Syyskuiset odottajat 2011

Miimau toi vuoto voi olla ihan normaalia, juurikin esimerkiks sitä kiinnittymisvuotoa! Toisillahan tulee koko raskauden ajan jotain pieniä vuotoja.. Toivotaan ettei ole mitään vakavaa! Mutta ymmärrän kyllä huolesi.. Tsemppiä kovasti sinne emoticon

Miimau Todellakin vähäinen vuoto voi olla ihan harmitonta! Mun hyvä ystävä odottaa nyt toista lastaan ja molemmilla kerroilla ihan alkuraskaudessa hän on vuotanut verta. Samoin minä vuosin esikoista odottaessani rv 18. Aamulla menin vessaan ja kun olin pyyhkimässä niin huomasin pöntön olevan kuin teurastuksen jäljiltä. Päivystävä lääkäri sitten laittoi minulle lähetteen keskussairaalaan ja pääsin sinne ultraan. Kaikki oli hyvin! :) mutta ainahan se säikäyttää! Minä menin ainakin ihan shokkiin. En aluksi veren huomattuani edes itkenyt. Aloin itkemään vasta kun mieheni vastasi puhelimeen. Mä pidän täällä sulle peukut ja varpaat pystyssä ja toivon että vuoto ei yltyis ja asukki pysyis kyydissä mukana loppuun saakka!!! Tsemppiä<3

Kiitos teille kovasti tuestanne täällä emoticon
Se on arvaamattoman tärkeää!!

Täällä pieni vuoto jatkuu ja jatkuu, aina pissalla käydessä tulee mutta siteeseen ei juurikaan. Kirkasta ja pieniä hyytymiäkin.
Viluttaa ja olo on hiukan huono.

Pelkäämpä että joudun vaihtamaan leiriä tuonne vaavikuumeiljoiden puolelle mutta vielä odotan hiukan(kuinkahan kauan kannattaa? että hormonit olisivat "tasaantuneet"?) ja koitan sitten tehdä testin niin katsotaan miltä näyttää tilanne..

Kaikki syysmasuilijat: Perästä tullaan jos en nyt kelkassa pysy! Onnea ja ihania hetkiä teille kaikille

Mikäs miimaun tilanne siellä on?

Mä en kyllä osaa yhtään sanoo mitään tohon et miten ne hormonit sitten alkaa laskeen jos kesken on mennyt, mut kaiken järjen mukaan hetihän se hormonin tuotto loppuu, et kai parin päivän päästä jo testillä näkis jos ei raskaana enään oo..? Koska eihän tässä alkuvaiheessa sitä edes kovin pal ole sitä hormonia..
Mut edelleen täällä toivotaan että pysyt porukassa mukana emoticon

Hei! Täällä yksi uskaltautuja lisää, eilen tehty eka todella kalpea haamu, viikkoja olisi nyt 3+4, kai.. Käväisin täällä jo aiemmin, ja kerkesin kirjoittamaan elokuun odottajiin ja sainkin keskenmenon. Toivon mukaan ei ole nyt sama tilanne.. :S Kiva että teitä on täällä enemmänkin kuin yks. :) Mahtaako olla helsingin suunnalta ketään?

MiiMau, jos olet keskenmenon saamassa tai saat, niin testi suositellaan tehtäväksi uudelleen vasta 2-3 viikon kuluttua keskenmenosta, että hormoonit ovat tasoittuneet kokonaan. Joillain hormoonien tasaantuminen kestää kauemminkin.. Mutta jos vuoto on vain pientä tuhrua, eikä muutu kovaksi (ikävältä kyllä kuulosti jos paakkujakin tulee) niin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin, jotta ne voi tarkistaa onko raskaus mennyt kesken vai onko vuoto ollut jotain muuta, kuten hematooma?.. Tsemppiä sinne hirveästi! täällä odotellaan josko kuukautiset eivät nyt tule ja raskaus jatkuisi loppuun asti!

Mulla on sellanen käsitys et joillain se hcg-hormonin taso laskee hitaammin, toisilla nopeammin. Joillain voi jo parin päivän tai viikon päästä näyttää negaa, jollain voi mennä jopa kuukausi tai ylikin.

Viikon päästä olis sitten meillä eka neuvola. Innolla odotan! Lähinnä kyllä sen takia että saa sitten ajan sinne lääkärille :)

Eilen illalla tuli nyt ensimmäistä kertaa sellanen olo, että menispä aika nopeammin, tulis jo se ultra, kasvaispa jo masu ja tuntuispa jo potkut.. Päivät menee kyllä onneks aika vauhdikkaasti. Nyt "jo" rv 6+1. Niin se aika vaan pikkuhiljaa kuluu. :)

Uusia oireitakaan ei ole ilmennyt eli näillä mennään! emoticon

Muoks. Onnea Nenuska ja tervetuloa mukaan!! :))

Heippa vaan kaikki! emoticon

Mulla on nyt joku kirjottelubuumi niinku mandalla :D sentään viikko 5+0 ainakin takana niin siitäköhän tässä rohkaistuu..

