Syyskuiset odottajat 2011

Täälläkin varhaisultra varattu puolentoista viikon päähän ja eka neuvola on tämän kuun lopussa. Minkäslaisia oloja teillä muilla on? Mulla on iltaisin vatsa tosi turvoksissa ja välillä kovia menkkamaisia kipuja ja välillä pelottaakin, että meneekö kesken, mutta kaippa ne vatsakivut kuuluu asiaan? Ja nämä rinnat, hyvänen aika sentään, jos ne tästä vielä lisää kasvaa niin millä näitä kannatteleeemoticon no mies on ainakin tyytyväinen. Ja lievää huonovointisuuttakin on välillä ollut jos ei muistä syödä säännöllisesti. Nyt siis rv 5+3.

Mukavaa loppiaista!

Täällä ainakin saa ravata kokoajan vessassa, ja iltasin on tosi turvonnut olo! Minullakin on välillä menkkamaisia kipuja, neuvolasta sanottiin että ihan normaalia on näin alkuraskaudessa :)
Välillä myös "repäisee" alavatsaa kun nousee seisomaan tai aivastaa.

Moikka vaan kaikille.

Täälläkin ilmoittautuu uusi odottaja.
Toisen lapsemme laskettuaika olisi 9.9.2011.emoticon
Mukavia vuosia, vuosien perään.

Ensimmäisemme täyttää 17.2 vuoden. Ikäeroa lapsillemme tulisi n. 1.v ja 7kk:tta, mikäli loppuun asti päästään... Hurjaa, vaatii vielä sopeutumista. Ollaan tätä toista tehty ajatuksella: "tulee, jos on tullakseen" enkä uskonut, että näin pian tärppäisi.
 Ensimmäisen kanssa, ekat 7kk:tta meni todella vähillä unilla. Heräämisiä öisin tapahtui 20min.- 2h välein, ennen kun rytmi löytyi. Alkuun oli 3kk:n koliikki. Se oli hyvin raastavaa aikaa. Hieman pelonsekaisin tuntein mietin, jos tämä uusi tulokas on yhtä huutava. On niin tuoreessa muistissa oma turhautuneisuus/epävarmuus, kun mikään ei auttanut. Ja pieneen sattui niin kovin.emoticon Siitäkin tosin selvittiin!!!

Nyt meillä asustaa aivan valloittava pieni torpedo taapero. Äidin muru. Kaikkien kaappien ja komeroiden ovet ovat neidistä mukavia avattavia. Ja varsinkin niiden kaappien sisältöjä on mukava levitellä ja syödä. Touhua ja liikettä on vaikka kuinka. Ekat askeleetkin on jo otettu, ilman tukia. Kohta tämä äiti saa juosta perässä.
Näin meillä. Onnellista odotusta itse kullekin. Pidetään palstaa yllä ja nautitaan raskaudesta, uuden elämän ihmeestä.

Isosti ILOINEN hei kaikille! emoticon

Plussa tuli noin vuoden yrittämisen jälkeen, just kun alkoi tuntumaan siltä että mistä sais voimia vuoteen 2011...

Aivan mahtavaa, vaikka monenlaista tunnetta kyl mielessä ja ajatukset pyörii ees taas...

Ihan alussa, viidettä viikkoa, etä mitä tahansa voi käydä, mut toivon että oysyn (ja pysytään kaikki) joukossa mukana loppuun asti!

Onnea meille kaikille emoticon  Toivottavasti saadaan paljo jengiä lisää tänne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mun piti kans tulla onnittelemaan LauraElinaa, luin elokuisten puolelta viestejä. Ihanaa että lopulta meni näin onnellisesti!:)
Mä oon ite Lahdesta ja facebookin kautta tiedän sut, oot mun pikkuserkun Liisan kavereita :)
Ja onnea tietenkin kaikille uusille odottajille!

MadDee heinäkuisista

Oireet: Kipeät nännit/kuvottava olo, vessassa pitää juosta/palelu (lämmöt koholla), väsymys...

