Syyskuun kuulumisia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hauskoja kyllä nuo linkitetyt jutut[:D]

Sassykissalle paljon tsemppiä täältä!

Ja kiva että msj:lle ja poitsuille kuuluu hyvää, pari viikkoa on yllättävän lyhyt aika[:)]

Luomuleena älä murehdi, kyllä sinä varmasti ostaat antaa huomiota myös esikoiselle!

Siiri jossain sanottiinkin, että kaikki ei noita ennakoivia suppareita saa lainkaan, jotkut vain muutama ja jotkut vähän enemmänkin. Kyllä sieltä masusta varmaan jonkinlaista merkkiä tulee kuitenkin, että nyt tullaan ulos! Ei ne ihan niin helposti ulos putoa onneksi[:D] Mullakin oli toki kivuttomat supparit ihan siihen saakka, että kalvot puhkaistiin, olin yli puolen välin jo auki silloin. Mutta usko pois, kyllä ne huomaa kivuttomatkin kun ovat oikein säännöllisiä ja pitkäkestoisia [:)]

Melela ollaan ihan samoilla viikoilla (päivän heitto kai lasketussa ajassa) ja mulla on viimisen viikon ajan ollut kävely melko epämukavaa. Maanantaina reippaamman lenkin aikana tuntui painetta tuolla alhaalla ja lenkin jälkeen kun istuin hetken aikaa ja nousin ylös, niin kramppasi alamahasta aikas hyvin. Sen jälkeen oli koko illan ja seuraavan yön ihan kivikovana koko maha ja joka kerta kun nousi istumasta piti oikein keskittyä alamahan krampista selviämiseen. Ja nyt tosiaan koko viikon kävely on ollut huomattavsti entistä epämukavampaa.
Onneksi eilen alkoi äitiysloma!!! [:)]

Peukaloinen, juu meidän esikko täytti kesällä 2v. ja jos LA menee nappiin on esikko 2v. 3kk. Kyllä hän odottaa innolla vauvaa ja kertoo että laitta tutin suuhun jos vauva itkee. [;)] On myös kertonut että hänen tissistään vauva saa maitoa [:D] ja hän ottaa vauvan viereen nukkumaan. Mutta kun meidän poika on niiiiin äidin poika, pelkään että mitä itku potku raivareita tulee kun esim. imetän ja hän haluaa saada huomiota. Tuollaiseen kun hän ei vielä osaa varautua, ei voi ymmärtää että vauva on meillä 24/7. No kaipa se siitä sitten. Itse olen ainakin suuresti iloinnut kun minulla on 2 vuotta vanhempi isosisko. Leikkimme menivät niin yks yhteen. Toivon että myöhemmässä iässä heilläkin sitten menee. Ja jos sitten itse pääsisin vähemmällä. [;)] Tällä hetkellä pojalla on ainakin sellainen vaihe että äidin pitäisi koko ajan leikkiä, ja yksin leikkiminen on tylsää..... toivottavasti tämä vaihe menee pian ohi.... Kai tämä on vain tällaista loppuajan jännitystä kun tulevaisuus on uutta ja vähän pelottavaa. Mutta kai se maalaisjärjellä sujuu. Voimia kaikille mammoille. [:)]

Selailin tuossa tuota syyskuisten palstaa läpi ja jotenkin "heräsin" siihen ajatukseen, että kohta syyskuisetkin ovat jo vauvansa saaneet ja pian on lokapoikasten vuoro. Meilläkin varmaan ensimmäiset "täysiaikaiset" marrasmurut siirtyvät jo lokapoikasiin. Muutaman viikon päästä täällä varmaan jo poksahdellaan hyvään tahtiin [:)]  Valtaosa varmaan ajoittuu toki marraskuulle, mutta itse loppupuoliskon odottajana toivon, ettei tarvitsisi ihan joulukuisiin saakka mennä!

