Syyskuu syksyn alku!

Väsymystä 24/7, ruumiinlämpö 35,5´c (astetta alempi kuin normaalisti) joka tekee kökköä oloa lisää ja nämä yhdistettynä aiheuttaa päänsärkyä + yliärtymystä.. Kyllä se raskaana olo on mukavaa, hohhoi.

Torstaina alkaa taas viikon yövalvonta töissä, saa nähä kui kauan jaksaa tätä tehdä (7yötä, 7vapaata). Ja päälle pieni stressi kuukauden päästä  tapahtuvasta muutosta, parin muuttolaatikon pakkaaminenki vaatii jo aikamoista ponnistelua.. Innolla odottelen tulevaa :P

 
Lindas, voitko siellä töissä puhua sun jaksamisesta jonkun kanssa? Tai voisitko olla aina vaan pari tuntia kerralla, vaikka ekat aamutunnit ennen lounaskiireitä? Sitähän meinaan sanotaan, että jos äiti ite on stressaantunut, niin vauva on sitä myös. Ois kyllä harmi jos joutuisit luopumaan työpaikasta jo tässä vaiheessa! Ja kyllä jos susta tuntuu, että et henkisesti ja fyysisesti jaksa, niin se on tarpeeksi hyvä syy hakea saikkua! Älä mieti sitä, että mitä muut ajattelee, vaan sitä, mikä on sinulle ja vauvalle parhaaksi. :) Tsemppiä sulle, kyllä se siitä!

karwis, sulle myös tsemppiä tulevaan yövuoroputkeen! Kunpa kökkö olo alkais jo helpottaa!


 
Aika herkästi nuo lekurit s-lomaa kirjoittelevat, itelle napsahti viikko diagnoosina raskauden aikanen väsymys ja uupuminen. Tosin huomenna tie vie labroihi, jotka halus varuiks ottaa.
 
Tämä ei ihan liity aiheeseen mutten oikeen löytänyt sopivampaakaan paikkaa kysäistä, mutta mulla oli näemmä virtsatietulehduksen jälkeisen virtsakokeen mukaan laitettu kilpirauhaskoe, miksiköhän? Siis jotain arvoja tutkivat, mutta onko ihan normaalia eli tutkitaanko kaikilla vai onko mulla nyt siis jotain syytä epäillä että jotain siellä vois olla?
 
Mty, en tiedä tutkitaanko kilpparit kaikilta, epäilen kyllä.. mutta siis mulla on lievä kilpirauhasten vajaatoiminta, niin nyt niitä seurataan verikokein muutaman kuukauden välein, kun raskauden aikana kuulemma vajaatoiminta helposti lisääntyy. Jos sulla sattuu ilmenemään vajaatoimintaa, niin varmaan saat siihen lääkityksen. Mutta tosta Thyroxin-lääkityksestä ei ole mitään haittaa raskauden aikana, koska se on samaa ainetta, mitä keho itse tuottaa eli hormoneja. :) 
 
Mä olin eilen koulutuksessa ja siellä kahvi- ja lounaustaukoa lukuunottamatta istuttiin kahdeksan tuntia. Sain toisen nivusen ihan mielettömän kipeäksi, hyvä että pystyin konkkaamaan autoon ja pääsin kotiin. Illalla mies sitten hieroi ja löysikin sieltä oikein kunnon jumin. :P Koulutus jatkuu tänään samanlaisella päivällä, joten voi jee.

Tää ei oo mulle tyypillinen vaiva, joten voiko (tääkin..) johtua raskaudesta? Voiko tuo kohtu (mitään vauvamahaa mulla ei vielä ole) painaa nivuseen tai sen aluen lihaksiin?

Kiva. Aamuoksentelu on jatkunut viikosta 5 aina tähän päivään, iltaisin olen melkein koomassa, en edelleenkään pysty syömään tiettyjä perusruokia (kuten kanaa ja pastaa) kun ällöttää liikaa, ja viikko sitten optikko totesi näön heikenneen voimakkaasti toisesta silmästä, raskaushormonien takia. :P Tässähän ehtii vielä kehittää vaikka mitä...
 
