Syyskuisten neuvolat ja ultrat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä käytiin tänään ylimääräinen neuvola käynti. Päänsärkyä ollut pari päivää niin piti käydä antamassa pissi näyte että voidaan poistaa raskausmyrkytys epäilyistä. Kaikki oli muuten pissin kanssa ok, ei myrkytystä.
Mutta tuli sitten toinen huolenaihe. Muutaman päivän kestänyt kova kipu osoittautuikin aukeamiseksi, pää on asettunut oikeaan asentoon. Neuvolatäti epäili että vauva tulee 2-3 viikkoo ennen laskettua aikaa kun nyt jo tilanne tämä. Supistuksiakin tullut oikeen kunnolla, kivuliaitakin. Nyt alko jännittää ja samalla ehkä hieman pelottaa..
 
Tänään rv 34+5 oli neuvola

Painoa 900g/vko, huh.. (Oon kyllä kotona käyny vaa'alla melkeen joka päivä ja tuntuu paino heittelevän tosi paljon..)
Turvotus -/+
Paineet 132/60
Sf 30
Vauva rt:ssä
Syke + ja liikkeet ++
 
Eilen oli neuvola rv 32+1
 
painoa +550/vko
RR 120/70
Hb 127
Sf 31
Syke +
Liikkeet ++
Tarjonta Rt
Pissa puhdas.
Edelleen kummasteltiin sitä viimeksi pissanäytteessä ollutta verta,mitään selvyyttä asiaan ei olla saatu isommastakaan labrasta,mutta kun ei sitä kerran enää ollut niin neuvolatäti veikkasi sen johtuneen kuumuudesta ja limakalvojen kuivamisesta....
 
Hieman myöhässä taas päivitän tänne, kun neuvola oli jo 29.7 ja silloin rv32+6
 
painoa: 250g/vk
RR 104/73
Hb 123
Sf 28
Syke 145+
Liikkeet ++
Tarjonta Rt
Pissa puhdas
 
Seuraava neuvola oliskin jo 11.8.
Synnytyssairaalaan tutustumiskäynti saatiinkin vasta varattua 6 päivää ennen laskettua aikaa, toivottavasti keretään hyvin :) Mun tuurilla mennään kyllä se kaksi viikkoa yli..
 
Juuri palasin neuvolareissulta, tänään rv 32+2

Painoa: +500/vko
RR: 120/70
Sf: 30
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++
Turvotus:+
Hb:tä ei nyt mitattu, kun viimeeksi oli 130 luokkaa

Pissassa sitten prot +/- ja leuk yhdellä plussalla, joten pissanäytettä lähden tästä kohta viemään terveyskeskuksen labraan. 4 tuntia pitäisi olla rakossa, mutta ei taida onnistua ihan niin kauan odotella. Saapa nähdä onko oikein kunnon tulehdus kyseessä, antibiootillehan sitä sitten taas joutuu. Voi masu raukkaa, kun juuri edellisestä kuurista on juuri suht normiksi toipunut. Mutta eipä näille minkään voi, hyvä kun kontrolloidaan ja voidaan hoitaa pois.
 
Tänään kävin neuvolassa viikot 34+3

paino: -431/vko
RR: 126/83
Sf: 31,5
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++
Syke: 130+
Turvotus: ei ole ollut koko raskauen aikana
Hb: 138
Pissa puhdas

Neuvola täti sano että saattaa vauva jo 2vkon päästä syntyä. Laskettu aikakin vasta 12.9.2010.On kuulemma valmis jo tulemaan. :D Nyt vaan ihmetellään ja odotellaan. Seuraava neuvola 18.8 ja lääkäri vasta 25.8.
 
