttaneet maailmaan satoja lapsia) osaa kyllä auttaa mua ja tietää mitä on tehtävä.
En tiedä tarkkaan miten päin vauva on, viimeksi neuvolassa arveltiin että olisi raivotarjonnassa, mutta vielä ei ole kiinnittynyt mun mielestä. Mennään sen mukaan mitä eteen tulee. Ei kannata murehtia etukäteen. Oon myös sanonut kaikille synnyttäneille tutuille säästämään mut kauhutarinoilta, kun ne ei auta mun valmistautumista yhtään. Se minkälainen kokemus muilla on ollut ei tarkoita, että itse kokisin sen samoin.

Suosittelen kaikille mammoille samanlaisia mielikuvaharjotuksia. On niin paljon levollisempi olo, kun luottaa siihen, että kyllä kaikki menee hyvin.:Heartred

täällä kans vielä olis noita hankitoja edessä, oikeastaan tärkeimmistä rattaat ja kaukalo telakalla puuttuvat. Lisää vaatteita ajattelin myös vielä ostella :) sitteri, pinnasänky, kehto, tutti, tuttipulloja, itkuhälytin + ''estra kivaa'' mm. pari mobilee, helistin, aktivointi alusta ym hankittu :) ja niin.. vaippoja! juurikin olis cittarissa alennuksessa, pitäsköhän mennä jo sieltä hamstraamaan vaikka ei vielä tarvitse :grin kaikkea pientä tulee varmaan hankittua kun huomaa niiden puuttuvan :rolleyes: rasvoja, talkkia ym...

Kannattaa ihmeessä ostaa vaippoja etukäteen jos on halvalla tarjouksessa, niitä kertiksiä kun väkisinkin kuluu :) ainoo on (jos ei ole entuudestaan kokemusta) et onko merkki sopiva. Itse en ole ikinä tykännyt pampersin vaipoista, ne jotenkin päästää mun mielestä helpommin sivuista läpi kuin libero. Ja myöhemmim liberon housuvaipat on mun mielestä parhaat, jotka pysyvät päällä. Meillä suurin osa muista merkeistä on valunut päältä niin että vähän väliä on saanut olla kiskomassa ylöspäin konttaavan/käveleen oppineen vaippaa :/ Mielipide kysymys tämäkin ja toisilla toimii paremmin toinen ja toisilla toinen :)

Miekin huomasin tuon Pampersin tarjouksen, mutta en taida uskaltaa sotä hyödyntää, kun oon kansa kuullu tosi monelta että Liberot on parempia.

Meillä kävi eilen miun serkun vauvaperhe kylässä ja voi vitsi miten oli mukavaa. Perheen äiti myös neuvo kunnon jumppapallotreenin äitiyslomalle ja miten sekä minkälaisia hankintoja kannattaa tehdä amazonista. Nyt oon taas aivan täpinöissäni :)

Meidän tuleva isi oli illalla ihan ihmeissään, kun vaavin sydämenlyönnit kuuluivat pelkällä korvalla masusta :Heartred. Sitten perään tuli potkusarja, tyyliin "no etkö sinä älyä jo häipyä siitä minun majan päältä!" :wink.
Muoks. Ja viikot tosiaan 28+0.

Muokattu viimeksi:
Pakko sanoa taas, että me ollaan vannottu ehdottomasti pampersien nimeen. Liberot aina falskannu, eikä tunnu istuvan. Joten aivan on kyllä lapsen muodoista kiinni :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Saatiin kaverilta babyshower lahjan mukana noita pampersin newborn vaippoja. Taidetaan käyttää ne kun ilmaiseksi saatiin ja jos sopii meidän muksun muotoihin niin niitä sitten hankitaan lisää, jos ei sovi niin sitten kokeillaan jotain muuta merkkiä.

Mulla on kolme pussillista kestovaippoja, toivottavasti ne ovat kaikki sopivia, niillä pärjättäisiin ainakin eka vuosi ellei jopa pidempään. :)

Me käytettiin esikoisella Liberon vaippoja, koska Pampersit falskasi. Mutta nyt ajattelin kokeilla Muumi-vaippoja ihan sen vuoksi että ovat kotimaisia ja allergia- ja astmaliiton hyväksymiä. Lisäksi meinaan osakestoilla päivisin.