Pakkailin tänään vauvan sairaalakassia ja keittelin kaikki tuttipullot, tutit ja rintapumpun osat valmiiksi. Vauvan huoneeseen olen saanut jo muutoksen hyvään alkuun, ja eiköhän se ensi viikolla jo valmistune ainakin lähes kokonaan[:)]

Millä raskausviikolla luulette vauvanne saavan? Onko yhtään ennenaikainen olo, vai tuntuuko jo, että menee yli lasketun ajan heittämällä? Voisi olla ihan hauska arvailla ja katsoa menevätkö tuntemukset/toiveet todellisuuden kanssa yksiin [:)]

Heippati hei!
Mulla on ollu alusta alkaen sellanen olo, et tää meijän vauva ei oo täyttä aikaa masussa, ja niinhän siinä taitaa käydä! [:)] Toki ei vielä voi ihan varmasti sanoa, mutta näillä näkymin meijän vauvasta tulee lokavauva [:)]

Tänää tapahtu aika hurja juttu, kaatua mätkähin tossa pihalla asfaltilla. Auts! Onneksi kaaduin vasemmalle kyljelle enkä suoraan mahalleen!!! Säikähys oli suurempi mitä varsinaiset haaverit. Kämmeneen tuli pieniä nirhaumia jotka kivasti veti kivejä tms nahan alle. Mutta onneksi mies oli siinä et sai auttaa mut ylös sieltä maasta!
Menin vissiin pieneen paniikkiin, en osannu muuta ku märistä hysteerisenä et mitenhän vauvalle nyt kävi. Onneksi ei oo mitään vuotoja tullu illan aikana, mut alavatsa on jännästi pakottava.. Pitää seurailla sitä. Liikkeitä on tuntunu samaan malliin, onneksi!! Toinen kaatuminen jo tän raskauden aikana... [:(]

aika hurjaa vauhtia marraskuu tosiaan lähenee, hui. ja moni meistä varmaan synnyttääkin jo lokakuun puolella.
mulla ollut alusta asti sellainen fiilis et poika syntyy ennen la:ta. nyt kun on vielä toi streptokokki, joka voi aiheuttaa ennenaikaisuutta, niin se fiilis vaan vahvistuu. kunhan pysyisi sisällä siihen 37+0 asti niin olis hyvä. meillä on silloin miehen 3-kymppiset ja olis kiva olla mukana. mut sen jälkeen saa kyllä mun puolesta syntyä milloin vain. mä tossa mietinkin eilen et jos pari viikkoa vielä pääsee eteenpäin niin ne ei edes enää yritä estää synnytyksen etenemistä, hui!!!

mä odotan mammaloman alkua, kolme päivää olis vielä töitä. olis niin paljon puuhattavaa. oikein sormia syyhyttää [:D]

Mulla alkaa huomenna varsinaisesti äippäloma! :) Vaikka oonki jo reippaasti yli kuukauden ollu kotona, mutta sairaslomalla! :) 

No huh melela, onneksi kaikki vaikuttaa olevan kunnossa nyt! Kyllä sitä varmasti säikähtää aika tavalla kun kaatuu masun kanssa, en ihmettele ollenkaan. Voimahalaus sinne![:)]

Yritähän melela pysyä pystyssä - kyllähän onneksi vauvalla on hyvä iskunvaimennin tuosta lapsivedestä!
Mä pelkään kovasti kaatumista - laitoin yläkertaan meneviin rappusiin liukuesteteipitkin ettei sukka luista [:)] ja nyt kun on ekat pakkasyöt takana niin ulkoraput on tosi liukkaat...pittää mennä ku vanhat mummot tasakäyntiä [:D]
Tuon syntymäajankohdan suhteen mulla ei kyllä ole ollut mitään tuntemuksia...paitsi että joskus kun on oikein tukala olo niin tulee ajateltua että jos vaikka enää kuusi viikkoa odottelis (reilu 7 vko laskettuun aikaan). Paitsi niin, remonttikin seisoo että sen puoleen ei tarviis vielä ihan lähiaikoina syntyä [:D] Alunperin vauvanhuoneeksi tarkoitettu tila tuleekin vierashuoneeksi ja nykyisestä vierashuoneesta tehdään lastenhuone ihan pitkällä tähtäimellä. Että puuhaa kyllä olis...kun sais tuon miehen tuolta metsätöistä takas tonne vinttiin [;)]

