SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Mua käskettiin syömään rautaa viime neuvolassa joka toinen päivä, mut musta tuntuu et oon muistanu syödä vaan kerran viikossa. Ottaisin kyllä vaik joka aamu, jos sais ottaa muiden vitamiinien kanssa aamupalalla, mut ku noita suositellaan otettavaks ruokailujen välissä. ...en minä silloin liiku keittiössä :D pitää varmaan laittaa olohuoneeseen se paketti.

Voi ahdistus.. Kävin läpi koko talon remonttitarpeet ja lista kasvoi a4 kokoiseksi. Todellisuudessa olen innoissani ja tykkään remontoinnista, mutta kun mies vähät veisaa miltä näyttää. No ei se mitään, otin nyt 5 vuotis tavotteen ja koitan saada tästä torpasta ajattoman.

Jestas että on maha kipeä. Tai siis niin kuin vatsalihakset. En tiiä mitä ihmettä toi mukula on touhunnut yöllä ku viiden aikaan herätessä jo oli tää :D

Mulla menee päivittäin 4 tablettia nyt jo enkä mielellään sitä määrää lisäisi ellei ihan pakko ole. Ja kun tosiaan viimeksi oli vielä hyvät arvot kuitenkin :) voihan olla että pysyy ihan kuosissa ilman sitä rautaa :)

Mä otan rautatabletit ennen ku meen nukkumaan, niin että vikasta ruokailusta on menny se 2h.

Hähhäh! Edellisessä neuvolassa hempparit oli 119 ja nyt oli 130 vaikken oo muistanu edes syödä rautaa. Tais olla liian hätänen mittaus viime kerralla :P

Jostain luin myös, että hb alkais nousta loppuraskautta kohden, tosin ei taideta vielä olla kovin loppupuolella. Mittaustapa vaikuttaa kyllä paljon myös tulokseen, puristetaanko sormea jne.

Katoin tänään kannasta ku yhtäkkiä muistin mutta ei ollu tulokset siellä.. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan.. Tai niin no kaitpa ne olis soittanu sieltä jo jos olis jotain vikaa siinä..

Niin ja eikös synnytyksessä kuitenkin menetä verta jonkin verran, niin ainakin sillä ajatusmaailmalla kuulostaa loogistelta että hb nousee loppuraskaudesta..

Tulokset tulee kantaan näkyviin vasta, kun neuvolassa lähettävä taho on ne katsonut. Näin ainakin itsellä.

Joo tiedän mut luulis että olisivat katsoneet jo kun oli puhetta..

Ehkä olis voinu ottaa vähän rauhallisemmin tänään.. Leivoin 2 pellillistä sämpylää tossa kauhealla kiireellä ja sit ku sain ne pois uunista niin kiireellä ikeaan ja sieltä kiireellä tekemään ruokaa.. No eikös mua sit miehen yrittäessä hoputtaa alkanu supistamaan ikeassa niin koita siinä nyt kiirehtiä! Kotona sit vielä jatkui vaikka onneks oli kivuttomia mutta ei se kivalta tuntunu ku toinen hoputti vieressä että mennään jo.

Nyt ku sai syötyä ja on levännyt jonkin aikaa niin ei enää supista mut nyt on ihan järkyttävän kova päänsärky.. Taidan suosiolla mennä tänään ajoissa nukkumaan.

Mie tosiaan laitoin tänään tekstiviestin nla-tädille, kun en aamulla joutanut soittamaan tuloksista. muutenkin haipakka aamupäivä oli ja sit, kun kotiin pääsin, niin iski normaali väsymys itselle.. Mutta ei ennättänyt soittamaan.. Illalla katsoin omakanta.fi:tä ja siellä ei itse sokerirasitus näy niissä käynneissä ollenkaan.. mutta edellisen nla:n tiedoissa löytyi o_O. Jos en tuloksia tulkinnut väärin, niin arvot olivat todella hyvät. Joten niistä ei tarvii olla huolissaan. Ja siinäpähän nla-täti ihmettelee kohdunpohjan korkeuden mittoja rauhassa :D. Jospa huomenna soittelisi itse nla-täti, niin tietäisi, olenko tulkinnut oikein.
Kilpirauhasarvoissa on vain laskua..

Äsken otettu kakkupohja pois uunista.. ja kinuskikastike tehty..

Kävin tänään ostamassa langat Taimitarhan ;) syyssukkaa varten.. Aloitus 12.9.. tiedä jaksaako kuitenkaan mitää tehdä..
Sit ostin myös Heartbreaker- tossuun langat..

