Syyskuun kuulumiset

Mullakin ollut kaksi päivää todella huono olo ja vatsa kipeä. Yöllä on tullut nukuttua pari tuntia.. Huoh!!
 
Pitkäaikainen stressi helpotti, kun saatiin aviomieheni lasten tapaamissopimus ja elatussopimus käräjillä sovittua. Lapset jatkavat kuten tähänkin asti ja se on tärkeintä! Ei onnistunut äiti vähentämään tapaamisoikeutta. Lapsilla on kaksi hyvää kotia ja kohta toisessa vielä pikkusisaruskin! Aah!
 
Meillä on varmaan tuo elatussopimuksen uusiminen edessä vuodenvaihteen jälkeen. Isännällä siis kaksi aikaisempaa elatettavaa, ja nyt kun meille syntyy toinen lapsi, muuttaa isännä tilanne jonkin verran jos ajatellaan maksukykyä. Mutta täytynee laskettaa se tarkkaan ennen käräjille menoa, ettei sitten käykin niin, että joutuu maksamaan enemmän kuin nyt.... Nuo maatalouden ns. tulot kun ei ole niin helppoja tässä hommassa.

Hienoa Anjuska että teillä on asiat kunnossa!!
 
Sama tilanne meilläkin että miehelläni yksi elätettävä lisäksi. No hän kun ilmoitti ex vaimolle että pitäisi tarkistaa elatussopimus niin nainen vaan tokaisi että ei meinaa tulla koko tapaamiseen! Olisihan se nyt paljon helpompi sopia lastenvalvojalla kun mennä käräjille asiasta, vielä kun mun mies on maksanut kokoajan enemmän kun mitä laki on määrännyt! Toisten itsekkyydellä ei näemmä ole rajaa!
 
Nää osaa välillä olla tosi hankalia juttuja. Ja toisaalta, kuka sitä nyt vapaaehtoisesti "omia tulojaan" pienentäisi..? Varmaan aika harvoin näitä pienennyksiä saadaan sovittua ilman käräjiä, voisin kuvitella.
 
Totta tuokin,mutta jotenkin ite ajattelen että kun mies on kerran silkkaa kiltteyttään maksanu enemmän jo useamman vuoden niin voisi eukko nyt sen verta tulla vastaan että suostuisi edes lakisääteiseen tai edes tapaamiseen! Annas olla jos miehen tulot nousisivat niin kyllä varmasti olisi heti vaatimassa itselleen lisää ja uutta elatussopimusta!
 
Niinhän se ihmisluonto toimii. Harva rahasta kieltäytyy, vaikka itekin tietäisi ettei se ole oikeus ja kohtuus.
Nopeempi oikeesti hoitaa sit käräjillä, jos toinen osapuoli ei asiaa muuten suostu käsittelemään. Meidänkin tapauksessa saava osapuoli on selvästi vakavaraisempi/hyvintoimeentuleva. Puolison tulot hällä ovat myös hyvät ja meillä minä taas jäämässä kotiäidiksi. Mutta minkäs ahneudelle teet! Elariperusteet kun rakentuvat taulukoiden varaan, jotka nojaavat viikonloppu-vanhemmuuden periaatteeseen. Taloudelliseen tasavertaiseen vanhemmuuteen on hyvin vaikea päästä, vaikka elatus käytännössä olisikin puoliksi jo. Lähivanhemman oikeudet kun ovat jumalattomat. Ja etävanhempi on se kärsivä osapuoli yleensä automaattisesti. Siis luonapidosta riippumatta.
 
Meillä meni exän kanssa niin kivasti noi elatusasiat, et ukko sai todistettua, ettei pysty maksamaan penniäkään yli vähimmäismäärän. Se toi sinne tapaamiseen nuohoojalaskutkin ja kaikki mahdolliset, vaikkei ne tosiaan mitään säännöllisiä kuukausittaisia menoja ole, mut narsisti osaa kiertää pikkusormensa ympäri vaikka sossun työntekijätkin. Eikä menny tuosta sopimuksenteosta kuin puoli vuotta, kun se myi talon ja muutti pois ja hankki toisen työn, joten se niistä tuloista (en lähteny uudelleen sopimaan, kun olin vaan onnellinen, et se häipy paikkakunnalta). Sit se ei muka tienny, että siihen vähimmäismääräänkin tulee vuosittain indeksikorotus, josta piti vääntää kättä (siis parista eurosta). Siis makso noin 140 euroa kuussa keskimäärin sen kolmen vuoden ajan, kunnes nykyinen mieheni adoptoi pojan. Sillonkin se lopetti ne maksut 2kk liian aikasin, kun adoptioasiaa vasta käsiteltiin. Päätös tuli vasta myöhemmin voimaan. Ei tuo raha-asia sinänsä mua haittaa, eikä haitannut silloinkaan. Vituttaa vaan vieläkin se "mies" ja miten se mua vedätti vuoskaudet pettäen ja pahoinpidellen sekä ryypäten ja sai mun itsetuntoni lakaistua maton alle. Kuulin, että se on menny kuukausi sitten naimisiin. Onnea vaan... toivottavasti nainen selviää pahemmitta vaurioitta!
 
Kääk, onko muille tullut suonikohjuja?
Mulla on vasemmassa jalassa tosi kipeä ja punoittava suonikohju, voiko näille tehdä jotain?
 
Joo harmittaa vaan kun toi on nyt niin kipeä, että koskeminenkin sattuu. Tukisukkia käytän myös, mutta tuntuu ettei niistä ole paljon apua ja töissä saa olla jaloillaan koko päivän.
 
On!! Persiistä alaspäin takajalat ja taipeet aivan täynnä!
Jos eivät häviä raskauden jälkeen, aion hakeutua leikkaukseen. Ovat niin hirvittävän näköiset ja kipeät :sad001 ja eikös niissä joku laskimotukoksen riski piile?
 
Vielä ehdin kirjoittaa tänne syyskuun puolelelle, vaikka huomennahan se kuu vaihtuu.

Sain jostakin jonkun pöpön ja nyt sitten on antibiootti kuuri päällä viikon ajan, jopa 3 piltsua päivässä pitää ottaa. On kyllä rääkätty, kun piti käydä labrassa kahteen eri otteeseen, veriarvot otettiin ja lisäksi se inhottava nieluviljely.
Lisäksi tuli kutsu äitiyspolille sokeriarvojen takia ensi viikolle. Noh, onneksi saa nähdä pikkuisen ultrassa ja varmistaa , että kaikki on kunnossa. Töissä tykätään, kun nyt olen viikon saikulla ja sitten ensi viikolla menee ainakin varmaan pari tuntia siellä äitiyspolilla..
 
Mä tuuletan, ja taitaa tyttökin tuulettaa kun sellaiset myllerrykset syyskuun kunniaksi päällä tällä hetkellä.
Tuuletan siis ilosta, että nyt on vanha asunto tyhjennetty täysin ja avaimet luovutettu takaisin isännöitsijälle. Vanha koti on historiaa ja nyt pystymme 100% lähteä tekemään omaa uutta kotia, ja valmistelemaan tätä pesää omalle tulevalle perheellemme. :D Ihkuu

Sain myös tämän kunniaksi videolle ensimmäistä kertaa tyttöni breakdance moovit vatsassa!!
 
Takaisin
Top