Mä oon kans pelänny noita kaatumisia ku kuullu joiltaki jotai kauhujuttuja et mitä on tapahtunu ku on odottava äiti kaatunu.. Tosiaan nyt ku alkaa olla noita pakkasia, ja kuistin portaat ym saattaa olla yön jäljiltä liukkaita niin ollaampa kaikki varovaisia!!
Täällä pakkanen on kiristelly ittensä -4 asteen kieppeille [:)] Sieltä se talvi tulee pikkuhiljaa.
Ootteko mammat kovia tunnelmoimaan? Mulla menee nyt jo ihan hirveesti kynttilöitä [:D] <3
Alkopa sitte virallinen ÄITIYSLOMA <3
Iltapäivällä synnytysvalmennukseen, jesh! Mielenkiinnolla sitä oon ootellu.. Huomenna synnärille tutustumaan. Vaikka en välttämättä tänne Raaheen voi mennä synnyttään niin mukava käydä kattoon jos sitä joskus siellä kuitenki synnyttää [;)] [:D]
Tosiaan alkaa paniikkia pukkaamaan, että miten kerkiän tehä ja valmistella kaikki asiat ennen vauvan syntymää!?! Vaikka oikeestihan mulla ei oo enää paljo mitään valmistelemista, kaikki on jo valmiina. Mutta siltiki sitä vaan panikoi.. Sitterin haluaisin ostaa valmiiksi, mutta ku ei oo vielä löytyny sellasta kivaa. Ois niin hieno sellanen tärisevä sitteri, esim Fisher Pricen, mutta tahtovat olla aika kalliita [&:] Tyydyn siis ihan tavalliseen sitteriin [:D] Eilen piti pitkästä aikaa hiplailla ihania pieniä vaatteita jotka ollu jo vaikka kuin kauan valmiina oottelemassa hoitopöydän koreissa! Miten niin pienet vaatteet voi jollekki oikeesti sopia? [:D] Uskomatonta... !
Aika paljon ollu mielessä tuo diabetes asia ja korkeat paasto arvot. Stressaavaa. Josko tänään tulis soittoa Oulun suunnalta...

Heippa kaikille,

itsellänikin on sellainen fiilis, ettei poika varmaan jaksa ihan laskettuunaikaan saakka odottaa, mutta eihän sitä toki tiedä. Pohdin vain sitä, kun se on koko ajan ollut niin vilkas, että ajattelin sen haluavan maailmaan sen takia jo ajoissa [:D]
Opintoja tässä vielä teen ja reissaan koko ajan suomea ees taas. Neuvolassa sanoivat, että kannattaa pari viikkoa etukäteen rauhoittaa matkustelua, jos se vain onnistuu. Jos ei onnistu, niin sitten vauva päättää itte, missä päin suomea syntyy [:D] Olen jo mieheni kanssa naureskellu, että kuinkahan vain käy. Mies on yrittäny ottaa selvää, että missä on minkäkin paikkakunnan sairaala ja minen ole suostunu kuuntelemaan ollenkaan. Sanoin vaan, ettei se nyt heti pihalle tule. Minä hyppään sitte junaan ku alkaa supistaa ja tulen kotia synnyttämään (ja pitäkääki peukkuja, etten synnytä junassa) [:D]

Melela ymmärrän ton sun kaatumisesta aiheutuneen paniikin ihan täysin. Itekin pelästyisin ihan hirveesti. Hyvä ettei mitään kuitenkaa sattunut.

Täällä on viel niin pieni masu, vaikka 9viikkoa enää jäljellä, ettei paljon matkaa hidasta. Kaikki uudet ihmiset kyseleeki, että oi keväälläkö teille syntyy vauva? "Ei vaan parin kuukauden päästä" [:D] No eipä ole ainakaan ahdistavaa olla..