Pissa clear
hemo laskenu 119 >113 rautakuurille mars!!!
paino +490/vkko
paineet alhaalla, sain luvan syödä salmiakkia[:D]
poika pää alaspäin, mutta vielä korkealla (suvussa onkin tapana laskeutua vasta kun oikeesti aijotaan ulostautua)
syke ja liikkeet hyvät
turvotusta juu, mut ymmärsi etten voi suolaa jättää pois ruokavaliosta, joudun siis valitsemaan oonko pullukka vai pyörtyilenkö suolan puutteesta.
sf 36  (rv 34+vaikka 4?)

Pissistäti oli menny naimisiin, i think, ainakin naimasormes oli sellanen mollukka et kateus vihlasi ja sukunimikin oli vaihtunu...
Tapaaminen meni kerrankin jotenkin lepposasti, yleensä aina kirskuttelen lähtiessä hampaita.
Seuraava käynti 16pvä maanantai ja siitä eteenpäin viikottain. Plus Koko/tapakontrolli ultraus 23 pvä.
kiitos ja kumarrus.
 
Rv 33+2:

- Paino 200/vk eli ruokavalion muutos kannattaa!
- Verenpaine 104/67
- Hemoglobiini noussut.. nyt 119 :)
- Syke vaihteli kovasti ja kuulemma normaalia ja hyvä juttu, että vaihtelee.
- Nyt on poju raivotarjonnassa.

Parin viikon päästä synnytystapaa arvioidaan..
 
Nkl:lla ultrassa käyty ja:

rv 34+3
painoarvio nyt: 2200g(ultralla)-2500g(käsituntuntumalla) (ei siis sokerivauva[:)][:)])

Istukka näyttää siistiltä, mutta haluavat tutkia uudestaan rv 37.
Lekuri toisteli kokoajan, että 100% varmuutta istukan poikkeavasta kiinnityksestä ei saada edes magneettikuvauksissa ja pla pla..mutta so far, so good.
Tavallaan mulla on jo sellainen fiilis, että paskat sitä enempää tutkimaan, koska anycase mä tulen synnyttämään nkl:lla ja anycase siellä tullaan varautumaan poikkeukselliseen verenvuotoon synnytyksen yhteydessä.
Mutta joo, onhan se kiva, että tutkivat, koska jos vahva epäilys, että istukka kasvanut kohtuun kiinni, voisi olla suunniteltu keisarinleikkaus edessä. JA EN TODELLAKAAN HALUA KEISARINLEIKKAUKSEEN!!!![:o][:o][:o]

..muuuutta nyt kaikki on hyvin...
 
Neuvolakuulumisia torstailta 5.8.
 
Rv: 34+0
Paino: 83,6 (+650)
Turvotukset: -
RR: 115/80
Kusi: -/-
Kohdunpkork: 31
Lapsivesi: normaali
Tarjonta: rt ja merkintä II
Syke: 140-145
Liikeet: ++
 
Joku viisas on hyvä ja valaisee mitä tuo tarjonnassa oleva roomalainen 2 merkkaa??? [&:]
 
Hedaria mulla ollut alkuviikosta lähtien on off. Tästä sanoin neuvolassa ja tätskä totesi, että jos nuo säryt jatkuu toistuvina, niin voin mennä puhelinaikana hänen oven taakke vinkumaan ja mitataan paineet. Veikkaan itse, että johtuu ihan vaan siitä, että en kuumilla keleillä viihdy raiittiissa ulkoilmassa. Kahtellaan sano.
 
 
To neuvola, olikin tuuraaja-täti kun oma oli lomilla. Ihana ihminen ja oikein perusteellinen. =0)

RV: 34+4
emännän paino: - 206 g, paino raskauden alusta 5kg 900 g ja laskee (=ei haittaa)
Turvotus: +
RR: 135 / 71
Pissa: puhdas, yes! Turvotukseen ei liity siis mitään ylimääräistä härdelliä.
B-hb: 122, noussut todella hyvin edellisestä - kiitos maksalaatikolle
CF: 31 cm, lapsivesi normaali +
tarjonta: RT, pää ei kiinnittynyt
syke: 140 + ja reagoi hyvin ärsytykseen
Liikkeet: +

