Syyskuisten neuvolat ja ultrat

Neuvola rv 39+4

Paino: +1kg/vko [:@][:(]
Turvotus: -
RR: 117/67
Pissa: puhdas
Sf: 32
Tarjonta: rt
Syke: 130-140
Liikkeet: ++
 
rv 41 ja viimeinen neukku mahan kanssa...

Paino: +200g
rr: 99/74
syke: 125-135
pissa ollut koko raskauden puhdas
sf: 38cm
turvotuksiakaan ei ole ollut
liikkeet ++

Ite joudun soittaa torstaina yliaikaiskontrolliin ajan, luultavammin se on ma tai ti jolloin minäkin toivon jääväni osastolle käynnistykseen. Tokihan tää nyt syntyy aiemmin, yeah right! ;)
 
moi!!

7.9.2010 viikko 39+6
painoa + 1kg [:D] koko aikana noin 20kg
sf 36 cm
kohdunkaula 2,5cm ja auki sormelle
syke 148
pissa ja verenpaineet ok
supisteli, mutta itse en huomannu mitään[:D]

tänään viikko 40+6
kaikki edelleen hyvin
kohdunkaula noin 1,5 cm ja auki noin 2 cm
sain ajan seuraavalle viikolle yliaikakontrolliin ja mahdolliseen käynnistykseen, toivottavasti tulee jo ennen sitä eli tänään kaikki ässät ja muut käyttöön[:D]
 
Neuvola 37+6 takana

Painoa +300g
Sf oli laskenut
Sykkeet hyvät
Pissa puhdas (mikä helpotus!)
RR edelleen noususuunnassa, siinä hilkulla mennään etten juokse joka päivä antamassa näytettä tuon alapaineen takia [8D] yläpaine sais melkein ollakki vähän korkeemmalla... nuo leposykkeet on kyllä mulla ihan kammottavia, tykyttelee välistä ja vähän väliä yli 90..

Varattiin vielä viikon (rv38+6) päähän aika(tapana kuulema varata useempikin aika jopa lasketun jälkeenki vielä?), mutta ei sen pidemmäksi kun on kuulema NIIN alhaalla ettei ihmettelis vaikka synnytys alkais piakoinkin (katotaan vaan, ylihän se menee kuitenki että pätkähtää) Helkkarinmoinen paineentunne on kyllä tuolla alapäässä oikeestaan koko ajan ja maha pinkeenä tässä mennään suurinosa vuorokaudesta. pari kertaa /vrk saattaa jopa tulla menkkajomotuksia ja ristiselkäkipuja mutta siihempä ne onki sitte jääneet...
 
Neuvola tiistaina 14.9 rv 38+1
Painoa + 1,983/vko [:@]
RR 120/80
Hb 122
Sf 35 (suoraa viivaa piirtää)
Turvotus ++
pissassa verta.

Painosta johtuen varattiin sitten seuraavalle päivälle lääkäri eli eiliselle.
Paineet vähän nousseet 126/80
Verta pissassa edelleen.
Kohdunkaula poissa ja sormelle auki,mukula niin alhaalla että lääkäri sai tukittua sormensa sen pään taakse!!!!
Eipä siis mikään ihme kun oon ollu tän viikon vähän kipeenä [8D]
Lääkärin mielipide oli et ei kauaa mene,luulis tällä viikolla syntyvän.
Nyt sitten vielä huomiseks äippäpolille aika...
 
Rv: 40+1
Paino: 85.3 (muutos -1.3kg)
Turvotukset: -/-
Verenpaine: 130/96 ja uudella mittauksella hetken päästä 119/90
Virtsa: -/-
Hb: -
Kohdunpohjankorkeus: 36
Lapsivesi: N
Tarjonta: rt
Sykkeet: 140-160
Liikkeet: ++

Neuvolahoitajan eka kommentti aulassa oli "Voi ei! Mä olin ihan varma, että ei oltais nähty tänään." Älä hittoja - sitäpä toivoin itsekin. [8|]

