Syyskuun kuulumisia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peukaloinen, juu kyllä täälläkin mielellään jo vähän rentouduttais, mutta kuukauden ajattelin viel painaa täysillä, niin saan sitten kaikki opiskelut hyvälle mallille ja voin hyvin mielin jäädä sitten vauvan kanssa pariksi kuukaudeksi tai ainakin kuukaudeksi vain kotiin [:D]

Kisa2 kuinka ne antaa viel lentää tässä vaiheessa? Pidähän hauskaa lomalla ja muista ottaa rennostikin :)

oon mietiskelly et jos kävis hierojalla ku meinaa tuo selkä olla aikas kipee.. et josko ois jotai apua.. nii käykö tavis hieroja vai onko jotaki et pitäs olla joku "erikois hieroja"....???

Mä kävin ihan tavallisella hierojalla. aikaa varaessa jo mainitsin, että oon raskaana. Hieroja hieroi siis niin että minä istuin ja nojasin hierontapöytään. Lopuksi makasin selälleen et se sai hierottua kädet ja pään. Hyvin onnistui. Tosin alaselkäähän ei suositella kovinkaan hierottavaksi, voi edistää synnytyksen käynnistymistä. 

ALKUPERÄINEN: Siiri

oon mietiskelly et jos kävis hierojalla ku meinaa tuo selkä olla aikas kipee.. et josko ois jotai apua.. nii käykö tavis hieroja vai onko jotaki et pitäs olla joku "erikois hieroja"....???

Kovin moni hieroja ei viimosella kolmanneksella olevaa suostu enää hieromaan, koska hieronta saattaa urbaanilegendan mukaan käynnistää synnytyksen (näin heille on opetettu). Ja mahallaan et pysty varmasti enää olemaan, joten aikaa varatessasi ilmoita että sun pitää saada olla istualtaan.

hmmmh... no jospa yrittäs tota miestä hiillostaa hieromaan [:D] se vaan sattuu niin paljon.. juu oon herkkis.. mitenhän selviän synnytyksestä [8|][:(]

Mulla on jotenki erityisen pinkeenä ollu maha viime päivinä! Ja sitte semmonen tympiä paine melkeen kokoajan... Onko muilla?

Musta tuntuu, etta koko ajan näinä päivinä on maha pinkeenä, toinen on, että mun tissit on alkanu kasvaa ihan päivässä huomaa eron...

Melela mulla on myös tuota paineen tunnetta ollut mutta nyt kun oon ollu saikulla ja ottanu rauhallisesti niin se on vähän helpottanut..

Mä oon kans kuullut hieronnasta että on joku tietty piste/alue mitä ei pitäisi hieroa... tiedä sitten.. [8|] Mutta ainakin mun ystäväni joka on fysioterapeutti, on luvannu hieroa mua joten eiköhän se sallittua ole istuvassa asennossa, mahallaan toki ei enää voi olla [:)]

Ens viikon neuvolaa odottelen innolla... Jotenkin tuntuu ettei tuo maha muka kasva ollenkaan... Taidan kuvitella.. [8|]

Alkanu vähän huolestuttaan! Mun paastoverensokeri arvot ollu liian korkeella viime päivinä! Just ja just rajalla pysyny, mutta nousussa ovat kokoajan! Ihan normaaliin entiseen tapaan oon syöny, tosin liikkuminen ollu taas vähempänä, kiitos siitä tämän flunssan ja vetämättömän olotilan! Sit musta tuntuu, et vauva laskeutunu HURJAN paljon alaspäin. En kohta pysty mitenkään päin istumaan ku tuntuu että lutistan sen pään. Oikealla nivusessa tuntuu ihan selvästi istuessa sellanen "pallo", tai miten sen nyt kuvailis. Alkanu pelottaan, että jos se vauva on jo liian matalalla viikkoihin nähen. Sisko maannu melkeen viikon sairaalassa (tulee raskaudessa 12 päivää mua jälessä) kun vauva niin alhaalla ja supistellu siihen malliin että jouduttu antamaan keuhkoja vahvistavaa lääkettä jos käy niin että vauva päättää jo syntyä. Entä jos mullekki käy niin!?!? A.P.U.A.
Voi olla, että äitipolin aikaa aikaistetaan. Sen näkee maanantaina neuvolakäynnillä...

