Syntyneet syysvauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Nennuli :) Hyvän päivän valitsi tyttö maailmaantulolleen, mun syntymäpäivä :D

Mä liityn aktiivisena taustalukiana näihin jo synnyttäneihin :) Poika syntyi spontaanisti 3.8 viikolla 35+3 Kätilöopistolla. Suloinen suppusuu painoi 2640g ja oli 46cm. Uskomaton sisupussi tämä meidän Rakas esikoinen on! Oltiin laitoksella vain 4 pv heittelevien verensokereiden takia. Painokontrolleissa käydään viikottain kunnes 3kg tulee täyteen! Syöminen aloitettiin ruiskulla kun ime-niele rytmi oli vielä aika hukassa. Toisena vrk:na aloiteltiin pulloruokintaa ja minä pumppasin omaa maitoa! Nyt reilu 2 viikkoisena olemme jo rytmissä joka toinen ruokakerta imetys- joka toinen pulloruoka. Ja omalla maidolla mennään!! Pumppaus on onneksi jo helpottanut hieman kun poika jo osaa imeä rintaa, kunhan vain jaksaa!

Täytyy sanoa varsinkin teille muillekin ensikertalaisille,ettei tähän pysty millään varautumaan :) Vieläkin itkeskelen onnesta ja hämmennyksestä melkein päivittäin poikaa katsoessa ja ihaillessa! Väsy on kova minulla ja miehellä, kun pienen painon takia ruokavälit saavat olla max3h. Eli kello herättelee yötä-päivää,mutta on se kaikki tämän arvoista. Nytkin poika tuhisee rinnanpäällä kenguruhoidossa ja molemmat nautitaan <3

Meille tämä spontaani synnytyksen käynnistys opetti,ettei lapsen tuloon voi varautua liian aikaisin!! Laittakaa siis ihmeessä sairaalakassi valmiiksi, tehkää ruokaa pakkaseen valmiiksi ja hommatkaa kaikki "tarpeellinen" ajoissa valmiiksi. Sitten kun h-hetki koittaa niin saatte rauhassa nauttia tapahtumista,eikä tarvitse miettiä puuttuvia asioita :)

Onnea paljon PiPaNat! :) Ihanaa kun näitä syysvauvoja rupeaa pikkuhiljaa syntymään! :)

Takaisin