Ja taas saman kaavan mukaan ylimääräinen käsipari penkomaan missä riivatussa muksun pää on. Mulla tais mennä ristiselkä paskaks siitä ropaamisesta, meinaan nyt on muksun pää niin siellä ja syvällä, että huhuh. [:@] Ja kuulema tosi lähellä synnytys... [&:]

Ja taas paasausta, että on räpylään iso laps... Ja nyt sitten aloin ihan tosissaan pillittämään. Oon jo kolme viikkoa tuuminu hoitajan kanssa, että kyl hirvittää nyt minkä kokonen jätti tuo poika on ja oon jaksanu uskoa ja toivoa itse, että ei se niin iso voi olla, jos pari viikkoa sitten oli 3,5 kilonen. Nyt hoitaja sitten kirjas suoraan lähetteen äpkl:lle aktivoituneen synnytyspelon takia. Soitti vielä perään, että hän soitti sinne ja valittelivat, että eivät voi ottaa tänään vastaan. Sanoivat kuitenkin, että jos pää rakoilee mulla viikonloppuna niin saadaan miehen kanssa kävellä suoraan päivystykseen, jossa mitataan ja tutkitaan ihan kunnolla tuo lapsen koko, arvioidaan mun jaksaminen ja kykeneminen alatiesynnytykseen. Muutoin tulee erillinen kutsu sitten. Ja ens perjantaina sais tilailla sitten yliaikasuus kontrollia (mulla sattuu 41+3 sunnuntaille) jos sinne asti päästään.

Tunteet täällä on tällä hetkellä tosi sekasin. Itkettää, pelottaa, kaduttaa, huojentaa, naurattaa... [&o]
 
tänään oli kättärillä taas kontrolli ja edelleen poika meinaa olla n.4,3-4,5kg LA eli mun mielestä vois tulla jo 3,7kg on mielestäni tarpeeksi iso. Lääkäri oli sitä mieltä että ei tässä mitään hätää ja että helposti synnytän sen kokoisen tämän pituisena. Itteäni vähän mietityttää että mitä jos menee yli aikaiseks, ei se kumminkaan kokonaan kasvua lopeta.

Kysyi että haluanko tulla vielä la ajan aikoihin kontrolliin vai vasta sitten yliaikasuus kontrolliin (jos tarvetta), sanoin (pillitin, niin kuin nykyään aina kun ketuttaa) että mitä turhaa siinä välissä tulla jos mitään ei kumminkaan meinata tehdä esim. käynnistää, joten aikaa ei varattu. Sen verran että pääsin ulos asti niin lääkäri soitti ja oli tullut sittenki siihen tulokseen että kyllä se kannattaa sittenki vielä silloin la aikana mitata kun oli vähän käyrä noussut edelliseltä kerralta ja kun mitat voi vähän heittää.
Nyt on sitten LA päivänä kontrolli, vaikka mitäpä siitä on iloa jos taas vaan toteavat että joo nyt se on sitten esim.sen 4.3kg nähdää taas sitten kun tuut synnyttämään, siinä vaiheessa mä vasta rupeenki vollottamaan [:D]

kohdunsuu oli 2cm ja ylhältä sormenpäälle auki alhalta väljempi, vähän siis siellä edistytty.
 
Celina ja *uninen*, kovasti tsemppiä! Hyvä että kuitenkin tutkivat ja ottavat teidän pelot tosissaan!

Mua kans on mietityttänyt vauvan koko. Mutta ihan päinvastaisesta syystä, esikoinen oli nimittäin 2,9kg (syntyi rv 40+1) ja silloin jouduin käymään polilla seurannassa, kun epäiltiin että vauva olisi liian pieni. Tuolloin olin kovin huolissani, joten kävin nyt yksityisellä ultrassa 38+2. Mulla sf on ollut ihan alakäyrällä... (ja esikoisen kanssa pomppasi reippaasti käyrien alle). Mutta kaikki kunnossa! Painoarvio 3,1 ja voi kuulemma vielä kasvaa n. 400g. Että aika ideaalitilanne, vauva ei ole liian iso eikä liian pieni. Mulla taitaa vaan tuo vauva upota lantioon kun meen selinmakuulle, ja se vaikuttaa sf-mittaan.
 