Hei kaikki marrasmuruilijat! [:)]

Mä en ole kirjoittanut piiitkään aikaan tänne... Kuten jossakin jo mainitsin, palsta tuntuu kuitenkin ihanan kotoisalta, vaikka oon harmikseni hieman pihalla täällä jutelluista asioista ja teidän kuulumisistanne. Toivottavasti huolitte minut joukkoonne vielä!

Ihan pikakuulumiset: Mä olen nautiskellut koko kesän raskaudestani ihan täysillä. On ollut ihana puuhailla asioita, joita voi olla hankalaa toteuttaa sit ensi kesänä kun on pieni käärö mukana menossa. Lapsen saaminen tulee olemaan ihan oma seikkailunsa, joten on ollut ihanaa pyhittää nyt aikaa parisuhteelle, kavereille sekä kaikenlaiselle puuhastelulle ja matkustelulle. Jotenkin on ihana ajatus, että pienokainen kulkee nyt jo kuitenkin mukana kaikkialla.

Nyt syksyllä, kun olen töissä ihan toisella puolella Suomea, on jotenkin ihanalla tavalla ikävä kotiin puolison luokse. Kiva huomata, että oikein odottaa sitä aikaa kun saa olla koko perheellä kotona.(No, tulevaisuus näyttää, kuinka ruusuista se arki sit tulee OIKEASTI olemaan! [;)]) Onko teillä muilla esikoisen odottajilla jo ihan selkeä perhefiilis, vai nautitteko vielä kahdenkeskeisestä parisuhteesta sellaisenaan?

Tulevaisuus tuntuu kyl ihan hurjalta! Palaillaan, naiset!

/Knööri

Ai niin, just sain postista ilmoituksen: vanhempainpakkaus odottaa hakijaansa! Tänään pääsee siis uppuotumaan taas ihan uudella tavalla vanhemmuuden mualimaan, huh! [:)]

ALKUPERÄINEN: melela

Sit musta tuntuu, et vauva laskeutunu HURJAN paljon alaspäin. En kohta pysty mitenkään päin istumaan ku tuntuu että lutistan sen pään. Oikealla nivusessa tuntuu ihan selvästi istuessa sellanen "pallo", tai miten sen nyt kuvailis. Alkanu pelottaan, että jos se vauva on jo liian matalalla viikkoihin nähen. Sisko maannu melkeen viikon sairaalassa (tulee raskaudessa 12 päivää mua jälessä) kun vauva niin alhaalla ja supistellu siihen malliin että jouduttu antamaan keuhkoja vahvistavaa lääkettä jos käy niin että vauva päättää jo syntyä. Entä jos mullekki käy niin!?!? A.P.U.A.
Voi olla, että äitipolin aikaa aikaistetaan. Sen näkee maanantaina neuvolakäynnillä...

melela, muistan lukeneeni neuvolasta saamastani opuksesta, että jotkut vauvat saattavat laskeutua pää alaspäin jo 31. rv:lla. Luulisi, että tuo on siis ihan tavallista. Ainahan voi toki soittaa neuvolaan tai sairaalaan ja varmistaa, että asiat ovat todella kunnossa. [:)] Paastoverensokeriin en tosin osaa sanoa mitään; ovatko nuo kaksi asiaa (verensokeri ja lapsen laskeutuminen) toisiinsa yhteyksissä tai että onko asiassa jotain huolestuttavaa...

Mua on itseänikin huolettanut vauvan vointi, kun joudun viikottain matkustamaan junalla/bussilla n. 8h kerralla... Parin viimeisen viikon aikana ennakoivat supistelut ovat huomattavasti lisääntyneet, ja niiden yhteyteen on ilmaantunut menkkakipumaista särkyä... Lisäksi minusta tuntuu, että vauva on jotenkin raukeampi ja passiivisempi kuin aiemmin. Onneksi liikkeet tuntuvat kuitenkin päivittäin ihan kunnolla! No, huomenna on onneksi neuvolakäynti, ja toivottavasti saan vähän vastauksia.

Tsemppiä, melela, sulle ja tietysti muillekin! Muista antaa kehon levätä tarpeeksi - hyvä neuvo, jonka olen itse NIIN monta kertaa kuullut, muttta jota tunnetusti on yllättävän hankalaa toteuttaa. Hyviä lepohetkiä ja jaksamista kaikille!

