Syyskuiset

Hep vaan ja terve Sukey :D

Kolmas tosiaan lupailee tulostaa, LA olisi laskureiden mukaan 12.9

Mä menen kyllä huomenna vielä ostamaan yhden testin. Ihan vaan varmuuden vuoksi. :)
 
Minskui, täällä on yks henkisesti pk-seutulainen! Asun Tuusulan puolella, mut käyn paljon Vantaan puolella ja sillon tällön Espoossa, töissä (yhtenä päivänä viikossa toistaiseksi) Helsingissä. :)
Onnea plussasta sinulle ja muillekin, on tämä vain niin ihanaa!!! :-D
 
Täällä tehtiin sunnuntaina haamu, joten vielä varovaisesti mennään, Taidan huomenna tehdä testiä uudelleen. Kesällä meni kesken 8 viikolla, niin ei oikeen uskalla edes itselleen hehkuttaa. Näillä näkymin l.a olisi 22.9. Kolmatta odottelen mahdollisesti, isommat ovat jo koululaisia 7 ja 10 vee.
 
Vargynja täällä yks turkulainen! Ikää 24v. ja esikoista kanssa odotellaan :)

Meillä on huomenna eka neuvola ja voi että kun sekin jännittää, vaikkei siellä nyt kummosempia tapahdukaan! Jollain tavalla se kuitenkin taas tuo tän askeleen todellisemmaksi :p

Piristi kummasti, kun tuli lunta ja pakkasta. Ainoa, että nyt on kaveriksi löytänyt vihlova päänsärky aina ylösnoustessa.
 
Hei kaikki,
minäkin olen hieman raskaana.

Kerroin miehelle että saatan olla raskaana. Mies kysyi mistä niin päättelet. "Raskaustestistä, mutta se on vasta haalea viiva." Seuraavana päivänä se oli jo oikea viiva. Olen vain hieman raskaana siihen saakka kunnes ultrassa näkyy onko siellä joku tyyppi.
 
Hei kaikille! En oikein tiedä tuntuuko luontevalta kirjoitella näihin keskustelupalstoille, mutta kokeilllaan! :)

Mäkin olen saanut tänään mieltä järkyttäviä uutisia! Plussasin haaleanpunaisen viivan! En oikein voi uskoa asiaa todeksi vaikka innostustasoa on vaikea pidätellä aisoissa. Oon varmaan käynyt katsomas sitä tikkua vaikka kuinka monta kertaa tänään! Menkkamaisia oireita ollut jo monena päivänä ja aloin ihmetellä kun ei ne ala ollenkaa ku yleensä alkaa oireiden jälkeen melko nopeesti. Tätä on odotettu niin kauan, että en oikein uskalla antaa itselleni liikaa toivoa uskoa asiaa todeksi. Menkat siis vasta päivän myöhässä... Odottelen vielä viikonloppuun ennen ku teen digiä. Eli mukana olen toivottavasti!
 
Heips Raketti! :) Tervetuloa joukkioon! Toivotaan että hieman raskaana muuttuisi mahd pian erittäin raskaana olotilaan. :wink ❤️
Ja tervetuloa myös Siennalle! :)
Tarrasukkasia molemmille!

On tämä vain niiiiin jännittävää aikaa taas odotella onko sielä elämää vai ei, oireita kyllä löytyy edelleen ja varsinkin masua nippailee useinkin. Saas nähä. Alkushokkikin on jo laantunut.. :D
 
Mä olen ollut tässä viime ajat vähän hissukseen, kun on pelottanut niin kovasti. Nyt kuitenkin eilen käytiin ultrassa ja siellä oli 10 mm pitkä tyyppi, jonka sydän löi => tosin mä olin jotenkin ihan kauhusta jäykkänä, etten tajunnut oikein mitään. Kysyin gynegologilta lopussa hädissäni, että mites se sydän, jolloin hän naurahti maininneensa jo heti alussa sen näkyvän ruudulla :-) No ohi meni niin kuin paljon muutakin, mitä hän kertoi, mutta onneksi mies oli mukana.

Nyt uskaltaa hengittää jo vähän vapammin :-)
 
Onnea illi menestyksestä ultrassa!
Itse en taida mennä varhaisultraan, koska en halua stressaantua yhdestäkään ylimääräisestä tutkimuksesta. Menen vasta viikon 12 tienoilla.

Tänään tuli jotain haaleaa verijälkeä, mutta enpä paina vielä paniikkinappulaa. Stressaaminen ei auta. Tämä menee niinkuin menee.
 
