Synttärit tulossa

E ollaan pyydetty vaan rahaa pojan tilille ja jos tässä tulee mieleen jotain tarpeellista. Myös pieniä rytmisoittimia toivotaan ,kun poika on niistä ihan fiiliksissä aina muskarissa. Mua ahistaa kanssa kaikki hössötykset, meillä kun on kolme paria isovanhempia (ja miehen vanhemmat eivät tule toimeen keskenään). Ollaan aatto ihan kotona ja aateltiin sanoa kaikille että mihin aikaan suunnilleen avataan lahjoja nii halukkaat saavat tulla katsomaan operaatiota. Muuten halutaan olla ihan oman perheen kesken, muina pyhinä katsotaan jos jaksetaan mennä pyörähtää jossain kahvilla. Synttäreitä en oo ees miettiny, mut ihan perheiden kesken aateltiin juhlia pienessä muodossa.

BabyBorn alkoi kiinnostaa meidän neitiä vasta lähemmäs 3-vuotiaana. Edelleen silti pehmeävartaloinen nukke suosikki. :) Toki siis BabyBornejaki saa pienemmille tarkotettuja pehmeävartaloisia ja niitä kyllä voi suositella. Brion junarata kiinnostaa lähinnä mummolassa, vaikka siis kotoakin se löytyy. Dublot kiinnostavat molempia lapsia. Kirjoja luettiin esikoisen kanssa tosi paljon ja niitä meillä hyllyt täynnä, kun kuuluin kirjakerhoonkin. Palapelit ja muutkin pelit olleet tosi kivoja ja suosittuja aina. Minäkään en krääsästä perusta, mutta onhan sitä kertynyt. Nyt esikoinen sai lahjaksi kivoja pelejä ja muumi-astioita, jonkun lelun ja yhden vaatteenkin (oli tosin mun valitsema ;)) eli ei tullut krääsää. Ehkä noita muumi-astioita pyydän pojallekin synttäriksi, pari lautasta onkin jo aiemmin saanut. Leluja siis mahd. vähän ja jos jotain niin kehittäviä sellaisia. ;)

Muokattu viimeksi:
Meille tulee vain pienimuotoiset synttärit kun ei kummallakaan oikein ole tuttuja, joita voisi ja viitsisi käskeä. Mummut ja pappat vain ja lisäksi kummit (eli miehen sisko ja mun veli) sekä ehkä toinenkin veli perheineen.. Lahjatoiveita ehkä jotain sitten tytön huoneeseen kun nyt viikon päästä sellaisen saa eikä meillä oikein ole millä sitä sisustaa :rolleyes: Oma äiti on hössöttänyt legojen kanssa jo jonkin aikaa joten esitin toiveen, että jos niitä ostaa niin Dubloja sitten niin saadaan itsekin kerättyä samaa sarjaa eikä tule sellaista sekaista palikkakasaa kuin itsellä oli joskus kun mikään ei sovi yhteen. Mies oli sitä mieltä, ettei ihmisille voisi sanoa mikä tytölle "kelpaa" synttärilahjaksi.. Mutta kyllä omasta mielestäni voi sanoa kun itse ne lelut sitten keräilee lattialta eikä tyttö vielä itse osaa kertoa mitä haluaa. Ja itse en halua, että lattialla lojuu kuutta eri lajia legopalikkaa :rolleyes:

Tottakai saa vanhemmat esittää lahjatoiveita kun lapsi ei vielä mielipidettä osaa sanoa :) Ja sittenkin vielä kun lapsella on oma mielipide... miusta nykyajan lelut on aika kamalia ja pelottaviakii, ei sellasia :grin

Meillä tili käytössä molemmilla lapsilla. Saadaan ulkomaan sukulaisilta aina lahjat sinne ja ku kotimaan sukulaiset antaa usein käteistä niin pistetään ne omaan pussiin ja siirretään sit omalta tilitämme tyttöjen tilille rahat.
Tammikuisen synttärit juhlitaan yhdessä Helmikuisen kanssa koska synttäreillä on eroa 8pv.
Järkkään aina pari päiväiset kemut joissa eka tulee suku ja seuraavana päivänä rääppiäisille kaverit. En tiedä olenko tämän jo tänne kirjoittanutkin :D
Lahjaksi en pyydä mitään pienelle. Molemmat kun on tyttöjä tulee vanhat ulkoasut yms kiertoon. Jotkut kevät kengät ehkä! Tai talvisaappaat :)