Mullakin oli tanaan vaihteeks laakari. Viikkoja 38+3

Pissa puhdas
Turvotusta loytyy.
Paino noussu n. 500g/vk
Verenpaine 120/80
Vauvelin syke 158
Iloisesti melskaa mahassa
Kohdunsuu auki noin 1cm
Vauva ei laskeutunu viela

Viime viikolla oli suurentunu sf-mitta, jota piti talla viikolla seurata. Napsahti aika ultraan maanantaille, jossa tarkistellaan vauvelin koko. 32 vk:lla arvioitiin keskikokoseksi ultrassa, nyt vahan huolettaa tama yllattava kasvu. Ei kylla talla kertaa mitannu sf:a, vaan ensimmaista kertaa kasikopelolla kokeili kokoa.

Varsinaisia supistuksia ei ole tuntunut viela, silloin talloin maha kova.
Halusivat myos antaa influessa-rokotteen, joten sekin tokattiin yllattaen kateen.
 
Taas vaihteeksi neuvola takana..

- Paino +1050g/vk
- RR 147/102 ja 146/98 (!!!)
- Pissassa proteiini kiikunkaakun plussalla
- Sf 36
- RT
- Sydämensyke +, liikkeet ++

Verenpaineen ja proteiinin takia neukkutätsky soitti synnytyssaliin. Päätyvät kuitenkin siihen että ei tarvi siellä mennä pyörähtää vaan sain sit uuden neukkuajan keskiviikolle. HUOH, jos se tähän loppuun vielä jonkun myrkytyksen lykkää. [:@]
 
kontrollilaakari +ultra takana 38+6

Paino oli perjantaista pompannu 1,36 kg. Oikea jalka mulla on tosi turvonut, vasen paljon vahemman.[:@]
Verenpaine 120/70
Pissa puhdas.
Ultrassa vauvan koko arvio nyt 3,1-3,6 kg eli ei jattilaista tulossa vaikka vahan jo pelotti.[:)]
Valittelin puoli vitsilla huonoa viikonloppua perapukamien takia... tarjosi kaynnistysta keskiviikoksi. Miehen kanssa kieltaydyttiin, kun ei mitaan laaketieteellista syyta ollu.
Olin kuitenkin sentin auennut lisaa viikonlopun aikana (nyt 2cm), joten kai se sielta normaalistikin tulee pian. En ollu viela valmis saamaan tiettya paivamaaraa ulos tulolle. Hassua, kun meinas ihan paniikki iskee....[:o]
 
Neuvola 39+2

paino +233
RR 120/77
Sf 32,5
Sykkeet 150
Liikkeet ++

Elikkä mallillaan kaikki. Ilouutinen oli myöskin että vauvan pää kiinnittynyt :) Nyt sitten odotellaan vain seuraavaa vaihetta!
 
tänään oli taas neuvola

38+5

paino +700g
RR 121/84
pissa puhdas
SF 37
sykkeet 145
liikkeet +

viikona päästä taas uudestaan (hope not)
 
Neuvola rv 40+4

Paino: +300g/vko
RR: 122/61
Pissa: puhdas
Sf: 32
Syke: 130
Liikkeet: ++

Vauva ei vieläkään kiinnittynyt. Ensi viikon maanantaina vuorossa yliaikakontrolli [>:]
 
Täällä taas neuvola-aamu takana, viikkoja siis 38+6

Täällä taitaa painonnousun mestari ollakki meistä jäljellä olleista tälle viikkoa, nimittäin 1700g!!!
Turvotusta on ja RR nyt taas näytti vähän matalampia lukemia neuvolassa ku mitä mulla kotona: 122/88.
pissa vielä puhdas (kirjaimellisesti th:n sanojen mukaan)
Sf 37, johtunee siitä on että kääntynyt tuolla masussa niin että selkä ei enää ookkaan tuolla oikealla puolen levossa vaan navassa kiinni (ja sen kyllä tuntee)
Nyt otettiin heti ensi maanantaille (39+4) seuraava käynti kun haluaa seurailla noita pääkipuja,turvotuksia,pissoja ja paineita..