^ Osanottoni jatkuvasta pahoinvoinnista :o. 

Mulla on kuvotukset jo loppuneet jokunen aika sitten, huomenna alkaa 17. viikko.

Eilen sain kerrottua pomolle. Erinäisten käytännön seikkojen vuoksi oli tiedossa että on kerrottava hyvissä ajoin reiluuden vuoksi. Työsopimus on katkolla vuoden vaihteessa, mutta jatko pitäisi olla selvä *huh*..
 
Mä kattelin joskus pari viikkoo sitte, et h&m:n verkkokaupassa oli mamatoppatakkeja, en tilannut.
Oon soittanu pari kertaa myymälään, mut niille ei oo viel tullu talvitakkeja ja eilen myyjä sano, et niitä tulee tosi vähän ja ne meneekin sit melkein heti.
Ajattelin sit käydä tilaamassa sieltä netistä, mutta siellä oli enää yhtä kokoa jäljellä, joka ei tietenkään ollu mun kokoa.
Paniikki iski, kaikki takit mitä löysin makso yli 100!
Nyt löysin nelly.comista takin viidellä kympillä ja tilasin heti.
Suositttelen siis oikeesti vähän kattelemaan jo nyt jos on takille tarvetta.

En yleensä tilaa netistä mitään, koska mulla rinnanympärys on sen verran suuri, että täytyy aina sovittaa. Nyt siis toivotaan, että tulis sopivan kokonen. Onhan noita esim. huuto.netissäkin, mut mua niissä ärsyttää se, et pitää kytätä niitä sulkeutumisaikoja ja sit ei oo edes varmuutta onko sopiva jne. Tonne nettikauppaan saa onneks palautettua jos ei oo hyvä.
 
Mä ostin jostain alesta viime raskaudessa talveksi vähän ton tyylisen takin hennesiltä:

http://www.hm.com/fi/product/00726?article=00726-A

Ei siis mikään äitiystakki. Tollanen missä on leikkaus rintojen alla ja vähän levenee alaspäin, niin menee tosi hyvin raskausmahan kanssa ja näyttää hyvältä! Mä käytän normisti yläosassa 36-38 ja sen takin otin koossa 40. Poika siis syntyi tammikuussa ja takki meni ihan loppuun asti ja maha oli ihan valtava!
Se tarvii tietty ottaa huomioon että on tarpeeks pitkä kun maha nostaa takkia edestä jonkun verran..

Ja komppaan Sartzulia, että tosiaan kannattaa jo nyt alkaa kattelee sopivaa takkia.. :)
 
Ostin pari viikkoa sitten saman takin kun Pandaku, niillä oli kivoja värejä niin sain valinnanvaraa. Takki toiminut tosi hyvin, suosittelen! :)
 
Itse ostin viime raskaudessa Stadiumilta toppatakin. Kokoni oli n. 44 niin ostin 46 koon takin ja meni hyvin koko raskauden ajan. Mitään hienompaa en varmaan osta, ellei halvalla löydy vaikka kirppikseltä. 
 
Mietin itekin tota mahan kylmettymistä, mutta sitten keksin, että kun nyt on ollu sellaisia "kiinniommeltuja" huiveja muodissa , eli tuubikaulaliinoja, niin mulla on yksi sellainen villanen ja paksu joka menee just sopivasti mahan lämmittimeksi ja venyy mahan mukana. Eipä tarvi ainakaan palella! :)

Tämän tyyppinen (tosin en tiedä juuri tämän hm:n version koosta, että sopiiko masulle vai ei..)  http://www.hm.com/fi/product/03765?article=03765-D
 
Kyllä toi muksis näyttää siltä että maha vois loppuvaiheessa vilahdella.. Mut toi lindasin idea on ihan toimiva juttu jos ei siis haittaa omaa esteettistä silmää että takki mahan kohdasta auki..
Siinä mun takissa on alas asti vetskari joka kiristää loppuvaiheessa kyllä sen verran ettei se päällä kauheesti jumppailla, mutta pystyy sen kanssa elämään.
 