Omille vanhemmilleni olen sanonut, ettei ainakaan mitään pehmoleluja.. IceQueenin viestiin viitaten nykyajan lelut on kamalia :grin Pehmoissa ehkä löytyisi hienoja, mutten halua niitä siitä syystä että omat vanhat pehmot on vielä tallella kun itse pidin niitä lapsena niin hyvin, että ne ovat kuin uusia.. Ja sitten on myöhemmin tullut ostettua koristeeksi joitain pehmoleluja ajatuksella, että ne ovat sitten joskus oman lapsen :rolleyes: Muutenkin varastossa on laatikossa tallella omia vanhoja uudenveroisia leluja.. mm. oikeasti ompeleva ompelukone ja oikeasti vettä pyörittävä pesukone yms.. Mies valittaa laatikkomäärää ja sanoo, että pitää muutossa heittää pois :wideyed: Ei vain mene perille, että siellä on tyttöä varten paljon leluja, ettei tarvitse tulevaisuudessa ostella ja on ainakin erilaisia kuin kavereilla :grin Ei sitten oikein tiedä lahjatoiveitakaan tehdä kun ei haluaisi ihan kamalaa lelumäärääkään asuntoon..

Toi babyborn on hyvä!! Sitten haluisin pojalle, kun on isompi niin muumitalon! Siihen menee kyllä taas sitten ainakin se 1-2v, ennen kun leikkii semmoisilla...

Mä ostin raskausaikana jo muumitalon :D :D Oli niin halvalla, että en voinu vastustaa kiusausta :p
Pitäis saaha vaan hyllyt seinälle, että sen sais nyt laitettua koristeeks :)

Mä suosin Fisher Pricen sekä Brion leluja ja näitä aion toivoa poitsulle lahjaksi, jos joku alkaa kysymään lahjatoiveista. Tosi harmillista, ettei meillä oo mitään ihania vanhanaikaisia leluja missään varastoituna. Äitini luona on kyllä jotain, mutta miellän ne ennemminkin melko ajattomiksi. Muutama veljeni vanha rekka, mun vanha barbieauto sekä jotain my little ponyja. Niin ja legoja.

Olin juuri eräillä 1-vuotissynttäreillä ja siellä oltiin täytetty leikkikehä ilmapalloilla, se oli lasten keskuudessa ihan huippumenestys! Jopa 8 kuinen Oliverkin kiljahteli innostuneena kun pääsi pyörimään ilmapallojen sekaan. Pallot oli jätetty hieman tyhjiksi, jotta eivät poksahtaneet helpolla, ja vieraat saivat lähtiessään ottaa pallon mukaan. Oliver ryömi monta päivää ihan innoissaan sen pallon perässä :grin

Vitsi kun meidän 1-v. Synttäreille ei taida montaa vauvaa tai lasta tulla :/ varmaan muuten tekisin terveellisemmät yarjottavatkin, mutta kun on vaan aikuisia syömässä, niin mennään varmaan sitä epäterveellisempää rataa. 2v. Synttäreiltä löytyykin sitten varmaan miehen iloksi raakakakkuja, smoothieita ja pähkinöitä :hilarious:

Meillä neiti täyttää tasan viikon päästä 1 vuoden ja tänään aloitettiin juhlat kaverisynttäreillä. Meillä ystäväpiirissä saman ikäisiä pikkusia ja he äiteineen tulivat juhlimaan. Aivan ihanat juhlat, neiti oli alkuun häkeltynyt, mutta sitten otti ilon irti. Tarjottavaa oli pikkuisille ja äideille sopivaa ja ihana rento meininki, josta lapset tykkäsivät ja tietenkin myös äidit.

Ostin jo pojalle synttärilahjaksi Fisher Pricen pilvenpiirtäjän (sis. pari ralliautoa), kun sai -20%. Mietin jo joululahjaksi antamista, mutta päätin kuiteski vielä viikon joulusta malttaa. :) Jos kysytään, pyydän pojan puolesta muumi-aterimia ja -astioita sekä lisäosia Brion junarataan. Dubloja on iso laatikollinen, niitä ei tarvita lisää. Muutenkin tosiaan on kirjoja, palapelejä, Fisher Pricen ja Brion leluja, pulkka yms. Pehmoleluja en minäkään toivo. Niitä ensinnäkin löytyy aivan riittämiin ja toiseksi ei niillä kukaan leiki. Poikkeuksena täytyy mainita Ti-Ti -nalle perheineen. Meillä esikoisella ne unikaverina, kulkevat reissuissa mukana (pakkaa ne aina, jos käskee ottaa leluja matkaan) ja leikkii niillä ihan takuulla päivittäin jopa useampaan otteeseen. On kyllä todellinen Ti-Ti- fani eli dvd: t katsottu moneen kertaan ja nalletalossa ja konserteissa käyty ja Riitasta puhuu kuin parhaasta kaveristaan! :P

