Syyskuu syksyn alku!

Tää nyt ei ehkä varsinaisesti kuulu tän alle... Mut mitä ootte mieltä uudesta äitiyspakkauksesta? must on hienompi ku vuoden 2011, mitä ilmeisesti jaetaa viel syyskuun loppuu asti... Kuinka moni ottaa rahana? Mä otan ehdottomasti pakkauksen:)
 
oli kyllä tosi sievä se uus äippäpakkaus ! :) itse ainakin otan sen, kun ei sillä rahasummalla saa kuitenkaan kaikkea tuota mitä pakkauksessa tulee :P toki asia on sitten erikseen jos lapsia olisi jo ennestään monta :) 
 
Joko vuoden 2013 äippäpakkaus on jossakin nähtävillä? Kuinka aikasin sen muutes saakaa? Oon ihan dementoitunut tän toisen raskauden aikana ja esikoinen jo 4v 8kk nii en mää muista mite nämä asiat etenee...?! :o Mulla tässä kuussa 10 ja 13 pvä eka niskapoimu-ultra ja sitten lääkärineuvola. :) Pahoinvointi helpottanu, etova oli jatkuu ja jatkuva näläntunne :/ Närästystä ja rinnat alkanu muotoutua ihan oudoiksi :D Töissä oon nyt onneksi pystyny olee ja kohta mulla tää sijaisuus loppuuki nii ajattelin levätä muutaman viikon ennen ku alan tekee töitä toisessa paikassa.
 
Susu89, tätä ruvetaan seuraavaksi jakamaan: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

kunhan siis edelliset on jaettu loppuun. Meillä vielä harkinnassa, että otetaanko tuota. Periaatteessa olisi kiva ottaa, mutta toisaalta kun esim. noita äp-haalareita on meille jotenkin siunaantunut jo kolme kappaletta, vaikka vain yksi lapsi on ennestään :) Osa vaatteista siellä on ehdottomia helmiä, joita olisi kiva saada useampikin kappale, jotkut on taas jää käyttämättä kokonaan.
 
Minä kuulun näköjään vähemistöön, sillä minusta tuon uuden pakkauksen sisältö ei ole kovin kummoinen. Makuupussi oli ainut kivannäköinen!
En ottanut esikoisellekaan pakkausta. Nyt olisin halunnut...

Serkun vanha, vuoden 2007-08 vaalean beige talvihaalari saa mennä uudellekin vauvalle. Ainakin se on nätimpi kuin tuo harmaa!

Pakkauksen vastine rahalla saa kyllä paljon vaatteita, jos etsii vaatteet kirppiksiltä! Ihan pienten vaatteita löytyy uuden veroisinakin! Ja joskus alestakin tekee tosi edullisia löytöjä.

Onko kukaan muu huomannut "järkytyksekseen" ettei nyt siirrytty vain syksyn puolelle, vaan osa meistä ja pian me muutkin ollaan kohta toisella kolmanneksella!!
 
Mulla on 2011 pakkaus, joten ei oteta. Ja ei munkaan mielestä se kauheen erityinen ole, siis 2012 pakkaus. Ainoastaan se korvallinen pipo, makuupussi ja se itse pakkaus lyö mun mielestä viime vuoden pakkauksen.. :)

Ihan totta Totoro! Toisaaltas tuntuu ettei aika kulu mihinkään, mutta kyllä tässä oikeesti aletaan olee aika pitkällä jo! Jee :)
 
Kivaa, että muutkin ajattelevat kuten itse uudesta pakkauksesta. Eli että makuupussi on kiva ja ite pakkaus, muuten ihan perusbodyä, ym. Jos ois eka mukelo tulossa, niin ottaisin, mutta nyt en ota. Ostelen kirpparilta mitä tarttee ja just sellasta värikästä eikä tommosta neutraalia :) Tuon makuupussin ajattelin sitten jossain vaiheessa jostain bongata ja ostaa, jotta saa molemmat lapset "omavuotiset" makuupussit vauvalaatikkoon :) Mun pitäis löytää tulokkaalle vielä jostain kirpparilta semmonen hymynaamahelistin. Esikoiselle bongasin ja samoin kaverin vauvalle... josko vielä jostain sattuis silmään :)
 
Mä taas tykkään tuosta uudesta enemmän kun vanhasta. Se vanha on mun makuun tosi pliisu tuohon verrattuna. Sitäpaitsi ei se vauva tajua tuossa vaiheessa niiden vaatteiden päälle mitään :). Äitien hienostelua. Koska eka on tulossa, niin otan ehdottomasti pakkauksen ja aion hyödyntää kaiken mitä sieltä tulee.

