SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Tossa sanottiin että kutistuu jopa 6%. Ja siis itellä kyllä kokemuksena on että jos pesee ns väärässä lämpötilassa niin varsinkin sillon kutistuu.. Eli suosittelen kyllä oikeasti noudattamaan sitä lämpötilaa.

ite pesen myös sen makuupussin. kaikki vaatteet pesen.

kaalipataa tekemässä ja kohta kasaan tuon pinnasängyn :). Pitäis jaksaa mittailla tuo reunapehmuste, että osais kangasta ostaa sitä varten. Isommat lapset (2kpl) lähtivät uimaan, mummo kävi heidät uimahallille heittämässä.

Harmaata, sateista säätä..

tarkoitus tosiaan olisi tehdä tuo baby-nest, pinnasängyn reunapehmuste ja ensisängyn reunus kanssa. Mutta värimaailma on vielä kysymysmerkki.. Minä haluaisin tehdä musta-valkoisena, mutta onko sitten liian synkkä.. Isäntäkin vain sanoi, ettei jaksa nyt ajatella.. ja keskiviikkona kangaskauppa kutsuu.. Tai beigenä.. Tai harmaa-valkoisena.. vaikeaa..

Ite ajattelin jotain vihreetä tai ehkä keltaista.. Violetti käy myös hyvin.. :) siis reunapehmusteen väriksi. Baby nestistä ei vielä ole tietoa jaksanko edes tehdä semmosen vai jääkö tekemättä ku olis niin paljon muutakin mitä tarttis laittaa ja tehdä..

Oltiin tänään miehen enolla syömässä ja he oli laittanut savustettua lohta :Heartbigred ihan mielettömän hyvää! Nyt tuntuu että tuli syötyä liikaakin. Poju oli kyllä ihan hiljaa ja liikkumatta koko ajan mitä oltiin siellä ku ensin ku mentiin niin koira alkoi haukkua niillä ja sit muutenkin uusia ääniä niin ihan paikallaan oli :) autoon kun pääsin istumaan ja moottori ku käynnistettiin niin sitten alkoi oikeen kunnolla liikkumaan sit sen hiljaisuudenkin edestä :D

Mäkin oon ajatellu tehdä unipesän ja reunapehmusteen, varmaankin yhteensopivista kankaista. Onko jollain antaa vinkkiä, että mistä kannattaa ostaa vanua niihin?

Ottakaas joku mitta siitä vauvapesän pötköstä. Et miten pitkä se on suorana?

Vitsi kun mä en ole yhtään käsityöhenkinen eikä mulla ole edes ompelukonetta. :grin Tekis niin mieli tehdä tuo vauvapesä itse, niin saisi valita kankaatkin itse ja säästäisi rahaakin. Ja reunapehmusteen voisin kanssa tehdä ja kaukalopussin. Aloin juuri miettimään, että josko löytyisi joku toimiva käytetty ompelukone tuttavapiiristä sopuhintaan, niin onkohan niiltä peruskoulun käsityötunneilta jäänyt vielä jotain perusoppeja mieleen... Eihän se kauhean vaikeaa voi olla, eihän..? :rolleyes:

Mut voi kai sitä ostaa ite kankaat ja pyytää että joku tekis siitä kankaasta?

Niin se on kyllä hyvä idea, mutta ei taida olla ketään niin ompeluintoista niin lähipiirissä että kehtaisi pyytää. Ellei sitten vie ihan ompelijalle mutta ne lienee aika hinnoissaan... Vaikka tokihan työstä kuuluukin asiallinen palkka saada, ei sillä. :)

Tuo koneen lainaaminen oli myös kyllä hyvä idea, pitää alkaa kysellä tutuilta.

Niin se on kyllä hyvä idea, mutta ei taida olla ketään niin ompeluintoista niin lähipiirissä että kehtaisi pyytää. Ellei sitten vie ihan ompelijalle mutta ne lienee aika hinnoissaan... Vaikka tokihan työstä kuuluukin asiallinen palkka saada, ei sillä. :)

Tuo koneen lainaaminen oli myös kyllä hyvä idea, pitää alkaa kysellä tutuilta.

Kuulutko facebookiin? Sieltä löytyy sivu: Handmade by Mama, hän tekee tilauksesta noita petejä. Hinnat näyttäisi olevan 49€+postikulut. Että kyllähän siinä taitaa jonkin verran säästää, jos tekee itse.

Ristus mikä maanantai jumi.. Nukuttii pommiin onneks ehdin viedä lapset 8 kouluun. Söin liikaa aamupalaa eikä kahvi enää mahtunut ja nyt on kooma. Nukuin tovin ja kävin suihkussa. Uus yritys kahvin kanssa ja jos vaik lähtis pihalle hetkeksi niin toipuis tähän viikkoon...

#mikromutakakkulounaaksi :P

Liitteet

• WP_20160912_10_31_33_Pro.jpg
    WP_20160912_10_31_33_Pro.jpg
    827.5 KB · Katsottu: 28
Muokattu viimeksi:
Pitäis varmaan mennä lääkäriin mutta kun ei jaksa.
Viikko flunssaa takana, etätyönä tehty. Yskittää niin, että oikea kylki on aivan tuusana, vatsalihaksista ei mitään tietoa ja luulen kuolevani joka kerta kun yskäkohtaus tulee päälle. Mies haki eilen Resilaria apteekista mitä ilmeisemmin raskaana olevat saa hetkellisesti nauttia. Ehkä vähän auttaa mutta samalla on sellainen todella urpo ja pöhnänen olo - vähän kun olisi sokerit koko ajan liian matalana, tärisyttää ja kylmähikoiluttaa. Mä vihaan kipeänä olemista - viime kerrasta on jo yli kolmisen vuotta. :(

En tiiä onks enää olemassakaan mutta laitoin mailia madam mammalle ja ennustaja ellille vauvan syntymäpäivästä ja sukupuolesta... :D tyttäreni elli ennusti oikein eli 19.8. Ja tyttö. La oli 13.8. Luin viestin vasta myöhemmin ja kovin yllätyin :)

Olipas kamala yö :( en vieläkään ole päässyt ylös sängystä ku valvoin niin paljon yöllä. Osittain supistusten vuoksi ja en sit tiiä. Nyt on vaan ihan veto pois eikä mitään jaksais tehdä.. No onneks pojulla on kaikki hyvin kuitenkin vaikka ite oonkin vähän sekaisin.

Tarttis kyllä nousta ja mennä syömään tässä pikku hiljaa. Toinen kissoista vaatii mua jo nousemaan :D tulee ihan viereen ja tökkää nenällään mun poskeen.

Takaisin