Oli aiemmin keskustelua sukupuolesta ja sen selvittämisestä. Ystävä tokaisi eilen että "olispa se tyttö". No sitten piti ihan miettiä. Ystävähän ei tiedä että hänet on suunniteltu meidän esikoisen kummiksi jo yli vuosi sitten oli kyseessä tyttö tai poika.

Mulla ei oo minkäänlaista mielikuvaa kumpihan mahtaisi olla tulossa tai kumpaa itse toivoisin. Ehkä poikaa, kun se ois jännää ja erilaista. Itse olen esikoinen ja voin sanoa että meidän perheessä kuri oli semmonen että minä hakkasin päätä seinään ja kokeilin rajat valmiiksi niin pikkuveli pääsi aika vähällä. Samaten minä olin se suojeleva isosisko. Mutta mulla ei ollut puolustajaa pienenä niin siitäkö johtuu nämä korkeat testosteronitasot :D Siksi ehkä toivoisin että vanhin lapsi jos olisi poika (tai saa nähdä tuleeko se vauva valmiiksi koskaan, saati että toinen vielä siunaantuisi)

Sitten toisaalta taas olis ihana nähdä mies touhuamassa oman pikku prinsessan kanssa. Toisaalta leikkimässä äijäleikkejä pojan kanssa. Ähh! Tulkoon mikä tulee, kun nyt vaan tulisi! :)

Kyllä me se sukupuoli selvitetään etukäteen. Tai ainakin nyt tuntuu siltä. Osaa vähän niitä hankintoja sitten tehdä, vaikka ei minusta nyt niin tärkeää ole että onko siniset vai punaiset potkuhousut. Mutta tärkein on ehkä se että osaa suhtautua lapseen henkilönä ja valmistua siihen että sieltä tulee elävä ihminen, eikä vaan joku sukupuoleton lihakimpale. :D

Kirjoitelkaahan nyt muutkin välillä. Tulee vähän horisko olo kun ittelleen juttelee :) Tsemppiä ja liimaa ja iloisia odotuksen hetkiä!

Hei vaan kaikille,

MIUMAUlle tsemppiä, toivottavasti on väärä hälytys!

Täällä myös nla varattu 31.1 ja malttamattomana odotan! Onneksi ensi viikon tiistaina on kuitenkin ultra, joten näkee kuka ja monta siellä on kyydissä ja onko kaikki ok. Mä niin toivoisin kaksosia...*haaveilee*

Oireita mulla ei oikeestaan ole. Välillä saattaa vähän olla huono-olo, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Rinnat tosin on ihan ekstrahyper arat, joka on merkillinen oire versus edellisiin raskauksiin. Tämä on aivan erilainen raskaus! Muista tiesin jo ennen testiä pitkälti, että olen raskaana, oli hirvittävät pahoinvoinnit heti 4+ viikosta ja tajuton väsymys! Nyt vain rinnat on kipeenä! Eikä oikeen kasvukipujakaan enkä huomaa juoksevani edes vessassa sen useammin kuin tavallisesti. Todella hassua. Silti on jännä, etten ole oikeastaan huolissani, että joku olisi pielessä.

Menis nyt tää viikko äkkiä!!! Nyt viikkoja kasassa tasan kuusi emoticon  jee jee!

Heips jälleen!

Mulla oliko se toissa päivänä tuli paperiin todella todella vähän verta tai sit vain kuvittelin ja tänään oli vaaleanpunaista mulla on ihan sika kova valkovuoto koko ajan ja koko ajan pelottaa kun tuntuu kosteelta että onko valkosta vai punaista nyt ei ole taas ku olen käynyt vessassa niin tullut ollenkaan punaista se tänkin päivänen vaaleanpunainen voi johtua siitä että vessa oli vaaleanpunaine :D mut jänskättää sitä silti vähän.. Tää pikkunen olisi niin haluttu ja vuoden odotettu ois kyl ihanaa että pysyis mukana syyskuulle asti. no ensimäisetä neuvolaa ja ultraa odotellessa emoticonemoticon

Täällä on yksi uusi odottaja lisää.