Vasta-aineet otettiin 3. kerran mutta koska edellisissäkään ei resistenssiä ole näkynyt niin sitä ei odoteta nyttenkään. Maanantaina on sitten hemofilia -testit kun epäillään, että Willebrandtin lisäksi olisi jotain muutakin - kaksi yhdellä ihmisellä olisi jo aika epätodennäköinen mutta mukavahan on, että tutkivat ja varmistavat. 24.8. pitäisi saada niiden tulokset ja päätös synnytyksestä Lohjalla vs. NKL, jonne pitäisi tulla viimeinen lääkärikäynti. Kovasti yrittävät kammeta jo NKL:lle varmuuden vuoksi, mutta katsotaan nyt millä mielellä "Helmi" on. Seuraava neuvola olisikin jo parin viikon sisään.

Kaika: pidetään voinnit hyvinä - kun tuota verenvuoto-riskiä on ilmassa. Tsemppiä!
 
Neuvola/lääkäri käynti takana..
Huonosti nukutun yön jäljiltä ja sijaistädin yhdistelmän jälkeen itku tuli kun pääsin kotio...

RV 34+4
-paino: 58,3 (+1810/viikko, +15,6 kg koko raskausaikana tähän mennessä) Tässä taisin nyt vetää porukan pohjat.. itteä jotenkin harmittaa ja sapettaa aivan ylettömästi. Olo on niiiiin läski, hitto 60 paukkuu rikki ennekö poika syntyy.
-verenpaine: 120/87.... 123/88 Kai ny paineet nous ku katottiin paino ensin. To kontrollikäynti verenpaineen nousun takia.
-pissa puhdas
-Hb: ei mitattu
-turvotus -
-Syke: ~140+
-Liikkeet: ++
-kohdunpohjakorkeus 29 cm.
-lapsiveden määrä normaali

Lääkäri kattoi että paikat on kiinni mutta joku siellä aristi. Liitoskipuja ollut ihan hulluna.
Lähete Hyvinkäälle tuli, lääkäri kokoa veikkaili. Sanoi että hänen mielestään lapsivettä ei kauheesti ole ja masu tuntuu olevan pelkkää vauvaa, ja että uskoisi että yli 3,5 kg sieltä pitäisi pihalle tulla.. Mähän oli ihan et ei juma, kiva.. Sanoi että katotaan nyt mitä ne Hyvinkäällä sanoo tuosta koosta ja veden määrästä ja sit katsotaan että mites sen synnytyksen kanssa kun sanoin et mieluiten alakautta asian hoitaisin..

Joooh.. jospa nää mun moodsit tästä vähän rauhottuis ni pääsis asioita hoitamaan.. Oli vaan väsyneenä jotenkin aika shokkikäynti.. [:o]
 
Minzkuli, tää ei nyt varmasti lohduta pätkääkään, mut mä en ees muista koska oisin viimeks painanu 60kg [:-] Lähimpänä olin pari vuotta sitten 64kg... Et älä hätäänny, kyllä ne sulta katoaa poiski [:)]
 
nii minzkuli, mä kans oon kuullu et hoikille tulee enempi painoo sen takia et sit imetyksen aikaan on vähä vararavintoa vauvalle.. eli älä hätäänny, ne kyl lähtee helposti ku imetät ja vaunuilet [:)]
tiedän, että varmasti tuntuu epämielyttävälle, niin tuntuu minustaki [:'(] meni kuitenki just 70 RIKKI YÖK [:D] eli 15kg tullut jo tännekin, mut vauvaa ajatellen se on sit ihan hyvä kuitenkin, ja nää kilot lähtee viel helposti pois, toista olis jo olis painon nousu 20-30 kg niinku joillain, et siihen joutuu kyllä tekee jo töitä.
älä lannistu. et oo ainoo ketä inhottaa [:)]
 