Onnellisena liityn joukkoon, vielä kuitenkin hiukan varovaisesti koska testasin haamun tänä aamuna. Laskureiden mukaan olisi 4+2 ja laskettu päivä 16.9. Tuntemukset ovat kyllä vahvat ja oireitakin on ilmestynyt, vahvimpana kuukautisten poisjääminen. Ensimmäisemme olisi <3 Kyllä jännittää ja kutkuttaa! Voi kun pysyisin mukananne syyskuuhun asti! Onnea kovasti kaikille syysmasuille emoticon

Täältä yksi uusi liittyy joukkoon hilpeään :) Täällä siis odotellaan perheen toista lasta. Esikois poika nyt vuoden ja 8 kuukautta. Ja tän uuden mussukan laskettu on joskus puolenvälin syyskuuta.. Kierto heitti sen verran tuossa et en ite viitti tarkkaa päivää laskeskella ;) Neuvolan täti sen päättäköön viisampana ;) Nyt jo ihan erilaista odottaa tätä uutta kun tuota ykköstä.. Pojasta ei ollut minkäänlaisia oireita.. Nyt kuitenkin huonoo oloo.. Toivottavasti ei muutu oksenteluks.. Mut muuten on olo onnellinen :) Voikaahan hyvin kaikki tulevat ja jo olevat mammat :)

Vuosi alkoi mukavissa tunnelmissa kun 1.1. tein testin ja haaleata viivaa näytti. Pakko oli mennä ja ostaa uusi ja tehdä sitten seuraavana päivänä "varmistus", jota en sit yksin uskaltanu kattoo vaan mentiin miehen kanssa yhdessä... Ja mikäs se siellä, selvä plussa emoticon  Pitihän siinä sitten itku tirauttaa, oli se sen verran ihana "ylläri" :) Lokakuusta asti ollaan miehen kanssa annettu ehkäisyn olla, tulee kun tulee -periaatteella ja aika vikkelään nyt sitten tärppäsi.

Ensimmäistä siis odotellaan ja laskureiden mukaan laskettuaika ois 7.9. (joku tais näyttää kyl 10.9.) mut mennään tolla aikasemmalla kunnes saadaan varmuus :) Eka neuvolakäynti on 25.päivä.

Oireista.. Mulla oli tosi menkkamaisia kipuja viikolla ennen kun tein testin ja aattelin et no se siitä taas, en oo raskaana. Vastaavanlaiset tunteet vatsassa on jatkunu edelleen, huomattavasti lievempinä vaan. Välillä tulee semmosia repäisytuntemuksia alavatsaan (ilmeisesti siis kohdun kasvamisesta johtuvia) ja vatsaa turvottaa iltaisin, ja niin, nännit on aikas herkät. Välillä tulee pieniä hetkiä jolloin kuvottaa mut muuten ei mitään pahoinvointia ole. Kammottava närästys vaivasi pari viikkoa mut nyt onneksi helpottanut. Uusimpana on tullu lähes jatkuva palelu.

emoticon  Nyt vaan toivon, että tyyppi pysyy kyydissä mukana.

emoticon  Paljon onnea kaikille odottajille!!!!

Heippa vaan kaikille, minäkin ilmottaudun joukkoon mukaan.

Plussasin loppiaisena (tein testin illalla, seuraavana aamuna ja vielä kerran seuraavana aamuna) ja plussaa näyttivät kaikki. emoticon

Rinnat ovat olleet jo uudesta vuodesta asti kipeät ja jotenkin täyteläiset. Sekä vatsassa tuntuu menkkamaisia kipuja silloin tällöin. Tänään ensimmäisen kerran voin pahoin autossa. Auton bensiini haisi jotenkin todella pahalle. emoticon

LA vau laskurin mukaan on 14.9.2011 ja synnyttämään olisi tarkoitus mennä kättärille. Ja minulle ensimmäinen on kyseessä, miehelle kolmas.
Huomenna soittelen neuvolaan, ehkä turhan aikaisin. Olen lisäksi tutkimuksessa jossa tutkitaan ylipainoisten odottajien mahdollista raskausdiabetestä. Sinne ensimmäinen käynti on 12.10.

