Syyskuiset odottajat 2011

Heips! Masentumus :( apteekin om Raskaustesti näytti tänään negaa, toissapäivänä clear blue haamua.. Harmittaa hirveesti, tosin täti ei oo vielä tullu kylään kp nyt 30/28. Edellinen raskaus menny kesken, ja nyt ei oo vielä kuukautisia tullut tässä, eli odottelua vielä onko siellä oikeasti joku vai ei. Ilmottelen kyllä kun tiedän alkaneeko vuoto vai jääkö poijes. :) Onnea kaikille jolla pikkuinen on päässyt masuun asti! <3

Kolme testiä tehty. ensimmäinen tehtiin 3-4vk sitten ja oli negatiivinen. Nyt tiistaina tein ja selkeä tumma viiva tuli ja eilen tein sillä testillä missä viikko näyttö ja tulos oli raskaana.
Silti jatkuva pelko keskenmenosta. Koitan olla stressaamatta tätä, mutta viimeksi juuri kaksi vuotta sitten sain keskenmenon enkä voi olla ajattelematta sitä. Neuvola käynti 27 päivä varattu ja nyt pitäisi olla 6+5 suunnilleen. Jotain neuvoja keskenmenon välttämiseksi?

Moikka!
Täältä uskaltautuu taas yksi uusi mukaan emoticon
Meillä odotellaan saapuvaksi pikkukakkosta 4.9. Jos kaikki vain hyvin menee <3 aina siellä takaraivossa piilee se suuri pelko keskenmenosta tai muusta.. esikoinen syntyi marraskuussa 2oo8 :)
Nii ja nyt olis sit vissiinki rv6+6. Itse kyllä vahvasti epäilen ett en ihan noin pitkällä vielä ois koska mulla on ollu paljon pitempi kierto ,mutta jostain syystä plussa tuli jo viikon ennenkö menkkojen ois pitäny alkaa emoticon jotenka nyt kierto on kyllä ollut selvästi lyhyempi mutta  selviäähän se sit ultrassa emoticon siihen asti vaan jännitellään.Toivottavasti pysyn joukossa mukana loppuun asti..

Jännää ku tää raskaus on alkanu jo ihan eritapaan ku esikoisen :D tästä on PALJON vahvemmat oireet :S täältä muuten puuttuu semmonen yrjöömishymiö :D:D:D olis niin hyvin sopinu tohon..
Esikoista oottaessa ei ollu oireita juur olleskaa."menkkasärkyjä" ja tissit oli kipeet.ja väsymys oli kyll ihan hillitön.
Mutta tässä nyt on tosi voimakkaat, tissit on järkyn kipeet,maha kipuilee kans ja se kaikista inhottavin.Mua oksettaa!!!! :S yök. Helpot päivät menee niin että on vaan huono olo koko päivän enkä toistaseks oo viel oksentanu.Mutta on kyllä ollut monesti lähellä. Ihan outoo ku ekasta selvis ilman mitään oloiluja :D

Täälläkin ois yks mamma, joka vihdoin uskaltaa julkistaa plussanneensa. Viikon verran täällä tultu jo norkoiltua, mutta alkuhämmennys on ollu niin suurta ettei oo voinu todeksi uskoa edes koko raskautta.
Meillä on käyny kaikki niin nopeesti et koko ajan vaan pelkää, että joku menee pieleen niin ei oo oikein uskaltanu vielä iloita. Mutta kun teiän juttuja on täällä lukenu, ni pakkohan se oli seuraan liittyä! Onnea vaan kaikille minunkin puolestani!

emoticon Tervetuloa kaikki uudet äipät ja onnea!!!

Ja Nenuskalle paljon tsemppiä!!!!!

Mulle itelle ei oo mitään kummallista tapahtunu tässä, alkaa jopa tuntua et toi palelu alkaa vähän helpottaa :) Kovasti rupeen jännittämään neuvolaa, enää reilu viikko siihen :D Siitä ne rattaat lähtee sit pyörimään, ultrakin alkais tuntua jo läheisemmältä (ja sitä kovasti odotan et saadaan selvyys miten pitkällä nyt oikeesti ollaan) :D

Hei!

Joudun jättää teidän seuranne ja siirtyä tuonne kuumeilijoiden puolelle, nyyyh emoticon

Sain varhaisen keskenmenon 4+4 ja tosiaan se sitä oli mitä pelkäsinkin, ja testi vahvisti sen jo aika piankin vuodon alkamisen jälkeen. Vuotokin oli sellaista että kyllä siitä heti tajusi asian. Voi kurjuus mikä suru iski puseroon!!!!

