Syyskuun kuulumisia!

Mä jo kyselinkin tuolta neuvolasta, miten mun pitää toimia, jos jotain sattuu reissun päällä. Ensisijaisesti pitää olla yhteydessä omaan äippäpoliin, vaikka olis kuinka kaukana. Toki jos alkaa vuotamaan tai synnytys käynnistyy, niin sitten lähimpään ensiapuun. Tosi vaikeaa laittaa nyt itsensä etusijalle, kun haluaisi olla miehen tukena, mutta jos noi supistukset ja alavatsakivut pahenevat automatkalla, on varmaan pakko jäädä sitten vain kotiin. Olen kyllä ajatellut, että viimeistään tuossa kuukauden päästä, on varmaan pakko alkaa kantamaan myös synnärikassia mukana noilla matkoilla. Samoin pitää katsoa matkoilla lähimmät äippäsairaalat, jos vaikka synnytys käynnistyy yllättäen. Tosin jos tämä noudattaa esikoisen kaavaa, synnytys kestää taas yli 20h, ehdin hyvin omalle synnärille mistä päin suomea tahansa [:D].
 
ALKUPERÄINEN: tinkerbell84

Sassykissalle voimia makoiluun ja Miimille paljon kannustusta vaikeaan tilanteeseen. Tosi kurja tilanne tuo kyllä on, toivotavasti saisituleva vaari vielä nähdä pienokaisen.

Mikä Sassykissan vointi muuten on?


No siis toissailtana tosiaan alkoi ylämahakivut, eilen sitten paineet huiteli jo jo 140/104 hujakoilla ja olo huono, proteiinia myös pissassa. Soittelin illasta päivystykseen ja käskivät tulla näytille ja sitä myöten osastolle. Tuo maha/päänsärky on ehkä ärsyttävintä kun ei oikein mikään autakaan siihen. Nyt sitten tänään tutkivat tarkemmin ja istukan virtauksissa on jotain häikkää joten tässä katsellaan ja ihmetellään että mille aletaan, myös se virtsan vuorkausikeräys aloitettiin että nähdään munuaisten toiminta. CRP oli vähän kans kohollaan että miettivät että mistähän se johtuis [8|]
 
Sassykissalle jaksamisia! ..toivottavasti selviääpi mikä sua ja pikkusta vaivaa.. ja voidaan kyllä mieluusti odotella marraskuulle, joten ei tarvii vielä synnyttääkään [:D] hehhii. ihan niinkun siihen ite vois vaikuttaa. Mut toivotaan että vauvalla ja sulla olis kaikki niin hyvin, et voipi asukki vielä masussa jatkaa kasvuaan ?

Miimillä tosi ikävä tilanne kyllä! Voimia myös sinne ?
 
Aivan ihanaa viikkoa kaikille!

Meilläkin on sitten alkanut viikko 30 [:)] Lisäilen tänne muutaman kuvan, kunhan pääsen kotiin taas täältä toiselta puolelta suomea. Ens yönä junassa, kolmelta yöllä kotona ja yhdeksältä pitäisi mennä pitämään kasvatustieteen tunteja aikuisoppilaille (jaksaa viel hiukan).

Ollut aivan ihana viikko täällä. Olen niin tyytyväinen ku olen saanu graduni viimeistelyä vaille valmiiksi ja muutenkin kaikki tuntuu sujuvan hyvin. Viime yönä poika oli potkinut mun miestä käteen, kun se oli laittanu vahingossa kätensä mun mahalle. Mies siitä aamulla puhui aivan innoissaan. Ihanaa kun sekin saa kokea, miten ihania noi potkut on ja miten ihanalta tuntuu kun poika kommunikoi jo vattastakin.

Toivottavasti kaikilla muillakin on hyvä viikko aluillaan [:)]
 
Moikka!

