Syyskuun kuulumisia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[align=left][font="times new roman"]Nyyh, nyt se sitten alkoi se syysflunssa täälläkin! Päätä särkee ja kurkku on ihan törkeen kipee! Siispä kysynkin teiltä, onko kellään tietoo onko mtään lääkettä mitä vois ottaa kurkkukipuun? tai hyviä kokemuksia mikä olis auttanut? Ei alkanut oikein hyvin tämä aamu kyllä! Lisäksi sitten päätti vielä supistella mutta ajattelin sen liittyvän tohon kun kävi oikein mahaan toi yskiminen! Kuumetta ei sentään ainakaan vielä ole! Noh, eiköhän se tästä pikku hiljaa! Illalla on kuitenkii tulossa mukava vieras jota ei ole näkynyt pitkään aikaan! Se varmasti piristää! Nii ja aijon piristää itseäni kyllä fazerin sinisellä! Olen sen ansainnut! Hyvää viikonloppua teille muille![/align]

Ermu:
tuolla kohdassa sairastelua raskausaikana on jotain flunssanhoito ohjeita [:)] Tuo flunssa ja kaikki muukin sairastelu on kyllä inhottavaa raskaana ollessa, kun tuntuu että olis kaikkia muitakin vaivoja ilman mitään ylimääräsiä tauteja [:'(]
Sillon kun ite olin flunssassa niin neuvolasta neuvottiin että ihan panadolinkin pitäis helpottaa kurkkukipua ja paljon vettä.
Sitten muistaisin kuulleeni että bafucin imeskelytabletteja voi käyttää raskauden aikana, en mene vannomaan joten tarkista kuitenkin apteekista ennenkö otat. Mutta ne vois helpottaa kurkkukipua.

Meillä on isä aina komentanu kurlaamaan lämpimällä suolavedellä ku kurkku on kipeä.
On ainaki turvallinen ja luonnonmukainen konsti [:D] Ja mausta huolimatta aina on auttanu. Kyllä isit tietää [:)]

Mä oon kokenu et ehkä himpun verran auttanu paranemaan flunssasta ihan vain tee ja sit sekaan ruokalusikallinen hunajaa! 

Kaikille vain ittensä hellimistä ja pistäkää miehet hellimään, niin johan flunssat paranee. Minä taistelen niitä vastaan viel toistaiseksi. Kaikki alkaa olla kipeenä, joten tää alkaa olla jo vaikeeta.

Lähinnä tuntuu, että tämä töiden ja opiskelun yhdistäminen alkaa olla vähän turhan rankkaa... Vielä siihen päälle kax kertaa viikolla junalla seitsemän tuntia, niin tämä tyttö alkaa olla aika naatti...

Taurunen oot kyllä mahtavan sitkee ja sisukas. Mulla seisoo opiskelut ihan kokonaan, vaikka olis enää lähinnä päättötyö tekemättä...

Töissä on niin kova vauhti päällä kun pitää kaikki asiat saada kuntoon ennen äippälomaa, johon on siis KAKSI viikkoa aikaa :) WOW!! Ja ainoa mikä mulla on ollu riesana niin huuliherpes, varmaan jo neljättä kertaa tän raskauden aikana. Ja todellakin taitaa olla täysin stressiperäinen.

Mutta joo, eiks sitä sanota että kun se stressi helpottaa niin sitte iskee päälle flunssa ja migreeni ja ties mikä muu, eli niitä odotellessa. 

Yrittäkäähän kipeet lajitoverit parantua!! <3

Huh kun on viikko mennyt nopsaa, ajantaju hävinnyt ihan totaalisesti ja dementiaa pukkaa.. Toivottavasti en oo unohtanu mitään tärkeetä [:o] Kaikki ajatukset ja tekemiset pyörii vauvan ympärillä, enkä oo vieläkään täysin käsittänyt että oon ÄITI [:)] En kyllä tuosta pienestä miehestä luopuisi mistään hinnasta, on se rakkaus vaan jotain niin uskomatonta..

Poika sai eilen siirron Jorviin ja on eilis illasta asti ollut sinivalohoidossa. Muuten voi loistavasti [:)] ja jaksaa kiukutella ja tapella hoitajien ja lääkäreitten kanssa. Erittäin virkeä kaveri siis.

Kasvatelkaa te vielä pitkään masujanne ja pitäkää murut kyydissä loppuun asti. Tää mamma kasvattelee vaan tissejä täällä [;)], sen verran kivistää että taitaa olla aika ottaa uus sähköinen rintapumppu käyttöön (käsikäyttönen oli kirjaimellisesti ihan kädestä).

Lopuksi vielä kuva 4 päivän ikäisestä ihmeestämme <3

Niin pieni, mutta niin täydellinen ?