Toivon että pian jo pääsen takaisin plussaajien joukkoon -
teille kaikille onnea ja iloa emoticon

Voi itku Miimau! emoticon Iso voimahali!

Nenuska: Clearblue on mielestäni paljon herkempi testi kuin apteekin oma testi, joten on hyvinkin mahdollista että olet raskaana vaikkei apteekin testi sitä näytäkkään. Ei se clearblue olis sulle haamua antanu, jossei jotain siellä masussa olis! :) Kokeile testata uudestaan clearbluella!

Tuhannesti onnea kaikille uusille syysmasuille ja tervetuloa mukaan! emoticon

Rainbow: Mulla ainakin kohtu tuntuu jo "turvonneelta" kun painamalla kokeilee. Ei sen puoleen mulle on kyllä povattu kaksosia kun mun suku äidin puolelta on kaksosia täynnä, äiti myös :D Saa nähdä mitä näkyy kun vajaan parin viikon päästä on se eka ultra. En tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Hetki ainakin menis asiaa sulatellessa!

Eevi^: Mun käsitykseni mukaan keskenmenoille ei vaan voi mitään ja ne tulee jos on tullakseen. Niin karulta kun se kuulostaakin! Paras olis varmaan vaan olla stressaamasta koko asiasta! :)

Nää viikonloput menee kyllä aina niin supernopeesti! No ei se mitään! Sehän tarkoittaa vaan sitä että ihan kohta on eka neuvola! emoticon

Laura ja syystähti kuittaa ja painuu treffaamaan nukkumattia!

JEI!
Se plussa tuli vihdoin ja viimein! Tosin kyllä terkkarissa kun menin masu kipuja valittamaan! Nyt toivon vaan hartaasti ettei keskenmenoa tuu tai mitään muitakaan asiaankuulumattomia juttuja! Nyt olis menossa suunnilleen rv 4+5 eli laskettu aika olis 19.9.

Onnea kaikille muillekin plussanneille!

VOI EI miimau emoticon

Iso halaus ja voimia jatkoon...Toiv.toivut pian, ja saat paremman uuden alun, keskikohdan ja lopun seuraavaan, toivottavasti pian koittavaan raskauteesi.

Miimau emoticon voimia ihan mielettömästi ja tsempit teille että pian kävis onni myöten emoticon

mites muuten te muut ootte tehny testin,tai siis minkä perusteella? :) onko teillä ollu jo varma olo ennen testin varmistusta vai onko testin tulos yllättäny täydellisesti? emoticon

Mä esikoista oottaessa tiesin sen jo niinsanotusti ennen ku testi varmisti. Oli vaan semmonen olo :O ei sitä oikeen osannu selittää ja sama tästä toisestaki nyt ,mutta tällä kertaa mulla kyllä oliki jo alkuunsa niin olot että oli aika vaikee uskoo että negaa tulis emoticon Olin mm huomannu että lämpö oli jääny tasasesti heiluun 37 paikkeille oviksen jälkeen joka oli mulle ihan uutta.+ tissikipeilyt on jotain niin kammottavaa.

Mulla muuten ens tiistaina eka neuvola emoticon
:) huisia. vaan vielä saa oottaa muutamat viikot jotta saa varmistuksen sille että tuolla asuu jokin elävä olento <3 mä en aio varhaisultraan mennä vaikka vähän houkuttaiski kyll. yritän malttaa mieleni sinne niskapoimu ultraan.

Meinas vallan unohtua ,että onnittelut myös riiviölle plussasta!!! :)

ONNEA ONNEA KAIKKI UUDET PLUSSANNEET!!!!!!!!!!!!!!!

Ja tervetuloa keskustelemaan, kiva edetä yhdessä kohti syyskuuta...
 emoticon

emoticon Voi ei Miimau, todella paljon voimia ja tsemppiä uuteen koitokseen kun sen aika koittaa.

Tosta testihommasta.... Mulla oli tosi varma olo siitä et se näyttää plussaa, jotenki vaan tuntu siltä :) Mut kyllähän se tietty "yllätti" ku se oikeesti olikin siinä :D

hei! kestikö riiviö kauan teil yritys? sori uteliaisuuteni... Meillä n.1v tulee jos on tullakseen meiningil...ite siis olen 26v. ja eka lapsi tulossa. Kovasti toivottu, mut silti menny eka vko ihmetelles että huhhuh ja mitäs nyt????????? Eka neuvola tulossa kuun lopussa, ehkä tää asia sitte alkais mennä tajuntaan :) Vaikka toisaalta just koittanu välil olla ajattelematta, ja sitä kautta ressaamatta. Kun tottakai se pahin pelko on keskenmeno tai muut ongelmat... Mutta kuten jo joku kirjoittikin, niin kaipa se niin on ajateltava, että kun elää silleen tavallisesti (siis.syömiset ja juomiset ym. tilanteeseen suhteuttaen)  niin sitten loppu ei oo omissa käsissä..

