Syyskuisten neuvolat ja ultrat

Siinä oliskin sit kaks kärpästä yhellä iskulla, jos sinne pitäis jäädä [:D] Sopis mulle kyllä!
 
Sattuneesta syystä nyt vasta eilistä neuvola infoa.

Perus settiä otettiin ja edelleen kaikki okei. Jalkojen turvotuksesta ei sanonu mitään, kyseli vaan ettei sormet ole turvoksissa. No eihän ne ole.
Perjantaina uudestaan, ja lupas että tohtori katsastaa kohdun tilanteen, ja "raaputtelee". Ettei tarvis käynnistellä...

Settiä 40+2

Painoa:77,6kg (+400g/vk) Osa turvotusta
Sf:33
Pissa:--
Sykkeet:140
Mamman Paineet: 110/53
Liikkeet: ++
Tarjonta: raivo
 
Täsä:

rv 39+1

paineet: 118/82
paino: +613/vko- HAHHAA!!
turvotus: KYLLÄ
pissa: puhdas
sf/ympärys: 36/107

tarjonta: rt
sykkeet: 150
liikkeet: ++

Eli niin peruskäynti kuin olla ja voi.
Tossa kotiin kävellessä supisteli jonkin verran ja no..siis supisteli. Ehkäpä tästä pikkuhiljaa alkais nekin voimistumaan..toivossa on hyvä elää[:D].
Ja sitten mietin tuota painoa, että kivasti on kyllä pysynyt kurissa nousu- ja että tohon kun lisäilee sen 10 kiloa, jotka laiskottelin itselleni ennen raskautta, olisi pyöreesti se 20 kiloa odottelemassa poistumista synnytyksessä ja sen jälkeisessä elämässä... ei paha!
Mutta mä niiiiiin haluan jo päästä siihen seuraavaan vaiheeseen--> vauva-arkeen siis ja elämään taas ilman tätä poikkeustilaa[;)].

Seuraava käynti la l. ens tiistaina.
 
Aamulla käyty neuvolassa.

rv 37+3

paineet: 117/74
Hb: 143 (eipä kuulema enää tarvi mittailla)
sf: 33
pissa: puhdas
sykkeet: +140
liikkeet: ++
paino: -200g/vko (melkomoinen ylläri näillä syöntimäärillä)

Tuosta painosta vielä, että nyt tullut yhteensä 15 kg eka neuvolakäynnistä, joten ei haittaa yhtään vaikka välissä on viikkoja, jolloin on "laihtunut". [:D] Vauveli on laskeutunut tukevasti paikoilleen ja täti suositteli kovasti kävelemään niin paikat hieman ärsyyntyvät. Liikkeitä ja mahdollista lapsiveden tihuuttelua tulee seurailla, muuten näyttäisi siltä ettei tällä asukilla ole kiirusta pihalle. Vaikkakin olen asennoitunut et ainakin laskettuun aikaan asti menee niin kyllähän se hirveältä kuulosti kun täti sanoi, että voihan tässä mennä vielä kuukausikin.. Ensi torstaina taas seukki käynti.
 
40+ liikaa..

Paino: n +1kg edelleen viikontakaisesta
Pissassa proteiinia, ei sokeria
Verenpaine: huiteli 145-148/ 81-95, mitattiin reissun aikana 7 kertaa (ennen tätä ollut tasaisesti 130 molemmin puolin/ 60-70)
Turvotus:+++

Vauva: SF ei enää mitattu, kun ei kuulemma enää merkitse tässä vaiheessa mitään. Sykkeet hyvät ja tasaiset ja liikkeet ok. Onneksi.

Juu.. siis huomenna uudestaan, ei ollutkaan viimeinen neuvola käynti ei[:@] tai sitten jos tulee päänsärkykohtaus/ silmissä alkaa heittään tms. muuten huono olo, niin sitten päivystykseen. Eli kroppa alkaa pettään tässä vaiheessa. Onkin nyt sunnuntain jälkeen ollut vähän outo olo ja päässä aina välillä suhisee, silmissä pilkkuja, että tod.näk. tuo verenpaine kyseessä. Ei kuitenkaan epäillyt raskausmyrkytystä, sen oireet olisi pitänyt näkyä jo aikaisemmin kuulemma. Sanoi neuvolatäti, että voisi ymmärtää jo syntyä ja samaa mieltä olen. Mutta oireita ei ole, ei näy eikä kuulu[:@] Mut takaisin lepäilemään, ei tällä fiiliksellä ja kropalla enää muuta tehdä kun maata.
 