Mun mies ei ees kuuntele sykettä...
Meil käytettiin pampersia kun liberosta tuli niin punainen ha näppyläinen peppu jonka hoitoon meni monta päivää huutoinen :)

Täällä taas yksi uneton mama valvoo kuumuuden ja hikiaallon kourissa. Näin on nyt menny jo muutama viikko... Herään tässä yhden maissa hiestä märkänä ja enää ei nukuta yhtään. Sit menee jokunen hetki valveilla ja lopulta saatan nukahtaa. Aamulla oon aivan sekasin kun töihin pitäs lähtee... Kroppa kuulemma valmistautuu vauvan rytmiin ja yösyöttöihin sanottiin neuvolassa.

Minäkin heräsin tuossa viiden maissa, eikä meinaa uni tulla. Päivällä väsyttää ihan järkysti just silloin, ku pitäisi jotain tehdä ja silloin kun ois saumaa nukkua, niin unet karisee. Sitten kun ei millään saa hyvää asentoa ja kusella saa ravata sen 3-6 kertaa yön aikana, niin yhtälö unettomalle yölle on valmis.

Nyt ois ihana sellainen moottorisänky, vois nukkua istualtaan!

Hitto, te mietitte jo vaippoja...mä vaan sitä, ett kohta pääsee "lomalle" ja ehkä sitten voi tehdä jotain hankintoja. :grin

...mut hemmetti, töissä on viimeiset pari viikkoa riehunut joku saakutin tauti ja nyt se löysi sitten minutkin. Onneks ei ole kuin pientä lämmönnousua tällä hetkellä, tai no mulle se on jo kova juttu, kun ei tuo "kuume" normaalisti nouse yli 37.5...noh eilinen ja tää päivä tässä sohvalla ainakin lepuutellaan ja katotaan, josko huomenna palaisi takaisin töihin. Mahassa on ainakin nautittu tästä lepo-osuudesta, sen päiväset möngerrysbileet on jatkuvasti käynnissä :rolleyes:
Mä en nauti, mut on tehty liikkumaan ja tää makaaminen tekee mut hulluksi, varsinkin kun ulkona olis niin ihana ilma ja salillakin crossari on ihan yksinään... noh, jospa tää menis tällä ohi. Ja juu, täällä treenataan edelleen salilla ja ulkona, niistä hetkistä "tyyppikin" tykkää... ja mun jalat. Oon huomannut, että jos en liiku päivällä niin jalkoja särkee illalla ihan tautisesti, mutta kun pääsee salille tai lenkille niin jalat on tyytyväisiä :).
Mä nukun edelleen yöt hyvin, vessahätä herättää pari kertaa, mut muuten ei ongelmia. Hiki kyllä on, ja vessareissulla täytyykin aina muistaa käydä juomassa niin ei tule nestehukkaa :)
Perjantaina taas pitkästä aikaan neuvolaan, siellä odottaakin uusi "täti", kun edellinen jäi valitettavasti opintovapaalle. Noh, annetaan tällekin mahdollisuus ;)

Täälläkin tauti jatkaa eloaan ja oloaan. Eilen kävin poskiontelot tarkastuttamassa, kova turvotus, mutta ei tulehdusta. Ja kun raskaus muutenkin vaikuttaa limakalvoihin niin hoitaja lohduttavasti totesi, että loppuaika nyt voi olla vähän tämmöistä. :mad: Voin kertoa että mun pää ei kestä jos tämä räkäisyys ei lopu. Nyt jo mennään veitsen terällä henkisen jaksamisen kanssa.
No, toivossa on hyvä elää, että kääntyisi olo piankin paremmaksi, viikonlopuksi olisi varattuna ns. viimeinen pariskuntana tehtävä reissu.. Mies on vastannut järjestelyistä, mutta veikkaan, että Tampere voisi olla kohteena :)

Mulle jäi flunssasta tällainen vähäsen räkäinen olo ja aika paljon aivastuttaa.... Mutta kyllä mie muuten vielä paranin siis lähes täysin.

Takaisin