Olen siis todella alussa vasta joten turhia ei vielä voi intoilla.

Ihanaa odotusta kaikille. emoticon

Sanna89- kirjoitti:
Joo nyt olis neuvola aika katottu 18.1 hui kun jännittää ihan sikana eka pienonen tulossa johan sitä odoteltiin ja meinas jo uskokin loppua mutta sitten se plussa tuli <3 saskettu aika olis tuon Vau laskurin mukaan 9.9.2011 huii... kaikille plussanneille onea <3
Testasin plussan tuossa 3.1 <3 Huomenna tulis tasan 5viikkoa täyteen! Eli aika samassa ollaan :) Onnittelut plussastasi! :)

Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin tällä kertaa, kun viimeksi meni kesken viikolla 7+2 :(
Mulla siis laskettu aika 12.9.11 ja esikoista odotan! Jännää...!! :D

Hei kaikille :) LauraElinakin myös täällä. Me oltiinkin tuolla kesäkuisissa :) Ja nyt on jo kolmas lapsi sitten tulossa.... Vähän hiljaiseksi veti kyllä mutta otetaan nyt jumalan kolmas ihme vastaan emoticon  Ja alkuunhan sanottiin ettei olis toivoakaan tulla raskaaksi.. Niin kyllä se näköjään taas onnistui emoticon  Ja yksi keskenmeno takana että olen nyt täällä hissun kissun.... Rupean sitten kirjoittelemaan jos vain aika kuluisi. 18.9 sitten uusi ralli käyntiin :D

Varovaisesti sanon täältä jotta moro ja liityn syyskuun odotuskeskusteluihin:

Kaksi haamuplussaa on tehty, viimeisin tänä aamuna. Raskausviikkoja pitäisi olla jotain 4+2 ja 4+4 väliltä ja jos kaveri pysyy matkassa niin LA joskus 15 - 18.9. välillä.

Ihan pitäisi itteään toppuutella tässä innostuksessa, viime kesänä tuli km 4+6 ja sitä ennen syksyllä keskeytynyt km 6+3. Puolitoista vuotta tätä on kyllä tekemällä tehty.

Mukavan paljon plussanneita syyskuulle tulossa! Ajatelkaas, kanssasisaret, mehän ollaan niitä ärsyttäviä kesämahoja, joita itse olen ainakin vihannut viime kesät että "onko pakko tulla raskaudellaan leuhottamaan uimarannalle" :D Myönnän että vähän kärkkääksi, kärsimättömäksi ja kateelliseksi olen tässä vauvanteossa tullut, mutta jospa nyt menisi kaikki hyvin. Se olisi meidän eka.

Käynpä lisäämässä tietoja tuonne listan puolelle. Mulla onkin jo niinku vahingossa neuvola-aika parin viikon päähän, kun sain lähetteen munasarjaultraukseen PCOS-epäilyn takia. En todella ole perumassa aikaa kun en sitten koskaan saa uutta, ja olisihan se sitten paras yllätys että siellä ultrassa löytyisi se sykkivä sydän..!

Tsemppiä kaikille ja onnea ja ottakaa kaikki rauhallisesti, määkin yritän! Ei se hötkyilemällä etene! :D

Tervetuloa kaikille uusille ja paljon paljon onnea!!! <3

Viikonloppu se oli ja meni! Musta tuntuu että aika menee tosi nopeasti. Nyt on jo yli viikko siitä kun tein sen varmistustestin! Hyvin mahdollista että aika tuntuu nyt menevän nopeammin, kun sitä kuluttaa osaltaan myös tuo pikku neiti. Ei Jeminaa odottaessa oikeastaan koskaan tullut sellaista tunnetta, että meneepä aika nopeasti. Koko ajan vain toivoi, että kulu, kulu aika, tule, tule kesäkuu :D