Viimoinen neuvola olisi sitten ohi ennen laskettua ja ylihän me mennään -rytinällä. ma-ti yöt "Helmillä" on ollut bileet - kaikki sileex meiningillä, mutta viime yön kerkesin taas herätellä huolissani toista. Hän tuppaa rauhoittumaan liikaa ennen näitä neuvolapäiviä. Tällä kertaa tosin hän oli sangen rauhallinen dopplerissakin, joten toivotaan ettei tämä ja romahtanut Hb meinaisi mitään ikävähköä. Iltapäivällä saan lisälabrojen tulokset. Niitä siis odotellessa.

RV 39+4
paino: -700 g (raskauden alusta asti + 4,6 Kg)
Turvotus: +, sormien nivelissä aamuisin - muuten ei, Jippii!
paineet: 139 / 67
pissa: puhdas
B-hb: 98 -> siksi otettiin PVK ja P-hb, josta tulokset iltapäivällä
SF: 29 cm ja "Helmi" on asettunut kuulemma jo todella alas...?
vauvan syke: keskimäärin 130
liikkeet: +

Ensi viikolla olisikin sitten vielä neuvola ja jos menemme "yksissä nahoissa" niin sitten varataan yliaika-kontrolli. Kassotaan - kunhan vain rakkaalla lapsella on kaikki hyvin - se on se tärkein.
 
Maya_L: Älä ole huolissas, jos vaavi rauhoittuu.Kunhan niitä liikkeitä on tietyn verran vuorokaudessa.Rauhoittuminen saattaa vain ennakoida synnytyksen lähenemistä [;)]
 
Kiitos Mamma_76 rohkaisun sanoista. :0)

On tämä ihanaa kun saa seurata toisten vauvautumista ja syyskuun edetessä koittaahan se aika meille itse kullekin - vaikka välillä tuntuu, että osa viihtyy kengurupusseissaan hieman pidempään. Nyt odotellaankin sitten H1987:n, Vesselin kuulumisia!
 
Perskeles, siis aivan turha käynti lääkärillä!!!Aamulla ku ois saanu nukkua niin piti lähtiä sinne lääkärille ja tosiaan kiukkuuseks vaan tulin!!

Eli rv 37+3
Paino: +900g/3pvä!!!!!!!!!!! [:@][:'(][>:][:@]
Turvotus: +/-
RR: 126/80
Pissi: -/-
Sf: 33
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: kiinteä,kiinni ja 3cm

Mä olin ihan varma että ois jo jotain tapahtunu, mutta EI, siis EI mitään!!! No eli tää mun käynti johtu kohdun/mahan aristamisesta! Ja siinä sitten puheltiin lääkärin kanssa jotta mistä voisi johtua, tuli puhe oksentelustani/pahoinvoinnistani joka on jatkunut läpi raskauden välillä pahempanan ja välillä parempana. Ja nyt oikein kun raskautta enää näin vähän jäljellä niin lääkäri kirjoitti pahoinvointiin jonkin reseptin(jokin vatsansuojalääke), olis nyt perhana sen aiemmin jo kirjoittanut jos siitä jotain apua tulee olemaan kun olen kyllä oksentelusta aiemminkin maininnut. Mutta siis lääkäri päätteli tämän vatsan/kohdun aristuksen johtuvan oksentelustani ja jos pahenee niin yhteys neuvolaan tai äitipolille.
Mulla noita supisteluita ollut päivittäin, viikonlopun jälkeen todella kipeitä jotta jo sai tuntumaa tulevasta ja ne ei mitään siis ollu tehny alakerralle, tää kakara ei varmaan tuu pihalle siis koskaan!
Ja mä oon niin kyllästyny näihin mun mielialan vaihteluihin, ensin haluaa muksun heti nyt pihalle, sitten taas ajattelee jotta oo vaan siellä vielä pari viikkoa ainakin, sitten taas ei haluais olla ollenkaan raskaana, sitten taas on niin onnellinen tai yli kiukkunen kaikesta...miks ei vaan voisi olla tasasesti tyytyväinen tilanteeseen. Mä en tee enää mitään, makaan sohvalla peiton alla ja odotan vaan tulevaa enkä ajattele enää mitään!!!
 
