Syyskuisten neuvolat ja ultrat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvola takana..

- +2,5kg/2vko [:@]
- RR 138/80
- Pissa puhdas
- SF 31cm
- Tarjonta RT

Neukkutädille mainitsin kun mun pitää laskemalla laskee liikkeitä joka päivä. Huolestu sitten suhteellisen paljon ja lähetti mut suoraan synnytyssaliin. Siellä sitten makasin käyrillä tunnin verran. Ei Sihvertti juurikaan liikkunu vieläkään. Lääkäri ultras ja kaikki kuitenkin hyvin. Laiska poika, äitiinsä tullu. [:)] hengitystä harjotteli kovasti.
Sairaalareissulta lähin sit kaupungille pörräämään ja tuli pari semmosta supistusta ettei oo ennen tullu.. Tuntu että häpylyy ja reidet ja nivuset ja koko alapää on tulessa. En päässy eteen enkä taakse, piti vaan puuskuttaa. Alko siinä vaiheessa jo tuleva "hieman" pelottaa, mut turha sitä on etukäteen stressata..

Tämmönen päivä meillä. Kaikesta huolimatta lähen illalla rimpsalle ja kattoo JOHANNA TUKIAISTA kun tulee paikalliseen ROCK-baariin. [:D][:D] se on pakko nähdä.
 
Neuvola 35+6

paino: +300g/vk
RR: 130/72
pissa: +/-
SF: 35,5 (laski jossain vaiheessa mut nyt taas noussut.. mitä helvet...?)
tarjonta: rt
syke: 146
liikkeet: ++

välillä sykkeet kävi 170 asti kun vauva vähä rupes mekastamaan taas [:D]
 
Tuo sf-mitta voi vaihdella, jos vauva vaikka ollut alempana, niin silloin sf on pienempi.. Myöskin mittaajan mukaan voi hieman heitellä kuulemma [:D]

ChildishFear: Vietä hyvää keikkaa ja raportoi keikasta, jos jaksat! [:D]
 
Sf-mitta todella vaihtelee, vaikuttaa:
- mittaaja (mulla neukkutäti mittas 29 ja lääkäri heti perään 32)
- lapsveden määrä
- vauvan asento
- ja onko ylhäällä vai laskeutunut

Joten nou paniikkia [;)]
 
Okeii, no kaikki hyvin, kaikki hyvin. tuntuu et sitä miettii ja panikoi tässä nyt koko ajan tän lopun aikaa varmaan [:D] ja se mua eniten jänskättää, että tietääköhän sitä oikeesti millon pitää sit lähteä synnärille, oon nimittäin kuullu et joillain on supistukset vaan sellasta menkkamaista eikä mee nii kauheen kivuliaiks..
mut noh, mun tuurilla oon kyllä lähes kuolemaisillani sit ku ne oikeet supparit tulee. [:o]
 
Neuvolalääkäri takana ja fiilikset omituiset!!

Oli sitten joku sijainen lääkärinä joka ei osannu tehdä sisätutkimusta. Oon vähän semmonen jännittäjä joten ei se saanu kahta sormee tungettuu tonne alapäähän että olis kokeillu lantioo... Aikasemmat kerran kokeillu nätisti ja jos ei toiminu ni survassu nopeesti ettei ehdi jännittää lihaksia [:D]

rv 36+1
painoa tullu kilon verran reilussa viikossa, ei paha
pissa puhdas, turvotusta paljon, Hb 146, paineet korkeet mut huame uudestaan
sf 33,5 ollu viimisen kk 33
vauva perätilassa, joten lähete sairaalalle
koska painoa tullu paljon lääkäri käski käydä sokerirasituksessa uudestaan, jihuu, jipii ja muut jutut..
vauvan syke oli jotain 135-140,
eikä se lääkäri kirjottanu mitään tietoja tähän korttiin, saa ite vissiin täyttää mitat ja plussat...

Ompas huono päivä mulla! olis ollu kiva jos se sama lääkäri olis ollu ni ei harmittas toi vauvan asentokaan yhtään.. Tää lääkäri oli jotenki flekmaattinen, ku ite kaipaa semmosta jämerää ja määrätietosta...

Ja synnytysvalmennus on lauantaina, jipii!! Kohta vois jo synnyttää.. Tilaisin sen pinacolada-synnytyksen josta joku kertoi tuolla synnytysajatus-osiossa [;)]
 
Neuvola ja lekuri takana.. ja en kyllä haluu tolle lekurille enää ikuna!!!!!!!!! Oli ihan hirveä! Ei puhunu mulle käytännössä mitään, mut kyseli alkuun kaikki ne samat asiat mitä iiiihan ekalla neuvolakäynnillä on kysytty eli suvun tautirasitteet yms. Kattelin sitä vähän sillee et "oooookei.. mitäs kettua?"... Sit ku se mittaili tota mahaa ni paino niin julmetusti tota häpyluuta(?) tai mitälie et tuntuu et tulee mustelma tonne... Mutta joo..