Kolmatta odottelen ja LA on 14.9., mutta synnytys tulee tapahtumaan aikaisemmin. Tämä on ns. riskiraskaus, koska viime synnytyksessä kohtu repesi, niin tämä tullaan leikkaamaan n. kuukautta aiemmin, ettei kohtu ehdi kasvamaan isoksi. Supistuksia pitää välttää, joten pahimmillaan voi tarkoittaa vuodelepoa. Kummatkin aiemmat lapset olen synnyttänyt sektiolla eli se ei ole uutta, vaikkakin aina vähän pelottavaa. Positiiviisia puolia kun miettii, niin eipähän tartte odottaa ihan niin  kauan ja tietääpähän etukäteen koska synnytän...

Mutta vielä siis alussa ollaan ja iloisin mielin. Eilen tuli ihan vähän vuotoa mutta jäi vähäiseksi. Eli raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan, kuten täällä joku hienon positiivisesti totesi.

Heippa syyskuiset!

Miimau, mitä sinulle kuuluu? Onko uutisia?

Entä Sanna89- tilanne?

Itse olen ihan ihmeissäni että ei ole tullut vuotoa, olin ihan varma että tämä ei kestä 6. viikolle. Mutta näin sitä mennään. Ainakin toistaiseksi!

Tervetuloa joukkoon Buu! Buukin voi sitten valaista meitä ensikertalaisia kokemuksillaan raskausajan ja synnytyksen ihmeistä. Itse olen ainakin vähäsen kauhuissani emoticon ja viisaampien neuvot on tarpeen ja tervetulleita :)

Onpa ihanaa että on viikon viimeinen työpäivä. Onkin sitten viikonloppu aikaa tehdä työhakemuksia... ja ulkoilla, jos nyt ei tule ne hullut pakkaset. Ukon kanssa metsään tarpomaan lumen sekaan happihypylle ainakin on tarkoitus. Onkohan nuotiomakkara raskausajan kiellettyjen ruokien listalla, kun siihen tulee niin herkästi karsinogeenejä..? :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Täällä kanssa odotellaan viikonloppua :) Jotenkin huomaa, että on extraväsynyt kun töiden jälkeen on ihan naatti, tosin kolmen viikon joululomalla taitaa olla myös näppinsä pelissä että arkeen palautuminen kestää normaalia pidempään :D Toisaalta taas vaikka väsyttää niin oon kumman seesteinen, ei tuu mitään kummallisia tunteenpurkauksia suuntaan tai toiseen, pinnakin tuntuu kestävän paremmin töissä vaikka iso lapsiryhmä sitä jaksaa loman jälkeen koetella :D

Nyt ei ole ollut vuojoa vielä tänään no vasta kyllä heräsin mut en usko että se mitään halyyttävää oli nyt toivon mukaan... mut nyt pitää lähtee klampsimaan töihin illalla kerron jos asiat on jotenkin muuttuneet emoticon

Hei taas! Täällä odotellaan innolla huomista, jolloin laskin että ns. positiivarin voi saada :) Ei ainakaa vielä mitään erityistä huomioitavaa tai pelättävää kipua yms, josta olen koooovin onnellinen. :) Ilmoittelen huomenissa kun tiedän mitä testi näyttää. Hyvää viikonloppua kaikille alkiolaisille !! :D

Tervetuloa täältäkin kaikille uusille :)

Tänään käytiin poitsun kanssa yhdellä ystäväisellä kylässä kellä on ihan samanikänen poitsu.. Olisko ikäeroa joku 8 pvää..

Siinä sitten kahvipöydässä kattelin et onpas tutun näkönen vitamiinipurkki tuolla hyllyssä ;) Pidin siinä sitten suuni kuitenki kiinni ja ei menny kauaa kun tää mun kaveri kerto et heille tulee syksyllä vauva ;D No kerroinhan sit minäkin et niin meillekkin :) Hassua kyllä :)
Nyt siis jo kaks kaveria odottelee samaan aikaan :) On ihanaa et on noita ystäviä kellä on sama tilanne!

Pakko oli tulla tänne kertomaan kun oli niin hauska yhteensattuma taas :)

Hyvää viikonloppua ja voikaahan hyvin mammat :)

Tervetuloa uusille!!
Ensi viikolla olisi sitten varhaisultra, hui! Vähän pelottaa, kun yksi että onkohan siellä ketään. Takana mulla yksi tuulimunaraskaus. Huonosti ainakin olen voinut ja nämä rinnat, voi hyvänen aika sentään miten ne kasvaa. Ja unen tarve on loputon, sitä vois vaan nukkua. Palailen asioihin ultran jälkeen.

Hyvät viikonloputemoticon !