Sitten suklaalevyyn vaihdoin pinnasängyn reunapehmusteeseen. Eläinkuosilla, mutta ei tule se jäämään, vaan tulen ompelemaan mieleisestä kankaasta uuden päällisen, jos osaan. Vkonloppuna anoppi tuo pinnasängyn ja tulen sen kasaamaan.. ja katson, minkä mittainen tuo ees on XD

Rodokselta kotiuduttu, ihanaa oli, loppu päivät oli kyl jo vetämätön olo joten oli kiva tulla kotiin. Vaikka ihana oli uida meressä ja nauttia lämmöstä ja valmiista ruuasta! Nyt kun matka on ohi, niin seuraava odotus on vauvan syntymä <3

Ampiaispesä: sehän on vaan hyvä jos kilppariarvoissa on laskua (paitsi toki jos on liikatoimintaa) :)

Kävin kilpparikokeissa ja samoissa (hyvissä) arvoissa kun elokuun alussa. Eli nykyinen annostus on just sopiva - huh. Mua niin masentaa kun joudun vaihtamaam neuvolatätiä kohtapuolin kun sillä loppuu sijaisuus. Tekis mieli viedä sille jotain pientä, ideoita? Mä mietin et jos joku kukkapuska (tosin ekaks mietin et jos veis salmiakkia, viiniä ja juustoa :) )

Voi mikä yö taas.. Jalat puutu kokoaika ja selkä kipeä. Onneks tuli aamu niin ei tarvi enää maata...

Eilen tuli eka "onpa sulla jo mahaa!" Kommentti :D hämmennyin kovin, lapsen kaverin äiti asialla. Tää on nii pieni kylä että mun raskaus on varmasti tiedossa kaikilla vaikka harvoille olen kertonut enkä kylillä muutakun kaupassa ole mahoineni liikkunut.

Taisin sit keksiä, miks mun kisu on niin hirvee kusipää öisin. Alettiin miettii, et millon toi käytös alkoi ja sit, et mitä sillon tapahtui / muuttui. Tajusin sit, et mulla tais sillon alkaa harjotussupistukset. Lievinä tosin, mut jos kisu huomas, ja nyt se ei tiiä mitä tehdä, ku "alfa" ei oo kunnossa..

Edit. Hahhahha!! Ei se johdukkaan musta :D Kisu reagoi AINA miehen tunteisiin. Viime viikolla mies oli rennompi, ja kisu herätti vaan pari kertaa yössä. Tällä viikolla taas on stressattu enemmän ja kisu on herätellyt useesti yön aikana. Ja tää stressaaminen on alkanut elokuussa, jollon alkoi myös yöterrorisointi.
Huh, ku helpotti tajuta, ettei tilanne johdu täst raskaudesta.
Nyt sit on isompi ongelma: miten saada mies lopettamaan stressaaminen :/

Muokattu viimeksi:
Voisko jo äkkiä tulla joulu? Vielä olis tosi pitkään odotusta ja alkaa nyt jo olla tukalat yöt :( tuntuu että maha on iso ja tiellä tosi paljon ja öisin on tosi kuuma.. Taitaa kyllä suureksi osaksi vaikuttaa huonosti nukuttu yö tähän omaan oloon..

Yritä nyt Fuji vaan kestää. Palkkio on sit mahtava :)

Mun mielestä LA on hyvään aikaan, ku loppuun päin alkaa ilmat viilentyä, ni pääsee ulos, jos tulee tuskallisen kuuma. Ja helpompi säädellä omaa lämpöö lisäämäl/vähentämäl vaatetta. Tarttis vaan jotenki selvitä nää lämpimät ajat :/
Satuin näkee tänään joulusen kuvan ja tuli jotenkin tyhjä olo. Jotenkin vaikeeta ajatella edes joulua, ku on lämmintä ja aurinko paistaa ja ulkon pärjää vielä ilman takkia. Kuitenki tarttis "kohta" alkaa suunnittelee jouluu, ku vietetään oman pikkusen perheen kesken (sori äiti ja anoppi :P). Uhosin miehelle, et mä teen ite lanttu- ja perunalaatikot. En oo ikinä vielä tehnyt :O Ja joululahjat tarttee tänä vuonna ostaa ajoissa. Nimim. Lahjaostoksille pari viikkoo ennen joulua :D

Takaisin