Kirsikka: Tsemppiä- ja just noin, teet mitä jaksat ja se siitä.
Mielialavuoristoradalle ei oikein mitään voi, joten yritä nauttia kyydistä?
Ja tänne palstallaan vaan päästämään höyryjä[:D]
 
Kirsikka: samanlaisia oloja täälläkin tuon mielialan ja turhautumisen suhteen. Mulla on siis kohdunkaula lyhentynyt noilta sun viikoilta tänne 40+6 1cm kuukaudessa. Sanoinkin miehelle, että tätä menoa synnytetään sitten jouluna[:D] Sitä piti sulle sanoa, että etkös odota jo toista? Silloinhan sen kaulan ei tarvitse olla edes kokonaan poissa, että synnytys käynnistyisi ja se saattaa kadota muutamassakin tunnissa, että älä vielä luovu toivosta. Kyllä nää matkalaiset ulos tulee (kai).

Maya L: liikkeet on täällä ainakin rauhoittunut ihan minimiin. Ei kuulemma ole enää vaavilla tilaa ja yksittäiset liikkeet jää vähitellen, kun on sen verran iso mönkijä pienessä tilassa. Tänään kyselin neuvolassa, kun tunnen tällä hetkellä liikkeitä sellaiset 5 krt 10liikettä päivässä, että voiko todella kaikki kunnossa, niin kuulemma, jos sydän äänet on hyvät. Ja sunnuntaina, kun olin käyrillä, niin todellisuudessa, KTG-käyrän mukaan, vauva liikkui sellaiset 3-4 kertaa enemmän kuin mitä liikkeitä tunnen.

Tänään taas neuvolassa kaikki hyvin. Seuraava on sitten yliaikaisuus kontrolli viikon päästä, jos ei mitään ennen sitä tapahdu[:@] Kaikki maailman keinot koitettu, ilman tuloksia, joten nyt vauva vei luovutusvoiton. Ei tehonnut edes Purrin ehdottama ei saa missään nimessä tulla ennen sitä ja sitä hetkeä-sopimus. Näillä mennään ja jos eivät viikon päästä käynnistä niin sanon ruman sanan.
 
Voi #¤¤"¤%%%& %"(/&%¤ !!!!! [:@]
Paskat mitään rapsuteltu, [:'(][&:][:(][:@][&o] verenpaineet,sydänäänet ja pissa sekä paino kaikki Ok!
 Uus aika Maanantaille JOS ei ole vielä viikonloppuna syntynyt, niin varaa sillon ajan yliaikaiskontrolliin sairaalalle, jossa sitten katsotaan ja laitetaan aika käynnistykseen. Voi Perse!!
 
Mamma_76: Voihan hemmetti [&o] Vauvalla on niin hyvä olla ettei halua vielä pihalle [:D] Neuvolatäti veikkasi että mullakin varmaan menee yli niinkuin itsekin olen veikkaillut.. [X(]

Neuvolantädin ensimmäisiä lauseita olivat: "ja turvotusta ainakin löytyy..." [:D] Kasvoista huomaa kyllä niin hyvin [:D] Onneksi nyt paistaa aurinko niin voin piiloutua lasien taakse [8D][:D]

Paino: plussss 900g/vk
Hemppa: 136!!!! Yes, voin kuulemma lopettaa raudan popsimisen ja jatkaa synnytyksen jälkeen uudestaan..
Verepaine: Noussut sekin hieman.
Turvotus: ++
Sf: Jatkanut kasvuaan.
Raivotarjonnassa on muttei vieläkään kiinnittynyt [:D] Tämä menee yliajalle... mutta menkööt!
 