Paljon toivoi jo mulle kyllä supisteluja kun vauvakin ois kuulema ihan valmis sieltä muuten ulostautumaan [8D] Kysyin samalla mahdollisesta yliaikakontrollista ja jotain se selitteli että riippuen mun kunnosta, käynnistystä voitaisiin kuvitella alottelevan aikanaan (meni vähän ohitte).

Nyt pakko mennä ottamaan lepoja [;)]
 
Eilen käyty neuvolassa eli viikkoja 39+1

Paino: 74.8 pysynyt samassa perjantain käynniltä, kai nyt jos istu viikonlopun vessassa heti ku sai syötyä! [:'(]
RR: 122/88 jotenkin se on kovin huolissaan alapaineista ja tarkkaan pitää kotona seurata ettei nouse enempää
Pissa: -/-
SF: kortissa merkattu 35, mut mun mielestä sano mitatessa 33(sillä nyt ei varmasti ole merkitystä)
Vaavin syke: 140-150
Liikkeet: ++

Ja seuraava neuvola laskettuna päivänä eli 27.9, toivotaan parasta jotta ei enää tarvis mennä...niin varmaan!?!
 
Rv: 40+5
Paino: 85.6 (vajaan viikon muutos siis +300g - oliskohan tuo ollut se mun lounas...) [8|]
Turvotukset: -/-
Verenpaine: 118/84
Virtsa: +-/- --> kyllä, proteiinissa oli vähän plussaa, voi johtua valkovuodosta kuulema
Hb: -
Kohdunpohjankorkeus: 36,5
Lapsivesi: tyhjä
Tarjonta: rt
Sykkeet: 157
Liikkeet: ++

Nyt sitten huomenna Kättärille juttelemaan synnytyspelosta kätilön kanssa. Oon valehtelematta joka päivä itkeä pillittänyt viime perjantaista lähtien ja yöunien pituus sen kun on lyhentynyt. Katsoo miten menee. Uskallanko ihan avoimesti kertoa tuntojani ihan vieraalle... [:-]
 
Tänään RV 39+2

painoa +1.4kg/vko, PIKKASEN tuota turvotusta näin loppua kohden alkanut ilmaantumaan [:-]FF
Turvotusta siis tosiaan ++
Pissa ok
RR: 120/80
Sf: 35,5, vettä normaalisti
Tarjonta: rt, hyvin laskeutunut ja kiinnittynyt on jo
Sykkeet: 140
Liikkeet: ++

Hoitaja uumoili että kyllä näyttää lupaavalle, ja toivoi että ensi tiistaina en ole enää yhdessä koossa. Katsotaan vaan [:D]
 
Toivottavasti oli kaikille teille vikat neuvolat.

Celina: Koeta ny vaan pinnistää, että saat suun avattua- sun parhaaksihan se on.
*voimarutistus*
 
Neuvola 39+4

Noni napsahti sitte huomiseksi uusi neuvola-aika! Tän aamusen perusteella...

RR 126/96 ja 125/97, päänsärkyä on...
Paino -100g/vko, eli painoa ei oo tullu lisää (tai turvotuksia) muttei ne entisetkään oo kyllä hävinneet....
Pissa neuvolan tikuttamisella puhdas mutta huomiseksi juoksen sitten viemään heti seittemältä aamulla labraan näytettä "kunnolla" tutkittavaksi
Kutina ja pahoinvointi: verikokeita! maksakokeet ja samalla katotaan natrium, kalium jne. harmi ku sappikokeen tuloksissa menee se viikko...

Vauva itsessään tunnusti olevan hyvävointinen tuolla tksiössään, nukkua posotti menemään ja niin kyllä melkein tämä mammakin kun yö meni väännellessä ja käännellessä lähinnä.
 
Takaisin
Top