Kyllä on viikko alkanut kivasti tääläkin [:)] Pyykkikoneessa pyörii pikkuvaatteita ja huonekkin alkaa valmistuun [:)] Pikkuhiljaa tuntuu että kaikki alkaa olla valmiina ja pikkunen saapi sitten vaikka kohta jo tulla [:)] No, jos kuukauden vielä pysyis niin sitten! Olo on tosin jo vähän malttamaton kun täälä kotona on niin paljon aikaa miettiä ja odottaa [:)]
Musta tuntuu että meidän vauvanhuoneesta tulee aivan älyttömän ihana <3 Oon pikkuhiljaa maalannut vähän seinälle kuvioo ja verhot pitäs vielä hankkia...matostakin haaveilen..

Pikkuhiljaa taidan alkaa pakkaamaan myös sairaalakassia, ettei jää sitten ihan viimetippaan [:)]
Vauva on selvästi jo laskeutunut alas, mutta odotellaan ens viikon lääkärin kommenttia miltä tilanne näyttää! Kohta on taas viikko mennyt ja neuvolantätin mukaan on turvallista synnyttääkin kun on 34 viikkoa täynnä [:)] Mutta, otetaan kaikessa rauhassa eikä rehkitä liikoja [:)]
 
heips [:)]
 
meillä mieski tietää paremminku minä [:D] se mulle kerto että pittää leikata siitä haalarista ne lenkit pois jos on.. paljopa minäki tiiän [:D] vaan ei meijän haalarissa ollu.
 
mää sain äitin työkaverilta äitiyspakkauksellisen vauvan vaatteita ja kantoliinan [:)] ja joku päivä mennään sinne kattomaan vaunuja ja turvakaukaloa [:)] pikkuhiljaa alkaa oikeesti jännittämään.... pinnasänkyki kannettiin sisälle ja sitä pittää kyllä pestä.. oli aika likanen :( voiko sen pestä fairylla vai pitäskö olla jotaki "hellempää"
 
Sassykissalle voimia, ja Miimille kans!

Tänne ei kuulu ihmeempiä.. Poika voi hyvin, pääsi pois keskoskaapista tänään, eilen lopetettiin lääkkeet ja nyt on syntymäpaino saavutettu [:)]

Pitäis laittaa kotia, pestä vaatteita yms, kun mahdollisesti saatais jo 2 viikon päästä kokeilla kotiuttamista.. Mutta tuntuu jotenkin turhalta pestä "pieniä" vaatteita kun jopa koko 44 on vähän iso.. ja mulla on vain 56cm vaatteita ja siitä ylöspäin hamstrattuna [&o] Tää on sit vissiin sitä baby bluesia, vai mikä se nyt oli...
 
Hei nobody, kiva kuulla teidän kuulumisia [:)] Pienokainenhan edistyy hyvin!
Vaatteet on vaan vaatteita ja pian hän kasvaa noihin mittoihin, hihat ja lahkeet saa käärittyä pois tieltä...
Voi ymmärrettävästi olla vähän alakuloa kun vauvan pitää olla osastolla, mutta kyllä se babyblues helpottaa viimeistään sitten kun saat rakkaan kotiin. Jaksamista sulle! [:)]
 
kiva kuulla teistä, nobody [:)] jaksamista sinne [:)] äkkiä se 2viikkoa menee ja saatte pojan kotiin [:)]
 
Sain tämmösen linkin vauva.fi keskustelu ketjusta. Nauranu pissat housussa [:D]
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita_mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks/sivu/2
 
Mä oon joskus Carina lukenu samaa ketjua! ..ihan mainioita juttuja [:D][:D][:D]

Kiva kuulla nobody, että saatatte saada pojan noinkin pian kotiin ? ..eiköhän se sunkii babyblues siitä helpota sitten. Muistat että voit sitte tulla meille ainakin purkamaan aina pahaa oloa tänne jos siltä tuntuu :)
 
Heissan taas kaikki...

Meillä oli eilen lastenlääkärin kanssa höpötykset ja arvio kotiin pääsystä on 1-2 viikkoa, siihen vaikuttaa pienemmän paino, eli se pitäisi olla yli 2kg. Alko vähä jänskättää miten me pärjäillään kotona...mut eiköhän se siitä. Joudutaan kyllä asustelee kaaoksessa ensin täs nykyises asunnossa kun ollaan alettu pakkaa muuton takia ja sit varmasti tuleva kämppä tulee olemaan kaaos kauan, mutt ehkä sitä kestää kun asennoituu siihen.