Minzulille: Mä olin kokoa 32, kun ekaa aloin odottamaan ja +25 kiloa tuli siittä raskaudesta.
Mun piti oikein tarkistaa- ja samoilla viikoilla, ku olet nyt, mulle tuli painoa + 2150g/vko[&:][&:][&:][&:][&:]
Että tiedän, miltä susta tuntuu ja voin sanoa, että ne kyllä lähtee pois synnytyksen jälkeen- jos ei ala yltiöpäiseksi mässäilijäksi ja jätä kaikkea urheilua pois.[;)][;)]
Tsemppiä mielialavuoristorataan!
 
Ei oikeen tiedä mistä aloittaa, mutta lähdetään nyt vaikka siittä limatulpasta. Ihan on ollut sitä itseään, mutta osittain. Kun nyt vielä edes sen viikon pari vaavi pysyis mukana, niin keuhkot olisi varmana kehittynyt, ja painoa tarpeeksi muutenkin. Sanoi kyllä että ei ole harvinaista vaikka sen 4 viikkoakin menis vielä.Mutta sitten kun ne kunnon supparit tulee, niin se on sitten sillä selvä.(tai vedet menee)
Nyt on kyllä aika apea ja väsynytkin olotila [&o]

Tänään siis neuvola (ja lisäksi yllärinä jouduin lääkärille/ultraan)
9.8.2010: vk:36+1

Paino: 71,5kg (-1900g/vk)[&o][:(] Eli mulla on sitten aivan päin vastoin kuin muilla, mulla paino on laskenut aikalailla [:(]
Turvotus: +
paineet:109/65
Pissi:Puhdas
Hemppa:124
Sf: 31
Lapsivesi:normaalissa suhteessa vähentynyt
napanuora:ok
painoarviosta: tulee n.3,5kg vauva, on kasvanut kuitenkin ihan okei, vaikka mun paino onkin tipahtanut

Ultrassa ei saanut pään mittaa kunnollista, kun raivotarjonta ja pää on aivan pissarakon päällä. Naperolla kaikki hyvin.
sykkeet:130x
liikkeet:++

Tuo mun painon lasku, ei oikein muuta selitystä löytynyt kuin mun fillarointi/kävelyt.
Sanoin että olen yrittänyt pitää itseni kunnossa, jotta palautuisin omilleni synnytyksen jälkeen ym.

Ens viikon lekuri siirtyi viikolla eteenpäin.Neuvola on kuitenkin ihan normisti ens viikolla. Kävin hakemassa itselleni kunnon mehevän kermaisen pullan ja syön sen hyvällä omalla tunnolla, ja meinaan syödä nakkeja ja pottuja ja vihanneksia ja rasvaista kinkkumakkaraa leivän päälle, ja ja [:(]
On se kanssa! Toiset taistelee elämänsä ylipainon kanssa, ja minä alipainon...On muuten ihan yhtä perseestä alipainon kanssa tappelu [&:]
Ei kai siinä sitten muuta... koitan levätä nyt.
 
Hui Mamma_76: Eli tosiaan jo limatulppaa... Toivottavasti ei nyt vielä lähde syntymään, vaikka aika pitkällä jo oletkin.

Minulla tänään neuvola:

Rvk: 33+1
Paino: +1150g/vk (yhteensä 13,1kg)
Verenpaine: 108/67
Hb: 118 (vihdoin lähtenyt nousemaan, syön rautaa)

Pissa: ei puhdas, tuli ++
Pitää huomenna viedä paastovirtsa heti aamulla ja katsotaan onko siinä sokeria. Jos on niin sitten uudelleen sokerirasitukseen. Voi rähmä!! Pitikö tämäkin nyt tulla kun muutenkin olen jo aika v****uuntunut tähän olotilaani. Viikonloppuna tuli kyllä syötyä suklaakakkua oikein kunnolla, että jos se sitten olisi vain siitä heilahtanut....
Sf-mitta: 32cm, eli aivan yläkäyrillä mennään, mutta th sanoi kyllä vauvan asennon vaikuttavan tuohon, että ei muuten koe häntä aivan niin suureksi. Veikkasi nyt parikiloiseksi.