Viikkoja siis 35+4
Paino: edellisen käynnin jälkee noussu 2.4kg eli kolmessa viikossa tullu [&:]
Paineet: 104/50
Pissa puhdas
HB: ei mitattu taaskaan...
Sf: 34
Tarjonta: raivo
Syke: 165-175 (meinas pistää mut seurantaan, mut ei sitten pistänykään.. tai ainaki sitä seurantaanlaitto-ohjetta lueskeli siinä ton jälkee.. ei mulle kertonu kuitenkaan mitään...)
Liikkeet: ++
 
Lääkärissä käyty:

rv 36+4
Pissa - -
RR 131/78 (vähän normaalia korkeampi, ei huolta)
Paino + 250g, tällä tahtoo mennä loppuun asti, nyt painoa tullut lisää n. 15kg
Sf 35, (yläkäyrällä)
Vaavin syke n. 130
Raivotarjonta
Painoarvio n. 2500-> syntymäpaino mahdollisesti n. 3500

Kohdunkaula lyhentynyt: ennen 3cm nyt 2,5cm
Kohdun suu pehmentynyt
-> Syntyy todennäköisesti aikaisemmin kuin laskettuna aikana, mutta varmaksi ei voi luvata.

Massiivisilla supistelulle ei tehdä enää mitään, kun viikkoja niin paljon Sitten kun säännöllistyy ja lähtee syntymään, niin sitten syntyy. Enää en saa lähetä kauas kotoa, varsinkaan mihinkään korpeen, enkä saa enää uida.
 
Täällä kans neuvola takana ja eipä mitään uutta tai erikoista. puheltiin painon noususta kun edellisen neuvolakäynnin jälkeen jäänyt asia vähän painamaan mieltä... mutta nyt paino taas vähän tasaantunut (toistaiseksi) ja imetyksestä myös juteltiin kun en oikein tiedä mille lonkalle sen kanssa alkaa tulevaisuudessa, mutta totesimme ettei asiaa tartte vielä tietääkkään [:D]

Edelleen ollaan raivotarjonnassa, sf-mitta ei ollut kasvanut, edelleen 30 (aikalailla keskikäyrällä mennään) mutta sanoikin että että kun on eri mittaajat niin vaihtelee ja toisaalta musta tuntuu että viikkoja on tämän verran niin poika on vähän alempana tuolla yksiössään. sykkeet ja liikkeet hyvät.

RR 117/82

Se mitä ihan ihmettelin oli hb, oli nimittäin noussut takaisin normilukemiin 145 :) no eihän se alle 126 ole käynytkään koko raskauden aikana...

Seuraava neuvola 24.8 ja siitä viikon päästä aika polille ja sitten tääkin siirtyy jo viikon välein neuvolan/polin asiakkaaksi [:)]
 
Nonni, taas olis käyty neuvolassa ja painoa tullut ihan hyvin:)
 
Rv34+5
Pissa puhdas
Rr122/76
Liikkeet ++
Paino +920g/vk [8D]
Sf 29,5
Syke 130 ja parin tönäisyn jälkeen 150, kun otti tyyppi hepulit:)
Raivotarjonnassa ollaan edelleen, mutta ei vielä kiinnittynyt
Painoarvio oli, että luultavasti alle 3500g jäädään
 
Kaikki oli kuulemma hyvin, hyvin ollaan kasvettu molemmat:)
24. pvä olisi sitten taas lääkärikäynti..
 
 
Neuvolan seurantakäynti tehty..

Onneksi oli eri täti mitä viimeksi ku oli niin tympiän oloonen.
Tää oli vallan mukava jolla nyt kävin.

Paineet oli taas kohillaan 116/76 ja pissi oli puhdas (katottu nyt 3 krtaa tällä viikolla [:D])
Hemppa oli taas laskenu. Eli se maanantainen neukkutäti joka ei sitä VIITSINYT mitata kun mun hemo arvot menee "ihan oppikirjan mukaan" ja on nousussa ei tienny mistään mitään. 122->115. Hyvä et tuli selville ni tiedän taas alkaa ottaa tota litkua joka ilta sen sijaan et otan milloin muistan.