Ens viikolla olis sit eka neuvola. Jotenki taas ihan innolla odotan sitä vaikka tiedän ettei siellä mitään kummosta ole :D Ehkä odotan sitä siks, kun siellä saan seuraavalle viikolle ajan sinne lääkärintarkastukseen ja ultraan :)

Oireita:
- Rajaton väsymys. Musta tuntuu että 10h unien jälkeen oon edelleen ihan yhtä väsyny kun silloin kun kävin nukkumaan. En tiedä voisko johtua hemoglobiinista. Ens viikon keskiviikkona senkin näkee.
- Tissit. Nyt ei oo kipeet niinkun oli Jeminaa odottaessa, mutta täyteläiset kyllä. Nännit on kyllä kosketusarat.
- Välillä iskee myös tosi äklö olo. Ihan kunnolla oksettanu ei oo, mutta sellanen pieni etova olo. Samanlailla kun Jeminaa odottaessa.
- Mahdoton turvotus vatsassa, varsinkin iltaisin.

On tähän asti ollu jotenkin niin samanlainen odotus kun esikoisen kohdalla että mulle on tullu tosi vahva tyttöolo. Oon ihan varma että tääkin on tyttö. Mies taas on päättänyt, että tää on poika niinkun veikkas Jeminastakin. Perustelee tota päätöstään sillä, et silloin ainakin toinen meistä on oikeassa :D
Mites.. Onko teillä muilla vielä mitään oloja/aavistuksia sukupuolesta?

Ja meinaatteko ottaa selvää sukupuolesta?
Mä en oikein osaa päättää mitä me tehdään sen asian kanssa. Jeminasta me otettiin selvää. Siinä oli se hyvä puoli, että kaikki hankinnat oli paljon helpompi tehdä ja lisäksi se huomattavasti helpotti mua muodostamaan kuvan siitä omasta lapsesta ja luomaan tietynlaisen suhteen jo ennen syntymää. Huono puoli oli taas se, kun Jemina syntyi ja kätilö nosti sen mun rinnalle ja sanoi: Onneksi olkoon! Se on tyttö!. Sitä vaan ajatteli, että no niinhän sen pitikin olla :D Jos ei ottais sukupuolesta selvää niin jännitys säilyis loppuun asti. Mies ei haluais ottaa sukupuolesta selvää tai vähintääkin se haluis, että kukaan muu kun me ei siitä tietäis. Voi olla että käy niin että itse otetaan selvää sukupuolesta, mutta jätetään muut jännittämään :D Mä en pysty varmaan elämään sellaisessa jännityksessä koko raskausaikaa :D

Jos tämä nyt tällä kertaa riittäis. Ihanaa odotusta meille kaikille syysmasuille! Pysytään kaikki nyt mukana! =)

Mulla on jotenkin niin epätodellinen olo.. Mä en vaan voi käsittää että oon raskaana :) Mut mukavaa on olla ;)

LauraElina kyseli onko aavistuksia sukupuolesta.. Mä olin aivan varma ykköstä odottaessa että se on tyttö! Kunnes sitten ultrassa ei voinut olla pippeliä näkemättä ;) Oltais siis muutenkin haluttu tietää etukäteen, mut sen kyllä näki kysymättäki :) Mies veikkas silloin poikaa ja oikeessa oli!

