Synttärit tulossa

Paljon teillä muilla on mennyt suunnilleen rahaa synttäreihin, lahjoineen päivineen?
 
Mie oon ehkä huono vastaamaan tuohon rahakysymykseen mut vastaan kuitenkii. Muutama kymppi ehkä meni tarjoiluihin kun ite tein kaiken (muorin avustuksella), lahjaa ei ostettu.
 
Pakko kommentoida että tuo tilinumero on hyvä idea mutta mie en kehtais kuitenkaa toteuttaa :grin

Juu, en taida minäkään. Kun moni haluaa antaa jotain POJALLE (eikä meille). Huokaus.

No, kuulin kun mies mainitsi tuosta tarjottimelta äidilleen. Nyt sitä ei ainakaan voi ostaa etukäteen, vaikkei anoppi aina toteuta näitä toiveita tai lahjalupauksiaan. Usein kyllä, mutta ei voi ihan varma olla.
 
Mun vanhemmat ja miehen mummo pyysivät ite tilinumeron, ku eivät osaa ostaa mitään. Sopii mulle.
Ja miksei sitä kehtais laittaa kutsuun, aika yleistähän se nykyään on.
 
Mä jotenkin antaisin tilinumeron helpommin isoissa juhlissa (häät, rippi- ja yo-juhlat, ehkä just ja just kastejuhlat jos lähettää kirjallisen kutsun).

Mun vanhemmat kysyi eilen, että mitä haluttais pojalle syntymäpäivälahjaksi. Mies on jo omille vanhemmilleen sen tarjottimen syöttötuoliin ilmoittanut. Vähän harmittaa, kun en ole ihan varma että se saadaan, mutta mun äiti sen ostaisi jos olisi vinkin aiemmin saanut.

Pulkka pojalla on, samoin lampaantaljoja pulkkaan ja rattaisiin. Haalareita, töppösiä ja tumppuja löytyy myös, samoin pipoja ja kaulureita.

Että mitäs sitä tarvis? Duploja äidille? Isompia yökkäreitä?
 
Meidän poitsu sai pari yökkäriä, mun valitseman :wink vaatesetin, Plaston traktorin ja sellaisen ison Plaston aura-auton, potkumopon ja muumilautasen ja -lusikan sekä rahaa. Niin ja Fisher Pricen autoradan tai siis sellaisen pilvenpiirtäjän autoineen
 
Meillä meni synttäreihin rahaa kyllä, tokikin oli molempien likkojen yhteissynttärit niin saa vähän enemmän mennäkkin. Tein voileipäkakun, täytekakun, cookie popseja, lohirullia, mokkapaloja + karkit/sipsit/juotavat ym. Mun puolelta on perhe pienempi mut miehen perhe iso, pelkästään lähisuku eli isovanhemmat ja meidän vanhempien sisarukset ja heidän lapset käsittää yli 20 henkeä eli isot oli kekkerit..siihen vielä kummit ja kaverit perheineen:rolleyes: onneks on iso talo ja jääkaappi:D
 
Meidän poika on tänään 1v!
Tein tänään testimielessä brita-kakun, juhlitaan varsinaisesti sunnuntaina perheen ja kummien kanssa. Ensi viikolla tulee muutamia pojan vauvakavereita, siellä äideille kevyttä purtavaa ja vauvoille jotain sormiruokailua.
Vaikea jotenkin uskoa et mun beibi on jo vuoden.. Tarkka syntymäaika on 9.47 ja olin tänä aamuna ihan tippa linssissä siihen aikaan. Hassua. :-D
 
Kylläpä sitä yllättävän paljon saa rahaa synttäreihin uppoaan, vaikka ite tekee, eikä ollu koristuksia pientä kukka-asetelmaa lukuun ottamatta. Tai no ite en joutunut leipomaan juuri mitään, mutta ostin ainekset. 150 e teki kauppareissu, joskin mukana muita ruoka-aineksia viikonlopulle, ku oli ne tekijät kylässä.
 
Meilläkin täytettiin tänään 1v. :Heartred Laskeskelin, että meillä meni lahjoineen synttäreihin n. 70€,/mietin vain, oliko paljon vai vähän.
 
Meillä oli juhlat, melkein 50 vierasta plus erikseen kahvittelut äiti+vauva kavereille. Meillä oli kutsussa tilinumero, tytön oman tilin, viittauksella että jos jotain haluaa antaa kun lahjatoiveita ei ole.. :) moni antoi rahaa, joko tytön tilille tai kuoressa, lisäksi sai monta eri kirjaa ja 3 erilaista dublosettiä.

