Syntyneet lokakuiset vol. 2

En taida uskaltaa johannaista päivittää tuohon meidän listaan ilman hänen omaa lupaansa. Mutta jos jollain on kontakti noihin facelaisiin, niin pistääkäähän heille tietoa, että ilmoittelevat vauvauutisensa myös meille foorumille jääneille ja tulevat muutenkin kertomaan kuulumisiaan! Me ollaan kuitenkin uteliaita:p

Minäkin täällä kaikessa hiljaisuudessa (kommentoimatta) lueskelen syntyneistä ja malttamattomana odotan selän jomotuksen (suppareita?) säestämänä omaa toista pientä poikaa maailmaan (rv 39+1) :)
Onnea pienistä kääröistä kaikille ♡♡♡ ja tsemppiä muille vielä odottaville ♡♡♡

Kauhistus.. Lukaisin noita vauvojen painoja ja jos oma on nyt eilen illlalla ollut 3,6kg ultra arviossa niin mehän ollaan jo nyt painavimmassa päässä! Huih.. Saisi jo alkaa tulemaan, että mahtuu! Viikkoja siis 38+5..

Mutta isot isot onnitelut jo synnyttäneille! <3 :)) te

Onnea lupu!! :)

Juu Hemppuliina samaa oon kattonu, et aika semmosii "normaalin"/pienehkön kokosii on kaikki ollu, ei oo yhtää yli 4-kilosta tainnu viel olla? No, se asia muuttuu viimeistää sit ku mun pojanpötkäle saapuu :grin

MUOKS! Elllanen oli saanu tasan nelikilosen näköjäs :)

Hemppuliina ja heinukka: Meikäläisenkin pojan mötkäle oli edellisessä arviossa 4,2kg, että suattaapi olla yli nelikiloinen hänkin. Tai siis: todennäköisesti on. ;)

Sanos Heinukka muuta.. Jos tässä vielä joutuu odottelemaan kauankin niin eiköhän se 4kiloo mee rikki jo pian :D heheh

Tietää ketkä mammat on syöneet kunnolla :D hahah

Mutta onneksi ollaan kaikki loppumetreille niin ei kuitenkaan enää kovin suureksi kerkiä kasvaa... Ei ainakaan 7 kiloseksi niinkuin unessa näin :P

Haluaisin kommentoida tuohon vauvan kokoasiaan sen verran, että varmasti geeneilläkin on merkitystä. Mulle on elopainoa kertynyt nyt 22 kg, ja myönnän ihan täysin että olen syönyt tämän raskauden ajan valtavia määriä sokeria, rasvaista ja suolaista. Pizzaa, kebabia, limppareita, jäätelöä, karkkeja, suklaata, jne. Nimetkää vaan niin listalta löytyy.

Olin ihan varma että vauva on jättikokoinen, yli 4 kg tällä syömisellä. Minulla siis epäiltiin raskausdiabetesta mutta sitä ei sitten ollutkaan. Nyt viime kokoarvio vko 39+0 oli vain 3,2 kg. Eli syömällä en ole onnistunut lihottamaan vauvaa, vain itseni.

Raskausdiabetes isontaa vauvaa varmasti, mutta ainakaan mun kohdalla sokerin mussuttaminen ei ole vaikuttanut vauvaan. Eli jos teillä on isoja vauvoja, niin olisiko se myös perimästä johtuvaa? Ettei tartteisi tuntea niin paljon turhaa syyllisyyttä syömisistä...

Täällä on myös iso vauva masussa ja minä olen syönyt koko raskauden ajan vain kasviksia ja marjoja, joten tuskin niillä syömisillä kauheasti merkitystä on paitsi jos tosiaan tuo diabetes on.

Joo en todellisuudessa usko että syömisellä on väliä. Paitsi jo mainitulla raskausajan diabeteksellä. Vaikka neuvolassa kyllä sanoikin että syöminen vaikuttaa mutta en ole itse huomannut yhteyttä. Oli viime viikolla tullut 2kg viikossa minulle ja vauvan sf mitta on se 33cm.. Ja samaisen viikon aikana oli tullut 0,5cm tuohon mittaan.. Oli neuvola täti ihmeissään kun ei ollut vauvaan vaikuttanut painon nousu.. Mutta en tosiaan ole itse lääkäri että en tiedä sen tarkemmin.. Itse syntyessä olin 3850g.. Että uskosin lapsen olevan aika lähellä samoja mittoja.. Olen myös 179 pitkä ja mieheni 183.. Että kyllähän sekin sitten kokoon vaikuttaa..

Mutta onnea taas yhdelle lapsukaisen saaneelle <3 ihanaa.. Toivo elää omasta jakautumisesta.. Heheh :P

Nyt alkaa jo mennä sekaisin, että ketä kaikkia on jo nimeltä onnitellut eri ketjuissa, mutta tasapuolisesti onnea kaikkien uusien tulokkaiden perheisiin! Ihanaa, kun näitä tupsahtelee tasaiseen tahtiin lisää. :Heartred

Takaisin