Nyt mulla on sellanen olo et tulee toinen poika ja mies varmaan periaatteesta on sitä mieltä et on tyttö ;) Mutta kyllä me taas ultrassa jo kysellään kumpi on tuloillaan :) Mä oon niin tiedonhalunen että en kyllä voi olla kysymättä ;D

Molemmilla kerroilla olen ollu aivan varma että saadaan tyttö mutta ei ollutkaan :D Ja taas on sama fiilis. Taidetaan saada kolmas poika ja meinataan kyllä selvittää kunhan selvitään edes näille viikoille 12 :)

Mä oon miettiny et haluun säilyttää jännityksen ihan loppuun saakka, tulee kumpi tulee mut ainahan voi mieli muuttua :)
Mies on varmana sanonu että tyttö sieltä tulee ja kovasti on kyllä itelläki "tyttöolo", jos semmosta voi ees olla :D
Mutta yritän olla liikoja nyt miettimättä (vaikka on vaikeeta hillitä itseään) jos jotain sattuisikin matkan varrella....

Mimde kirjoitti:
Sanna89- kirjoitti:
Joo nyt olis neuvola aika katottu 18.1 hui kun jännittää ihan sikana eka pienonen tulossa johan sitä odoteltiin ja meinas jo uskokin loppua mutta sitten se plussa tuli <3 saskettu aika olis tuon Vau laskurin mukaan 9.9.2011 huii... kaikille plussanneille onea <3
Testasin plussan tuossa 3.1 <3 Huomenna tulis tasan 5viikkoa täyteen! Eli aika samassa ollaan :) Onnittelut plussastasi! :)

Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin tällä kertaa, kun viimeksi meni kesken viikolla 7+2 :(
Mulla siis laskettu aika 12.9.11 ja esikoista odotan! Jännää...!! :D

Kivaa kun kaikilla on sillai suunnilleen samaan aikaan la.

Onkohan kuinka monta samalta paikkakunnaltakin et pääseekö kuinka moni mahdollisesti samaan aikaan synnyttämäänkin :)

On tää odottaminen niin jännää ekaa ollaan yritetty vuos tai sillai et jos tulee niin on tullakseen...
Mulla on vielä opiskelua jäljellä kevääseen asti ja sit jos vähäks aikaa töihin pääsis tai ainakin jonkin sortin keikka hommia tekemään päiväkoteihin... Mieheni valmistuu kesällä myös ja toivon mukaan pääsee saman tein töihin niin ei tarvis ihan hirmu tarkasti elellä... että niin tällästä neuvola aikaa odotellessa ensviikon tiistaina :)

VOI EI emoticon

Tänä aamuna aamupissan yhteydessä paperiin tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista verta ja nyt on huoli ylimmillään... Nyt olisi 4+4
ja pelkään kovasti että meneekö tai onko mennyt kesken tai olisiko kohdunulkoinen. Hirvittävä pettymyksen tulva ja ei kyllä yhtään tekisi mieli mennä töihin mutta pakko vain seurata nöyränä tilannetta.

Onko teillä ollut vuotoa alkuraskaudesta ja minkälaista se on ollut ja mitä teille on siitä sanottu?

Miimau, ei välttämättä ole mitään vakavaa! Tältäkin foorumilta löytyy paljon kirjoituksia joissa ihmiset kertoo ettei pieni vuoto haittaa mitään. Tarkkaile toki tilannetta, mutta se voi olla sitä kiinnittymisvuotoakin, varsinkin jos oli hailakan väristä.

Itselläni alkoi keskenmeno vaalealla vuodolla joka muuttui parin päivän päästä tummaksi Niagaraksi, mutta toisaalta yksi km taas ei oireillut mitenkään, ja tosiaan monen kertomukset todistavat sen että alkuraskauden vuoto ei ole paniikin aihe. Eikös meistä vasta plussanneista joku jo kokenut nämä luontoäidin säikyttely-yritykset? Jos vuoto jatkuu niin voithan muutaman päivän päästä raskaustestin ja tarkistaa mikä on hormonitilanne, ai lääkärihän sen osaisi sen tasonkin tarkastaa mikä kuuluisi olla milläkin viikoilla, vai miten se oli.

Elä ressaa etukäteen, ikävä asia tapahtuu jos tapahtuu, mutta älä pahoita mieltäsi etukäteen jos syytä ei olekaan :) Haleja! emoticon

Takaisin