Tarjoilut tein itse, samoin koristeet, kyllä niihin silti kaikkineen meni yli 80€ vaikka oli aika simppelit tarjoilut. Kasvispiirakkaa, marjamarenkeja ja kakku (vain hyppysellisellä lisättyä sokeria. Pohjassa ja kostukkeena bonnesoseet, täytteenä ja päällä hedelmiä, marjoja ja kookoskermaa) kaikki tarjoilut oli vegaaneja, gluteenittomia ja 1 vuotiaalle sopivia -musta on aina helpompi jos ei tarvii tehdä montaa eri versiota :grin

Niin ja mun ostama lahja ei sisälly tohon summaan, ostin baby björnin pottatuolin mikä ois kyllä ollut muutenkin ostoslistalla :p
 
Ekat bileet ohi. Huhhuh.
Olipa sirkus siivouksen ja leipomisien kanssa. Tehtii kaikki ite, lime-juustokakku, cookieja, sienipiiras ja pororullia. Ja tietty juostii pojan perässä.
Ens vuonna kyl pyydetää joku vahtimaan poikaa siks aikaa, ku tehää valmisteluja.
Ens la uudet kakkukahvit mun porukoilla, sit onneks äippä leipoo. :D

Rahaa meni ehkä 50-70€. Lahjaa ei ostettu ite, ku ei ollu nyt mitää tarpeita.
 
Joo, meillä oli myös juhlat tänään ja koko viikonloppu menikin valmistellessa. Ostokset, siivous, kokkaaminen. Kaiken lisäksi kakku epäonnistui ja jouduin nopeasti tekemään uuden kakun. Onneksi oli nopea homma ja ehdittiin hyvin mutta kyl mulle tuli mieleen et pitäiskö seuraavat 17 synttäriä järjestää jossain missä on catering.. ;-)
Kivaa kuitenkin oli ja poika sai monta kivaa lahjaa. Nämä oli jo kolmannet juhlat ja vielä parit tulossa..
http://mamamood.blogspot.fi/2016/01/lets-party.html?m=1
 
Mun vanhemmat kysyi eilen, että mitä haluttais pojalle syntymäpäivälahjaksi. Mies on jo omille vanhemmilleen sen tarjottimen syöttötuoliin ilmoittanut. Vähän harmittaa, kun en ole ihan varma että se saadaan, mutta mun äiti sen ostaisi jos olisi vinkin aiemmin saanut.

Jep. Oltiin perjantaina mun äidin kanssa katsomassa pojalle synttärilahjaa, ei löydetty potkumopoa oikean värisenä (shokkipinkki ei ehkä ole mun ykkösvalinta). Kun tulin kotiin, mies kysyi ensimmäisenä, että oltiinko katsomassa niitä Tripp Trappin tarjottimia. Vähän hölmistyneenä totesin, että ei tietenkään. Sitten kysyin, että ei siis oltu lahjaksi sellaista saatu (miehen vanhemmat oli tulleet kylään ja antaneet pojalle lahjansa).
Soitin sitten äidille heti, että josko hän sellaista kerkeisi seuraavana aamupäivänä hakemaan (oikeasti hänellä olisi ollut jemmassa lahjoja ettei olisi tarvinnut).
Poika tykkäsi tosi paljon "omasta pöydästään", mikä oli kiva. Kun mun vanhemmat oli menneet, anoppi selitti jotain että onpas se tarjotin näppärä. Hän ei oikein tiennyt, mistä noita saa (eikä ollut selvittänyt tai mieheltä kysynyt??) ja että mitä ne oikein onkaan. Mutta että onneksi ei ollut ostanut, ettei tullut tuplana... :rolleyes:

Oli kyllä hyvät synttärit. Nyt vielä mietitään, pitäisikö erikseen järjestää kavereille... Ehkä joku pieni kahvitus?

Ja kakkutarvikkeisiin ja hedelmiin ym. meni aika paljon rahaa.
 
Meilläkin vietettiin synttäreitä eilen :) Kaikki onnistui lopulta melko hyvin, vaikka aika suuri osa voereaista perui viime hetkellä, kun olivat kipeinä! Poika nauttii aina , kun on paljon iloisia vieraita ja hänestä otetaan kuvia :P
 
NiBaBa, kuulostaa kivalta :)
Siis noi synttärit, ei peruutukset.

Nyt on kyllä paljon tauteja liikkeellä. Meitä ei pienet nuhat haittaisi, mut toki jos kovin räkäinen tai kuumeinen on, niin hyvä että jäävät parantelemaan itseään kotiin.
 
Takaisin
Top