Me ollaan jo varattu kastepaikka...päädyttiin ett me ei millään mahduta kotona niit viettää kun kummeja kummallakin pojalla on 3 ja sit viel muu porukka. Eli varattiin Otaniemen kappeli, mutkin on 36 vuotta sit kastettu siellä...eli poikien ristiäiset on 5.12[:)]

Ihanaa odotusta kaikille[:)] ja nobody kyllä varmasti helpottaa kun pääsee kotiin saa touhuta rauhassa.
 
Voi kauhia että oon saanu nauraa noille jutuille! Siis noille mihin Carina anto linkin! käykää ihmeessä lukemassa [:D] Maha hytkyen saa höröttää [:D] [:D]

msj: teillähän on hyvällä mallilla asiat! reippaita poikia sulla [:)]

Ääks! noin 5 viikkoa laskettuun aikaan. hitsi ku menee aika nopeesti! Tänään polille, ihana nähä pitkästä aikaa poitsua [:)] kieltämättä mua vähä jänskättää mennä sinne... en kyllä tarkalleen itekkään tiiä et miks!

Onko teillä muilla sellasta ilmiötä, ku jos käy vähän reippaammalla lenkillä (tai siis yrittää kävellä edes hitusen reippaammin) nii kohta saa jo höllätä vauhtia mateluksi koska alkaa sattumaan tonne alapiähän!? kauheen tuntosta... yrittää siinä sitte päästä kotiin asti takas ku sattuu niin vietävän paljon, tuntuu et repee [:'(]
 
Kiitoksia kaikille tsempeistä, täällä on kotiuduttu ja nyt lepäillään kotona. Kreivin aikaan kyllä koska justiinsa huonekaveriksi paukahti himouskis joka halus pelastaa mut rukoilemalla... Verenpaineet ovat kohosalla mutta sain ohjeet tehostaa lääkitystä jos nousevat vielä. Napanuorassa oli joku virtaus vähän vastainen joten sitä nyt seuraillaan viikon välein että miten kehittyy. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja painoarvio oli jo 2kg [8|]

Eilen kävin äpolilla siinä synnytyspelkokeskustelussa ja oli ihan hyvähenkinen keskustelu, sai puhua mieltä askarruttavat asiat ja se kätilö kirjasi koneelle asiat mitä toivoin ja mitä pelkään jne. Näillä näkymin siinä reilu 4 viikon päästä aletaan käynnistelemään pikkuhiljaa ettei mene edes sinne viikoille 40, joten pelko liian isosta lapsesta jne.. ei lisää suunnattomasti stressiä. Noitten kasvainlöydösten takia kun tässä muutenkin on stressiä ja hermo tiukalla, tosin positiivista lienee se että kun itse on stressitilassa niin vauva kehittyy 'valmiiksi' nopeammin (jos nyt jotain positiivista pitää ettiä...).

Hitsi tää raskaus on kyl mennyt loppupeleissä ihan törkeän nopeasti!
 
hahhah, mahtavia noi carinan linkittämät jutut [:D][:D] kyyneleet silmissä saanut nauraa täällä. [:D]

sairaalassa olleillakin asiat alkaa setviytyy [:)] HYVÄ HYVÄ!

tuli tosta sassykissan himouskisjutusta mieleen et helkkari, miten kestää jos huonekaverit onkin ihan kammottavia. [&:]
 