Eilen käytiin miehen kanssa metsässä kävelyllä ja sillo meinas kyllä voimat loppua. Mies keksi hyvän "oikopolun", ja lopulta römmittiin varmaan 2km kaiken muun kävelemisen päälle ihan kauheessa lillakossa. Mutta selvisinhän siitäki. Tosin sitten loppuillan vietin kiltisti sängyssä ku olin ihan kuitti [:D]

Mutta sellaista tänne syyskuun loppuun, ihanaa, ei enää kauaa, ku saadaan vauvat syliin, tuleekohan sitten ikävä noita ihania mahapotkuja <3 Tämä on kyllä ollu ihanaa aikaa!

Tänään alkoi äitiysloma ja onpa vaan omituista istuskella kotona. Periaatteessa mulla on lista asioita, joita pitäisi hoitaa, mutta kun moni asia riippuu toisesta, en pääse oikein puusta pitkään. Ja kun mulla on viime viikkoina ollut verenpaine vähän koholla, ni neuvolassa sanottiin, että mun pitää pitää selkeitä lepohetkiä kesken päivän, eikä yrittääkään touhuta koko ajan. Vaikka mitä sanotaan loppuraskaudesta, ni on tää silti mun mielestä miljoona kertaa mukavampaa ku alkuraskaus :)

Nuo kaatumiset huolettaa muakin. Täytyy kai olla vaan tosi varovainen ja välttää kenkiä, joilla liukastuu helposti. Onneksi Melela ei käynyt kuinkaan!

Oonkohan mä ainut joka on ihan varma siitä, että yliaikaa tulee paukkumaan että rutisee?? [:D] ..mun äidillä ollaan me kaikki kolme sisarusta menty reilusti yliajalle ja mun veljet on molemmat käynnistelty (mut sit onkii tultu "hei kätilö, otas koppi!" -vauhdilla). Muakin uhkailtiin käynnistämisellä, mut päätinkin syntyä ittekseni edellisenä iltana [8D] En mä tiedä kuinka perinnöllisiä noi jutut on, mutta jotenkin sitä ei vaan usko että ite pääsis niin "helpolla" et sais nyytin jo ennen laskettua syliin.. vaikka mä mieluusti kyllä vastaanottaisin pikkukaverin jo heti siinä 37-38 viikon kieppeillä [:)]

Ihan kauhee olo.. mahaan särkee, eikä toi masuasukin loppumaton hikka helpota oloa ollenkaan. Pelästyin yks päivä kovin, kun en töissä tuntenu liikkeitä ollenkaan.. nyt onkii sit pari päivää sen jälkee pidetty sellasia bileitä, ettei jää epäselväks onko masussa kaikki hyvin vai ei ja tommonen rauhallinen päivä olis kyl taas kovin tervetullut.. on masu niin hellänä tosta möyryämisestä. Töissä on aika rankkaa jo, vaikka nää viimoset viikot onkii mulle laitettu sellasta neljän tunnin työpäivää vaan.. tosin nekin tuntuu jo maratooneilta ja niiden jälkeen ei kyllä paljoa kotona jaksa tehdä muuta kun lösähtää sohvalle.. ja sit tulee itku kun haluis niin kovin puuhailla kaikkee, mut kun ei vaan kykene. [:(] Mut enää kaks viikkoa!! ..sit mä voin tulla valittaan teille kuinka on tylsää eikä mitään tekemistä [:D]

Lueskelin kyllä noi teidänkin kirjotukset, mut koska mulla on kanan muisti, ni en kyllä muista mitä kukakin on kirjotellu, enkä jaksa pläräillä enää taaksepäin - koira vonkuaa tossa vieressä jo pihalle ja siivotakin pitäis (oisko kellään lähettää ylimäärästä energiaa? Tarunen? ..sä kun vaikutat aina niin kovin pirteältä ja voimalliselta - lainaa tänne kans [:D] ), joten toivottelen kaikille vaan tasapuolisesti voimia näihin viimisiin kuukausiin - joillakin jopa viikkoihin! ..ihanaa kun kohta aletaan kimpassa jännäilemään kuka on seuraava nyytin hakija! Voiskin pistää veikkaukset pystyyn, että kuka täällä saa ensimmäisenä marrasnyyttinsä.. siis niinkun täysiaikaisena - näitä ihania pieniä kiiruhtajia mitenkään väheksymättä! ?