/Knööri

No tää meijän poju on pötkötelly pää alaspäin jo vaikka kuin monta viikkoa.. :) ekan kerran neuvolakortissa tarjonnan kohalla on merkintä RT vkolla 22 :O

ALKUPERÄINEN: melela

No tää meijän poju on pötkötelly pää alaspäin jo vaikka kuin monta viikkoa.. :) ekan kerran neuvolakortissa tarjonnan kohalla on merkintä RT vkolla 22 :O

Hup! Sori, käsitin siis viestisi aiivan miten sattuu. :) Toivottavasti maanantain neuvolakäynti tuo lisäselvyyttä asiaan! Tsemppiä!

melela, onpa hauska yhteensattuma, että siskosi ja sinun lasketut ajat ovat noinkin lähekkäin![:)]

Onhan se hyvä että tarkistavat onko vauvalla jo tarvetta tulla ulos :) Mutta uskon, että vauva ei voi olla "liian" alhaalla jos paikat ovat kuitenkin pysyneet kiinni. Jotkut vain kiinnittyvät lähtökuoppiin jo hyvissä ajoin[:D] Ihan ymmärrettävää tuo huolesi sinänsä, joskushan nämä ovat geneettisiä nämä ennenaikaisuuteen taipuvaisuudet. Toivotaan kaikkea parasta sinne vointiin, voin uskoa että on tukalaa jos vauva oikein painaa nivusiin!

Mä varmaankin panikoin turhaan, mutta tämmönen mä vaan oon [&:] Ei oo pitkiin aikoihin tarkastettu onko paikat kiinni vai ei, ja onko vielä lyhentyny tai pehmentyny entisestään. Saanpahan mielenrauhan jos päättävät tutkia tarkemmin tässä vaiheessa. Noista paastoarvoista, senki takia varmaan joudun äippäpolilla käymään ku on ollu vähä liian korkeita [:o]

tänää on ollu kyl kurja päivä.. väsyttää aivan kamalasti, ärsyttää ja ku oisin piristäny itteeni marjarahkapiirakalla... nii se sitte päätti epäonnistua [:(] eikä sen tekeminenkään helppoa ollu vaikka helppo ohje oliki... nii joo ja päivänhän kruunasi lääkärin puhelu joka sanoi että kutsu kilpirauhas testeihin tulee.. ei ollu tulokset ihan kunnossa [&:] ja vettäki pittää nyt alkaa juomaan reilusti...

[:(]

Kiva kuulla knööri sustakin! ..itseasiassa tästä ei oo kauaa, kun selailin noita marraskuun odottajien listoja ja mietin, että mitähän sullekin kuuluu - hyvä että hyvää! :)

Toivotaan melela että panikoit siellä ihan turhaan! ..eihän sulla ihan kauheesti aikaa oo enää laskettuunkaan.. vajaa 5 viikkoa ja vauva on jo ihan täysissä valmiuksissa tuleen maailmaan, joten ehkäpä se on ihan normaalia että on jo laskeutunu? ..jos se tietää vaan sitä, ettei ainakana yliajalle olla menossa :) ..mut hyvä että pääset piakkoin neuvolaan, ni osaapi viisammat kertoa faktoja ja tutkia :)

Siirille
toivotaan huomisesta aurinkoisempaa päivää! ..ja et kilpirauhasista ei mitään suurempaa ainakaan löytyis!

Omaa napaa supistaa.. kai ehkä vissiin, en mä keksi tälle kiristykselle ja repimisille muutakaan sanaa, ni oletan että supistuksia on. [:'(] ..mul ois vaan niin naurettavan helpot kolme viikkoa enää töitä (muutama päivä per viikko), ettei kehtais kyl ehkä saikullekaan jäädä. Saas nährä.

Täälläkin on tänään ensimmäisen kerran supistellut niinkin usein että on jo vähän levoton olo. Tähän asti olen vain ajatellut, että kun eivät ole kohdunsuuhun aiemminkaan vaikuttaneet niin tuskin siellä mikään olisi muuttunut. Ja toki toivon, että kaikki on kunnossa ja tämä on vaan mun omaa vainoharhaani[:)] Kyllä se aina varpailleen laittaa, kun muutama on ollut kivuliaampikin. Mutta toisaalta, voi kai tämä supparimäärä olla ihan normaaliakin näille viikoille. Noh, odotellaan taas sitä ensi viikon tarkastusta, eiköhän siellä ole kaikki aivan niinkuin ennenkin. Sitäpaitsi vauva on edelleen takamus edellä eikä eilen ollut edes laskeutunut yhtään. Täällä kovasti vakuuttelen itselleni taas että nou hätä[:D] Tätä tahtia on kyllä pakko otta saikkulia ennen mammalomaa..pöh pöh.

Takaisin