Mikäs on Miimaun ja Sanna89-n tilanne??
ja entäs Nenuska? joko olet testin tehnyt? :))

Tervetuloa joukkoon Buu ja onnea! :))

Me miehen kanssa juteltiin tuosta sukupuoli asiasta ja päädyttiin siihen, että jos sinne asti päästään niin otetaan kyllä selvää, mutta muille ei siitä kerrota. Täytynee kai sanoa vaan, ettei mekään tiedetä ettei sitten joka puolelta sada uteluita :D Tänne voin sen ehkä sitten aikanaan paljastaa ;)

Mulla on kans käyny aika hyvä flaksi kun niin moni ystävä odottaa samaan aikaan. Kaksi näistä on sellaisia, joilla on suunnilleen samanikäiset lapset ja laskettuaikakin tulee olemaan kahden viikon säteellä :D Toinen näistä on vielä mun hyvä hyvä ystävä, Jeminan kummitäti. Tosi ihanaa odottaa taas yhtä aikaa! Löytyy ainakin vertaistukea :) Lisäksi on parikin ystävää, joilla tiedän olevan yritys päällä :)

Tyttikselläkin varhaisultra jo ens viikolla! Oon ihan kade! :D Noh.. Oma valinta kun ei varhaisultraa päätetty varata. Täytyy vaan odottaa seuraavaan viikkoon. Kerrohan Tyttis sitten miten ultra meni!

Mulla on vähän kauhukuvia tosta ekasta ultrasta kun siellä mulle on paljastunut kaksi ensimmäistä keskenmenoa. Tai ensimmäinen epäillään kyllä olleen tuulimuna. Ekalla kerralla olin siellä lääkärin tarkastuksessa ihan yksin ja oli ihan kauheeta kun Jarkko ei ollut siinä tukena. Toisella kerralla kun oltiin varattu aika yksityiselle varhaisultraan niin Jarkko oli mukana ja kyllä siitä omasta kumppanista on vaan niin korvaamaton tuki sellaisessa tilanteessa. Nyt kun on jo tuo ihana pikku tyttö ja tietää että kyllä kaikki voi mennä hyvinkin niin ei pelota läheskään yhtä paljoa! Tälläkin kertaa joudun kyllä menemään yksin, mutta nyt mulla on jotenkin paljon varmempi olo. Haluaisin ainakin luottaa tähän äidinvaistoon, joka sanoo että kaikki on hyvin että silloin kaikki myös olisi hyvin :)

Nyt kutsuu aamutoimet tuon pikku likan kanssa ja täytyis lähtee suuntaamaan kaupunkiin viikon ruokaostoksille.

Niin se aika vaan kuluu! Nyt "jo" 6+4! emoticon

Hei!

Uutena uskallaudun minäkin vihdoin joukkoon. Odotamme ensimmäistä lastamme ja laskettu aika on 8.9.2011. Viime päivät ovat olleet aika rankkoja, erittäin kovia vatsa kipuja ja eilen vielä pientä vuotoakin. Ensi viikon tiistaille oli varattu varhaisultra, mutta aamun voimakkaiden kipujen johdosta menimme lääkäriin jo tänään.

Iso kivi vieri sydämmeltä kun lääkäri kertoi kaiken olevan hyvin (6+2) ja näimme ruudussa pienen sydämen sykkivän huimaa tahtia. Kaikesta tuli yht'äkkiä niin todellista. Pienestä pisteestähän oli kyse, mutta se syke säväytti todenteolla. Uskomaton kokemus!

Nyt vain pitäisi jaksaa kärsivällisesti odottaa, mutta aika tuntuu menevän niin mahdottoman hitaasti.

Hei vaan kaikille ja tervetuloa uusille!

Se siitä oireettomuudesta! Nyt on ollut kaks päivää NIIIIN huono-olo, että olo on kertakaikkisen kamala emoticon . Vie kaikki voimat ja ajatukset. Ei pysty tekemään yhtään mitään, eikä mikään syöminen tms. auta juuri lainkaan. Lenkillä käyminen ulkona on ainut joka hieman helpottaa, mutta ei sielläkään koko aikaa voi olla. Illallakaan ei saa unen päästä kiinni, kun ällöttää ja se pahenee joka kerta kun kääntää kylkeä. Vielä ei ole pönttö kutsunut, mutta kuvat kiiltää kyllä silmissä...

Maha on myös todella turvonnut. Kohtu tuntuu pikkusen alavatsalla, varsinkin kun mies sitä paijailee. Hmm...voiskohan siellä olla ne kaksoset? Onko muilla näillä viikoilla tuntemusta kohdusta jo?
Äkkiä sitä unohtaa nämäkin asiat...

Ultra onneksi ensi viikon tiistaina! Ja eka nla 31.1!
Loppuispa tämä pahoinvointi edes siihen kymppi viikkoon...Eikä niin kuin kuopuksesta...16viikon jälkeen :-o.

Rainbow 6+2

Takaisin