mulla on ollut koko ajan myös semmonen olo et tää ei täyttä aikaa masussa viihdy. oma veikkaus olis siinä 37 viikon pintaan. saas nähdä [:)]

mahtava fiilis, tänään aamulla loppui työt! oli 3 yövuoroa ja se siitä! on jotenkin niin helpottunut olo, ei tartte näillä näkymin mennä enää töihin. [8D] virallisesti ä-loma alkais vasta 9.10, mutta... nyt loppu työnteko! [:D] ah, vapaus (ja toivottavasti kivuttomammat jalat & nivuset) <3

satu: musta tuntuu kans et yliajalle mennään... toivosin kyllä että oisin väärässä ja pikkunen syntyiski vähä ennen la:ta [:)] vaan pakko ootella nii sitte se selviää.. [:)]

Mä oon kans ollut pitkään jo sitä mieltä että tää vauva syntyy lokakuun puolella, tiedä sitä sitten mistä nää tuntemukset tulee [:D] Mutta jos siinä 37vkolla syntyis niin hyvä on. Mä luulen että jos käviskin niin että menee yliajalle niin taitaa tulla piiiiiiiitkät viikot [:D]

Musta on tullut TODELLA hajamielinen enkä tajua enää mistään mitään.. [8|] Kai ne ajatukset on vaan niin kääntyny sisäänpäin ettei olemassa olekkaan muuta kun minä ja vauva ja kotihommat [:)]

Muuten... onko kaikilla muilla jo tullut maitoa...?? [8|] Ei mulla vaan....ei tietoakaan eikä mun mielestä rinnat oo ees mitenkään turvonneet..... Mahtaako tulla maitoa ollenkaan....... [:(]

Täällä myös ilmoittautuu yksi totaalinen harvapää[:D] Töissä (tai oikeastaan missään) on todella vaikeaa enään keskittyä mihinkään, ja jos jotenkuten siinä onnistun, niin herpaannun kyllä vähäisimmästäkin häiriöstä. Ja se muisti sitten! Ei sitä ennenkään ole häävisti ollut, mutta nyt ei jäljellä yhtään! Ei kerta kaikkiaan kykene painamaan mieleen asioita, lienenkö liian hajamielinen ja ajatukset vain harhailevat jo jatkuvasti vauvajuttuihin vai mitä. Todella rasittavaa [&:]

Kateeksi käy jo teitä mammalomalle päässeitä, itsellä vielä vajaat 3 työviikkoa jäljellä..huoh. Aamuisin on jo ihan tuskaa nousta ylös kun ei sitten millään jaksaisi katkonaisten yöunien takia. Noh, ihan vähän vielä kun jaksaa nipistää niin ehkä kerkeää jonkun viikon torkahdella ennen niitä kunnon valvomisia. Nauttikaa arvon "lomalaiset" [:)]

Ei muuten ole tullut täälläkään maitoa. No ehkä hyvin vähän sellaista kipeää "tärpättiä"[:D] En kyllä odotakaan sitä maitoa tulevan ennen synnytystä. Jos jotain tuleekin ennen, niin sehän on aika pientä mitä sitä tulee. Kunnon maidot nousee vasta jälkikäteen. Ei Iines* kannata murehtia, se että nyt ei vielä tule ei tarkoita, etteikö sitä sitten aikanaan tulisi[:)]

Heipsun!
Ei mullakaan ole vielä tullut maitoa, rinnat on kyllä kasvaneet "imetyskuntoon" [:D] Ja kun kuulee niiden kommentteja joilta maitoa jo tulee reilustikin niin eipä käy kateeksi märissä lakanoissa nukkuminen...
En oo vielä oikein osannut ajatella niitä imetysliivejäkään kun ei tiedä miten paljon vielä sitten kasvaa...

Takaisin