Täällä kakun valmistus tänään aloitettu,huomen iltana vielä koristella ja pe aamuna tuleekin sitten synttärivieraat. :) tänään olin tehokas ja tein pohjat ja täytin kakun niin saa kunnolla vetäytyä pe mennessä,eikä tarvii huomenna kiirettä pitää kun en jaksa kumminkaan pe aamuna aikaseen enää ruveta kuorruttamaan.. :P huomenna hemmottelu hetki kun pääsee hiukset leikkuuttamaan ja hieman väriä päähän, edellisestä värjäyksestä onkin jo yli vuosi. vuosi menny ihan omalla värillä, alkaa jo tympiä tämä maantien harmaa.. :D

Meillä pidetään tytön synttärit 17. pvä sunnuntaina kun tuo 19. osuu tiistaille.. Kakku, voileipäkakku (kun miehen perhe tulee kaukaa) on suunniteltu ja toteutusta vailla, samoin kuin kaikki muu leipominen.. Haluan tehdä itse kaiken niin toivon, että neiti pitää nykyiset rytminsä niin tietää mitä ehtii missäkin välissä tekemään.. :joyful: Mietinnässä on vain, että säilyvätkö kaikki hyvänä sitten sunnuntaihin saakka.. Kermavaahdon säilyttämisessä ihan vaahtona kipossa olen ainakin tosi huono :p Onkohan se sitten kakun päällä yön yli ollessaan ihan vetistä tarjotessa :sad001 Josko tänään muistaisi ostaa sokerimassat tms niin pääsisi askartelemaan kakkukoristeet ajoissa kovettumaan.. Onko jollain tietoa kauanko tuollaiset sokerimassa- / marsipaanikoristeet säilyvät? :) Kauanko aikaisemmin niitä uskaltaa alkaa tekemään..

Mie meinasin tehä tarjottavat päivää ennen, sen pidempää en viitti säilyttää että ovat hyviä vielä juhlapäivänä. Kermavaahto menee aina vähän vetiseks säilyttäessä, siihen ei kai mitää apukikkoja ole? Ite koristelen kakun sokerimassalla ja kermalla vasta juhlapäivänä, onneks on lapsenvahtiapuja sillon ni kerkeen tehä kaikki :)

Ihan hyvin on mulla ainakin kerma säilyny yön yli kakun päällä jos edellisiltana kuorruttaa. Yleensä oon juhlapvnä vasta kuorruttanu mut en kehtaa huomenna aikaseen nousta.. :P jos kuohukermaa käyttää niin oon huomannut että floran kuohukerma on paljon jämäkämpää kuin Valion. Muuta kuohukermaa kun vähä aikaakin pitää kylmässä jossain kipossa niin alkaa vetistymään. Mut enemmän tykkään kyllä valion kerman mausta, eli joskus pistän molempia sekaisin. Vispikermoja oon hyvin vähän edes käyttänyt. (Valkosempia kylläkin väriltään vatkattua) Noista sokerimassa ja marsipaanikoristeista on hyvin vähä kokemusta,mutta kuivavat aika nopeesti mun mielestä jos eivät oo jossain hapettomassa tilassa, esim. Kelmuun tai hyvin suljettuun muovipussiin laittaisin. Itse oon tehny korkeintaan edellisenä päivänä varmuuden vuoksi. :)

Poika täyttää ensi torstaina vuoden. Mummot ja kummit 400km päässä joten mitään kemuja pidetä. Lahjoja ei olla toivottu mutta eiköhän posti jotain tuo. Pojan kaverit ja mun äippäkaverit sen sijaan tulevat meille kahvittelemaan ja leikkimään :)

Marsipaanikoristeet pitää tehdä hyvissä ajoin, kuivuminen kestää jopa viikon. Sokerimassakoristeet kuivuvat nopeammin. Meillä koristeita ei ole koskaan syöty, vaan ovat kermakakun päällä vain koristeena ja kakkua leikattu vain ympäriltä eli ei ole tarkoitettukaan syötäviksi. En voi itse sietää kakkua marsipaanikuorrutuksella.

Muokattu viimeksi:
Marsipaani-ja sokerimassakoristeet ovat kauniita, mutta maistuvat mun mielestä ihan järkyiltä :/ meillä tehdään monta pientä kakkua, jotka koristellaan yksittäin, kun porukkaa tulee eri aikaan, niin närpitty kakku näyttää kauhealta :S Meillä synttärit 24pv merirosvo-teemalla. Tarjottavat ovat merirosvo teemaan sopivia ja pienet kakkuset koristellaan sinisellä kermavaahdolla. Tekemistä olisi hurjasti!!

Takaisin