Mulla tuli muutama päivä sitten kans punertavaa, kysyin neuvolasta niin kuuluu asiaa:) ei hätää jos ei ala ihan kunnolla tulemaa, rusertava vuoto on kans normaalia:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Musta tuo varhaisultra on niin tyypistä kiinni - joillekin se näyttää olevan mielenrauhan takia tärkeä käydä (kuten minulle) ja joillekin se vain lisää stressiä. Musta olis hienoa, jos itsekin pystyisin olemaan stressaamatta turhista ja olla tuhlaamatta rahoja kalliiseen varhaisultraan, mutta mun oli pakko :-)
 
Olis varmasti ihana mennä varhaisultraan.. Meillä on sen verran tiukalla talous et tyydytään vaan noihin mitä ilmaseksi saa (kotihoidontuella ei paljon juhlita, vaikka miehellä ok palkka onkin..) Oon miettiny sitä ultraa erityisesti tässä kun on ollu sellanen ihme olo, et eihän siellä vaan oo tulossa kaksosia.. en ymmärrä mistä se tulee mut on vaan sellanen pelko... ihan yks terve vauvasmurffi riittäis, en toivo kahta! Ultraus rauhottas kivasti kun näkis mitä siellä on. Mutta koko ajan vaa joku pieni ääni kuiskailee et mitä jos niitä onkin kaks? Vai onkohan sitä sekoomassa kun kuulee ääniä?!! Onks muilla tälläsiä harhoja?
 
CMT, kiitos lohdutuksista vaaleanruskeiden viirujen suhteen.

Illi, jos ultra ilahduttaa ja siihen on rahaa, niin se ei ole mitään tuhlausta.

Mammasmurffi, jos rahaa ei nyt ole, niin lohdutukseksi:
Ultra ei muuta mitään. Siellä on mitä on. Itse tuskin menen, koska ei ole pakko. Mua on raskauksiin liittyen tutkittu niin hirveät määrät, että ei kiitos yhtään ylimääräistä.

Minua rauhoitti edellisessä raskaudessa tämä ajatus:
Jos tapahtuu pahin, niin etukäteen murehtiminen ei pienennä tulevaa tuskaa, ei siis kannata murehtia.
Jos kaikki menee hyvin, niin vauvalla on parhaat edellytykset elämään jos äiti on ollut onnellinen raskausaikana.
 
Mä en vieläkään voi antaa itseni uskoa, kun se viiva ei ole vieläkään yhtä vahva kuin controlliviiva...Onko kellään muulla ollut kolmenkin päivän jälkeen haaleampi viiva kuin se toinen? mut mitä nyt oon lukenut asiasta niin viiva tarkoittaa kuitenkin aina että raskaushormonia löytyy. On se vähän vahvistunut koko ajan, mutta olis niin kiva nähdä jo sellanen tumma viiva. No huomenna aamuna digi kehiin ja pelottaa jo valmiiksi jos se sanookin ei. Huh mä taidan seota :D
Eilen menin katsomaan tyhmänä Rabbit Hole elokuvan, jossa ne vanhemmat menettää sen lapsen ja sit se kertoo siitä niiden selviytymisestä. Alko vähä itkettää ja sit en pystynyt lopettaa vaan tuli oikein kunnon itkukohtaus, että kai sitä jossain hormonihöyryissä ainakin ollaan!
 
Viivan vahvuushan voi muuttua myös virtsan voimakkuuden myötä. Oletko juonut paljon vettä ennen testin tekoa? Se laimentaa virtsaa ja testiviivasta tulee haaleampi. Mutta kyllä se viiva raskaushormonista aina kertoo, oli se heikko tai vahva. :) Toivottavasti digi huomenna vahvistaa raskauden!
 
Mulla ei oo koskaan ollut kovin vahvoja viivoja raskaustesteissä ja silti oon joka kerta ollut raskaana. Ei sillä viivan vahvuudella ole mitään väliä, kunhan sen näkee ilman että testiä pitää käännellä ja katsoa juuri tietystä kulmasta, että sen näkee :)
 
Voi miten sitä jaksaa ottaa vielä pari viikkoa ekaan ultraan... Pientä paniikkia meinaa olla ilmassa ku ei oo mitään oireita. Sillon viikolla 4 tuntu koko ajan semmosta painetta/turvotusta mahassa mut nyt ei enää oo mitään. Nyt ollaan siis viikolla 5 mut ei niitä kai vielä näin varhain hirveesti ees vielä oo? Eikä kaikille ees tuu. Ei se ainakaan pois oo tullu ku vaan on muuten kunnossa :Heartred Näin muuten viime yönä vauvasta unta että se oli syntyny :D
 
Ei kaikille tule oireita ja se on ihan yhtä normaalia kuin se, että oireita tulee. Rauhassa vaan, eiköhän kaikki mene hyvin :)

Mulla ei oo muuten mitään hajua, että millä viikoilla oon menossa. Täältä sen pystyy tarkistamaan, mutta jos en kirjaudu sisään muutamaan päivään, niin pitää oikein laskemalla laskea, että mikä viikko ja päivä onkaan menossa..
 
Takaisin
Top