Oon ihan pihalla täällä kun oli viikon verran kone rikki enkä päässyt tänne. Paljon on näköjään täällä tapahtunut. Mulla on reilun viikon verran ollut aina välillä todella kivuliaita suppareita. Joo ja nää ei tosiaankaan oo ollut mitään harjoitus suppareita. Yhtenä iltana tuli 2 tunnin ajan n. 10min välein todella kivuliaita suppareita, siis todella kivuliaita ja ajttattelinkin että nyt on lähdön paikka. No ne tyssäs kun seinään.... olin jo valmiina soittamassa vanhemmilleni että valmistautuvat esikoisen hoitoon, no ei tarvinnut soittaa. Kaikissa paikoissa on kyllä niin erilainen käytäntö, kun soitin meinaan seuraavalla päivällä neuvolaan niin eivät reagoineet mitenkään. Eivät määränneet edes lääkäriin jatkotutkimuksiin että onko paikat pehmenneet. On kyllä niin vahva tunne että tää vauva syntyy etuajassa (paniikki). Mul on tullut kauhee pelko siitä että miten selviin kahden pienen kanssa. Miten jaksan ja muista huomioida esikoista. En haluu että hän tuntee oloansa mitenkään kurjaksi. Tuli eilen yöllä oikein surku kun ajattelin että mitä esikko joutuu kokemaan, ennen kuin sopeutuu. Nyyh. [:(]
 
voi luomuleena, varmaan aika kurjaa kun on nuita suppareita. Mulla on ollu vasta ekaa kertaa nyt kipeitä suppareita. Ja mulle veikataan isoa lasta, joudun ehkä tutkimuksiinkin, että onko se kasvanu "liikaa". Mut mitä tulee tuohon paniikkiin vauvan syntymisestä, ni mulle tän esikoisen saaminen on nyt yhtäkkiä alkanu panikoittamaan. että miten mie selviin siitä ja apua enhä mie oikeasti ole tajunnut että kohta se tulee meille ja sitte sitä ollaan siinä. Ja että miten meistä muka , pariskunnasta, nyt yhtäkkkiä tulee perhe. Mehän vaan mähötään kotona, käydää harrastuksissa, syödää kotona ja oleskellaan. ja omaa aikaa on, kummallakin. Että miten tää nyt sitte muuttuu ja miten me sopeudutaan.

Toivottavasti sulla on kuitenki joku kelle puhua huolia. Mie aina välillä avaudun miehelle ja kyllä se ihmeen hyvin ymmärtää.
 
msj tosi mukava kuulla hyviä uutisia [:)] ehdittiin jo miehen kans miettiä että mitähän teille kuuluu...Varmasti kotona hommat lutviutuu muuttokaaoksessakin [;)]

melela mulla alkaa myös kävely ottaa todenteolla tonne alas. Tänään pidettiin oikein kunnon kaupunkimaraton ja nyt kotiin pääsyn jälkeen on pitäny vaan voivotella kun sattuu alavatsaan, paineen tunnetta on ja ihan sellaista menkkakipua [8|] Jospas tämä ei olis kuitenkaan mitään supistelua!

luomuleena minkäikäinen sun esikko on? Aattelin vaan että kyllähän hän varmasti iloitsee pikkusisaruksesta ja on mielellään mukana vauvan arjessa sun kanssa [:)]

Sympatiat muillekin murehtijoille. Mäkin mietin paljon sitä että ensinnäkin kun vaan kaikki menis hyvin synnytyksessä ja toisekseen sitä oman rutiinin luomista sitten kun tää rakas kultapala syntyy. Luotan kuitenkin siihen, että se kuulu äidinvaisto ohjaa toimimaan järkevästi [:)]
 
msj: mukavaa kuulla hyviä kuulumisia [:)]
 
kyllä täälläki välillä voisko sanoa että pelottaa että miten pärjätään pikkusen kans ku remppa on vielä kesken.. ja muutenki ku eka on tulossa että miten osaan sitä hoitaa.. valmiiksi jo semmonen huono äiti -olo [:(] puhuttiin kuitenki miehen kans tänää pitkään rempasta ja kaikesta nii näyttää taas valosammalta [:)] ehkä me selvitään [:)] vaikka kuitenki koko ajan jänskättää...
 
mulla ei supistele vieläkään.. (voiko noin ees sanoa..??) alkaakohan supistelemaan ollenkaan? äitilläkään ei supistanu ku kerran.. ei kai se oo periytyvää? miten mää muuten ossaan lähtä sairaalaan jos ei supistele ? ja jos veet mennee sit just viimehetkillä? tai ei mee nekää [&:] pitipä alkaa taas miettimään näitä...
 
Takaisin
Top