Syke: <140. Ei meinannut millään saada sykettä, kun vauva aloitti niin kovan meuhkaamisen ja jumpan kun th oli sitä ensin painellut.

Tarjonta: Perätilassa ollaan. Tarkisti asian vielä ultralla. Voih! Nähtiin pää ja erottui nenä ja suu ja se kuinka vei peukun suuhun!! (Mieskin oli mukana kun th sanoi edellisellä kerralla katsovansa nyt ultralla).
Sain sitten ylimääräisen lääkäriajan ensi viikolle, eli vauvalla on viikko aikaa kääntyä tai sitten joudutaan tosiaan sinne käännytykseen...

Tämän hengen ahdistuksen takia menen uudelleen verikokeisiin ja kilpirauhasarvot katsotaan uudelleen. Ne otettiin pari viikkoa sitten ja silloin toinen arvo oli alarajoilla, joten siksi nyt sitten vielä uudelleen kontrolloidaan.
 
Mamma saa nyt sitten herkutella oikein kunnolla. Nyt vaan rauhallisesti ja pikkuinen tulee sitten, kun tulee, kyllähän me jo ihan hyvällä raskausviikolla aletaan olemaan. Toki muutama viikko olisi vielä kiva odotella.

Napa: Raskausjoogassa sanottiin, että jos vauva on perätilassa, eikä millään tahdo kääntyä/ ei ole enää tilaa, niin sitä tilaa tulee vähän enemmän, jos on konttausasennossa tai selin makuulla nostaa lantion ylös, eli on hartiat maassa ja jalkapohjat, mutta pylly pystyssä..ähh.. hankala selittää tässä kuva http://www.vauva.fi/image/article/content/Vauva/artikkelikuvia/7.jpg

Niin siis noissa asennoissa on sen verran kuin hyvältä tuntuu, niin saattaa olla apua kääntymiseen, ei varmaan ainakaan haittaa, jos koittaa..
 
Oli pakko tulla kommentoimaan noita raskauden aikana kertyneitä kiloja:
Niinkuin useammat ovat sanoneet, että on _oikeasti_ hyvä olla sitä tavaraa ympärillä, raskauden ja imetyksen aikana. Mitäs siintä seurasikaan, jos ei paino nouse edes lähelle suositusten mukaisesti (jää siis paljon alle) niin voi olla osteoporoosin vaaraa ja mitä lie pahimmassa tapauksessa. Eli kyllä minä niitä kiloja mieluummin otan, enkä sairauksia/väsymystä/heikotusta/masennusta, kun ei itse saa tarpeeksi ravintoa.
Lihominen on aina kaikille naisille tottumista, mutta raskaana olisi hyvä muistaa, että ne lähtevät suurin osa pois.
Eihän me nyt olla ikuisesti raskaana ja raskauden turvotuksen piinaamia. Relax everybody, ei enää kauaa!
Ja täällähän minulla menee kohta 80 kiloa rikki (yleensä normaali painoni ollut 60-65 kg, kolme vuotta sitten surulliset 47 kg:a, jolloin olin vielä erittäin ongelmainen painoni ja ulkonäköni kanssa), eikä tunnu vieläkään siltä, että pistän peilit paskaksi ja revin hiukset päästä. Yhteensä se 15 kiloa tullut.. [:D]

Mamma_76: Jaksamisia sinullekin! Hyvä, että kaikki ok kuitenkin..
Ja toivottavasti vauva pysyy nyt vielä hetken masussa [:)]
 
Kiitos Rakkaat kanssasisaret tzemppailusta <3

Vedetään se pikkujoulumekko sit Becelillä niskaan jos ei muuten mene [:D]
 
Takaisin
Top