Oli muutenkin ihan mukava käynti, täti kyseli Hyvinkään reissusta ja kerroin et poju oli yön aikana kiepsahtanu ympäri. Täti siinä sit kysymään et tunsinko sen kun ympäri mentiin. Mä siinä sit vähän posket punotellen selittämään et en mä kyl oikein tuntenu tai huomannu ku pidettiin silloin miehen kanssa toisiamme hyvänä kun luultavasti kääntyi. Sanoin et pitää kokeilla uudestaan jos kääntyis takasin oikein päin niin täti naureskeli et jos se toimii niin sitähän keinoa voi sit lämpimästi suositella muillekkin [:D]
 
no niin se olis sit lääkärikäynti takana ja se käynti oli synnytyssairaalassa! raskausajan diabeteksen takia se tarkastus oli siellä!
katsottiin ultralla vauvan kokoa! 3kg oli pienellä painoa!

mut joo lääkäri oli sit joku ihan täys idiootti huonoo suomee puhuva akka! eikä se osan ees kunnol käyttää sitä ultrauslaitetta! ja sai sit mut turhaan paniikkiin kun tutki napanuoraa kauan aikaa ja sit totes et joo pyydän erikoislääkärin, eikä sit voinu sanoo et minkä takii!
no onneksi lopulta tämä erikoislääkäri sitten osas tulkita kuvaa ja totes et kaikki on kunnossa!
mutta sanoi sit kuitenkin viel lopuks et vauvan liikkeitä pitää seurata...kyllähän mä sen tiedän ja nyt varmaa jos ei se liiku useest ni sit huolestun taas turhaa...alko jotenkin pelottaa!

ja ollut vähän alakuloinen olo koko päivän

nii ja uudestaan joudun sit mennä taas sinne tohtorille kahden viikon päästä, tämäkin jäi askarruttamaan et minkä takia..mut kai se sit diabeetikoilla menee näin???

mutta siis pissanäyte puhdas
               verenpaine 133/85
               rt ja sydänkäyrä ok ja lapsivedenmäärä ok

nii ja viikkoja on siis 36+1
 
Hellurei! :)

Täälläkin neuvolassa käyty jo viimeviikolla ja tänään oli vielä yks ultra.

HB oli noussu 99-->104 (syön lisärautaa)
Pissa ok
Verenpaineet 112/75
Paino noussut +350g/viikko  (nyt siis kaikenkaikkiaan noussut 8kg)
Sf 27,5cm
Syke +135 ja liikkeet ++
Tarjonta RT2
Viikot 33+5

Ja sitten lääkäri:

Mulla on ollut tässä kuukauden päivät jo paikat hieman auki niin on seurattu tarkemmin.
Paino-arvio 2200g ja syntymäpaino-arvio oli 3000g-3200g. Pikkuinen tyttönen :) <3
Syke 124
Lapsivettä oli normaalisti ja liikkeet ++
Tarjonta oli tänään RT1
Viikkoja tänään siis 34+4

Nyt saa pikkuhiljaa hengähtää sen suhteen ettei pikkuisella oo niin suurta hätää enää vaikka tuliskin etuajassa. :) <3 Olen onneks ne kortisonit jo saanut. :)
Näillä lääkäreiden arvioilla ei kuulemma ihan LA:han päästä, mutta olis hyvä jos vaikka viikolle 36-37 päästäis. :)
Pikkuinen on jo laskeutunut lähtökuoppiin.
Sanoi myös lääkäri, että jos mun unettumuus ja liika väsyneisyys ei helpota ja HB ei nouse niin luultavasti sit käynnistellään n. viikolla 38 jos päästään sinne asti.

Muuten kaikki oli mallillaan :)
 
Tuotaa, joku valaiskaa mitä tarkottaa tuo numero tuolla perässä et rt 1 tai rt 2?? ei mulla oo merkattu ikinä ku rt vaan..??
 
voisko joku valaista et mitä tarkottaa tuo numero tuolla perässä, eli rt 1 tai rt 2? ei mulla oo merkattu ainaku vaan pelkkä rt..

nonii ja sepä sit tuliki ton ekan kerran jo =D turhan malttamaton........
 
Mä jostai lueskelin että 1 siellä perässä on että olis selkä vasemmalla puolella ja 2 niin oikealla puolella...? Tiedä sitten, mutta näin mä ymmärsin ja mulle se lääkäri sano, että selkä vasemmalla puolella joten merkkas mulle RT1 siihen korttiin. :)
 
^Sama ymmärrys siitä, että asento on RT1, jos selkä/peppu on vasemmalle kyljelle  ja RT2, jos selkä oikealle. Riippuu kait merkitsijästä, että laittaako tuota tietoa, kun ainakin mulla vaihtelevasti RT/ RT+numero.
 
Sama juttu, et en tiennyt, mitä tarkoittaa ja kysyin eilen neuvolassa, niin se 1 on siis kuulemma niin, että selkä on vasemmalla puolella ja 2 taas toisinpäin. Mulla merkattiin aluksi vaan pelkkää rt:tä mut nyt kirjoitettu rt1 ja neukkutäti sanoikin, että vasemmalla ollaan:)
 
Takaisin
Top