Hieman olen ihmeissäni seurannut keskustelua joillakin palstoilla, missä monet valittavat mm. ettei noita turkooseja voi laittaa tytön päälle ollenkaan.. Siis millä vuosituhannella tässä oikein eletään? Mulle ne tosi perinteiset pliisut vaaleanpunainen tytölle ja vaaleansininen pojalle on kyllä enemmänkin ne mitä mielellään vältän viimeiseen asti :). Makuasioitahan nämä kuitenkin on.
 
Joo, kyllähän se pakkaus tosi kätevä on, jos ei ennestään ole ottanut. Niitä perus vaatteita nyt tulee muutenkin hankittua, mutta kuten esim. toppis+asusteet, makuupussi, harja, kynsisakset, lämpömittari..

Joo, ei kanssa ymmärrä noita jaotteluita.. Mä tykkään meidän pojalle pukea erityisesti keltaista, koska mun mielestä sopii hänelle niin hyvin ja ei haittaa vaikka ulos lähtiessä jalkaan eksyy vaaleanpunaiset villasukat! :)
 
Ekaa odottaville pakkaus onkin mitä arvokkain, kun siellä tulee tarvikkeita ja just toppavaatetta, joilla on aika iso hintalappu kaupassa. Tokaa odottaessa sitä vaan ahdistui, kun ajatteli et sit ois kahdet samantyyliset ja -kokoset toppakuteet ja vesilämpömittarit ;D Minust toi turkoosi on kyllä semmonen väri, et käy molemmille. Mä oon ainaki tytöllä käyttänyt :) Ja vihreetä myös. Sit pari kertaa kuullut kuinka komee poika mulla on o.O Mut mä tykkään väreistä ja en opeta lastani pukeutumaan pelkästään ns. tyttöväreihin. 
 
Cissi84 Tuohan ois hyvä idea etsiä kirpparilta lapsen syntymävuoden "äippäpakkaus"! Piti kelan sivuilta käydä katsomassa mitä on -10 ollut.
Meillä käytössä oleva haalari on näköjään vuoden 2007 väriä. Tämän saanut serkku on syntynyt myös maaliskuun puolessa välissä.
Todennäköisesti sais nytkin sen vanhan, muttei sekään sen hienommalta näyttänyt...
 
Meilläkään ei äp-pakkausta tulla ottamaan, koska esikoisen paketista (olisiko -10 pakkaus) on vielä kaikki tallessa. Saa sillä rahalla sitten hankittua ihan niitä perusbodeja jne. ja muuta tarpeellista.
 

Minusta pakkauksessa  oli ihan ok vaatteita ja mielestäni värit sopivat molemmille. Haalarista en ehkä niin paljon tykännyt. Tullaan varmaankin pakkaus ottamaan, mutta pitää miettiä vielä.  En itse tykkää käyttää vauvalla kokopotkareita ja niitä tuossa oli jonkun verran. Helpoimmilta tuntuivat pukea body+sukkikset/terälliset puolipotkarit. Onneksi sen saa valita ottaako rahana vai tuotteena!