Mä ostin itelleni tosi paksun pitkän villatakin koossa L (normaalisti käytän M), missä on napitus edessä kahessa rivissä. Idea olisi se, että voin mahan päältä laittaa sitten napitusta pelkkään ulommaiseen riviin, kun maha kasvaa. Päälle vetäsen sitten viime vuoden talvitakin, jonka laitan kiinni sen verran, mitä yltää. Meillä ei tosin onneksi olekaan täällä kovia pakkasia, niin kyllä tuo saa riittää. :)
 
Voi ei, talvivaatteet. :P Mulla on vielä sellainen työ, että joudun (noh, yleensä tietysti saan) ulkoilla paljon. Jonkinlaiset kunnolliser, tosi lämpimät ulkovetimet pitäisi siis hankkia...
 
Mä haaveilin tota H&M:n toppatakkia mutta enhän mä tajunnut että se NOIN nopeasti loppuis.. Nyt harmittaa kun en tilannut heti sitä. Sovitin kaupassa tommosta: http://www.zalando.fi/only-vicky-talvitakki-sininen-on321g02h-502.html
Siina on vetskari, mut malli on tommonen vähän a-linjanen ja tuntu et sinne mahtuis mahaa. Ei se kyllä tuu ihan lopussa varmaa menemään, mut ainakin jonkin aikaa talvesta.. Ajattelin ehkä tommosen ostaa reilumpaa kokoa. Sit loppuaika ihmetellään erikseen et mitäs sit, mut nyt ei tunnu oikeen olevan muuta vaihtoehtoa. Mä en haluu mitään villakangastakkiakaan kun en sellasella enää nytkään pärjäis ku oon semmonen vilukissa. :D Pakko käyttää untuvatakkia, ja siinä oleva vyö jo vähän kiristää.
 
Muakin mietityttää aika paljon tuo tavipukeutuminen. Esikoinen syntyi marraskuun lopulla ja silloin pärjäsin vielä pikkupakkasilla villakangastakilla, joka tosin oli isompaa kokoa. Takki jostain syystä venyi mun valtavan mahan kanssa, tosin olinhan aika koomisen näköinen lopussa, kun napit venyi ja paukkui. Molemmissa raskauksissa mun maha kun on ollut loppusuoralla reippaasti yli yläkäyrien, joten en nytkään usko, että tämäkään masu mitenkään pieneksi jää.. Mun untuvatakkiin ei kovin isoa mahaa mahdu, joten pistää kyllä mietityttämään, miten tämä talvipukeutuminen ratkaistaan. Uuteen äitiystakkiin kun en haluaisi panostaa, on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä. Olen myös helposti kylmettyvää sorttia, tosin loppukuukausina varmaan ei vilu vaivaa :). Toisaalta sitä toivois, että olisi sitten leuto talvi, mutta ei se jatkuva loska ja räntäkään kivaa ole. Kattellaan nyt.

Olen tuntenut itteni jostain syystä tosi väsyneeksi edelleen ja sekä finnejä että mustapäitä pukkaa selkään niin kuin murrosiässä. Naamaankin on tullut vähän näppyjä, tosin ei mitenkään häiritsevissä määrin. Ei kyllä tämmöistä hormoniryöppyä ollut ed. raskauksissa. Kiva olla teini jälleen...
 
Mä saan ystävältä lainaksi jonkun toppatakin jota käytti kaksosraskaudessa aika pitkään. En viitsi ostaa.. Toppahousuja mietin kyllä koska pitäähän tuon uhmaikäiseni päästä höyryilemään ulos talvella.
Tää kuukausi meni NIIN nopeesti. Oltiin perheen kesken Ikaalisissa kylpylässä pari päivää ja kyllä oli mukavaa. :)
Ensi kuukin menee varmasti tosi nopsaa ja marraskuun saankin järjestellä häitämme :) Mukava loppuvuosi tiedossa.
 
Ajattelin tilata ton takin tässä illalla kun on aikaa.. no, se oli loppunut.. Alkaa pikkuhiljaa masentaa koko takkiepisodi.... 
 
Takaisin
Top