Tsempit kaikilleemoticon

Voi ei,  jaksamisia sinne miimau! <3

Koitan kyllä kauheesti olla stressaamatta ja olla muutenki tosi varovainen viime kerran jälkeen. Mulla vaan viimeks huomattiin keskenmeno ensimmäisessä ultrassa ja pelottaaki mennä sinne ja sanovat taas että tää on tyhjä. Eli ihan alkuvaiheessa oli mennyt, ei verenvuotoa ollut ei mitään. Oireet kyl rupes vähän katoilee , ainoo et rinnat aristi sillon vielki tosi paljon. Nyt sen taki tarkkailen koko ajan et kai niitä oireita on.. Jouduin sillon viimeks sit mennä tyhjentämään loput mitä sinne oli sitte jäänyt. Nyt toivotaan parasta et ei kävis niinku viimeks kävi, se ei ollut mikään hyvä kokemus ja toipumiseen meni.. AIKAA.
Nyt pitäis olla mulla 6+6 tai 6+5 en ihan varma asiasta ole että kumpi mutta laskettu ois 4.9 tai 5.9 ;D

Tsemppiä kaikille muillekkin syysmasukeille!

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille syyskuulaisille!

Miimau: tosi ikävää kuulla! Olen pahoillani puolestanne ja toivotan kovasti onnea seuravaan yritykseen! <3 Suru on varmasti kova mutta ajan kanssa siitä selviää emoticon

Tervetuloa juttelemaan uudet syysmasut T77, Eevi^, maminka, hannn, Nenuska ja riiviö!

Eevi^
lle voimia pelosta huolimatta. Itsellä kans ajoittain (eli vähintään kerran päivässä) semmoinen olo että kaikki ei oo kunnossa, mutta jumaliste, katotaan tämä raskaus loppuun saakka niin kauan kuin sitä kestää! Keskenmenon riskiä ei välttämättä voi itse pienentää, suurin osahan on semmoista solutason hifistelyä eli perimästä tms. johtuvaa ettei sille kertakaikkiaan vaan voi mitään. Jos mieltäsi helpottaa jo tieto miten asiat ovat, varaa aika varhaisultraan. Viime syksynä ensimmäisessä raskaudessani kävin 6+3 ultrassa koska kauhean kivun takia epäilin että alkio on munatorvessa. No ei ollut mutta koko ei vastannut viikkoja. Kävin sitten kolmessa ultrassa kk:n aikana ja lopulta kävi ilmi että alkion kasvu oli hidastunut ja pysähtynyt vastaamaan viikkoja 6+2 kun oli jo mennyt yli 8 viikon. Mutta ainakin sain tämän tietooni nopeasti. Marraskuun lopulla otin tyhjennyslääkkeet ja tammikuulla oltiin jo yrittämässä uudelleen.

Juon tässä kahvia (hyihyihyihyihyi! ei saa!) ja lueskelen kaikkia vainoharha-artikkeleita kuten että oireeton alkuraskaus voi viestiä spontaanin keskenmenon riskistä. Kyllä sitä voi päänsä sekaisin pistää ihan omalla mielikuvituksella :)

Ja vielä semmoinenkin homma että joudun (pääsen) huomenna kirurgin lausuntoa kuulemaan että leikataanko ranteet (kauhian paha rannekanavaoireyhtymää muistuttava tikustelu ja puutuminen ja särky sekä voimattomuus käsissä varsinkin aamuisin). Jos tästä ihan kanneltava kaveri kotiin tulee niin kädet ois hyvä saada kuntoon ennen sitä (etten pudottelis vauvaa, hui kamala!). Onko kellään kokemuksia kirurgisista toimenpiteistä raskauden aikana? Alkaako ne edes leikkaamaan kun kuvioonhan liittyy kaikki tulehduskipulääkkeet jne.?

Mahtavaa sunnuntaipäivää ja paukkupakkasista nauttimista! Uloshan ei ole pakko mennä mutta oli aika kiva eilen illalla käydä miehen kanssa kävelyllä kun ei ristinsielua missään ja oli tosi kaunista kuuraista (-24°C). Toki nauttia voi myös sisällä!

Tsemppiä! Hyvää mieltä! Jee!