Neuvolasta kotiuduttu, tänään rv 38+0

Painoa +200g/vko
Paineet ja pissi: ok
Hb 153 [:)]
Liikkeet ++
Vauveli tiukasta rt-tarjonnassa ja kuulemma hyvin jo kiinnittynyt
Sf 34, masu selvästi laskeutunut nyt viime käynnistä, josta 2 viikkoa.

Seuraava käynti viikon päästä, jollei nyt onni potkaise ja pääsisi tositoimiin jo ennen sitä.
 
Tänään neuvolassa sitä smaa perus härdelliä. Ei muutoksia aikaisempiin, joten en ala listaa laittamaan...
Seuraava aika varattiin Torstaille ja Maanantaina kontrolliin synnärille.

Sanoi oireiden olevan sellasta luokkaa että korkeintaa pari päivää. Ja jossei tän viikon aikana synny, hän alkaa miettimään uran vaihtoa [:D]
 
Jahas. Pakollisia päivityksiä menneiltä neuvoloilta (viime viikolta siis).

Eka neuvola pikakäynnillä kovan päänsäryn takia:

Rv: 38+4
Paino: 86 (muutos edelliseen 500g)
Turvotukset: +/+
Verenpaine: 128/89
Virtsa: -/-
Hb: 128
Liikkeet: ++

Rv: 39+1
Paino: 86.6 (muutos edelliseen täyteen viikkoon 1kg)
Turvotukset: +/+
Verenpaine: 133/91
Virtsa: -/-
Hb: -
Kohdunpohjankorkeus: 35,4
Lapsivesi: N
Tarjonta: rt
Sykkeet: 144-160
Liikkeet: ++

Jälkimmäisellä käynnillä tuli pikahakuna toinen hoitaja koittamaan mukulaa, kun oli mukamas hassussa asennossa. Oikeesti mua sitten vaan supisti niin kovasti, että ei ollutkaan mitään häikkää. Siinä sain lavetilla makailla tovin, kun alkoi supistelemaan kunnolla. Taas povas, että syntyy pian.

Baby bluesista oli puhetta. On vähän mittarit meikäläisellä kallellaan siihen suntaan...

Tän viikon perjantaina olis neuvolaa tarjolla rv 40+1 ajankohtana. Toivon koko sydämestä, että ei tarttis mennä.
 
Iltaa vaan...

Täälläkin neuvolassa taas käyty.
Paineet oli noussu ja pissassa reilusti valkuaista, eli nyt joutuu tarkkailla hieman enempi tätä olotilaa. Turvotusta oli aika raikkaalla kädellä eli mä varmaan saan sen tän viikon kunniamaininnan ton viikossa kertyneen painon suhteen.. [:D][&:][:'(][:@] 2,1kg viikossa!!![:@][:@][:@]
Torstaina pitää viedä labraan uus pissanäyte, ellei pikkuinen oo jo tullunna maailmaan.[&o][:)]
Ja kun noita univaikeuksia on tässä ollu sen reilun pari viikkoo niin sano se terkka tänään että jos en oo perjantaihin mennessä saanu nukuttua 1-2 kunnon yötä niin laittaa lähetteen Taysiin. Nukkumaan nukahtamislääkkeen voimalla.[&o]

Mutta nyt köllötteleen sohvalle...
 
Amandalle iso käsi painon-noston loistavista luvuista[8D][:D]
Toivottavasti saat nukuttua! Öitä[:)]
 
nyt on tän viikon neuvolassa käyty

rv 37+5
paino +300kg
paineet 120/86
virtsa ok
hb 138
sf 34
turvotus ++
tarjonta rt
sykkeet 145
liikkeet +

Vihdoin ja viimein jotain edistystä edes... sf oli laskenut 2cm ja poju on laskeutunut alemmas [:)] Kyllähän sitä jo vähän itsekkin uumoili kun alapäässä tuntuu seistessä ja kävellessä, mutta kumminki.

Perjantaina olisi sitten kontrolli kättärillä ja viikonpäästä taas neuvolaan.
 
Takaisin
Top