Onpa mennyt nopeasti aika kesäkuulta syyskuulle! Ja tosiaan, toinen kolmannes on alkanut ja seuraava virstanpylväs minulla on rv 20. Mietin jo töissä mitä yritän tehdä valmiiksi jo tässä syksyllä, jos joudunkin jäämään sairaslomalle. Ei kai passaisi liikaa miettiä, kyllä ne työt hoituu ilman minuakin! Haluaisin vain, että pöydälleni olisi helppo tulla :)

 
Jeeee, sitä ollaan tosissaan jo raskauden 2/3 puolella! :)

Taidan ottaa äitiyspakkauksen, kun ei tuolla säästössä ole enää vauvan vaatteita. Kaksi ensimmäistä lasta jo kouluikäisiä. Mä kyllä järkytyin niistä kirkkaan keltaisista kuoseista. Mun mielestä ihan järkyttävät. :O Mut siinä pakkauksessa on kuitenkin muutama niin arvokas ja tärkeä kuten itse pakkaus patjoineen ja petivaatteineen, joka toimii ekat pari kuukautta vauvan sänkynä ja myöhemmin säilytyslaatikkona. ..ja ne KYNSISAKSET. Annoin jossain vaiheessa ne sakset eteenpäin, mut kadun koska ne oli ihan parhaat kynsisakset mitä tiedän. :)

Töissä porukka tietää jo raskaudesta, joka on jotenkin helpottavaa, kun ei tarvii peitellä vatsaa ja ymmärtävät jos voinnissa on jotain poikkeavaa. Eivät ihmettele jos katoan välillä kahvihuoneen puolelle syömään välipaloja. Etovaa oloa on edelleen ajoittain ja huippaa välillä todenteolla. Muuten olen kuitenkin pystynyt tekemään työt kuten ennenkin.

 
Minä meinaan pärjätä vanhalla pakkauksella, kun siitä on kaikki tallella. Tuossa uudessa pakkauksessa on ihania tuo makuupussi - tosi hieno kuviointi. Lisäksi kun vanhan makuupussi värjääntyi pesussa (nahkahansikas oli eksynyt samaan koneelliseen), niin se on aika masentava pussi, siihen olisi kiva saada uusi tilalle. Ja kevyttoppahaalari on kiva uutuus, sitä kun ei ollut aiemmin. Ja tietty tuo toppahaalari on hieno jotenkin. Vaikka niitä haalareita onkin muistaakseni kolme jo ennestään... Lämpömittarin joutuu ostamaan, kun neiti tipautti sen ja se napsahti poikki se lasi sisältä.
Paljon kyllä tuli aiemman pakkauksen sisältöä käytettyä. Yksi mikä siellä oli aivan huippu, niin se lämpöhaalari. Ihana, kun se on pehmeää merinovillaa, niin iholle ystävällinen!
 
Minä haluan ehdottomasti tuon äippäpakkauksen! :) Varsinkin, kun nyt on varmaan viiminen tilaisuus edes saada se. Nyt kun vielä kuulun Kelan piiriin, niin haluan sen kyllä. Jos jossain vaiheessa saadaan vauvalle sisarus, niin olen (toivottavasti) jo valmistunut, enkä enää saa kuulua Suomen sosiaaliturvan piiriin.
 
Kyllä täälläkin otetaan pakkaus. Siinä on niin paljon kaikkea hyödyllistä. :)
Mulla vaan taas on huono fiilis tän vauvan suhteen, tuntuu et kaikki ei oo hyvin.. Neuvola on vasta 3vk päästä.
 
Mymmis Et ole koettanut soittaa neuvolaan, josko saisit käydä tarkastuttamassa tilanteen?

Sain eilen tilaamani neulepaidat, joita tuunaamalla ajattelin tehdä niistä imetyspaidat! Napit niissä on alas asti, mutta alle kun  tarvitsee kuitenkin jonkin toisen paidan tapaisen.
Jos tuo ilma ei sateeksi muutu, voisi lähteä esikoisen päikkäreiltä herättyä shoppailemaan kirppikselle vauvan vaatteita.

Jotain sopivaa villalankaakin voisi ostaa, jos ja kun tuo anoppi innostuu lopulta vauvan tulosta, voisi kysyä josko neuloisi kevättalveksi villahaalarin. (Vuodatus löytyy "Potuttaa, jurppii, pännii" osion "Miten vanhemmat ovat ottaneet raskautesi") Villikset kun on aika hyvän hintaisia, ellei kirppikseltä löydä.
On mulla itsellä jo parit puolipotkarit tekeillä, kun sattui olemaan kivaa kangasta!
 
Takaisin
Top