Hele81

Voipi olla että pitkittävät leikkauksen synnytyksen jälkeen,mut eihän sitä koskaan tiiä.Et jos oikee tarpeellinen on niin leikkaisko. Mut luulen että ei leikkaa ellei oo pakko.Siinä on niin suuret kaikki riskit että saa esim tulehduksen siihen leikkaushaavaan ja jonku kohtalokkaan bakteerin sairaalasta.
Ootko kokeillu ihan jumppaa niihin ranteisiin?
Mulla on myös ne vaivannu joskus ja kävin fyssarilla jumpattaan niitä niin helpotti :) Mut sulla vissiin on aikalailla pahemmassa kunnossa ne ku mitä mulla sillon. Mua vaivas lähinnä se puutuminen kaikista pahiten ku ei pystyny mitään tekeen. Niin siis tarkotus oli se että jos ne nyt sanoo että ei leikkaa raskauden takia niin fyssarille sä ainaki voit mennä :) kannattaa se ainaki kokeilla jos auttais yhtään.

Nii,ja huomastitte varmaan että vaihdoin nimimerkin (ex-maminka), otin saman nimen käyttöön ku toisellaki sivustolla niin helpompi muistaa :)

Kiitos.
Mä luulen et mun ei tarvi siihen varhaisultraan mennä, jos se nyt ei kertakaikkiiaan taaskaan tahdo sielä pysyä, niin sitten mä en mahda mitään. mutta tottakai toivotaan parasta. Ja oireissa ei mitään poikkeavaa. 
Tosi harmi juttu toi sunkin juttu kun kävi tollai, mitenköhän se sit eik oikee kehittynyt :/ Mutta voimia tän uuden raskauden kanssa :)

Mullakin vasta ensimmäinen jos tulee pysymään. Ikää 20v

huhheijjaa. Voihan oksetus! emoticon esikoista oottaessa sillon ajatteli että voi kunpa edes oksettais että tietäis olevansa raskaana :D ja nyt ku oksettaa kokoajan niin voin sanoo ett mieluummin olisin yhtä hyvinvoiva ku ekastaki :D plah. Toivottavasti tää ei kauaa kestä tai ainakaan pahene :D ens viikollaki pitäis hoidella miljoona asiaa hääjuhlien suhteen ja sehän se sit mukavaa onki jos meinaa oksentaa kokoajan xD 

Hele81 Uskallan väittää että eivät leikkaa, mutta tuo Xiina85:n ehdottama fyssari vois olla ihan kokeilemisen arvonen juttu :)

Testihommasta täältäkin.. Esikoisesta en tiennyt ennen testausta mitä tuleman pitää, mutta testasinkin tasan rv4+0, kun menkkojen olis pitäny alkaa. Nyt tästä toisesta olin jo ihan varma ennen testausta, mut kyllähän se positiivinen tulos aina ihanasti yllättää! Menkat oli jo myöhässä ja menkkakivuista ei ollut tietoakaan niin oikeastaan asiassa ei ollut epäilyksen sijaa.

Eevi^ Mulla oli kans 2. keskenmeno keskeytynyt. Mentiin varhaisultraan ja sydämen sykettä ei löydetty lisäks alkio vastas kooltaan viikkoa pienempää ja lääkäri epäili pienen menehtyneen jo viikkoa ennen sitä ultraa. Keskussairaalassa vielä asia varmistettiin ja sain tyhjennyslääkkeet ja kipulääkkeet kotiin mukaan. Voin uskoa miltä susta tuntuu. Mä olin ihan paniikissa kun sen jälkeen aloin odottaa esikoista ja jouduin vielä menee ekaan ultraan ihan yksin. Koko alkuraskauden mä vaan odotin et millon tää menee kesken.. Kaikki kuitenkin meni hyvin ja nyt tossa vieressä pölisee ihana ja iloinen puolivuotias tyttö emoticon

Mulla on ollut tänään tosi heikko olo. Väsyttää ja heikottaa ja pyörryttää. Ruokakaan ei maistu. En oikeen ees uskalla tota tyttöä paljoa nostella ettei lähde taju just silloin kun on sylissä. Koko päivän oon melkein vaan maannu torkkupeiton alla tässä sohvalla ja telkkarin kattomisen ohessa näpränny tätä läppäriä. Toivottavasti tää tästä menee ohi, kun huomenna täytyis taas miehen mennä töihin ja jään tytön kanssa kaksin. :/

Helmikuisista kurkin ja tulin onnittelemaan uusia plussanneita !
On se vaan mahti tunne, ekat viikot matelee mutta oottakaa vaan, yhtäkkiä oottekin jo kauheen kokosia ja mietitte että mihin ne viikot katosi xDD

ONNEA PALJON KAIKILLE !!

Takaisin