TULIS JO MARRASKUU!! tää tahtoo jo nuuskutella vauvan tuoksua ??

Hyvänen aika kun hän on niin suloinen! Ihana kuulla että kaikki on hyvin [:)]
Dementiasta viis, eikös niiden ajatusten pidäkin pyöriä vauvan ympärillä [;)]

Korianteri, tässä vaiheessa alkaa kyllä työt jo haitata vapaa-aikaa. Ois niin paljon kaikkea ja rentoutuakin pitäis, että hyvä, että sielläki alkaa pian loma. Itte ajattelin viel jatkaa tätä härdelliä yhden kolme viikkoa ja sitten meinaan hivenen rauhoittua. Gradun kun saan viel puserrettua loppuun ennen vauvan syntymää, niin olen yli tyytyväinen itteeni [:)]

Nobody, ihanaa, että siellä on kaikki hyvin. Tuo sana äiti kuulostaa kyllä ihanalta. Oli ihanaa ku mies ekan kerran höpötti masulle ja sanoi, äiti.... Tuli melkein itku, mutta eihä sitä sopinu näyttää [:D]

Nobody,voi kun se on sulonen pikkunen...ihanaa ett teilläkin kaikki menny hyvin[:)] Ja vielä isosti ONNEA!!!

No jaha, eilen illallahan se kävi kutsu päivystyksen kautta prenataaliosastolle makaamaan. Toissa iltana alkoi raskausmyrkytysoireet ja nyt sitten ihmetellään että milles tässä aletaan. Voi v*ttu jos joudun loppuun asti makaamaan täällä [:@] 

NO johan nyt on kummallisia nämä marraslapset, kun pistävät äipät koville [:D]. Voimia sulle sassykissa sinne sängynpohjalle. TUliko sulle verenpaineen nousua vai mistä katsoivat sen raskausmyrkytyksen?

Mulla kohtu napsuu kummasti kun vauva liikkuu. Välillä paukahtelee oikein kovinkin ja joka kerta luulen, että nytkö ne vedet menee. Netistä katsoin vähän tietoa tästä napsahtelusta niin voi olla joko sikiökalvoijen pauketta tai sitten vauvan nivelet paukkuvat hänen ojennellessa jäseniä.

Supistelut jatkuu joka päivä, mutta loppuvat onneksi aina kun vaihtaa asentoa. Jännä vaan, että nyt alkaa välillä supistelun aikana kuumottaa selkää (mulla esikoisen synnytyssupistukset tuntuivat vain selässä) ja veto tuntuu aina takareisiin asti. Silti uskon siihen, että nää on vain harkkareita. Huomenna on neuvola, joten pitää kysäistä, josko pitäis tutkia myös onko ollut vaikutusta tuonne kohdunsuulle. Toinen mikä on ihme juttu, mulla tulee syödessä vatsaan olo, kuin se menisi aivan sekaisin. Tunne on vain hetkellnen, mutta inhottava. Ihan kuin tulisi äkillinen vatsatauti (molemmista päistä [:D]).

Piti vielä lisätä omiin kuulumisiin, että meillä on tässä aika ikävä tilanne päällä. Miehen isä on aika huonossa kunnossa eikä tiedetä koska hänen viimeinen hetkensä koittaa. Käymme häntä viikoittain katsomassa, mutta hän asuu noin 250km päässä meistä. Nyt on alkanut käymään omille voimille (supistelujen takia) tuo matkustaminen autossa, mutta haluaisin olla mieheni tukena näillä käynneillä. Nyt näyttää jopa siltä, että tuleva vaari ei tätä uutta tulokasta nää ja hautajaiset ovat mahdollisesti ennen laskettua-aikaa. Hautajaisiin on sitten matkaa noin 600km. Kuinkakohan pitkälle sitä uskaltaa lähteä lähellä LA:ta? Olen myös miehelle sanonut, että jos synnytys ja hautajaiset menee samalle päivälle, hän tottakai saa mennä isänsä hautajaisiin. Meillä tämä on kuitenkin toinen synnytys, joten pärjään kyllä ihan itsekseni. Mutta ikävä tilanne joka tapauksessa....

Sassykissalle voimia makoiluun ja Miimille paljon kannustusta vaikeaan tilanteeseen. Tosi kurja tilanne tuo kyllä on, toivotavasti saisituleva vaari vielä nähdä pienokaisen.

Mikä Sassykissan vointi muuten on?

No voihan harmitus Sassykissa. Ilmoittelethan kuulumisia ja miten vointi edistyy, jos vaan jaksat ja viitsit?
Miimi, tosi ikävä tilanne teillä. Muistathan pitää itsestäsi hyvää huolta kaiken reissaamisen keskellä!

Takaisin